Skocz do zawartości
kzarczyn

Po toczeniu tarcz nie chce hamować

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Robiłem zawieszenie i przy okazji przetoczyłem tarcze bo trzęsło przy hamowaniu.

Tarcze po toczeniu nie są gładkie tylko chropowate. Koleś który mi je przetaczał mówił, że tak jest jak się mało materiału nożem zbiera.

Mają około 12mm grubości.

Przy okazji odpowietrzyłem układ hamulcowy.

Na wyłączonym silniku pedał jest twardy. Po odpaleniu jak się wciska pedał to idzie do podłogi, zarówno przy szybkim wciskaniu jak i powolnym.

Hamulce łapią jak pedał jest bardzo nisko. Na odpalonym silniku pedału nie da się podpompować, więc chyba nie są zapowietrzone.

Ta tarczach widać ślady po klockach, ale tylko w niektórych miejscach czyli klocki nie pracują całą powierzchnią.

Aby zatrzymać samochód ze 100km/h potrzebuję około 70m.

 

1. Ile trzeba przejechać aby klocki się dopasowały do tarcz lub ewentualnie wyrównały tarcze?

2. Czy zapowietrzone hamulce mogą dać taki efekt?

3. Co może być nie tak z układem hamulcowym jeżeli po odpowietrzeniu pedał hamulca jest twardy, a po kilku tysiącach kilometrów robi się coraz bardziej miękki? Płynu nie ubywa, wycieków nie widać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przyczyn może być wiele, np. źle dobrane parametry skrawania dlatego została taka powierzchnia. Co do śladów na tarczach to przyczyną mogło być niewłaściwe zamocowanie tarcz. Moim zdaniem pomoże tylko kolejne przetoczenie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po toczeniu tarcze mogą być lekko chropowate, mała predkośc toczenia, reszte zrobią klocki, teraz pytanie jak były toczone tarcze? Czyli czy na jednym zamocowaniu toczone były powierzchnie styu z klockami jaki powierzchnia przylegajaca do piasty?

I po drugie -jakie były "rowy" w tarczach? Bo jak głębokie to takie same rowy zostały w klockach....Czasem potrzeba kilku tygodni jak klocki twarde nim dotrą się one do powierzchni tarcz...

Czyli...trzeba było kupić nowe klocki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Przy okazji odpowietrzyłem układ hamulcowy.

Na wyłączonym silniku pedał jest twardy. Po odpaleniu jak się wciska pedał to idzie do podłogi, zarówno przy szybkim wciskaniu jak i powolnym.

 

Sprawdzałeś poziom płynu? Jak stoczysz tarcze, tłoczki bardziej wychodzą i płynu automatycznie ubywa.. to samo tyczy się odpowietrzania..

 

A próbowałeś się lekko rozpędzić i hamować pompując hamulec?? mnie to wygląda na zapowietrzone hamulce albo mało płynu..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a ile dałeś za toczenie i ile czasu masz te tarcze?

Tak jak koledzy wspominają to ważny jest poziom płynu i nowe klocki daje się koniecznie chyba że były kilku dniowe , a może źle odpowietrzony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja obstawiam ze masz zapowitrzone hamulce, dziwnie pedal lapie CI bardzo nisko co do toczenia to tak jest i po prostu z czasem klocki z tarczami sie dotra...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Potrzebujesz koniecznie nowych klocków !

 

Stare klocki są nie równo zużyte co powoduje na przetoczonych tatczach, że się "kantują" przy hamowaniu, a objawy są właśnie takie, jak byś miał zapowietrzony układ hamulcowy. Miałem taki przypadek. Do przetoczonych tarcz zawsze nowe klocki trzeba.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tarcze mam ponad rok, klocki ferodo mam kilka miesięcy i są jeszcze bardzo grube więc szkoda było wymieniać.

Za toczenie dałem 40 PLN. Toczyłem bo były krzywe i trzęsło przy hamowaniu.

 

Odpowietrzałem dwa razy, płynu mam na maxa.

 

Pp przejechaniu 150 km samochód zaczął lepiej hamować. Po przejechaniu 300 km hamuje lepiej niż przed toczeniem, a jeszcze całkiem się nie dotarły więc będzie jeszcze lepiej.

 

Mam kolejne pytanie. Przy odpowietrzaniu były zapowietrzone tylko tylne hamulce, w przednich nie było ani bąbelka. Płynu nie ubywa, wycieków nie widać.

Tak mam od dłuższego czasu tak mam, że co kilka tysięcy kilometrów muszę je odpowietrzać. W jakich miejscach może łapać powietrze i jak to można sprawdzić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A płyn hamulcowy na pewno nie ubywa? Skoro się zapowietrzają to znaczy że gdzieś jest nieszczelność. Wjedź na kanał i depcz hamulcem mocniej dociskając na końcu. Patrząc od dołu po kolei po przewodach aż do tłoczków powinna gdzieś się pojawić nieszczelność.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zapowietrzenie tylnych hamulców trwa kilka miesięcy.

Na kanale szukałem i nie widać ani śladu wycieku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A może gumowe przewody hamulcowe są jakieś "rzadkie?" Tak jak kiedyś w przypadku dętek w oponach się zdarzało, niby dziury nie było a powietrze potrafiło uciec.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najczęściej zapowietrza się na tylnych cylinderkach, później korektor siły hamowania potrafi zassać powietrze.

 

Wymień cylinderki na nowe, ok 25zł za sztukę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jeśli masz ABS to pamiętaj że na zapłonie się odpowietrza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności