Skocz do zawartości
bmw712

Tarcze, klocki wentylowane/niewentylowane

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Zbliżam się do wymiany tarcz + klocków, chcę to wykonać na dniach tylko nurtuje mnie jedno pytanie.

 

W swoim pasku (B4) posiadam tarcze niewentylowane, a zawsze przy wymianie klocków kupowałem klocki do wentylowanych - tamte klocki były za grube i nie wchodziły w zacisku na tarcze.

 

Więc mam takie pytanie - Czy kiedyś ten passat posiadał tarcze wentylowane, a ktos wstawil niewentylowane, zeby było taniej ??

 

Czy jak kupie tarcze wentylowane + klocki do tarcz wentylowanych to wszystko będzie mi pasowało ??

 

Pozdrawiam,

bmw712

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam,

 

Zbliżam się do wymiany tarcz + klocków, chcę to wykonać na dniach tylko nurtuje mnie jedno pytanie.

 

W swoim pasku (B4) posiadam tarcze niewentylowane, a zawsze przy wymianie klocków kupowałem klocki do wentylowanych - tamte klocki były za grube i nie wchodziły w zacisku na tarcze.

 

Więc mam takie pytanie - Czy kiedyś ten passat posiadał tarcze wentylowane, a ktos wstawil niewentylowane, zeby było taniej ??

 

Czy jak kupie tarcze wentylowane + klocki do tarcz wentylowanych to wszystko będzie mi pasowało ??

 

Pozdrawiam,

bmw712

odpowiem tylko na ostatnie pytanie bo reszty nie robilem nie mam pojecia otorz jak kupisz tarcze wentylowane i klocki do nich napewno nie beda pasowac bo sie nie zmieszcza wiec musisz wymienic tez zacisk i jazmo zacisku z czego by pasowaly niech sie inni wypowiedza by nigdy takiej przerobki nie robilem ale pewnie z golfa podpasi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Żeby założyć wentylowane musisz wymienić jarzma...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

i zacisk tez

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ile masz luzu między tarczą a jarzmem? Powinno być około 1mm z każdej strony.

Jeżeli masz więcej to możliwe że jarzma są od wentylowanych.

Jest gdzieś post jak przerobić paska z niewentylowanych na wentylowane i tam są podane wymiary jarzm.

Poszukaj, pomierz u siebie i będziesz miał odpowiedź.

Tak to Ci nikt nie opowie bo nie wiadomo od czego ewentualnie był przeszczep hamulców.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zawsze przy wymianie klocków kupowałem klocki do wentylowanych - tamte klocki były za grube i nie wchodziły w zacisku na tarcze.

Nie miałeś siły cofnąć tłoka. Zacisk jest ten sam przy tarczach wentylowanych i pełnych, jedynie jarzma są inne. Pamiętaj żeby otworzyć zbiornik wyrównawczy kiedy cofasz tłoki. Trochę płynu może się przelać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W środę zmierzę wszystko i dam znać :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem, to w 96r wszystkie TDI miały wentylowane tarcze z przodu i niewentylowane z tyłu. Pewnie tak jak piszesz,

ktos wstawil niewentylowane, zeby było taniej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Zmierzyłem dziś szerokość jarzma -wynosi ona 22,5 cm

 

Grubość tarczy wentylowanej 20 cm ? Myślicie, że nigdzie nie będzie obcierać? Nie chciał bym kupić ich na darmo :(

 

Mógłby ktoś zmierzyć szerokość jarzma w swoim pasku z wentylowymi tarczami ?>

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I jak ty z tym jeździłeś jak niewentylowana tarcza ma grubość minimalną 11mm?

Trochę zużyte klocki, zacisk się zapiecze, klocek wyskakuje a ty idziesz do piachu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wyjąłem jarzmo, ugadałem się ze sklepowym, aby miał oba komplety tarcz, niestety tarcze wentylowane nie chciały wejść w jarzmo - szerokość jarzma 22,5 mm. To tak dla poszukujących informacji :))

 

W Pasku założyłem tarcze niewentylowane, najprawdopodobniej ktoś zmienił jarzmo :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem dlaczego 20mm tarcza nie mogła Ci wejść w 22,5mm jarzmo. A w Twoim roczniku na pewno były tarcze wentylowane z przodu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A może róznica nie jest pogrzebana w roczniku tylko w typie silnika? nawet w golfie były różnice w hamulcach pomiędzy 1Z a AFN.Gdzieś jest temat rainmena o przednich hamulcach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A może róznica nie jest pogrzebana w roczniku tylko w typie silnika? nawet w golfie były różnice w hamulcach pomiędzy 1Z a AFN.Gdzieś jest temat rainmena o przednich hamulcach.

 

To nie zalezy od rocznika tylko od typu silnika ja mam b4 1.9 tdi z 94 tarcze zwykle wchodza w jazma lecz juz np. b3 z silnikiem 2.0 mialy juz tarcze wentylowane i wlasnie jestem po zakupie zaciskow i jazm z b3 2.0 jarzma w srodku maja wieksza dziure 100 % a co do zaciskow nie porowynywalem ich ale wydaje mi sie iz sa szersze . A tarcze polecam 4 x ATE plus klocki TRW lub tez ATE :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A czy ma to znaczenie? jeśli założę klocki chudsze od tarcz wentylowanych do tarcz niewentylowanych - bo tak właśnie zrobiłem z mojej niewiedzy. Do wentylowanych maja około 16 mm a do niewentylowanych 19, kształt jest ten sam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności