triku88 Zgłoś #1 Napisano 3 Czerwca 2011 Czesc, pytanie to obeznanych w temacie, otoz ojciec ma busa T4 z silnikiem 1.9 td (czyli bez intercoolera) silnik ma cos okolo 70km i czy mozna jakos zwiekszyc moc? tzn chip odpada, ale np tlokorozdzilecz? nie wiem dokaldnie o co chodzi, ale czytalem posty o zmianie z 10 na 11mm i cos tam pomoglo, tata jest mechanikiem i jak by mial wytlumaczone co trzeba zorbic to sobie poradzi, to czy w tym silniku da sie przeprowadzic podobny zabieg? albo cos co da mu troche wiecej pary? bo elastycznosc tego silnika to porazka. Auto to wol roboczy, ale troche wiecej pary bu mu sie przydalo. I jaka cena ewentualnych zabiegow poprawiajacych osiagi silnika? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cysiokysio Zgłoś #2 Napisano 4 Czerwca 2011 ja bym zaczoł od tego: http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=56466 Na forum golfa jest dużo więcej tematów o kręceniu turbo diselków ale niestety brakuje tam ładu i składu i ciężko się z tym ogarnąć. ---------- Post added at 07:36 ---------- Previous post was at 07:25 ---------- o to jest dobry topic: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=83751&highlight=aaz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
euglen Zgłoś #3 Napisano 4 Czerwca 2011 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=72232&start=0 Tutaj masz opisane wszystko co tylko może być opisane... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Alex360 Zgłoś #4 Napisano 11 Czerwca 2011 przy zmianie pompy i turbiny 150km na pewno wyciągnie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MichalB3TD Zgłoś #5 Napisano 11 Czerwca 2011 Maciej pierwsze co to tłokorozdzielacz masz 9mm I zmiana nawet na 10mm da efekt, co do 11mm wiadomo lepszy efekt ale dla bezpieczeństwa musiałbyś dać pasek rozrządu od 1.9 TDI (takiego w którym były pompy 11mm, chyba jest to ALH bądź coś takiego) i przydałby się automatyczny napinacz. Ja bym na początku podkręcił dawke paliwa i cisnienie na turbinie.. Jeśli to za mało to można coś wymieniać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
triku88 Zgłoś #6 Napisano 12 Czerwca 2011 nie chodzi o to by byl rakieta, tylko zeby ten bus w miare sie rozpedzal. a zwiekszenie cisnienia doladowania cos da? tzn ten silnik nie posiada intercoolera, a podniesione cisnienie doladowania = wieksza temperatura powiatrza = wieksza objetosc jego = mniejsza ilosc wlatujaca do komory spalania Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MichalB3TD Zgłoś #7 Napisano 12 Czerwca 2011 a zwiekszenie cisnienia doladowania cos da? Kolega r0mek ma AAZ-ta i wycisnął z niego 105KM A nie posiada ic Dłubnij dawki i wtedy stwierdzisz czy Ci jest mało Jaką masz tam skrzynie biegów? V Max 150km/h? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
triku88 Zgłoś #8 Napisano 12 Czerwca 2011 v-max przy odcieciu okolo 140 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robertoz Zgłoś #9 Napisano 13 Czerwca 2011 (edytowane) Podepnę się do tematu. Mam 2 pytanka odnośnie podkręcenia silniczka aaz. U mnie nie ma takiej gruchy od turbo jak u kolegów ktorzy opisywali jak podkręcic doładowanie za pomocą mbc lub śrubki. Jest grucha do której podpięty jest węzyk od elektrozaworu pod filtrem paliwa,jest tam jakaś mozliwośc regulacji czy też podpięcia mbc? Drugie pytanie, mam metalowa plombę na wkręcie od regulacji dawki-jak ją usunąć żeby nie uszkodzić pompy.Dziękuje z góry za pomoc. Edytowane 13 Czerwca 2011 przez robertoz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pieczar Zgłoś #10 Napisano 13 Czerwca 2011 Witam! Ja mam taki motorek i faktycznie szatan nie jest to, ale lekko go porasowałem. Otóż włożyłem boost pin do pompy paliwa od golfa II 1.6td (można taki kupić na allegro) i zaślepiłem egr. Te sposoby są dosyć dobrze znane na forum. W przypadku mojego AAZ-ta moc(a może moment?) wzrósł dosyć dosyć. Da się jeździć. Pzdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zielonyB5 Zgłoś #11 Napisano 13 Czerwca 2011 Zmień ten silnik i tyle. Kupno jakis rozdzielaczy itd wyniesie podobnie jak kupno i zalozenie silnika o wiekszej mocy. A skoro masz ojca mechanika to siadziecie i zrobicie sami. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
triku88 Zgłoś #12 Napisano 13 Czerwca 2011 najprosciej powiedziec zmnien silnik. nie chce przeszczepiac na 2,5 czy cos, tylko odrobine elastycznosc mu podniesc i pytam tych ktorzy taki posiadaja i jakei maja rozwiazania. Jakbym chcial zmienic, to bym nie pytal tu. Swoja droga, sprzeglo wytrzyma zalozmy 20% przyrostu mocy?dodam ze ten bus duzo po polach jedzi i przewozi ciezkie rzeczy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robertoz Zgłoś #13 Napisano 15 Czerwca 2011 Mógłby ktoś z kolegów podpowiedzieć czy wskaźnik ciśnienia doładowania w aaz mozna podpiąć pod tą rurkę w do której w niektórych modelach podpięty jest wężyk od pompy wtryskowej,u mnie -ekopompa-jest to zaślepione.Dzięki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #14 Napisano 15 Czerwca 2011 W t4 ten silnik jest jeszcze bardziej zdławiony i ma 68 KM zamiast 75 w passacie. Śmiało go można dłubać. Mógłby ktoś z kolegów podpowiedzieć czy wskaźnik ciśnienia doładowania w aaz mozna podpiąć pod tą rurkę w do której w niektórych modelach podpięty jest wężyk od pompy wtryskowej,u mnie -ekopompa-jest to zaślepione.Dzięki.Jak najbardziej ---------- Post added at 14:23 ---------- Previous post was at 14:22 ---------- Swoja droga, sprzeglo wytrzyma zalozmy 20% przyrostu mocy?Sprzęgło wytrzyma tyle na ile je stać a w jakiej jest kondycji to pewnie sam nie wiesz. Generalnie fabryczne sprzęgła sobie radzą. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robertoz Zgłoś #15 Napisano 22 Czerwca 2011 Koledzy,zainstalowałem w swoim nowym nabytku wskaźnik ciśnienia doładowania i tu zonk.Auto bez żadnych przeróbek,plomba na pompie, powyżej 3 tys obr ładuje 1.3 bara...Co jest grane??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #16 Napisano 22 Czerwca 2011 Pewnie WG się zapiekł Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robertoz Zgłoś #17 Napisano 23 Czerwca 2011 Kolego ormowiec.widzę żę jestes kumaty w tych sprawach,idzie ten wg jakos rozruszać czy tylko rozbiórka turbo? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Daron Zgłoś #18 Napisano 23 Czerwca 2011 Odkreć wydech od turbiny, daj ciśnienie do gruszki i zobacz czy sie WG otwiera, jak nie to spróbuj jakoś obskrobać, może sie wysunie. A jak nie to kupujesz drugą część gorącą ze sprawnym WG i zmieniasz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robertoz Zgłoś #19 Napisano 23 Czerwca 2011 Dzięki kolego, będę niedługo grzebał przy wydechu to się za to wezmę, na razie jazda do 3 tys. obr. co by tłoki bokami nie wyszły. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach