chemik16 Zgłoś #21 Napisano 18 Kwietnia 2011 t wymień pompe w ABFie i wtedy pogadamy co morzna a co nie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #22 Napisano 18 Kwietnia 2011 Oto jak wymienić pompę wody w TDI z klimą, wersja bez rozpinania rozrządu Do wymiany pompy wody nie potrzeba żadnych specjalnych narzędzi, na pewno przydzadzą się klucze 10, 13, 15, 17, 19 zarówno nasadki, jak i oczkowe oraz odgięty 19 lub głęboka nasadka 19. Do tego duży francuz do zdjęcia paska PK. Torx T25 do odkręcenia osłony silnika od nadkoli. Całość udało się zrobić bez kanału, trzeba tylko wymontować osłonę pod silnikiem. 1. Widok na silnik zalany G12 2. Odłączyć kable od alternatora. UWAGA w grubym kablu z nakrętką 13 jest cały czas +! Dlatego najlepiej zdjąć klemę z akumulatora! 3. Wymontować puszkę filtra powietrza (w całości) 4. Zdjąć pasek PK używając np. francuza, działając nim jak na zdjęciach. Od dołu poluzować i zdjąć pasek klinowy. 5. Odkręcić i wyjąć 2 śruby mocujące alternator, wymontować alternator. 6. Przystępujemy do demontażu łapy alternatora i kompresora. Należy wykręcić zaznaczone śruby i nakrętki mocujące łapę do bloku. Pamiętać o śrubie łączącej łapę ze wspornikiem pompy wspomagania dostęp od dołu. Wszystkie na klucz 13 7. Odłożyć na miejsce filtra powietrza cały wspornik razem z kompresorem 8. Wykręcić 3 śruby dwustronne i 1 zwykłą mocujące obudowę pompy wody do bloku (klucz 19). Można także na tym etapie wykręcić wszystkie dostępne śrubki mocujące wkład pompy do obudowy (klucz 10) 9. Pompę z obudową odchylić od silnika, wykręcić wszystkie pozostałe śruby M5 i oddzielić wkład pompy od obudowy. 10. Wymienić oring, uszczelkę, poskładać, odpowietrzyć Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach