misiorowski Zgłoś #1 Napisano 7 Lipca 2011 (edytowane) Panowie proszę o małą pomoc w rozwikłaniu zagadki. może tak zaczęło się to od ostatniej ulewy przejechałem po kałuży i zaczął szarpać silnik przy dodawaniu gazu. Myślę sobie trochę go podmyło więc dostałem pozdrowienia od elektryki.Autko trochę przeschło i się poprawiło ale nadal szarpie jak wcisnę mocniej pedał gazu. Przełączam na benzynke i wszystko jest ok zero zamulenia, szarpania.To pyk znowu na gaz objawy powróciły. Pozostało allegro Interfejs VAG zakupiony i diagnoza.wyskakują błędy 1249 Wtryskiwacz cylindra 1-N30 przerwa na wyjściu 1250 Wtryskiwacz cylindra 2-N31 przerwa na wyjściu 1251 Wtryskiwacz cylindra 3-N32 przerwa na wyjściu 1252 Wtryskiwacz cylindra 4-N33 przerwa na wyjściu 1247 Zawór węgla aktywneg-N80 przerwa na wyjściu Ok kasowanko i za każdym razem powracają te same, od niechcenia przełączyłem na benzynke kasuje i moim oczom ukazuje się że błędów niema. kluczyk ze stacyjki wyciągam wkładam jeszcze raz odpalam i błędów niema oczywiście parę razy powtarzam to wszystko i jest git. Przełączam na gaz i za chwilkę te błędy się okazują znowu, po czym szarpanie pojawia się w aucie ponownie. instalacja gazowa holenderska NECAM i teraz pytanko czy do regulacji czy coś do wymiany bo przed tym moim wodowaniem to żadnych problemów. Edytowane 8 Lipca 2011 przez misiorowski Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grucha... Zgłoś #2 Napisano 7 Lipca 2011 Kolego jakiś słaby ten Twój VAG. Jeżeli problem występuje na LPG wybrałbym się na Twoim miejscu do gazownika. Podejrzane jeszcze mogą być świece i przewody (bo ten silnik chyba takowe ma), kiedy je wymieniałeś?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
misiorowski Zgłoś #3 Napisano 7 Lipca 2011 trudno powiedzieć bo bo autko mam od miesiąca świeży zakup świeczki i przewody wymienię jutro i sprawdzę co dalej się z tym będzie działo.co do vaga to nie jest to jakaś rewelacja Interfejs diagnostyczny VAG KKL OBD2 na USB za 40zł ale przymierzam się do jakiegoś lepszego, a pytanko czy po tych kodach to mogę odczytać co się tam dzieje ? czy to objaw tylko tych kabli i świec Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grucha... Zgłoś #4 Napisano 7 Lipca 2011 Interfejs ok ściągnij sobie jeszcze VAG COMa 311-2 i wtedy podaj błędy to coś się pomyśli. Co do świec i przewodów to zmienić nie zaszkodzi bo gaz lubi jak też rzeczy są ok. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pikopiko Zgłoś #5 Napisano 7 Lipca 2011 szaranie na gazie ale nie na benzynie szarpanie...?!? szuranie...?!? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
misiorowski Zgłoś #6 Napisano 7 Lipca 2011 pikopiko Ha Ha Ha poczekaj ja też cie przyłapie. Od soboty mam urlop więc będę miał się czym zając, a co do programu ok jutro przy chwili czasu wgram go i przeskanuje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krzychu_focus Zgłoś #7 Napisano 10 Lipca 2011 pikopiko Ha Ha Ha poczekaj ja też cie przyłapie. Od soboty mam urlop więc będę miał się czym zając, a co do programu ok jutro przy chwili czasu wgram go i przeskanuje. Witam. Mam passata B5 1,8 125 KM, nie mogę go w ogóle odpalić, na vag 4,9 mam następujące błędy: 1249,1250,1251,1330. Proszę o odpowiedz dlaczego auto nie odpala??? dlaczego? Dodał, że stało się to nagle, po zgaszeniu auta nie pali. Rozwiązałeś ten problem z błędem 1249,1250.1251,1252? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
misiorowski Zgłoś #8 Napisano 11 Lipca 2011 Witam te błędy 1249 Wtryskiwacz cylindra 1-N30 przerwa na wyjściu 1250 Wtryskiwacz cylindra 2-N31 przerwa na wyjściu 1251 Wtryskiwacz cylindra 3-N32 przerwa na wyjściu 1252 Wtryskiwacz cylindra 4-N33 przerwa na wyjściu ja myślę że to coś związane z wtryskami mi to pokazuje mój vag a napisz mi czy masz gaz założony u siebie bo u mnie to się dzieje jak mam na gaz przełączony na benzynie jest wszystko ok, i tez dla mnie jest to zagadką Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krzychu_focus Zgłoś #9 Napisano 11 Lipca 2011 Witam te błędy 1249 Wtryskiwacz cylindra 1-N30 przerwa na wyjściu 1250 Wtryskiwacz cylindra 2-N31 przerwa na wyjściu 1251 Wtryskiwacz cylindra 3-N32 przerwa na wyjściu 1252 Wtryskiwacz cylindra 4-N33 przerwa na wyjściu ja myślę że to coś związane z wtryskami mi to pokazuje mój vag a napisz mi czy masz gaz założony u siebie bo u mnie to się dzieje jak mam na gaz przełączony na benzynie jest wszystko ok, i tez dla mnie jest to zagadką mam to auto tylko na benzynie. Dzisiaj po sprawdzałem, mam iskrę, pompka podaje paliwo na wejściu do listwy i przelewie. Auto nawet nie chce zagadać, kręci, ale nie odpala, uff nie mam pojęcia co mu jest... ---------- Post added at 11:26 ---------- Previous post was at 11:09 ---------- dodam, że stało się to nagle, zgasiłem samochód pod garażem, a za jakąś chwilę chciałem go odpalić, a rozrusznik tylko kręci, a nie odpala. Paliwa mam ponad pół zbiornika. Może u ciebie problem tkwi po stronie jakiegoś przekażnika który daje sygnał do ECU i odpowiada za właściwą dawkę paliwa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
misiorowski Zgłoś #10 Napisano 12 Lipca 2011 jak kręcisz czuć paliwo? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krzychu_focus Zgłoś #11 Napisano 12 Lipca 2011 paliwem nie czuć, paliwo dostaje na listwę wtryskową, ale wtryski nie puszczają paliwa, a tak w ogóle nie wiem jak sprawdzić czy dochodzi napięcie do tych 4 kostek które są podłączone do wtrysków. Próbowałem to poprzez neonówkę 12 V, minus zwarłem do masy na silniku, a plus włożyłem do kostki, zakręciłem silnikiem, neonówka nie zaświeciła się. Może ktoś podrzuci jak dokładnie sprawdzić prądy, które dochodzą do wtrysków? A jak u ciebie misiorowski, coś robiłeś w aucie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
misiorowski Zgłoś #12 Napisano 12 Lipca 2011 kupiłem nową cewkę (używkę znaczy się) i ja podmieniłem jak na razie wszystko ok ale jak na złość przestał deszcz padać i niema wilgoci.Musze poczekać jak trochę deszcz popada i będę wiedział na 100% czy to cewka.co do błędów nadal te same się pokazują sprawdzam to na programie polski vag4.9 i vag com 311.2n .Na razie zacząłem się bawić tylnym zamkiem bo drzwi mi się nie chcą otwierać i za chiny nie mogę się tam dostać (żeby był tak w okolicach Olsztyna co był by mi w stanie pomóc to bym z czteropakiem LECHA podjechał) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ddChavez Zgłoś #13 Napisano 12 Lipca 2011 A powiedz mi czy to szarpanie masz w jakimś konkretnym zakresie obrotów? Pytam bo próbuję też swój problem zdiagnozować. Może mamy podobny przypadek? Mój temat tutaj: http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=106485 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
misiorowski Zgłoś #14 Napisano 12 Lipca 2011 mam podobny przypadek tez mam wrażenie że jakoś przy tych wolniejszych obrotach tak do 3000 obrotów jakoś sie muli ale potem dostaje ząbków. Powiedzmy tak zwalniam przed zakrętem zmiana biegu na 3 i po skręcie gaz w podłogę a on dopiero powolutku się rozpędzam w passacie b3 jak tak zrobiłem to rwał do przodu jak szalony a tu zdziwka mała, a jak wrzucę na 2 bieg to znowu za nisko i silnik zaczyna wyć jak szalony Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krzychu_focus Zgłoś #15 Napisano 12 Lipca 2011 Witam wszystkich. Po kilkudniowym wzmaganiu z moim problemem, dzisiaj zaholowałem paska do dobrego elekrtomechanika z Kętrzyna, przedstawiłem mu całą sytuację z moim autem tak jak opisywałem wyżej. Okazało się, że problem z błędem wtryskiwaczy, tak jak pokazywał mi vag 4,9 tzn. 1249,1250,1251,1252 mam rozwiązany. wina leżała po stronie dodatkowego zabezpieczenia, które poprzedni właściciel zamontował na przewodzie, który dochodzi do wtrysku paliwa tzw. odcięcie prądu. Wypaliły się styki w tym zabezpieczeniu i auto unieruchomiło na amen. Mechanik wziął za usługę 60 zeta. Sam nie wiem po co komuś takie zabezpieczenia, ale widocznie poprzedni właściciel mieszkał w strefie gdzie notorycznie kradli passaty.... Dziękuję za poradę, swój temat zamykam, pozdrawiam wszystkich właścicieli B5. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
misiorowski Zgłoś #16 Napisano 12 Lipca 2011 krzychu_focus farciarzu a możesz dokładnie opisać gdzie miałeś te zabezpieczenie może i u mnie coś takiego jest mam te same błędy ale tylko jak przełączę na gaz na oktanach mam wszystko ok Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krzychu_focus Zgłoś #17 Napisano 13 Lipca 2011 Te zabezpieczenie miałem na przewodzie z którego lecą te 4 kostki od listwy wtrysków. A dokładnie te zabezpieczenie miałem w połowie tej wiązki która idzie z wtrysków do ECU, tuż przy ścianie grodziowej tam gdzie znajduje się motor. Elektryk mi mówił, że czasem takie zabezpieczenia montowane są gdzieś pod deską rozdzielczą blisko skrzynki przekaźników, szukaj może coś znajdziesz. Przejrzyj dokładnie wszystkie przewody, wiązki, może masz coś nie fachowo podpięte. Zresztą wszystko co nie fabryczne przeważnie szybciej ulega degradacji, a potem to same kłopoty. Masz pewnie podobną sytuację co u mnie, proponuję tobie poszukać dobrego elektryka, samemu nie warto się bawić, szkoda nerwów i straconego czasu. Tam gdzieś w wawie na pewno kogoś znajdziesz. Jak coś wynajdziesz to pisz, powodzonka, pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
misiorowski Zgłoś #18 Napisano 14 Lipca 2011 czyli miałeś coś w rodzaju odcięcia zapłonu pstryczek podłączony do tych przewodów? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krzychu_focus Zgłoś #19 Napisano 14 Lipca 2011 tak dokładnie, to był przełącznik, tzw. odcięcie prądu, który dochodzi do tych 4 kostek na listwie wtryskiwaczy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
misiorowski Zgłoś #20 Napisano 15 Lipca 2011 niestety u siebie nic takiego nie znalazłem kabel jest oryginalnie zaizolowany, a czy wpływ może mieć to że ten wtyk jest zapocony przez wyciek delikatny oleju? co bym nie zrobił nadal mam te błędy. 1249 Wtryskiwacz cylindra 1-N30 przerwa na wyjściu 1250 Wtryskiwacz cylindra 2-N31 przerwa na wyjściu 1251 Wtryskiwacz cylindra 3-N32 przerwa na wyjściu 1252 Wtryskiwacz cylindra 4-N33 przerwa na wyjściu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach