Skocz do zawartości
passat1219

Wymiana silnika 1.8 T manual-automat

Rekomendowane odpowiedzi

Andrzeju po przeanalizowaniu Twoich zdjęć i jeszcze kilku innych śmiem twierdzić, że jednak to już wał korbowy. Co do samego uszczelniacza to on właśnie ślizga się po widocznym kole wału.

Co dokładnie stwierdził ten mechanik?? Te koła są bardzo podobne i oba mają po 6 otworów. Na pewno nie da się na nie koła zamachowego zamontować?? Pytam ponieważ zdjęcia nie odzwierciedlają faktycznych rozmiarów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sęk w tym że to automat. Do tych otworów przykręcane jest jeszcze koło zambate a potem już sprzegło hydrauliczne. To sprzęgło ma w punkcie styku też stożek i po zamontowaniu oddalone byłoby od silnika jakieś 10 mm. Stożek poprostu spotyka się ze stożkiem. A koło zamachowe w punkcie styku jest wklęsłe i pasuje do tego co na zdjęciach idealnie. Nic jade tam około 8. Mam nadzieję że to nie jest jeszcze wał i da sie zamienić tą część. Rozmiary są identyczne.

 

---------- Post added at 07:59 ---------- Previous post was at 07:04 ----------

 

Patrze teraz na allegro na zdjęcia wałów korbowych od 1.8 T. To co przedstawiaja moje zdjęcia to jest jednak K***a wał. Zaje....cie normalnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tu ładnie wyjaśniają w czym rzecz: http://forums.fourtitude.com/showthread.php?1792073-Does-the-AEB-motor-have-a-diffrent-crank-for-manual-and-auto-trannys

w skrócie - wał korbowy z automatu pasuje do automatu i manuala. Ale wał z manuala nie pasuje do automatu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli mechanik miał rację. A co z przeniesieniem wału do tego "nowego" silnika. da się? Wchodzi w grę teraz poskładanie silnika d dwóch. Tzn, dół z wałem z oryginału a reszta z manuala. Co trzeba by było zrobić i jakiego rzędu )bez robocizny) bedą to koszty ??

Edytowane przez passat1219

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak przenosić wał ze starego to wypadałoby go sprawdzić, pomierzyć i kupić nowe panewki lub zostawić panewki ze starego silnika. Do tego nowe uszczelniacze wału i (teoretycznie) nowe śruby do pokryw panewek... Miska olejowa chyba nie ma uszczelki tylko klej, więc odpada zakup uszczelki :P I wiadomo, nowy olej z filtrem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A da się to zrobić bez wyciągania korbowodów?? Czy korbowody z tego nowego podejdą do wału z oryginału. Sorry że ze mnie taki natręt ale u mnie desperacja całkowita.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

MAm pytanie. Czy to samo dotyczy silnika afb 2,5 tdi?

Tzn czy do samochodu z automatyczna skrzynia biegow da sie wlozyc silnik o tym samym oznaczeniu z manuala?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tzn czy do samochodu z automatyczna skrzynia biegow da sie wlozyc silnik o tym samym oznaczeniu z manuala?

 

da sie. kodowanie automatu czy manualu siedzi w ECU. a tak nawiasem pisząc.... jeśli zdechły Ci wałki w głowicach i z tego powodu chcesz wymienić silnik to polecam rozejrzyć się za głowicami z silników BAU , BDG, BDH (BCZ wymaga małych przeróbek) i przebudować swoją jednostkę na nowym typie wałków. po więcej info zapraszam do klubu Audi A6.

 

 

pozdrawiam Wojtass

 

edit: zapomniałem dodać.... wał korbowy z automatu posiada dodatkową tuleję centrującą. trzeba by ją wyciągnąć w silnika od automatu i wbić do wału z manuala. (mogę to sprawdzić czy pasuje ale dopiero za 2 tyg bo aktualnie jestem za granicą. mam własnie tę tulejke z automatu no i mam silnik który pracował z manualem. tulejka z BDG (automat) a silnik AKE (manual).

Edytowane przez mnichu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie-

Tak jak regulamin głosi- należy się podpiąć do najbliższego tematu w danej kwestii- nie zaśmiecając i streszczając temat -pomocy Panowie- naczytałem się ,aż postanowiłem zapytać ,bo każdego przypadek jest inny- mianowicie:

-passat b5fl 2002 tdi 131 AVF - jak w temacie - silnik z manuala do automatu .... Kupiłem oczywiście AVF manual - wyjmujemy z automatu AVF a tu zonk ! po pierwsze napinacz na rozrządzie jest inny- hydraulik w automacie ze stycznia,a normalny z późniejszych miesięcy- mało tego, jeszcze nie zdejmowałem,ale średnica kółka też jest inna ,więc strzelam,że pewnie i rozrząd jest inny-aczkolwiek niekoniecznie-zdjąłem tylko górną pokrywę- bo zonk nr 2 od tyłu tym razem- końcówka wału korbowego jest inna- pomierzone -sprawdzone- jeszcze myślę jak to zetnę,ale pytanie do Was Panowie i być może również Panie nikomu nie umniejszając- analiza każe mi zapytać, czy jak zamienię słupek to czy nie ma jakichś ukrytych tzw:kanapek ,jak ten koniec wału do rzeźby :( - rozbraja mnie,że po drodze wiedzy google coś czytałem,że jest też w niektórych silnikach,że sygnał jest sczytywany z rozrządu do map ECU ??? czy to prawda ? jeśli tak to czy mam już z baranka w ściankę uderzyć,że nie ten piec kupiłem ??? z wyfrezowaniem wału sobie poradzę,ale jak czytanie z rozrządu do ecu to już nie wiem czy podskoczę- zawsze wkładało się manual do automatu ,a nigdy odwrotnie- myślałem,że kiedyś po prostu było łatwiej,ale czytam,że faktycznie w jedną stronę tak,ale w drugą już niekoniecznie ....

Pozdrawiam serdecznie pomocnych w temacie i jednocześnie proszę nie kopać leżącego, bo już wiem,że do automatu lepiej brać z automatu-ale cóż uczymy się całe życie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Śmiało wkładaj. rozrządy rzeczywiście się różnią bo zmiana była na przełomie 02/03. ale z tym wałem to nie wiem o czym mówisz. z tego co wiem to w automacie nie ma wbitego łożyska igiełkowego w wał. Sygnał do ecu i w jednym i w drugim jest sczytywany z wałka rozrządu. Rozrządy różnią się napinaczem i rolką prowadzącą, ale to i lepiej bo ten nowszy jest tańszy, jak się upszesz to możesz smiało ten nowszy na starszy zamienić. Musisz wykręcić szpilkę z bloku i górną obudowę plastikowa zamienić, jak rozbierzesz oba rozrzady to będziesz widział o czym mówię. z tym wałem nic nie kombinuj wszystko będzie pasować.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie :) przeogromne - uwielbiam mądrych ludzi i jeszcze jak dzielą się mądrością :) wrzucę fotki w/w wałów jak będę miał chwilkę,a na chwilkę obecną do środy mam gwarancję na silnik,więc idę działać. W skrócie manual- łożysko igiełkowe - średnica 20,8mm wał dłuższy niż w automacie o jakieś 1,5cm - jest niemalże identyczny plus jakby dolewka materiału- nie kończy się kątem 90stopni tylko ma obłą płaszczyznę na końcówce-właśnie te dodatkowe 1,5 cm,ale tak jak piszę foto wrzucę na dniach. W automacie średnica 21mm pełne. jak dziś będę dłubał to obfotkuję ,bo wał jest na 100% inny na samym końcu- w manualu wchodzi na wprost,a w automacie ma specjalny frez na tzw.sutka w automacie.

Jeszcze raz wielkie dzięki- rozrządy też przełożę,bo mam po prostu nowy w tym starym-albo jeszcze pomyślę,bo w tym nowym też nie jest źle....

 

pamietam w fotkach w różnicy wałów korbowych manual-automat i jeszcze kilku innych drobnych różnicach :) -na szczęście chodzi pięknie-ale nie jest ogólnie tak kolorowo jak miało być ! brak ogrzewania -podejrzana uszczelka :( ,ale jeszcze siedzę przy aucie-kanapek do zjedzenia wyszło więcej i jeszcze jem :)

Edytowane przez zet344

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Śmiało wkładaj. rozrządy rzeczywiście się różnią bo zmiana była na przełomie 02/03. ale z tym wałem to nie wiem o czym mówisz. z tego co wiem to w automacie nie ma wbitego łożyska igiełkowego w wał. Sygnał do ecu i w jednym i w drugim jest sczytywany z wałka rozrządu. Rozrządy różnią się napinaczem i rolką prowadzącą, ale to i lepiej bo ten nowszy jest tańszy, jak się upszesz to możesz smiało ten nowszy na starszy zamienić. Musisz wykręcić szpilkę z bloku i górną obudowę plastikowa zamienić, jak rozbierzesz oba rozrzady to będziesz widział o czym mówię. z tym wałem nic nie kombinuj wszystko będzie pasować.

 

Witam po raz pierwszy na forum!

Potrzebuję krótkiej info: Wymieniam silnik w passacie, 1,9 tdi 130 km, 2003r. Mój jeździ z automatem, silnik kupiłem od manuala. Niestety nie pasuje wał - jest za długi w manualu. Czy jedynym wyjściem jest przełożenie wału z oryginalnego silnika do kupionego?

Pozdrawiam, Karol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Poruszę jeszcze ten temat, mam problem, ponieważ mam silnik z automatyczną skrzynią i chcę przerobić na go na manualną.

Jest problem z łożyskiem i nie pasuje na wał. Poza tym czy to co znajduje się na wale to część wału czy tulejka?
Silnik 1.8 Turbo z Audi, oznaczenia AEB.

Witam.

Poruszę jeszcze ten temat, mam problem, ponieważ mam silnik z automatyczną skrzynią i chcę przerobić na go na manualną.

Jest problem z łożyskiem i nie pasuje na wał. Poza tym czy to co znajduje się na wale to część wału czy tulejka?
Silnik 1.8 Turbo z Audi, oznaczenia AEB.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności