pwlkwcnsk Zgłoś #1 Napisano 13 Lipca 2011 Witam! Mam pewnien problem. W niedzielę jechałem przez okolo godziny w korku przy włączonej klimie i w pewnym momencie przy zatrzymaniu auta zaczęło delikatnie telepać silnikiem. Później podczas zatrzymywania działo się to za każdy razem. Czuć było drgania. Podczas jazdy spokój. Kiedy już udało mi się wyjechac na trasę wszystko wróciło do normy. Nic nie trzęsie i wszystko jest w porządku. Co było powodem tych drgań? Może ktoś miał podobny problem i zna jego następstwa. Z góry dzięki za pomoc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maxdax Zgłoś #2 Napisano 13 Lipca 2011 99% dwumas, miałem to samo w korkach, a gdy go przewietrzyłem w trasie i sprzegło wystygło było spoko. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robertno Zgłoś #3 Napisano 13 Lipca 2011 Ale on chyba nie ma dwumasy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maxdax Zgłoś #4 Napisano 13 Lipca 2011 no to ew sprzegiełko alternatora może się przyciera i szarpie paskiem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Michal-LKR Zgłoś #5 Napisano 13 Lipca 2011 Ale on chyba nie ma dwumasy Ma. Chyba, że już przerzucił ktoś jednomasę od 1Z. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pwlkwcnsk Zgłoś #6 Napisano 13 Lipca 2011 Tak też podejrzewałem, że coś ze sprzęgłem. Że może się przygrzało. Ale czy to normalne i czy za jakis czas czeka mnie wymiana???? Dodam, że rzadko stoję w takich korkach.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomnik Zgłoś #7 Napisano 13 Lipca 2011 Tak też podejrzewałem, że coś ze sprzęgłem. Że może się przygrzało. Ale czy to normalne i czy za jakis czas czeka mnie wymiana???? Dodam, że rzadko stoję w takich korkach.... Też parę razy spotkał mnie ten "zaszczyt",stojac w dużym korku, w dużym mieście.Pierwszy tego typu przypadek około 1,5 roku temu.Nic nie wymieniałem,chociaż mam świadomość,że są to objawy dwumasy i taka wymiana, mnie na nieszczęście(koszty!), czeka. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pwlkwcnsk Zgłoś #8 Napisano 13 Lipca 2011 Po raz kolejny przekonuje się, że zakup Passata to była jedna z lepszych decyzji jaką podjąłem cały czas coś.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
weak_michael Zgłoś #9 Napisano 13 Lipca 2011 W tym wieku,o przebiegu nie piszę,będzie już tylko pod przysłowiową górkę,samochód nie stanie się młodszy,a wszystko jest obliczone na pewien poziom eksploatacji,powyżej którego oczekuje...wymiana samochodu:lol Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jelon111 Zgłoś #10 Napisano 13 Lipca 2011 witam, ja czuje telepanie silnikiem/lewarkiem/kierownicą gdy pojazd zostanie poddany dużym obciążeniom lub gdy temperatura otoczenia jest znaczna również można wyczuć telepanie silnikiem, czy jest to objaw dwumasy ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DANIEL111 Zgłoś #11 Napisano 13 Lipca 2011 A może poducha pod silnikiem zobacz czy są całe Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pwlkwcnsk Zgłoś #12 Napisano 14 Lipca 2011 ja czuje telepanie silnikiem/lewarkiem/kierownicą gdy pojazd zostanie poddany dużym obciążeniom lub gdy temperatura otoczenia jest znaczna również można wyczuć telepanie silnikiem,czy jest to objaw dwumasy ? Właśnie miałem w niedziele to samo. Także pewnie dwumas. Trzeba po wakacjach zastanowić się nad zmianą.... Tylko pytanie czego... Auta czy dwumasy????? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krackers Zgłoś #13 Napisano 15 Lipca 2011 Niestety dwumas mocno dostaje po pupie jak stale chodzi klima na biegu jałowym. Czyli w korku jak jest upał gdy klima jest cholernie potrzeba, dwumas:poddajesie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kasfalt Zgłoś #14 Napisano 15 Lipca 2011 dwumas dostaje po dupie jak klima chodzi?? a co ma jedno do drugiego?? to silnik po dupie dostaje bo ma dodatkowe obciążenie nie wspominając, że ciężej jest wtedy ruszyć na samym sprzęgle... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
asik82 Zgłoś #15 Napisano 15 Lipca 2011 U mnie kolego jest to samo ....zer stresu nie przejmuja sie przerabialem ten temat ..... Autko szaleje oczywiscie jak jest cieplo ...bo wiadomo silnik jednak pracuje w podwyzszonej temp. Nie jest to przeszkadzajace ale owszem wyczuwalne. Najbardziej po dluzszej jezdzie korki ....z zal klimatyzacja I jak mi wiadomo ....bo oczywiscie odrazu zapytalem fachowcow to wg. magistrow Dwumas jak sie nagrzeje a nie jest juz pierwszej mlodosci to poprostu nie daje rady a ze temp ma ogromny wpływ na wlasciwosci metali to moze i tak byc .....i pytalem juz w kilku miejscach ...mowli podobnie .....nie liczac tych co kazali mi pompki wymienic .....hehe. Ale puki co mam najechane 277tys od 77 tys wariuje co lato i nic sie nie dzieje. Nie ma co panikowac z dwumasem jak padnie to napewno to odczujesz i nie ma co go pochopnie zapobieawczo wymieniac .....bo po co jak niewiadomo ile jescze posluzy a u mnie 70 tys z "wibracja"i lata A uwuerz mi nie osczedzam silnika ...... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojta Zgłoś #16 Napisano 15 Lipca 2011 Niestety dwumas mocno dostaje po pupie jak stale chodzi klima na biegu jałowym. Czyli w korku jak jest upał gdy klima jest cholernie potrzeba, dwumas:poddajesie. a co ma jedno do drugiego ? dwumas dostaje po dupie jak strzelisz ze sprzegla jesli jezdzisz normalnie nawet agresywnie ( bez piszczenia opon ) nic nie dostaje po 4 literach ---------- Post added at 00:04 ---------- Previous post was at 00:02 ---------- ja mam wywalona dwumase i nic mi nie telepie ! klepie tylko jak gasze auto i jak stoje na luzie i puszcze sprzeglo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dtambor Zgłoś #17 Napisano 15 Lipca 2011 Niestety dwumas mocno dostaje po pupie jak stale chodzi klima na biegu jałowym. Czyli w korku jak jest upał gdy klima jest cholernie potrzeba, dwumas. urzekająca historia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krackers Zgłoś #18 Napisano 17 Lipca 2011 Koło dwumasowe ma za zadanie redukować drgania skrętne, więc podczas pracy sprężarki klimatyzacji jest bardziej obciążone zwłaszcza na biegu jałowym (niskie obroty) to silnik po dupie dostaje bo ma dodatkowe obciążenie a do czego jest przymocowany dwumas? Bo ja sądziłem że koło dwumasowe jest przymocowane do wału korbowego. Więć skoro silnik dostaje po pupie to i dwumas także. Jeżeli uważasz że jest inaczej to proszę bardzo podziel się tym z nami. urzekająca historia Uważasz że kolega pwlkwcnsk opisujący problem w pierwszym poście miał by co opisywać, gdyby wyłączył klimę podczas stania w tym korku? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dtambor Zgłoś #19 Napisano 17 Lipca 2011 Uważasz że kolega pwlkwcnsk opisujący problem w pierwszym poście miał by co opisywać, gdyby wyłączył klimę podczas stania w tym korku? Odniosłem się jedynie do Twojej wypowiedzi że dwumas dostaje po dupie przy klimie na biegu jałowym. Na biegu jałowym to dwumas ma bardzo "lajtową" pracę i raczej nie robi na nim wrażenia właczona klima - wał i tak kręci sie z taką samą prędkością, a ewentualna głośniejsza praca wynika z większego obciążenia silnika, zwiększonej dawki paliwa oraz pracującej dmuchawy na chłodnicy. Więć skoro silnik dostaje po pupie to i dwumas także. Osobiście nie widzę tu jakiegoś większego powiązania. pzdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojta Zgłoś #20 Napisano 17 Lipca 2011 proponuje nie wlaczac klimy i przy sprzedazy ponformowac kupujacego ze auto oszczedzane klima nie wlaczana i przebieg nie swiadczy o zuzyciu bo auto bardzo oszczedzane proponuje jeszcze jezdzic w dzien tylko i nie wlaczac radia bo to dodatkowe obciazenie i dwumas dostaje po 4 literach:debil Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach