Skocz do zawartości
triku88

drugie zycie dla 1.9 TD

Rekomendowane odpowiedzi

Czesc, pytanie to obeznanych w temacie, otoz ojciec ma busa T4 z silnikiem 1.9 td (czyli bez intercoolera) silnik ma cos okolo 70km i czy mozna jakos zwiekszyc moc? tzn chip odpada, ale np tlokorozdzilecz? nie wiem dokaldnie o co chodzi, ale czytalem posty o zmianie z 10 na 11mm i cos tam pomoglo, tata jest mechanikiem i jak by mial wytlumaczone co trzeba zorbic to sobie poradzi, to czy w tym silniku da sie przeprowadzic podobny zabieg? albo cos co da mu troche wiecej pary? bo elastycznosc tego silnika to porazka. Auto to wol roboczy, ale troche wiecej pary bu mu sie przydalo.

I jaka cena ewentualnych zabiegow poprawiajacych osiagi silnika?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja bym zaczoł od tego:

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=56466

Na forum golfa jest dużo więcej tematów o kręceniu turbo diselków ale niestety brakuje tam ładu i składu i ciężko się z tym ogarnąć.

 

---------- Post added at 07:36 ---------- Previous post was at 07:25 ----------

 

o to jest dobry topic:

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=83751&highlight=aaz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przy zmianie pompy i turbiny 150km na pewno wyciągnie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Maciej pierwsze co to tłokorozdzielacz masz 9mm ;) I zmiana nawet na 10mm da efekt, co do 11mm wiadomo lepszy efekt ale dla bezpieczeństwa musiałbyś dać pasek rozrządu od 1.9 TDI (takiego w którym były pompy 11mm, chyba jest to ALH bądź coś takiego) i przydałby się automatyczny napinacz. Ja bym na początku podkręcił dawke paliwa i cisnienie na turbinie.. Jeśli to za mało to można coś wymieniać ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie chodzi o to by byl rakieta, tylko zeby ten bus w miare sie rozpedzal. a zwiekszenie cisnienia doladowania cos da? tzn ten silnik nie posiada intercoolera, a podniesione cisnienie doladowania = wieksza temperatura powiatrza = wieksza objetosc jego = mniejsza ilosc wlatujaca do komory spalania

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a zwiekszenie cisnienia doladowania cos da?
Kolega r0mek ma AAZ-ta i wycisnął z niego 105KM :) A nie posiada ic :) Dłubnij dawki i wtedy stwierdzisz czy Ci jest mało ;) Jaką masz tam skrzynie biegów? V Max 150km/h?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

v-max przy odcieciu okolo 140

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podepnę się do tematu.

Mam 2 pytanka odnośnie podkręcenia silniczka aaz. U mnie nie ma takiej gruchy od turbo jak u kolegów ktorzy opisywali jak podkręcic doładowanie za pomocą mbc lub śrubki. Jest grucha do której podpięty jest węzyk od elektrozaworu pod filtrem paliwa,jest tam jakaś mozliwośc regulacji czy też podpięcia mbc?

Drugie pytanie, mam metalowa plombę na wkręcie od regulacji dawki-jak ją usunąć żeby nie uszkodzić pompy.Dziękuje z góry za pomoc.

Edytowane przez robertoz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam! Ja mam taki motorek i faktycznie szatan nie jest to, ale lekko go porasowałem. Otóż włożyłem boost pin do pompy paliwa od golfa II 1.6td (można taki kupić na allegro) i zaślepiłem egr. Te sposoby są dosyć dobrze znane na forum. W przypadku mojego AAZ-ta moc(a może moment?) wzrósł dosyć dosyć. Da się jeździć. Pzdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zmień ten silnik i tyle. Kupno jakis rozdzielaczy itd wyniesie podobnie jak kupno i zalozenie silnika o wiekszej mocy. A skoro masz ojca mechanika to siadziecie i zrobicie sami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

najprosciej powiedziec zmnien silnik. nie chce przeszczepiac na 2,5 czy cos, tylko odrobine elastycznosc mu podniesc i pytam tych ktorzy taki posiadaja i jakei maja rozwiazania. Jakbym chcial zmienic, to bym nie pytal tu.

Swoja droga, sprzeglo wytrzyma zalozmy 20% przyrostu mocy?dodam ze ten bus duzo po polach jedzi i przewozi ciezkie rzeczy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mógłby ktoś z kolegów podpowiedzieć czy wskaźnik ciśnienia doładowania w aaz mozna podpiąć pod tą rurkę w do której w niektórych modelach podpięty jest wężyk od pompy wtryskowej,u mnie -ekopompa-jest to zaślepione.Dzięki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W t4 ten silnik jest jeszcze bardziej zdławiony i ma 68 KM zamiast 75 w passacie. Śmiało go można dłubać.

Mógłby ktoś z kolegów podpowiedzieć czy wskaźnik ciśnienia doładowania w aaz mozna podpiąć pod tą rurkę w do której w niektórych modelach podpięty jest wężyk od pompy wtryskowej,u mnie -ekopompa-jest to zaślepione.Dzięki.
Jak najbardziej

 

---------- Post added at 14:23 ---------- Previous post was at 14:22 ----------

 

Swoja droga, sprzeglo wytrzyma zalozmy 20% przyrostu mocy?
Sprzęgło wytrzyma tyle na ile je stać ;) a w jakiej jest kondycji to pewnie sam nie wiesz. Generalnie fabryczne sprzęgła sobie radzą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy,zainstalowałem w swoim nowym nabytku wskaźnik ciśnienia doładowania i tu zonk.Auto bez żadnych przeróbek,plomba na pompie, powyżej 3 tys obr ładuje 1.3 bara...Co jest grane???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pewnie WG się zapiekł :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego ormowiec.widzę żę jestes kumaty w tych sprawach,idzie ten wg jakos rozruszać czy tylko rozbiórka turbo?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odkreć wydech od turbiny, daj ciśnienie do gruszki i zobacz czy sie WG otwiera, jak nie to spróbuj jakoś obskrobać, może sie wysunie. A jak nie to kupujesz drugą część gorącą ze sprawnym WG i zmieniasz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki kolego, będę niedługo grzebał przy wydechu to się za to wezmę, na razie jazda do 3 tys. obr. co by tłoki bokami nie wyszły.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności