passat1219 Zgłoś #1 Napisano 18 Sierpnia 2011 Witam, mam następujące pytanie i proszę o pomoc: czy przy wymianie silnika który w poprzednim pasku jeździł w manualu nie będzie problemów montażu do automatycznej skrzyni biegów? Chodzi o silnik 1.8 T AEB. Dodam że autko w którym będzie montowany silnik to wersja USA z '99 roku. Bedę wdzięczny za odpowiedź. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
brath100 Zgłoś #2 Napisano 18 Sierpnia 2011 Kolego a jaki silnik w orginale jezdzil z tym automatem? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
passat1219 Zgłoś #3 Napisano 18 Sierpnia 2011 1.8 T AEB taki jaki chcę zamontować. Stary padł poprostu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grucha... Zgłoś #4 Napisano 18 Sierpnia 2011 Obudowa sprzęgła jest taka sama w manualnej jak i w automacie więc do bloku podejdzie. Zostaje kwestia mocowania sprzęgła i koła zamachowego. Zdjęć nie znalazłem, ale jak będzie tak samo to silnik bez problemu powinien podejść Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
passat1219 Zgłoś #5 Napisano 19 Sierpnia 2011 Dziękuję kolego powinno być OK. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
passat1219 Zgłoś #6 Napisano 30 Sierpnia 2011 Koledzy pomóżcie. Czy ktoś już mintował silnik od manuala w automacie. Kod AEB stary i nowy numery na bloku i głowicy te same a jednak jest różnica przy połączeniu skrzyni z silnikiem w okolicy uszczelniacza wału. Załączam zdjęcie. Bardzo proszę o pomoc mechanik nie wie jak to przeskoczyć a w aso twierdzą że nie powinno być różnicy. Może ta część ze zdjęcia jest zamienna i można ją przeżucić. Mechanik jednak twierdzi że to już wał. Pomocy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
passat1219 Zgłoś #7 Napisano 30 Sierpnia 2011 a może ktoś podeśle rysunki z ETKI żeby sprawdzić czy to jest wymienialne to co widać na zdjęciu?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arriva Zgłoś #8 Napisano 30 Sierpnia 2011 na pewno da się zamontować a to jest wymienne. sam pomyśl. nie jedna osoba zamieniała skrzynie na manual i zawsze się udawało. nikt nie pisał ze musiał wymienić wał Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
passat1219 Zgłoś #9 Napisano 30 Sierpnia 2011 arriva jezeli masz racje to dzisiaj juz zasnę... tylko że machanik twierdzi ze przy zmianie skrzyni nie byłoby problemu a odwrotnie tzn wymiana silnika z manuala do automatu jest problem... jestes pewien że można to przełożyć z jednego silnika do drugiego ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jackrally Zgłoś #10 Napisano 30 Sierpnia 2011 Według ETKA, wały korbowe są różne dla manuala i dla automatu, pomimo że oznaczenia silnika są takie same. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
passat1219 Zgłoś #11 Napisano 30 Sierpnia 2011 to sie nacieszyłem... ale czy to co podałem na zdjęciach to jest już wał korbowy ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jackrally Zgłoś #12 Napisano 30 Sierpnia 2011 Na zdjęciach ciężko to stwierdzić, ale skoro mechanik mówi, że to już wał, to pewnie ma rację. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
passat1219 Zgłoś #13 Napisano 30 Sierpnia 2011 A popatrz jeszcze tutaj w otworach widać jakby to była osobna część Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jackrally Zgłoś #14 Napisano 30 Sierpnia 2011 (edytowane) Niech mechanik to "opuka" i sprawdzi dokładnie czy to jest jakiś pierścień wbijany w wał czy jedna całość. Szkoda byłoby gdyby nowy silnik okazał się nieodpowiedni. Różnice w głębokości środkowych otworów pod łożysko igiełkowe są znaczne i wygląda to na inny wał. Edytowane 30 Sierpnia 2011 przez jackrally Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
passat1.8t Zgłoś #15 Napisano 30 Sierpnia 2011 Ja bym manual zakładał , chociaz potencjal 1.8t bylby wykorzystany;p Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
passat1219 Zgłoś #16 Napisano 30 Sierpnia 2011 Łożysko igiałkowe było w manualu tutaj juz wymontowane. Natomiast w automacie oryginalnym jest pierścień (widać go na zdjęciach)nie ściągnięty jeszcze ale można go przełożyć wtedy średnica będzie taka sama. to akurat nie problem. A co do założenia manuala to niestety ale koszty by mnie zjadły. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grucha... Zgłoś #17 Napisano 30 Sierpnia 2011 tylko że machanik twierdzi ze przy zmianie skrzyni nie byłoby problemu a odwrotnie tzn wymiana silnika z manuala do automatu jest problem... jestes pewien że można to przełożyć z jednego silnika do drugiego ?? Co on pier..... Zmieniając nawet samą skrzynię trzeba też zmienić sprzęgło, które czegoś musi się trzymać. Dlaczego nie rozkręci tego dalej?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
passat1219 Zgłoś #18 Napisano 30 Sierpnia 2011 Jutro rozkręci bo mu będę kazał. A Twoim zdaniem Grucha... to co jest na zdjęciu jest wymienialne?? Załamany jestem normalnie... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grucha... Zgłoś #19 Napisano 30 Sierpnia 2011 Zastanawia mnie jedno skoro mechanik twierdzi, że to widoczne koło to już wał, a pod nim przecież jest uszczelniacz wału w tej aluminiowej obudowie. On jest okrągły i jednoczęściowy (simmering), więc jeśli ta część jest niezdejmowalna (gdyż jest częścią wału) to jak wymienić właśnie ten uszczelniacz??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
passat1219 Zgłoś #20 Napisano 30 Sierpnia 2011 Dzięki... jutro mu powiem co ma robić... i będę sie domagał zniżki za usługę jak to wyjdzie. Napiszę jutro co i jak. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach