Skocz do zawartości
PIOTR_FOTO

Frezowanie czoła wału 1Z

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Jakieś pół roku temu zauważyłem dość mocno gibające się koło pasowe na wale korbowym, jednak zignorowałem to i jeździłem aż do dziś. Postanowiłem udać się z tym do mechanika-diagnoza: czoło wału do frezowania i koła pasowe i rozrządu do wymiany. Postanowiłem to zrobić jednak przy odbiorze auta zauważyłem, że po zrobieniu tego wszystkiego koło nadal się gibie choć ZNACZNIE mniej-a ja chciałem prosto! Odpowiadając na moje zastrzeżenia co do naprawy mechanik stwierdził, że za długo jeździłem z krzywym kołem pasowym i wał się skrzywił i jedyne co można było zrobić to splanować czoło wału. Zapłaciłem 450 zł i odjechałem niezadowolony. Zacząłem drążyć temat. Na forum znalazłem tekst jak ktoś frezował czoło wału i postanowiłem spróbować sam poprawić po mechaniku. Kupiłem frez, zamazałem czarnym markerem czoło wału aby widzieć efekty pracy i zacząłem ręczne frezowanie. Widać było że frez sciągał bardziej materiał z jednej strony wału co świadczyło o spartaczonej robocie przez mechanika. Po 2,5 godz. obracania frezem miałem czoło przeszlifowane-będzie super-pomyślałem.Składam wszystko do kupy i niestety bije nadal choć znacznie mniej niż po mechaniku. Sporo się poprawiło ale do ideału jeszcze brak. Co zrobiłem źle? Czy zastosowałem złą technikę frezowania? Bo słyszałem od mechanika, że do frezowania na samochodzie trzeba zdjąć wałek rozrządu aby "odprężyć" silnik-tylko po co? Czy faktycznie wał może być krzywy i frezowanie nic nie da? Proszę o porady i dziękuję cierpliwym za doczytanie do końca.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Stosowałem taki przyrząd:

p1040719z.th.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skombinuj sobie taki czujnik zegarowy: http://forum.vw-passat.pl/showpost.php?p=1282530&postcount=60

Koszt to 15zł u wschodnich przyjaciół na targowisku

 

Odkręć wałek rozrządu, żeby można było swobodnie kręcić wałem korbowym, zamontuj czujnik, wrzuć bieg i kręcąc piastą zmierz bicie tej ośki-prowadnicy freza, którą wkręcasz w wał.

Być może gwint w wale jest już trochę wyrobiony. Możesz nawinąć na gwint prowadnicy jeden włos pakuł, do uszczelniania rur hydraulicznych

 

Jak wycentrujesz prowadnicę freza i nie będzie bicia to liźnij czoło jeszcze raz i po problemie

Edytowane przez monter

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a czy ma ktoś w okolicach trójmiasta pożyczyć taki frez?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok tylko jak okaże się, że ośka prowadnicy po wkręceniu w wał ma bicie to jak ją wycentruję jeżeli jest np. krzywy wał? Gwint wydaje się ścisły.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ile gwintu wkręca się w wał. Czy analizowałeś ten post który do Ciebie napisałem, zanim zacząłeś frezowanie?

http://forum.vw-passat.pl/showpost.php?p=1331739&postcount=41

Policz zwoje wchodzące w wydrążenie wału, na frezie który kupiłeś. Im więcej ich będzie, to pilot frezu będzie bardziej w osi wału. Zrób zdjecie pilota którym frezowałeś i ja zrobię, wtedy porównamy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nagrałem też film jednak telefon nie zdołał złapać bicia koła-za mało klatek na sekundę:

[ame]http://www.youtube.com/watch?v=tQDC9ddeHhw[/ame]

 

Ja zauważyłem, że po frezowaniu zmalały gibania koła na boki ale pozostały w kierunku przód-tył (kierunek chłodnica-kabina).

Edytowane przez PIOTR_FOTO

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności