Nicckus Zgłoś #1 Napisano 9 Czerwca 2011 Nie mam szczescia do tego passata ;/ STandardowo uciekal plyn wiec dalem go do boscha na robienie uszczelki , sprawdzili co2 i potwierdzili przedmuch ;/ Rozlozyli silnik - peknieta glowica, do generalnego remontu, luzy, powycierane tloki, wzery na garach - propozycja serwisu - wymiana motoru. Jestem ZALAMANY ;/ co mi sie bardziej oplaci, generalny remont, czy kupic inny motor? Poza tym jak nawet bym kupil kolejny to jaka mam gwarancje ze bedzie sprawny ? no zadna ;/ generalnie nie wiem co dalej robic. kupowac kolejny - zle, remontowac ten ? sam nie wiem ;/ Juz nawet nie chce wyliczac ile pieniedzy wlozylem w ten samochod przez 2,5 roku jazdy, chyba z 7 tys w sumie poszlo ;/ praktycznie 1/3 wartosci samochodu ;/ Najdziwniejsze jest to, ze nie mialem zadnych oznak ze nie mam tlokow tj. zbieral sie normalnie, nie dymil, jedynie bral plyn g12. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #2 Napisano 9 Czerwca 2011 dobra używka to koszt 1500-1800zł + wymiana 300-400zł kodowanie koło 200zł remont silnika to w zależności od skali 1500-3000zł Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kac222 Zgłoś #3 Napisano 9 Czerwca 2011 Ja kupiłem używkę ponad rok temu za 1200 zł,rok temu założyłem gaz i zero problemów. Kodować nic nie trzeba. Za wymianę zapłaciłem 300 zł. Oczywiście do tych kosztów dolicz rozrząd,olej,płyn,filtry. Powodzenia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #4 Napisano 9 Czerwca 2011 Lepiej wymienić na inną używkę, bo remnt starego pochłonie dwa razy tyle kasy Zresztą jeśli coś nie tak będzie z silnikiem, to przecież gośc, co sprzedaje, to daje rękojmę na zamianę na inny. Tylko fakt faktem - tracisz raz dodatkowo kasę za montaż wadliwego silnika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nicckus Zgłoś #5 Napisano 9 Czerwca 2011 Zastanawiam sie czy podejdzie do mnie aeb/awt. Jak to sprawdzic ? W sumie tych silnikow jest najwiecej i podobno najlepsze do gazu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #6 Napisano 9 Czerwca 2011 Zastanawiam sie czy podejdzie do mnie aeb/awt. Jak to sprawdzic ? W sumie tych silnikow jest najwiecej i podobno najlepsze do gazu mechanicznie podejdzie ale kompa będziesz musiał przekodować Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nicckus Zgłoś #7 Napisano 9 Czerwca 2011 ok, a poza kompem, jak kupie goly silnik to czy kolektory, alternator, rozrusznik i pozostale elementy beda pasowac z osprzetu apu? ew. gdzie moge to sprawdzic ? niestety nie mam etki wiec sie nie moge nia podeprzec;/ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zielonyB5 Zgłoś #8 Napisano 9 Czerwca 2011 Ja jestem za remontem. Jezeli zamierzasz tym autem jeszcze troche pojezdzic to jak najbardziej remont - wtedy bedziesz mial pewniaka a nie suprajsa przy ktorym bedziesz musial szukac korby gdzies po drodze. Nie zawsze trafisz na dobry okaz silnika, a kluczowym aspektem podczas wyboru jest jego praca gdzie tego nie sprawdzisz na golym slupie. Dalej - malo ktory sprzedajacy da ci zobaczyc co jest pod pokrywą, w misce itd. Co najwyzej mozesz sobie wsadzic palca do dolotu/wylotu i zobaczyc czy duzo oleju i nagaru jest... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #9 Napisano 9 Czerwca 2011 ok, a poza kompem, jak kupie goly silnik to czy kolektory, alternator, rozrusznik i pozostale elementy beda pasowac z osprzetu apu? ew. gdzie moge to sprawdzic ?niestety nie mam etki wiec sie nie moge nia podeprzec;/ klima,alternator,rozrusznik, układ chłodzenia,odma,kolektor wydechu,turbo,katalizator, cewki,świece przewody WN, są te same głowica, pompa wspomagania,przepustnica,kolektor dolotu,rura tłumika z plecionką wiązka, komp są inna to tak na szybko jakie różnice są Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #10 Napisano 9 Czerwca 2011 (edytowane) poza kompem, jak kupie goly silnik to czy kolektory, alternator, rozrusznik i pozostale elementy beda pasowac z osprzetu apu? Jeśli decydujesz sie na używkę, to szukaj identycznego kodu silnika - wtedy wszystko będzie pasować. Jeśli zdecydujesz się na remont - to tak jak poprzednik pisał - drożej cie to wyniesie, ale silnik na kolejne 10 lat będziesz miał nie do zajechania. Najlepiej wtedy zatrzymaj wszelkie paragony na części i za parę lat mozesz się tym podeprzeć przy sprzedaży, ze silnik miał kapitalny remont - co się przełoży na wyższą cene sprzedaży :fajny Wybór należy do ciebie Tak dla poglądu: W Holandii trafiliśmy golfa IV, 4 letniego z nowiutkim silnikiem TDI z przebiegiem niecałe 20 tkm. Były do tego faktury z serwisu, że silnik został wymieniony na nowy fabrycznie. Auto łapnęliśmy za 4000 euro. Za ile je sprzedaliśmy po tygodniu..... Tajemnica Ale domyśl sie ile można zarobić na czymś takim Edytowane 9 Czerwca 2011 przez Danek75 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slaweq Zgłoś #11 Napisano 9 Czerwca 2011 Nicckus nie strasz! A poza tym jak widzisz opinie sa podzielone. Jesli kupisz uzywke to bierz APU, bo cały osprzet będziesz miał ze swojego silnika (koszt jakies 1500zł silnik + wymiana), ale z drugiej strony remontując silnik, będzie na długie lata (koszt operacji większy). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #12 Napisano 9 Czerwca 2011 Ale domyśl sie ile można zarobić na czymś takim ja wiem ile i gratuluje znalezienia takiej perełki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nicckus Zgłoś #13 Napisano 9 Czerwca 2011 Wszystko fajnie z tym remontem tylko : peknieta glowica = musze znalezc inna, ktora bedzie w pelni sprawna wytarte cylindry/tloki + ( jak twierdzi mechanik) mozliwy pekniety blok = przypuszczam ze jakis niesamowity koszt. przypuszczam ze mogl bym sie nie zmiescic nawet w 3 tys bo liczac sprawna glowice ( 500zl) + regenracja ( 500) + zawory i uszczelnienie - 1tys daje 2tys za sama glowe jezeli chodzi o blok to nie orientowalem sie w cenach, wiem jedynie ze kpl pierscieni na tlok to ok 100zl wiec liczmy ze blok 1,5tys z uszczelnieniem, co daje nam magiczne 3,5tys + wymiana w sumie 4 tysie nie wyjete;/ nowy silnik, inna sprawa ze to jest koszt polowy auta Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #14 Napisano 9 Czerwca 2011 No to jeszcze mozesz pomyśleć nad sprzedaniem w takim stanie jak jest i kupieniem innego auta. Ja w swój wsadziłem w przeciągu roku prawie 8000 zł (zawiecha, LPG, opony, klocki, amory i parę innych pierdółek), co stanowi 3/4 wartości auta, ale nie żałuję - wiem co mam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nicckus Zgłoś #15 Napisano 9 Czerwca 2011 slaweq ja nie mam co straszyc, tak to u mnie wyglada ;/:( Danek75 spoko, ale gdybym mogl miec nowy to bym taki wybral( albo 3 latka ) a nie wsadzal w auto ktore ciagle traci na wartosci i sprzedam je za grosze. Poprostu zaczyna mnie juz meczyc i dobijac ciagle wsadzanie w to auto, co raz to cos sie sypie na samym poczatku rolka napinajaca - 400zl pozniej tarcze+klocki+plyn - 1,5tys pozniej kapcie 1200 pozniej rozrzad 1300 sprzeglo i 2mas 1700 tylne amorki 400 uszczelnienie silnika ( o ironio )1500 z wymiana oleju juz nie wspomne o masie dupereli ktore w sumie wyniosly ze 2 tysie bo a to przepalony tlumik, a to sterownik abs, a to poducha , a to kupe innych rzeczy no kurrwa ile mozna ;/ a auto z pl salonu, 3ci wlasciciel, jezdzone tylko w pl, nie bite ( faktycznie nie bite) jak kupilem to myslalem ze mialem cholerne szczescie bo w okolo same szroty z niemiec, a sie okazuje ze to ja mam prawdziwego szrota;/ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slaweq Zgłoś #16 Napisano 9 Czerwca 2011 a to sterownik abs Niestety teraz mam to samo. Nick z kosztów, które wypisałeś to z tych niestandardowych to widzę "tylko" rolke, sprzeglo 2mas, i uszczelnienie silnika, pozostale to zwykla eksploatacja + pare pierdoł. Na małe pocieszenie, ze nie jesteś sam. Po zakupie auta w ciągu roku: wymieniona turbina, napinacz łancucha rozrzadu, naprawa lub wymiana wielu zaworkow, wymiana prawie całej instalacji LPG na taką, która obsłuzy 190KM. Nie licze tutaj wymiany rozrzadu na dzien dobry, zakupu kompletu opon, hamulce przod+tyl, filtry, oleje, zawiecha, ktore to traktuje jak zwykłą eksploatację. Teraz odzywa sie sterownik abs, ale jeszcze narazie smigam i pewnie z czasem wyjdzie kolejnych pare pierdół. Generalnie przy tym aucie nauczylem sie wymieniac wszystko z glowa a nie na duch, bo cos stuknie albo pisknie. Wspolczuje tej sytuacji, ale musisz sam zdecydowac czy masz jeszcze sile do tego auta czy wolisz kupic kolejne i ewentualnie od nowa przechodzic to samo. P.S. gdzie robiles sterownik abs? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nicckus Zgłoś #17 Napisano 9 Czerwca 2011 elektryk staral sie zrobic moj sterownik ale operacja sie nie powiodla, wiec wstawil mi swoj za ta sama cene a moj oddal. koszt 300zl i 2 godziny w plecy elektryk z radomia generalnie bede chyba spokojnie szukal uzywanego silnika, bo narazie mam czym jezdzic ( firmowka ) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grucha... Zgłoś #18 Napisano 9 Czerwca 2011 Poprostu zaczyna mnie juz meczyc i dobijac ciagle wsadzanie w to auto, co raz to cos sie sypiena samym poczatku rolka napinajaca - 400zl pozniej tarcze+klocki+plyn - 1,5tys pozniej kapcie 1200 pozniej rozrzad 1300 sprzeglo i 2mas 1700 tylne amorki 400 uszczelnienie silnika ( o ironio )1500 z wymiana oleju juz nie wspomne o masie dupereli ktore w sumie wyniosly ze 2 tysie bo a to przepalony tlumik, a to sterownik abs, a to poducha , a to kupe innych rzeczy no kurrwa ile mozna ;/ Kolego czy troszkę nie przesadzasz z cenami?? A tak w ogóle to na co liczyć autka swoje latka mają i coraz to większe skarbonki Co do silnika to poszukaj świeżo sprowadzonego angola na części tak, żeby się nim jeszcze przejechać i posłuchać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nicckus Zgłoś #19 Napisano 9 Czerwca 2011 Moge Ci paragony i fv przeslac na pm-a jak chcesz Uwierz mi, u mnie w zyciu bys nie powiedzial ze silnik do wymiany Nic nie dymi, nic nie stuka, pieknie odpala, zbiera sie az milo, az sie zastanawiam czy mechanik mnie w konia nie robi ;/ Jedyne co sie u mnie dzialo to uciekajacy plyn ;/ WIec szczerze mowiac, ja albo nie potrafie uslyszec rozwalonego motoru, albo nie bylo zadnych oznak Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slawekm65 Zgłoś #20 Napisano 9 Czerwca 2011 Co do silnika to poszukaj świeżo sprowadzonego angola na części tak, żeby się nim jeszcze przejechać i posłuchać. Nie jestem w temacie, więc chętnie poczytam. Kupuję anglika i co z nim robię, a konkretnie co z rejestracją, złomowaniem czy innymi pierdołami z jakimi ma do czynienia właściciel auta. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach