Skocz do zawartości
passat1219

Wymiana silnika 1.8 T manual-automat

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

mam następujące pytanie i proszę o pomoc: czy przy wymianie silnika który w poprzednim pasku jeździł w manualu nie będzie problemów montażu do automatycznej skrzyni biegów? Chodzi o silnik 1.8 T AEB.

Dodam że autko w którym będzie montowany silnik to wersja USA z '99 roku.

Bedę wdzięczny za odpowiedź.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego a jaki silnik w orginale jezdzil z tym automatem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1.8 T AEB taki jaki chcę zamontować. Stary padł poprostu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Obudowa sprzęgła jest taka sama w manualnej jak i w automacie więc do bloku podejdzie. Zostaje kwestia mocowania sprzęgła i koła zamachowego. Zdjęć nie znalazłem, ale jak będzie tak samo to silnik bez problemu powinien podejść ;)

2_f [].jpg

audi_a6_skrzynia [].jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję kolego powinno być OK.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy pomóżcie. Czy ktoś już mintował silnik od manuala w automacie. Kod AEB stary i nowy numery na bloku i głowicy te same a jednak jest różnica przy połączeniu skrzyni z silnikiem w okolicy uszczelniacza wału. Załączam zdjęcie. Bardzo proszę o pomoc mechanik nie wie jak to przeskoczyć a w aso twierdzą że nie powinno być różnicy. Może ta część ze zdjęcia jest zamienna i można ją przeżucić. Mechanik jednak twierdzi że to już wał. Pomocy

orygina?.jpg

nowy.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a może ktoś podeśle rysunki z ETKI żeby sprawdzić czy to jest wymienialne to co widać na zdjęciu??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

na pewno da się zamontować a to jest wymienne. sam pomyśl. nie jedna osoba zamieniała skrzynie na manual i zawsze się udawało. nikt nie pisał ze musiał wymienić wał

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

arriva jezeli masz racje to dzisiaj juz zasnę... tylko że machanik twierdzi ze przy zmianie skrzyni nie byłoby problemu a odwrotnie tzn wymiana silnika z manuala do automatu jest problem... jestes pewien że można to przełożyć z jednego silnika do drugiego ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Według ETKA, wały korbowe są różne dla manuala i dla automatu, pomimo że oznaczenia silnika są takie same.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to sie nacieszyłem... ale czy to co podałem na zdjęciach to jest już wał korbowy ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na zdjęciach ciężko to stwierdzić, ale skoro mechanik mówi, że to już wał, to pewnie ma rację.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A popatrz jeszcze tutaj w otworach widać jakby to była osobna część

nowy1.jpg

orygina?1.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niech mechanik to "opuka" i sprawdzi dokładnie czy to jest jakiś pierścień wbijany w wał czy jedna całość. Szkoda byłoby gdyby nowy silnik okazał się nieodpowiedni. Różnice w głębokości środkowych otworów pod łożysko igiełkowe są znaczne i wygląda to na inny wał.

Edytowane przez jackrally

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja bym manual zakładał , chociaz potencjal 1.8t bylby wykorzystany;p

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Łożysko igiałkowe było w manualu tutaj juz wymontowane. Natomiast w automacie oryginalnym jest pierścień (widać go na zdjęciach)nie ściągnięty jeszcze ale można go przełożyć wtedy średnica będzie taka sama. to akurat nie problem.

A co do założenia manuala to niestety ale koszty by mnie zjadły.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tylko że machanik twierdzi ze przy zmianie skrzyni nie byłoby problemu a odwrotnie tzn wymiana silnika z manuala do automatu jest problem... jestes pewien że można to przełożyć z jednego silnika do drugiego ??

Co on pier..... Zmieniając nawet samą skrzynię trzeba też zmienić sprzęgło, które czegoś musi się trzymać.

Dlaczego nie rozkręci tego dalej??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jutro rozkręci bo mu będę kazał. A Twoim zdaniem Grucha... to co jest na zdjęciu jest wymienialne?? Załamany jestem normalnie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zastanawia mnie jedno skoro mechanik twierdzi, że to widoczne koło to już wał, a pod nim przecież jest uszczelniacz wału w tej aluminiowej obudowie. On jest okrągły i jednoczęściowy (simmering), więc jeśli ta część jest niezdejmowalna (gdyż jest częścią wału) to jak wymienić właśnie ten uszczelniacz??? ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki... jutro mu powiem co ma robić... i będę sie domagał zniżki za usługę jak to wyjdzie. Napiszę jutro co i jak.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności