Skocz do zawartości
ormowiec

Podatek VAT w UE

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Prowadzę działalność gospodarczą i jestem płatnikiem VAT.

Kupiłem ostatnio towar z Irlandii, faktura jest w złotych jednak kwota VAT na fakturze to 0 zł. Ponoć sam muszę obliczyć VAT i go opłacić, teraz pytanie czy i jak to zrobić?

I co w przypadku kiedy towar odsprzedaję? Wtedy płaciłbym VAT podwójnie (Za zakup i za sprzedaż).

Czy muszę się zgłosić w US jako podatnik VAT UE?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a miałeś nadany NIP EU?

to tylko PL przed nipem , ale trzeba zgłoszenia zrobić

 

deklaracja VAT - 7 o ile się nie mylę

 

księgowość powinna ci to zrobić

ja kupuje w EU i odsprzedaję , odprowadzam więc cały VAT do skarbowego (teoretycznie bo są jeszcze koszty ;)

 

nie znam się na tym zbytnio ponieważ ksiegowość to pilotowała ale zgłoszenie trzeba było zrobić wcześniej niż dokonałeś nabycia to chyba jakoś VAT-R się nazywało

 

dodam jedno jak sporo będziesz ściągał to przygotuj się do płacenia zajebi@#%$ kwot zostaniesz tzw megavatem ;P

 

 

BTW zaraz odpiszę odnośnie ostatniego mejla

Edytowane przez martin

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Składasz deklarację VAT - UE, musisz jednak być zarejestrowany jako VAT-owiec UE:

 

VAT-R/UE jako załącznik do VAT-R

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ponoć sam muszę obliczyć VAT i go opłacić, teraz pytanie czy i jak to zrobić?

Musisz wystawić sobie fakturę wewnętrzną - na niej doliczasz 23% VAT.

Jeżeli sprzedajesz za granicę i chcesz wystawić f-rę z zerowym VAT, to odbiorca musi być VATowcem, musisz mieć zamówienie na dany towar, na zamówieniu kupujący musi zadeklarować, że zamierza zakupiony towar wykorzystać na terenie swojego kraju i jeszcze kupa obostrzeń - znajdziesz wszystko w necie (teraz nie bardzo pamiętam i nie mam czasu, żeby poszukać odpowiednich przepisów).