Skocz do zawartości
kkooccuurr

Wymiana błotnika - zamiennik czy używany?

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Pojawiła mi się na przednim błotniku rdza, byłem u lakiernika który powiedział że wyczyści, pomaluję ale gwarancji żadnej nie da bo rdza na pewno wróci:( Myślę w takim razie o wymianie błotnika i zastanawiam się czy lepiej kupić zamiennik (np taki ) czy też szukać części używanej?

 

... a jeśli lepiej kupić część używaną to jak znaleźć taką która nie będzie gorsza od mojej? Gdzie szukac? Na co zwrócić uwagę i ile mnięj więcej powinna kosztować?

 

Z góry dziękuje za pomoc!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobra używka będzie w tej samej cenie lub tańsza i jak trafisz ładny to dłużej potrzyma od zamiennika. A jak znajdziesz w kolorze to odpada lakierowanie ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tego typu zamienniki nie są ocynkowane. Nie ważne jak pomalujesz - za te trzy lata rdza wyjdzie na wszystkich krawędziach. Więc równie dobrze możesz oddać do blacharza aktualny błotnik, chyba, że jest już dziurawy.

Lepiej szukać w dobrym stanie oryginału z aut z rozbiórki. Pewnie, że będzie trzeba polakierować - ale to daje 100% pewności, że nic się nie będzie działo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja kiedyś do MK III też kupiłem zammienik, i za Chiny niemogłem go spasować z drzwiami ,o jakości to juz wogóle niewspomne cienki jak papier i ,w dodatku idzie się nim niezle pokaleczyć.Jak to ma czas to szukaj ori w kolorze już.

pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tego z linku zdecydowanie nie polecam... Koleś ma wszystkie części jakieś lipne ( przewiozłem się u niego na blendach i reflektorach...) Ja u siebie zakładałem te błotniki:

http://allegro.pl/blotnik-nowy-vw-passat-b4-1994-1996-prawy-wwa-i1732126715.html

Jakość jak dla OK, podczas pasowania z innymi elementami nie było problemów,przetłoczenia w odpowiednich miejscach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Możesz z ciekawości pokazać jakiej wielkości jest te ognisko korozji ?? Bo na moje oko to zmień lakiernika. Na 90% nie chce mu się bawić z rudą, woli pomalować element założyć na furę i skasować swoje. Jeśli masz naprawdę mocno zgnity ten błotnik lepiej za tą kasę poszukać po szrotach drugiego. DOBRY lakiernik zrobi wykona Ci robotę tak że starczy Ci jeszcze na lata ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tego z linku zdecydowanie nie polecam... Koleś ma wszystkie części jakieś lipne ( przewiozłem się u niego na blendach i reflektorach...) Ja u siebie zakładałem te błotniki:

http://allegro.pl/blotnik-nowy-vw-passat-b4-1994-1996-prawy-wwa-i1732126715.html

Jakość jak dla OK, podczas pasowania z innymi elementami nie było problemów,przetłoczenia w odpowiednich miejscach.

Ja z reguły jak widzę wszystko co jest związane z marką Polcar a szczególnie części blacharskie,omijam szerokim łukiem.

Generalnie blach z Polcaru nie polecam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To tylko hurtownia...Ja brałem przez dostępne u siebie w sklepie hurtownie tyle że nie z Polcaru a link podałem co by ktoś szukał właśnie takiego jak ten na aukcji bo jakoś wykonania daje radę jak na takie pieniądze :dobrze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szukaj oryginalnej używki kolego w przyzwoitym stanie. Popytaj po szrotach, ew. Allegro lub wal u Nas w giełdzie zapytanie. Jak trafisz dobry błotnik to wytrzyma Ci sporo dłużej od używki. I ładnie go sobie spasujesz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Możesz z ciekawości pokazać jakiej wielkości jest te ognisko korozji ??

 

Nie mam niestety teraz aparatu pod reką a na zdjęciach które mam nie widać tego dobrze - generalnie jest to taki 3-4 centymentrowy "pęcherz" na którego środku zaczyna wychodzić rdza. ...pewnie było to już kiedyś robione w tym miejscu i ktoś nie do końca się przyłożył

 

Dziękuje wszytkim za odpowiedzi - już wiem że powinienem jeśli to możliwe skupić się na dobrej części oryginalnej!

 

Pozdrawiam!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zmień lakiernika... Dobry zrobiłby taką wadę na lata i bez śladu.

Sam robię takie rzeczy (co prawda na pojazdach użytkowych) i taka zaprawka na jednym z nich trzyma już 6 lat i nie widać by chciała korodować.

 

Zajrzyj też tu:

 

http://allegro.pl/autolakier-duzy-zestaw-naprawczy-pasowalnosc-i1735337165.html

 

Może warto pomyśleć o naprawie we własnym zakresie?

Edytowane przez neurojarre

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W temacie - ja kupiłem błotnik w kolorze używany(już drugi )ale warto poszukać, po lekkiej polerce będzie OK.Na żadne zamienniki lub "nowe" blachy do lakierowania bym się nie decydował - zamiennik to po prostu lipa , a nowy trzeba dokładnie odtłuścić lakierować, spasować i tak dalej ...też kicha.

Mam pytanie do zorientowanych w temacie - czym wypełnić , uszczelnić połączenie : błotnik - słupek przedni ,fabrycznie jest tam jakaś szpachla. Nie chcę używać żadnych silikonów - najlepiej żeby to było coś zbliżone do oryginału.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

:dobrze Wielkie dzięki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Błotniczek wymieniony , po prostu bułka z masłem. Wreszcie passek nabrał dawnego wyglądu (wrzucę fotkę po powrocie z urlopu)

pozdr.

 

----------------

07082011713.jpg

03082011686.jpg

07082011706.jpg

07082011707.jpg

07082011710.jpg

Edytowane przez kris

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności