PIOTR_FOTO Zgłoś #1 Napisano 10 Maja 2011 Witam. Właśnie dzisiaj mechanik będzie mi planował czop wału korbowego, bo miałem już bicie. Resztę wszystko będę składał sam. I tu pojawił się jeden problem, ponieważ nie wiem jak zablokować wał korbowy aby dokręcić śrubę centralną koła zębatego. Wiem, że musi być mocno zablokowany bo jest tam duży moment dokręcania. Mechanik mówił mi, że on dokręca tą śrubę rurą na przedłużce ale jak blokuje wał to nie chciał powiedzieć. Jakie oni mają na to sposoby, czy są jakieś przyrządy? Nie chcę dokręcać tej śruby kluczem udarowym, ponieważ zależy mi na odpowiednim momencie dokręcenia. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
monter Zgłoś #2 Napisano 10 Maja 2011 Ja zrobiłem tak jak w tym temacie: http://forum.vw-passat.pl/showpost.php?p=1206069&postcount=30 Tu inny patent: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/75edd546bc47b2bc.html 5 bieg i hamulec nie sprawdził się w moim przypadku, sprzęgło się ślizgało Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
darkaz1250 Zgłoś #3 Napisano 10 Maja 2011 Ja zawsze blokuję wieniec zębaty koła zamachowego za pomocą śrubokręta. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #4 Napisano 10 Maja 2011 5 bieg i hamulec nie sprawdził się w moim przypadku, sprzęgło się ślizgało Jedynka lub wsteczny i hamulec, wtedy trzyma. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kielon.m Zgłoś #5 Napisano 11 Maja 2011 Jak masz miske sciagnieta to wloz drewniany klocek miedzy wykorbienie walu, a blok. Sprawdza sie w kazdym samochodzie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
halotonieja Zgłoś #6 Napisano 11 Maja 2011 Poprzez wrzucenie jakiegoś biegu i przytrzymanie hamulcem nie radziłbym. Można skrzynię uszkodzić jeśli użyjesz zbyt dużej siły. Najlepszym sposobem jest właśnie włożenie klocka w wykorbienie (jeśli miska nie jest założona) lub śrubokrętem zablokowane koło zamachowe. Ja używam zwykle tego drugiego sposobu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
UCIEK Zgłoś #7 Napisano 11 Maja 2011 Ja zawsze blokuję wieniec zębaty koła zamachowego za pomocą śrubokręta. Ja też tak zrobiłem to dobry sposób z kołlem zamachowym lecz ja użyłem klucza oczkowego giętego np.17 lub 15 do zablokowania koła zamachowego Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach