dj_jim Zgłoś #1 Napisano 16 Kwietnia 2011 Witam! Mam problem z passacikiem 2002 1.9 TDI 131ps AVF. Dymi na jasny siwy kolor przy ruszaniu spokojnie z 1 biegu lub 2 i 3 z niskich obrotów:( Najgorzej w korku start-stop. Turbo 2 dni po regeneracji, lało bo dymił na czarno przy 3 tys obrotów. Teraz nie dymi przy butowaniu, lecz podczas spokojnej jazdy tak przy około 1200-1300 obrotów przy spokojnej jeździe jak dam gaz w podłogę to ok ani dymka:/ Dolot zasyfiony olejem jest dość konkretnie jeszcze po starym lejącym turbo. Mechanik mówił ze olej sie musi wypalić z tego dolotu, lub tez olej za rzadki (5w40) choć od wymiany do wymiany nic dolewać nie trzeba (przebieg 194tyś). Trzecią opcją jaką mechanik przedstawia to odma, lecz jest czyściutka oraz filtererek w pokrywie zaworów również. Jutro jadę do Francji nim, dojedzie? czy to faktycznie ten olej z dolotu turbo zasysa? Dzięki za wszelkie sugestie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojta Zgłoś #2 Napisano 16 Kwietnia 2011 pierwszy blad dlaczego nie wyczysciles dolotu ? tak mozesz jechac musi sie wypalic caly syf co jest w intercoler i reszczie dolotu na trasie to minie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #3 Napisano 16 Kwietnia 2011 Mechanik ma rację. Olej, który pozostał w układzie dolotowym będzie się długo wypalał. Katalizator jest do wywalenia bo pewnie cały jest w oleju. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dj_jim Zgłoś #4 Napisano 16 Kwietnia 2011 gość od turbo powiedział ze to minie i ze szkoda sie ciapać przy czeszczeniu dolotu, ogarnąłem egr, i rury dolotowe, został intercooler, katalizator faktycznie moze ucierpieć? mam zrobić trase 2500km w jedna stronę i pytanie czy ten katalizator da rade? i czy ten syf sie wypali na tym odcinku? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
byry007 Zgłoś #5 Napisano 16 Kwietnia 2011 Powinno się wypalić kiedyś jakiś koleś z forum pisał że jego auto dymiło przez tys km po wymienia turbo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Piotr1986 Zgłoś #6 Napisano 16 Kwietnia 2011 Nowe turbo samo w sobie bedzie dymić bo musi się wypalić z niego olej. Dużym błędem było nie wyczyszczenie całego dolotu bo mogą się tam znajdować ciała obce, opiłki itp ze starego turbo jak się przycierało dodatkowo po wymianie turbiny obowiązkowo trzeba wymienić olej wraz z filtrem niezależnie od jego przebiegu. Co do katalizatora to owszem może być przytkany przez olej jak dużo go turbina pompowała w wydech. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #7 Napisano 16 Kwietnia 2011 czy ten katalizator da rade? Proponuję wywalić katalizator. Na pewno był już zaklejony syfem a rozwalona turbina jeszcze bardziej się do tego przyczyniła. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
andrewk Zgłoś #8 Napisano 17 Kwietnia 2011 katalizator to zło Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stern Zgłoś #9 Napisano 17 Kwietnia 2011 Na pewno był już zaklejony syfem a rozwalona turbina jeszcze bardziej się do tego przyczyniła. Jakub, jaka była historia choroby? Jeżeli turbo się rozszczelniło i poszedł olej w wydech to nie chcę Cię martwić, ale kata trzeba wyjąć. Kluczowym jest czy turbinka wypluła olej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach