Skocz do zawartości
Nicckus

padł silnik 1,8T

Rekomendowane odpowiedzi

Nie mam szczescia do tego passata ;/

STandardowo uciekal plyn wiec dalem go do boscha na robienie uszczelki , sprawdzili co2 i potwierdzili przedmuch ;/

Rozlozyli silnik - peknieta glowica, do generalnego remontu, luzy, powycierane tloki, wzery na garach - propozycja serwisu - wymiana motoru.

Jestem ZALAMANY ;/

co mi sie bardziej oplaci, generalny remont, czy kupic inny motor?

Poza tym jak nawet bym kupil kolejny to jaka mam gwarancje ze bedzie sprawny ? no zadna ;/ generalnie nie wiem co dalej robic. kupowac kolejny - zle, remontowac ten ? sam nie wiem ;/

Juz nawet nie chce wyliczac ile pieniedzy wlozylem w ten samochod przez 2,5 roku jazdy, chyba z 7 tys w sumie poszlo ;/ praktycznie 1/3 wartosci samochodu ;/

Najdziwniejsze jest to, ze nie mialem zadnych oznak ze nie mam tlokow tj. zbieral sie normalnie, nie dymil, jedynie bral plyn g12.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dobra używka to koszt 1500-1800zł + wymiana 300-400zł kodowanie koło 200zł

remont silnika to w zależności od skali 1500-3000zł

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja kupiłem używkę ponad rok temu za 1200 zł,rok temu założyłem gaz i zero problemów.

Kodować nic nie trzeba.

Za wymianę zapłaciłem 300 zł.

 

Oczywiście do tych kosztów dolicz rozrząd,olej,płyn,filtry.

Powodzenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Lepiej wymienić na inną używkę, bo remnt starego pochłonie dwa razy tyle kasy :kwasny: Zresztą jeśli coś nie tak będzie z silnikiem, to przecież gośc, co sprzedaje, to daje rękojmę na zamianę na inny. Tylko fakt faktem - tracisz raz dodatkowo kasę za montaż wadliwego silnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam sie czy podejdzie do mnie aeb/awt. Jak to sprawdzic ? W sumie tych silnikow jest najwiecej i podobno najlepsze do gazu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zastanawiam sie czy podejdzie do mnie aeb/awt. Jak to sprawdzic ? W sumie tych silnikow jest najwiecej i podobno najlepsze do gazu
mechanicznie podejdzie ale kompa będziesz musiał przekodować

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok, a poza kompem, jak kupie goly silnik to czy kolektory, alternator, rozrusznik i pozostale elementy beda pasowac z osprzetu apu? ew. gdzie moge to sprawdzic ?

niestety nie mam etki wiec sie nie moge nia podeprzec;/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja jestem za remontem. Jezeli zamierzasz tym autem jeszcze troche pojezdzic to jak najbardziej remont - wtedy bedziesz mial pewniaka a nie suprajsa przy ktorym bedziesz musial szukac korby gdzies po drodze. Nie zawsze trafisz na dobry okaz silnika, a kluczowym aspektem podczas wyboru jest jego praca gdzie tego nie sprawdzisz na golym slupie.

Dalej - malo ktory sprzedajacy da ci zobaczyc co jest pod pokrywą, w misce itd. Co najwyzej mozesz sobie wsadzic palca do dolotu/wylotu i zobaczyc czy duzo oleju i nagaru jest...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ok, a poza kompem, jak kupie goly silnik to czy kolektory, alternator, rozrusznik i pozostale elementy beda pasowac z osprzetu apu? ew. gdzie moge to sprawdzic ?

niestety nie mam etki wiec sie nie moge nia podeprzec;/

klima,alternator,rozrusznik, układ chłodzenia,odma,kolektor wydechu,turbo,katalizator, cewki,świece przewody WN, są te same

głowica, pompa wspomagania,przepustnica,kolektor dolotu,rura tłumika z plecionką wiązka, komp są inna

to tak na szybko jakie różnice są

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
poza kompem, jak kupie goly silnik to czy kolektory, alternator, rozrusznik i pozostale elementy beda pasowac z osprzetu apu?

Jeśli decydujesz sie na używkę, to szukaj identycznego kodu silnika - wtedy wszystko będzie pasować.

Jeśli zdecydujesz się na remont - to tak jak poprzednik pisał - drożej cie to wyniesie, ale silnik na kolejne 10 lat będziesz miał nie do zajechania. Najlepiej wtedy zatrzymaj wszelkie paragony na części i za parę lat mozesz się tym podeprzeć przy sprzedaży, ze silnik miał kapitalny remont - co się przełoży na wyższą cene sprzedaży :fajny

 

Wybór należy do ciebie :D

 

Tak dla poglądu:

W Holandii trafiliśmy golfa IV, 4 letniego z nowiutkim silnikiem TDI z przebiegiem niecałe 20 tkm. Były do tego faktury z serwisu, że silnik został wymieniony na nowy fabrycznie. Auto łapnęliśmy za 4000 euro. Za ile je sprzedaliśmy po tygodniu..... Tajemnica :P Ale domyśl sie ile można zarobić na czymś takim :D

Edytowane przez Danek75

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nicckus nie strasz! A poza tym jak widzisz opinie sa podzielone. Jesli kupisz uzywke to bierz APU, bo cały osprzet będziesz miał ze swojego silnika (koszt jakies 1500zł silnik + wymiana), ale z drugiej strony remontując silnik, będzie na długie lata (koszt operacji większy).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ale domyśl sie ile można zarobić na czymś takim :D
ja wiem ile :D i gratuluje znalezienia takiej perełki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wszystko fajnie z tym remontem tylko :

peknieta glowica = musze znalezc inna, ktora bedzie w pelni sprawna

wytarte cylindry/tloki + ( jak twierdzi mechanik) mozliwy pekniety blok = przypuszczam ze jakis niesamowity koszt.

przypuszczam ze mogl bym sie nie zmiescic nawet w 3 tys

bo liczac sprawna glowice ( 500zl) + regenracja ( 500) + zawory i uszczelnienie - 1tys daje 2tys za sama glowe

jezeli chodzi o blok to nie orientowalem sie w cenach, wiem jedynie ze kpl pierscieni na tlok to ok 100zl wiec liczmy ze blok 1,5tys z uszczelnieniem, co daje nam magiczne 3,5tys + wymiana w sumie 4 tysie nie wyjete;/

nowy silnik,

inna sprawa ze to jest koszt polowy auta

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to jeszcze mozesz pomyśleć nad sprzedaniem w takim stanie jak jest i kupieniem innego auta.

Ja w swój wsadziłem w przeciągu roku prawie 8000 zł (zawiecha, LPG, opony, klocki, amory i parę innych pierdółek), co stanowi 3/4 wartości auta, ale nie żałuję - wiem co mam :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

slaweq

ja nie mam co straszyc, tak to u mnie wyglada ;/:(

Danek75

spoko, ale gdybym mogl miec nowy to bym taki wybral( albo 3 latka ) a nie wsadzal w auto ktore ciagle traci na wartosci i sprzedam je za grosze.

Poprostu zaczyna mnie juz meczyc i dobijac ciagle wsadzanie w to auto, co raz to cos sie sypie

na samym poczatku rolka napinajaca - 400zl

pozniej tarcze+klocki+plyn - 1,5tys

pozniej kapcie 1200

pozniej rozrzad 1300

sprzeglo i 2mas 1700

tylne amorki 400

uszczelnienie silnika ( o ironio )1500 z wymiana oleju

juz nie wspomne o masie dupereli ktore w sumie wyniosly ze 2 tysie bo a to przepalony tlumik, a to sterownik abs, a to poducha , a to kupe innych rzeczy

no kurrwa ile mozna ;/

a auto z pl salonu, 3ci wlasciciel, jezdzone tylko w pl, nie bite ( faktycznie nie bite)

jak kupilem to myslalem ze mialem cholerne szczescie bo w okolo same szroty z niemiec, a sie okazuje ze to ja mam prawdziwego szrota;/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a to sterownik abs

 

Niestety teraz mam to samo.

 

Nick z kosztów, które wypisałeś to z tych niestandardowych to widzę "tylko" rolke, sprzeglo 2mas, i uszczelnienie silnika, pozostale to zwykla eksploatacja + pare pierdoł.

 

Na małe pocieszenie, ze nie jesteś sam.

Po zakupie auta w ciągu roku: wymieniona turbina, napinacz łancucha rozrzadu, naprawa lub wymiana wielu zaworkow, wymiana prawie całej instalacji LPG na taką, która obsłuzy 190KM. Nie licze tutaj wymiany rozrzadu na dzien dobry, zakupu kompletu opon, hamulce przod+tyl, filtry, oleje, zawiecha, ktore to traktuje jak zwykłą eksploatację. Teraz odzywa sie sterownik abs, ale jeszcze narazie smigam i pewnie z czasem wyjdzie kolejnych pare pierdół. Generalnie przy tym aucie nauczylem sie wymieniac wszystko z glowa a nie na duch, bo cos stuknie albo pisknie. Wspolczuje tej sytuacji, ale musisz sam zdecydowac czy masz jeszcze sile do tego auta czy wolisz kupic kolejne i ewentualnie od nowa przechodzic to samo.

 

P.S. gdzie robiles sterownik abs?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

elektryk staral sie zrobic moj sterownik ale operacja sie nie powiodla, wiec wstawil mi swoj za ta sama cene a moj oddal. koszt 300zl i 2 godziny w plecy

elektryk z radomia

generalnie bede chyba spokojnie szukal uzywanego silnika, bo narazie mam czym jezdzic ( firmowka ) ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Poprostu zaczyna mnie juz meczyc i dobijac ciagle wsadzanie w to auto, co raz to cos sie sypie

na samym poczatku rolka napinajaca - 400zl

pozniej tarcze+klocki+plyn - 1,5tys

pozniej kapcie 1200

pozniej rozrzad 1300

sprzeglo i 2mas 1700

tylne amorki 400

uszczelnienie silnika ( o ironio )1500 z wymiana oleju

juz nie wspomne o masie dupereli ktore w sumie wyniosly ze 2 tysie bo a to przepalony tlumik, a to sterownik abs, a to poducha , a to kupe innych rzeczy

no kurrwa ile mozna ;/

Kolego czy troszkę nie przesadzasz z cenami??

A tak w ogóle to na co liczyć autka swoje latka mają i coraz to większe skarbonki :)

Co do silnika to poszukaj świeżo sprowadzonego angola na części tak, żeby się nim jeszcze przejechać i posłuchać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moge Ci paragony i fv przeslac na pm-a jak chcesz ;)

Uwierz mi, u mnie w zyciu bys nie powiedzial ze silnik do wymiany

Nic nie dymi, nic nie stuka, pieknie odpala, zbiera sie az milo, az sie zastanawiam czy mechanik mnie w konia nie robi ;/

Jedyne co sie u mnie dzialo to uciekajacy plyn ;/

WIec szczerze mowiac, ja albo nie potrafie uslyszec rozwalonego motoru, albo nie bylo zadnych oznak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Co do silnika to poszukaj świeżo sprowadzonego angola na części tak, żeby się nim jeszcze przejechać i posłuchać.

Nie jestem w temacie, więc chętnie poczytam. Kupuję anglika i co z nim robię, a konkretnie co z rejestracją, złomowaniem czy innymi pierdołami z jakimi ma do czynienia właściciel auta.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności