Skocz do zawartości
PIOTR_FOTO

Luz osiowy przegubu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Przy wymianie łożysk przednich, kiedy miałem zdjęty przegub zewnętrzny z piasty stwierdziłem, że prawy przegub ma ok 3-4mm luzu wzdłuż własnej osi (jak ruszam przód-tył słychać takie puk-puk). Czytałem na forum o półosiach i wiem, że mają on jakiś luz roboczy ale ten luz u mnie jest wyczywalny na samym przegubie między jego tylną a przednią częścią. Innych luzów np. promieniowych przegub nie ma. Dodam jeszcze że lewy przegub nie ma żadnych luzów. Czy skoro mam wszystko już rozebrane należałoby wymienić już prawy przegub-wydaje mi się że powinien być ścisły bez luzów tak jak ten lewy. Przed rozebraniem wszystkiego samochód podczas przyspieszania miał wyczuwalne delikatne drgania kierownicy przy przyspieszaniu. Felgi i opony wyważone.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A lewy przegub miałeś wyjęty z piasty czy zamontowany jak sprawdzałeś że nie ma luzu?

Przegub nie ma prawa mieć luzu promieniowego (góra-dół). Luz osiowy wynika z tego że część wewnętrzna i zewnętrzna połączone są za pomocą kulek. I właśnie przesuwa się na tych kulkach. Ot cała filozofia.

Według mnie nie ma się czym przejmować jeżeli po przykręceniu przegubu półoś nie ma luzów.

A jak się mylę to niech mnie ktoś poprawi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam. Przy wymianie łożysk przednich, kiedy miałem zdjęty przegub zewnętrzny z piasty stwierdziłem, że prawy przegub ma ok 3-4mm luzu wzdłuż własnej osi (jak ruszam przód-tył słychać takie puk-puk). Czytałem na forum o półosiach i wiem, że mają on jakiś luz roboczy ale ten luz u mnie jest wyczywalny na samym przegubie między jego tylną a przednią częścią. Innych luzów np. promieniowych przegub nie ma. Dodam jeszcze że lewy przegub nie ma żadnych luzów. Czy skoro mam wszystko już rozebrane należałoby wymienić już prawy przegub-wydaje mi się że powinien być ścisły bez luzów tak jak ten lewy. Przed rozebraniem wszystkiego samochód podczas przyspieszania miał wyczuwalne delikatne drgania kierownicy przy przyspieszaniu. Felgi i opony wyważone.
z tego zrozumiałem ze przegub ma luz na wieńcu z wałeczkami tak ?? Ja bym nie ryzykował i wymienił ten przegub i mieć spokój ale decyzja należy do ciebie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Obydwa przeguby podczas sprawdzania były wyjęte z piasty. Tak, jest to luz na wieńcu z wałeczkami a po dokładniejszym sprawdzeniu stwierdziłem także luzy promieniowe. Przegub idzie do wymiany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Przegub za 50 zł? Lepiej zostawić te z luzem

No co ty? Przecież dają rok gwarancji :D Z mojej strony, z tych tańszych mogę polecić Metelli.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
prawy przegub ma ok 3-4mm luzu wzdłuż własnej os

Przecież to żaden luz , u mnie jest duuużo większy i jakoś ne zaprzątam sobie nim głowy...na razie...

Jeśli na skręconych kołach w lewo -prawy przegub- ruszysz śmiało do tyłu i nie ma głośnego pojedynczego stuknięcia to wszystko jest w idealnym porządku.

Albo gdy bieżnie kulek jak i same kulki w przegubie nie mają ewidentnych śladów "wżerów' to wszystko jest w normie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności