Skocz do zawartości
extra_man

AVF brak mocy na niskich obrotach

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć mam problem z paskiem. Przy rozpędzaniu się do ok 2tyś obrotów nie ma mocy, dopiero od 2 tyś wyrywa go bardzo mocno, lepiej niż nawet powinno być w porówaniu do mojego poprzedniego AVF'a, wyskakuje mi błąd 17964, sprawdziłem N75 przez podmiankę nic to nie dało. Sprawdziłem również N18 tylko że z AVB i z końcówką B a u mnie jest C na numerze seryjnym i to dało już lekki efekt bo zaczął w miare ciągnąć. Na luzie przy gazowaniu obroty lecą do 3600obr/min dość szybko jednak nie tak jak do końca być powinno a od 3600 w góre jest "wystrzał" do końca. Przewody podciśnieniowe sprawdziłem i wydają się być w porządku. Z czym moze być problem? :dupablada

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nikt nie wie z czym może być problem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam Chciałbym tak dla pewności zapytać. Niedomaganie vacum lub nieszczelność w układnie podciśnienia nie może powodować takich objawów jak u kolegi a wręcz mogły by wystąpić przeładowania czy tak? Bo jeśli np odepnę przewód od sterowania gruszki na turbinie to pozostaje ona otwarta na max Dobrze myślę czy jestem w błędzie bo sie troche pogubiłem:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Niedomaganie vacum lub nieszczelność w układnie podciśnienia nie może powodować takich objawów jak u kolegi a wręcz mogły by wystąpić przeładowania czy tak?
Nie. Nieszczelność układu podciśnienia, brak lub bardzo małe podciśnienie pompy Vacum, spowoduje tzw. niedoładowanie.

Podczas uruchamiania silnika zaobserwować można charakterystyczny ruch sztangi turbiny. To sterownik ustawia łapatki zmiennej geo w ten sposób aby turbosprężarka wytwarzała największe ciśnienie przy małych obrotach silnika. Podczas przyspieszania, na danym biegu, zwiększa sie liczba obrotów wału, powiększa się ciśnienie gazów wylotowych, potrzebna jest wtedy korekta ustawień łopatek turbiny. Sterownik reaguje i ustawia je w pozycji "bardziej otwarte", zmniejszając ciśnienie gazów wylotowych, które napedzają wirnik turbiny. http://pl.wikipedia.org/wiki/Równanie_Bernoulliego

http://pl.wikipedia.org/wiki/Zwężka_Venturiego

Edytowane przez tomnik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to już nic nie czaje.... W takim razie dlaczego piszą że po odpięciu sterowania turbiną następuje przeładowanie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W takim razie dlaczego piszą że po odpięciu sterowania turbiną następuje przeładowanie
Na Forach, jak to na Forach - różnie piszą :)

Pozwól, że zacytuję jednego z naszych forumowych specjalistów http://forum.vw-passat.pl/threads/101649-Tryb-Awaryjny-1-9-TDI-AVF?p=1852981&viewfull=1#post1852981

A tu masz przykład na to, że przy braku podciśnienia w układzie(w wężykach) auto nie ma mocy : http://forum.vw-passat.pl/threads/132235-Po-wyczyszczeniu-EGR-auto-nie-ma-mocy-1-9-tdi-AVF-130?p=1858438&viewfull=1#post1858438

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok faktycznie wyszło na to że brak podciśnienia powoduje zamulenie:) Za to teraz po uszczelnieniu podciśnienia mam problem z przeładowaniem ciśnienia w dolocie....:doh

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam! Podłącze się pod temat.

Pacjent Passat b5fl 1.9TDI AVF 224 tyś. km. Od jakiegoś czasu mam problem z moim passatem. Po uruchomieniu silnika(przy temp 0 lub niższej zakręci 2 razy zanim odpali) przez ok 1km nie ma w ogóle mocy do ok 2500obr, po przejechaniu w/w dystansu auto odzyskuje moc, aż do ponownego zgaszenia(obojętne silnik ciepły czy zimny). Czasami silnik nie równo pracuje po odpaleniu (ok +/-40obr), jednak nie zawsze oraz czuć przy gaszeniu "rzucenie silnika".

Robiłem logi statyczne i dynamiczne, czujniki temp ok, pompowtryskiwacze ok, turbo ok.

Wykonywane zabiegi w ostatnim czasie...

Czyszczone turbo ok 2mc temu(zapieczone łopatki), przy okazji zawór EGR, kolektor, wymiana wężyków podciśnienia.

W ostatnim tygodniu wymienione:

olej, sprzęgło, poduszki silnika, przepływomierz, zawór N18 oraz zawór N75 zawór V62. Efekt? brak.

Na vag-u 0 błędów

Proszę was o pomoc bo już nie mam pomysłów, ani cierpliwości.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to kolega wywalił kasy, wrzuć komplet logów statycznych i dynamicznych na forum, może jednak ktoś się czegoś dopatrzy. Auto nie dymi jak zimny?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wywalam, ładuje w to pudło co mechanik to inna diagnoza oczywiście nie trafna, ale części wymieniane....

Dlatego proszę was o pomoc by dalej nie wyrzucać niepotrzebnie pieniędzy...

 

Czasami zadymił przy odpalaniu(zapach ropy), jednak od czasu wymiany n75 tego efektu nie ma...spalanie również w normie.

Mam logi, ale zrobię nowe tylko pytanie których bloków?? Z góry dziękuję za zainteresowanie.

Edytowane przez iwan88

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam! załączam logi zrobione przed chwilą

statyczne:

zimny silnik 8stopni rozruch

http://vaglog.pl/log_193005.html

ciepły silnik

http://vaglog.pl/log_193006.html

 

dynamiczne:

http://vaglog.pl/log_193007.html

http://vaglog.pl/log_193008.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich. Chcialbym prosic o pomoc. Moj problem rowniez dotyczy braku mocy ale jest nieco inny, nietypowy. Otoz gdy robie krotkie trasy 15-20km jest wszystko ok. Passek elegancko ciagnie od ok 1700obr do samego konca. Problem pojawia sie po przejechaniu ok 30km i z czasem jakby coraz bardziej sie nasila. Gdy mam np 1500obr i wcisne pedal gazu w podloge to rozpedza sie jak maluch. Gdy obrotomierz dojdzie do ok 2500obr to jest momentalny strzal mocy ze wgniata w fotel i ciagnie do samego konca. Gdy jeszcze dluzej sie pojezdzi to podczas ruszania auto szarpie. Wydaje mi sie tez ze gdy mam wcisniety pedal i nie idzie to tak jakby cos huczalo ale nie kopci wgl. Wezyki podcisnien sprawdzone/wymienione, N75 podmieniony, MAP Sensor przeczyszczony, filtry i olej wymienione. Bledy jakie pokazuje na komputerze to tylko czujnik polozenia walka rozrzadu ktory wymienilem i dalej to samo ale wywala go tylko po dluzszej trasie gdy lapie te muly. Mecze sie z tym juz ktorys miesiac i nie moge znalezc przyczyny. Prosze o pomoc, sugestie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności