TheStig Zgłoś #41 Napisano 10 Lipca 2014 U mnie wczoraj jak było 30stopni to z klimą 0,7-0,8 pali, ale to diesel Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bbbb Zgłoś #42 Napisano 10 Lipca 2014 Chyba coś mocno Ci ta klima obciąża silnik. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
roberto190 Zgłoś #43 Napisano 11 Lipca 2014 (edytowane) Ja mam tak samo, czasami jak klima chodzi na pełnych obrotach to podskoczy miedzy 0,9 - 1l normalnie mam 0,7 - 0,8 l gdy klima chodzi bez stresu Edytowane 12 Lipca 2014 przez roberto190 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
NemOdOBRy Zgłoś #44 Napisano 19 Lipca 2014 Witam!! Może to nie jest problem na ten wątek ale dziś przejechałem ponad 700 km Koszalin-> Kraków i zaraz po wjeździe na Zakopiankę zatankowałem na ORLENIE Pb95 i od tego momentu zapaliła się żółta kontrolka silnika. Przejechałem trochę km do Zakopanego i zatankowałem najlepszą 98 ale tylko 6 l, podejrzewam, że to za mało aby pomogło. Może to być wina paliwa?? Jak będę wracał to zjadę na baku do połowy i wtedy zatankuje jeszcze raz. Mogło coś "paść" i przez to było jakieś zwiększone zużycie?? Na trasie spalił 7,5- 8l Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lupus28 Zgłoś #45 Napisano 19 Lipca 2014 To nie kontrolka silnika, a układu wydechowego (jeśli myślimy o tym samym, a jest ona często mylona z silnikiem). Zwiększone zużycie hmm, gorszego mniej wydajnego paliwa trzeba zużyć więcej by przejechać daną odległość w porównaniu do bogatszej benzyny. Paść prawdopodobnie nic nie padło, ale sonda daje znać o gorszej jakości spalin właśnie tą kontrolką, jak zatankujesz "normalne" paliwo i nim przetkasz układ, troche rozjeździsz, kontrolka powinna sama zniknąć . Mi też się zaświeca by po jakimś czasie zgasnąć. Także norma . Już tu wiele razy czytałem, że ktoś zatankował gorsze paliwo i się zaświeciła.. także spokojnie, jak nic innego się nie dzieje to raczej jeszcze nic się nie zepsuło Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Orson Zgłoś #46 Napisano 19 Lipca 2014 Ja mam tak samo, czasami jak klima chodzi na pełnych obrotach to podskoczy miedzy 0,9 - 1lnormalnie mam 0,7 - 0,8 l gdy klima chodzi bez stresu No i mnie zaczelo moje spalanie zastanawiac bo teoretycznie wg mojego mechanika sprezarka od klimy mi sie nie zalacza a spalanie mam jak Ty z klima bez stresu, natomiast dzis jak odpalilem to spalanie 1l po wylaczeniu swiatel klimy, radia spadlo na 0,7 (swoja droga to chba znak, ze trzeba cos wypic dzis ) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
NemOdOBRy Zgłoś #47 Napisano 19 Lipca 2014 Ja zawsze jak tankuj auto do pełna , to siebie też, żeby tak nie bolało przy płaceniu:) a tak na poważnie to mi dokładnie nie chodzi o samo spalanie- niech spala ile musi, zdaję sobie sprawę, że to jest duże auto i potrzebuje paliwa ( dodatkowo automat). Po prostu wcześniej jeździłem mniejszym autem z mniej wyskalowanym wskaźnikiem i spalanie wyglądało inaczej na nim. Fizycznie pewnie spalało podobnie do Paszczaka. Zawsze staram się zalewać na jednej stacji dobre paliwo, ale tym razem nie zdążyłem wyjść z auta a gość już zalewał 95 i tylko zapytał czy do pełna, a bałem się że utknę w korku i mi zabraknie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
punktar Zgłoś #48 Napisano 21 Lipca 2014 Orientuje się ktoś może dlaczego na FISie wyświetla spalanie około 9l/100 km a średnie spalanie według obliczeń wynosi około 6,3 l? Na begu jałowym pokazuje 1,2 bez klimy i radia. W sygnaturce link do strony z moim zużyciem paliwa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bbbb Zgłoś #49 Napisano 22 Lipca 2014 Orientuje się ktoś może dlaczego na FISie wyświetla spalanie około 9l/100 km a średnie spalanie według obliczeń wynosi około 6,3 l?Jeżeli tak jest cały czas to z duuużym prawdopodobieństwem niewłaściwie wyskalowane zużycie paliwa w komputerze. Za pomocą VCDS można skorygować wskazania FIS. U mnie była różnica ok. 0,5 l/100km. Teraz pokazuje niemal co do ziarenka. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
punktar Zgłoś #50 Napisano 22 Lipca 2014 (edytowane) Jeżeli tak jest cały czas to z duuużym prawdopodobieństwem niewłaściwie wyskalowane zużycie paliwa w komputerze. Za pomocą VCDS można skorygować wskazania FIS. U mnie była różnica ok. 0,5 l/100km. Teraz pokazuje niemal co do ziarenka. a czy te podwyższone spalanie na FIS może być spowodowane remontem głowicy, turbiny bądź usunięciem DPF? Wszystko było robione w jednym czasie i podwyższone spalanie zaczął pokazywać dopiero po remoncie właśnie i nie wiem jaki jest tego powód :hmm Edytowane 22 Lipca 2014 przez punktar Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bbbb Zgłoś #51 Napisano 23 Lipca 2014 Teoretycznie wszystko jest możliwe. Problem jednak w tym, że u Ciebie w realu jest OK czyli zapewne tak jak było przed awarią, a tylko FIS dostał jobla. Jeżeli spece od usunięcia DPF grzebali w ustawieniach, a musieli żeby oszukać sterownik silnika, to być może teraz FIS dostaje jakieś pokopane dane i dlatego ześwirował. Istotne jest to, że rzeczywiste spalanie jest w normie, a wskazania na wyświetlaczu zawsze można skorygować. A najlepiej zapytaj tych co Ci kopali w silniku co się stało. Jeżeli jestem w błędzie proszę o sprostowanie. Jeżeli masz VCDS'a to na forum był opis jak skorygować wyświetlane spalanie. Jeżeli będziesz miał problem to ja mam gdzieś taki opis. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
punktar Zgłoś #52 Napisano 21 Sierpnia 2014 Teoretycznie wszystko jest możliwe. Problem jednak w tym, że u Ciebie w realu jest OK czyli zapewne tak jak było przed awarią, a tylko FIS dostał jobla. Jeżeli spece od usunięcia DPF grzebali w ustawieniach, a musieli żeby oszukać sterownik silnika, to być może teraz FIS dostaje jakieś pokopane dane i dlatego ześwirował. Istotne jest to, że rzeczywiste spalanie jest w normie, a wskazania na wyświetlaczu zawsze można skorygować. A najlepiej zapytaj tych co Ci kopali w silniku co się stało.Jeżeli jestem w błędzie proszę o sprostowanie. Jeżeli masz VCDS'a to na forum był opis jak skorygować wyświetlane spalanie. Jeżeli będziesz miał problem to ja mam gdzieś taki opis. Więc zabrałem się za korekcję spalania i jest problem bo w adaptacji można wpisać wartość od 85-115. Według przykładu podanego w chmurce obliczam 100*6,3/9 czyli wyszło 70 :hmm Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pikopiko Zgłoś #53 Napisano 21 Sierpnia 2014 Napisz ile pokazuje komputer, a ile dystrybutor. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
punktar Zgłoś #54 Napisano 21 Sierpnia 2014 Napisz ile pokazuje komputer, a ile dystrybutor. MFA pokazuje 9 litrów a rzeczywiste spalanie to 6.3l/100km i chyba na wolnych obrotach spalanie 1,3l/h bez klimy też nie jest prawidłowe Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pikopiko Zgłoś #55 Napisano 21 Sierpnia 2014 To pozostaje tylko zbić na 85%, co przy pomnożeniu przez 9L da 7,6L Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Orson Zgłoś #56 Napisano 24 Sierpnia 2014 hmm no wiec tak ostatnio passolotto zaczyna pokazywac na wyswietlaczu strasznie duze spalanie chwilowe na biegu jalowym zaraz po odpaleniu tj. 1,4l/h nawet, nigdy tak nie mial nawet w zime. Srednie spalanie wg komputera to 6,5l i to by sie w miare zgadzalo. Jakby ktos kumaty z kompem w okolicy Koszalina/Kolobrzegu mogl do niego zajrzec to bylbym wdzieczny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kamil94xx Zgłoś #57 Napisano 25 Sierpnia 2014 Witam . Posiadam b5 1.9 TDI 2003 FL. 101km Ostatnio zauważyłem że spalanie ( L/100km ) wynosi 7.0 l. co jest nie możliwe ponieważ spalanie mi na tanku wychodzi 5.8l/100 . Jakie mogą być przyczyny takiego błędu komputera?? podam przykład: Jadąc 90km/h przez 15km bez zwalniania zawsze spalanie wyswietlalo na komputerze od 4.5-5.0 teraz czy jadę 70km/h czy 120 nie schodzi 7.0 na komputerze , resetowałem kilka kroć , zmieniłem filtr paliwa i powietrza i nic nie pomogło ;/ Możecie coś poradzić ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
janek2014 Zgłoś #58 Napisano 25 Października 2014 hej auto jak w opisie 114000 przebiegu ori, 1 mcs temu wymiana wszystkich filtrow bosh + olej castrol edge 5w40 zawsze srednie spalanie przy codziennej jezdzie ok 6-6.5 l/100 (wiekszosc uzytkowania trasy), na biegu jalowym po nagrzaniu zawsze 0.5l/h ! pierwsze ochlodzenie 5 C po nagrzaniu na biegu jalowym pokazalo 1.2l/h po skonczeniu jazdy wentylator chodzil na 3 biegu po chwili zszedl na 1 bieg i znowu na 3 i tak przez ok 5 min az sie widocznie ostudzil i wylaczyl na nstepny dzien na po nagrzaniu np. przy dojezdzie do swiatel i zatrzymaniu zrzuca na 0.4 po chwile wchodzi na 0.5 nastepnie co zauwazylem zawsze chwilowe / obecne spalanie np. przy ruszaniu pokazywalo max 20l/h teraz pokazuje 50l/h ogolnie podczas jazdy pokazuje wieksze spalanie na fis w rzeczywistosci jeszcze nie skonczylem testu ale juz widze ze pali srednio wiecej ok 2l/100 plyny w normie wyciekow nie zauwazylem moze troszke wieksze wibracje na jalowym odlaczenie aku nie pomoglo zadnych wymian opon alu nie bylo itp co ma miejsce na poczatku watku oporow powietrza wrozenie z fusow fusami w tyg jade na komputer moze jakas podpowiec czego sie spodziewac Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zyga_wr Zgłoś #59 Napisano 25 Października 2014 hejauto jak w opisie 114000 przebiegu ori, 1 mcs temu wymiana wszystkich filtrow bosh + olej castrol edge 5w40 zawsze srednie spalanie przy codziennej jezdzie ok 6-6.5 l/100 (wiekszosc uzytkowania trasy), na biegu jalowym po nagrzaniu zawsze 0.5l/h ! Jesteś pewien, że 5w40 jest dobry dla diesla z dpf'em? A może już nie masz dpf'a i dlatego lejesz inny olej niż powinieneś? pierwsze ochlodzenie 5 C po nagrzaniu na biegu jalowym pokazalo 1.2l/h po skonczeniu jazdy wentylator chodzil na 3 biegu po chwili zszedl na 1 bieg i znowu na 3 i tak przez ok 5 min az sie widocznie ostudzil i wylaczyl na nstepny dzien na po nagrzaniu np. przy dojezdzie do swiatel i zatrzymaniu zrzuca na 0.4 po chwile wchodzi na 0.5 nastepnie co zauwazylem zawsze chwilowe / obecne spalanie np. przy ruszaniu pokazywalo max 20l/h teraz pokazuje 50l/h ogolnie podczas jazdy pokazuje wieksze spalanie na fis w rzeczywistosci jeszcze nie skonczylem testu ale juz widze ze pali srednio wiecej ok 2l/100 Sytuacja z wentylatorem i jego pracą mi by wskazywała na wypalanie się dpf'a. Też czasami tak mam - obroty wzrastają mi na ok. 1000, spalanie na postoju 1-1,2l, wentylator silnika na max. Jak na razie miałem tak 2 razy i pozwoliłem mu się wypalić. plyny w normie wyciekow nie zauwazylem moze troszke wieksze wibracje na jalowym odlaczenie aku nie pomoglo zadnych wymian opon alu nie bylo itp co ma miejsce na poczatku watku oporow powietrza wrozenie z fusow fusami w tyg jade na komputer moze jakas podpowiec czego sie spodziewac Ciężko na razie coś powiedzieć. Wg mnie powinieneś podłączyć auto pod kompa i zobaczyć czy jakiegoś błędu nie ma, ewentualnie stopień zapełnienia dpf'a + logi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
janek2014 Zgłoś #60 Napisano 25 Października 2014 (edytowane) Jesteś pewien, że 5w40 jest dobry dla diesla z dpf'em? A może już nie masz dpf'a i dlatego lejesz inny olej niż powinieneś? przepraszam leje 5w30 moj blad dpf jest i jeszcze nie zauwazylem zeby sie wypalal chyba ze w ten dzien co pokazywalo 1.2l/h to robil ale obroty byly w normie ok 800 obroty nie faluja zwykle jezdze tylko trasy min ok 40 km w jedna strone wiec z dpf nie powinno byc problemu autem jezdze 10 msc nigdy nie bylo problemu to ze pokazal mi 1.2l/h to az tak mnie nie martwi bardziej spalanie chwilowe ktore przy ruszaniu wpadlo na 50/h Edytowane 25 Października 2014 przez janek2014 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach