Skocz do zawartości
marcin9962

Światła do jazdy dziennej DRL ( LED )

Rekomendowane odpowiedzi

[ATTACH=CONFIG]71009[/ATTACH]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

[ATTACH=CONFIG]71010[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]71009[/ATTACH]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To sa fotki co dostałem od Marcina i działa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
na włączonym zapłonie ?

 

nie, na wyłączonym, nr 24 mam wsadzony bezpiecznik 15A

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

bezpiecznik F24 zasila wyłącznie ZASILANIE PODGRZEWACZA OSUSZACZA POWIETRZA !!!

Mozesz podpiać smialo w to miejsce i przycisnąć bezpiecznikiem zeby nie wypadł

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

problem jest taki

na nr 24, 18 pojawia sie 12V wraz z zapłonem, ale po wyjeciu kluczyka dalej jest 12V (juz bez zapłonu)

Po 10 minutach po wyłaczeniu zapłonu dopiero napięcie znika! o co chodzi?

Edytowane przez komanch

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
problem jest taki

na nr 24, 18 pojawia sie 12V wraz z zapłonem, ale po wyjeciu kluczyka dalej jest 12V (juz bez zapłonu)

Po 10 minutach po wyłaczeniu zapłonu dopiero napięcie znika! o co chodzi?

Poczytaj post 509 w tym temacie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
problem jest taki

na nr 24, 18 pojawia sie 12V wraz z zapłonem, ale po wyjeciu kluczyka dalej jest 12V (juz bez zapłonu)

Po 10 minutach po wyłaczeniu zapłonu dopiero napięcie znika! o co chodzi?

U mnie napiecie znika po ok 10-15 sekundach po wyciadnieciu kluczyka i wtedy swiatła gasną.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego rrafalek ja włąśnie mam podpięte tak jak na tych twoich fotkach do gniazda F08 i gasną mi dopiero po 15sek. co normalnie zasila ten bezpiecznik.

Czy ktoś już próbował podpiąć pod wył. świateł tak żeby można dzienne wyłączyć na załączonym silniku?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kolego rrafalek ja włąśnie mam podpięte tak jak na tych twoich fotkach do gniazda F08 i gasną mi dopiero po 15sek. co normalnie zasila ten bezpiecznik.

Czy ktoś już próbował podpiąć pod wył. świateł tak żeby można dzienne wyłączyć na załączonym silniku?

 

Bezpiecznik F24 zasila wyłącznie ZASILANIE PODGRZEWACZA OSUSZACZA POWIETRZA !!!

 

Jezeli chcesz podpiąć po odpaleniu silnika to patrz na fotki w poście #509

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czytałem post 509, ale na tym wolnym pinie mam cały czas napięcie nawet bez zapłonu.

Przed chwilą sprawdzałem dokładnie i z bezpieczników znika napięcie po 12 minutach. Jak to zmienić, albo gdzie podłączyć ten plus?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie czytamy dokładnie postów kol rrafalek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ano o to chodzi, że ja chce je wyłączyć na uruchomionym silniku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A po co ci wylaczac swiatla na uruchomionym silniku kolego WIESLAW? Bo cos tu nie kumam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ano o to chodzi, że ja chce je wyłączyć na uruchomionym silniku

Przerwij sobie 12V przez jakiś dodatkowy wylacznik w kabinie i bedziesz przerywał zasilanie i będą gasły ale to mija się z celem jak powiedział kolega popiolek4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ano istnieje teoretyczna możliwość wyłączania świateł dziennych przy pracującym silniku w B6, które nie są wyposażone we WŁĄCZANIE AUTOMATYCZNEGO STEROWANIA ŚWIATŁAMI JAZDY (ALS) czyli zmierzchowy włącznik świateł. Wtedy tylko podmiana włącznika na taki, który ma styk na tą funkcję i przepuszczenie przez ten styk zasilania DRL-a (pod warunkiem, że ten styk nie ma jakiegoś połączenia z innymi stykami włącznika-tego nie wiem i należało by to sprawdzić). Roboty z takim czymś mnóstwo i chyba bezsensownej skoro producent w egzemplarzach wyposażonych w światła do jazdy dziennej zastosował włączanie się DRL po włączeniu zapłonu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale my polacy lubimy kombinowac...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Zapoznałem się ze specyfikacją techniczną Twoich lamp pod linkiem wyżej podanym i tam jak byk stoi, że wyłączają się po włączeniu świateł mijania. Czy kabelek sterujący będzie podłączony pod pozycyjne czy pod mijania nie powinno stanowić żadnej różnicy. U Ciebie jest prawidłowo przy napięciu ok. 12V (napięcie aku), dzieje się głupio przy napięciu ok. 14V (ładuje alternator). Albo sprzedający nie wiedział co pisze albo sterowanie lamp skopane. Ja bym te lampy reklamował, bo coś tam sprzedający wspominał o gwarancji.

 

No niezbyt trafna jest twoja teoria ponieważ podczas zasilania z zasilacza stabilizowanego czy to przy napięciu 10 czy 15 Volt światła gasną po podaniu napięcia na przewód sterujący wyłączaniem lamp. Natomiast po podłaczeniu do auta sytuacja się zmienia jak opisałem wyżej.

Myślę że jest to wina jakiś zakłóceń np. z alternatora lub ksenonów wpływających na elektronikę lamp DRL

Ale nie ma z tym problemu bo wystarczy dać w szereg z kabelkiem sterującym diodę prostowniczą lub rezystor.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ano to podam kilka przykładów na to że nie są potrzebne światła podczas pracującego silnika:

Taksówkarz stoi na postoju i nie chce aby mu tyłek marzł swiateł nie potrzebuje,jesteś na przejściu granicznym stoisz w kolejce to samo lub po prostu jesteś z dziewczyną w aucie a nie posiedzi z tobą jak jej będzie zimno w tym przypadku są nawet nie wskazane światła bo po co sie afiszować.:)) Jeszcze pare przykładów pewnie by sie znalazło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Doktor Pio. Nie ma o co kopii kruszyć. Najważniejsze, że działa tak jak powinna po niewielkim obniżeniu napięcia sterowania rezystorkiem lub diodą.

Natomiast co do zasilacza stabilizowanego to miałem niedawno taki dziwny przypadek. Testowałem niedawno tester akumulatora (z NETTO) w którym poszczególne diody LED powinny zapalać się przy określonych wartościach napięcia. Podłączyłem tester do zasilacza i jakież było moje zdziwienie gdy już przy napięciu 9V paliły się już wszystkie diody, nawet ta która powinna się zapalić dopiero przy napięciu 12,4V.

Sytuacja diametralnie się zmieniła gdy obciążyłem zasilacz akumulatorem. W miarę wzrostu napięcia akumulatora diody zaczęły kolejno się zapalać przy tych napięciach przy jakich powinny. Nie rozumiem dlaczego tak się działo gdy zasilacz nie był obciążony ale tak właśnie było.

 

P.S. Najprostszym sposobem na sprawdzenie czy to zakłócenia czy kwestia napięcia to podłączyć do akumulatora prostownik, odczekać aż napięcie wzrośnie do minimum 14,5V i nie odłączając prostownika, bez odpalonego silnika sprawdzić co się dzieje z DRL-em.

Edytowane przez kowalny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności