Skocz do zawartości
shoei

Szarpie podczas jazdy B5

Rekomendowane odpowiedzi

Gość jankes90

Podepnę sie pod temat gdyż jestem tu nowy i nie mogę jeszcze tematu założyć. Miesiąc temu kupiłem passata B5 1997rok 1.8 benzyna. Założyłem gaz, po tygodniu jazdy coś się pokaszaniło. Na benzynie jest ok a na gazie nie chodzą wszystkie gary. Sprawdzałem ściskając przewody od gazu i na 3 silnik nie reaguje. Wymieniłem kable zapłonu i świece. Nadal to samo. Zwiozłem go gościa od gazu i twierdzi że to nie wina instalacji gazowej.

Co z tym zrobić??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja bym pojechał do innego gazownika bo ten co ma Ci powiedzieć przecież nikt się nie przyzna że źle założył gaz pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam posiadam paska z 99r 1.9 tdi 115km, ostatnio zaniepokoilo mnie szarpanie w czasie jazdy na biegu bez gazu a mianowicie jak puszczam gaz to autko poszarpuje(normalnie jak sie pusci gaz na biegu to komputer chwilowe spalanie pokazuje 0,0) a u nie tak nie jest w momencie szarpniecia wartosc ta zmienia sie na np 1,4 powtarza sie to co 3-4 sekundy czyli tak na chlopski rozum biorac pompa podaje minimalne dawki paliwa a przeciez nie powina

moze ktos podpowie jak rozwiazac ten problem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam posiadam paska z 99r 1.9 tdi 115km, ostatnio zaniepokoilo mnie szarpanie w czasie jazdy na biegu bez gazu a mianowicie jak puszczam gaz to autko poszarpuje(normalnie jak sie pusci gaz na biegu to komputer chwilowe spalanie pokazuje 0,0) a u nie tak nie jest w momencie szarpniecia wartosc ta zmienia sie na np 1,4 powtarza sie to co 3-4 sekundy czyli tak na chlopski rozum biorac pompa podaje minimalne dawki paliwa a przeciez nie powina

moze ktos podpowie jak rozwiazac ten problem?

sprawdź błędy na początek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Założyłem gaz, po tygodniu jazdy coś się pokaszaniło. Na benzynie jest ok a na gazie nie chodzą wszystkie gary. Sprawdzałem ściskając przewody od gazu i na 3 silnik nie reaguje. Wymieniłem kable zapłonu i świece. Nadal to samo. Zwiozłem go gościa od gazu i twierdzi że to nie wina instalacji gazowej.

Co z tym zrobić??

 

Jak chodzi na benzynie, a na gazie nie to gdzie szukać przyczyny?? U innego gazownika będziesz musiał zapłacić, ale nie wymiga się jak ten pierwszy. Weź rachunek (oczywiście jak zostanie usunięta usterka) i zawieź temu co zakładał gaz ;]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

poki co to nie mam takiej mozliwosci a jakas podpowiedz?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam

Ja wczoraj usunąłem nieszczelność dziura ładna na chwilę obecną zakleiłem ją wzmocnioną taśmą - jestem ciekaw jak długo wytrzyma - jak myślicie ile??? bo chyba tam dużego ciśnienia nie ma co?!.

Jak założyłem wąż to dałem mu ostro po garach żeby nagar wydmuchał z systemu. I po przejechaniu jakiś 2-3km kontrolka zniknęła (zgasła). Ale i tak muszę pojechać na VAG żeby go wykasować. Samochodzik przyspiesza bez problemu i bardzo dobrze się zbiera :dobrze.

Jak wyciągałem ten wąż to zauważyłem że intercooler jest trochę zaolejony tzn. na łączeniu węży poci się myślałem żeby go wyczyścić wraz z przewodami. Moje pytanie jak do tego się zabrać w jaki sposób go można wyciągnąć tzn chłodnicę muszę ściągać zderzak czy da się to zrobić bez ściągania zderzaka. No i najważniejsze czym go wypłukać, umyć te elementy?

Dzięki za podpowiedzi i pomoc.

Pozdrawiam

Ja wczoraj usunąłem nieszczelność dziura ładna na chwilę obecną zakleiłem ją wzmocnioną taśmą

 

No faktycznie. niezła dziura. jeżeli chodzi o czyszczenie Intercoolera, myślę, że da się bez wyjęcia. przynajmniej w jakimś większym procencie. kiedyś czyściłem w Mondziaku benzyną ekstrakcyjną. fajnie myje i szybko schnie. tylko jest jeden warunek - musisz to potem dokładnie wydmuchać powietrzem (opary) albo zaczekać jak odparuje do końca. jeżeli tego nie zrobisz, zaraz po odpaleniu silnik będzie sam się wkręcał, tak jakby chciał się rozbiegnąć. glupie uczucie. piszę, bo sam to przeżyłem . i wali jak głupi, bo spala stukowo. odnośnie Paska, ja bym jakoś wlał od góry, żeby wypłynęło dołem. a jak się nie da, to chyba jednak demontaż. dobrze, że uporałeś się z problemem.

 

---------- Post added at 15:50 ---------- Previous post was at 15:49 ----------

 

acha. jeszcze jedno. taśmę też przerabiałem. ciśnienie ją rozrywało. chyba, że naprawdę masz extra taśmę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Taśmę kupiłem najmocniejszą jaką mieli dokładnie dwie jedna czarna a druga szara. Różniły się inną strukturą wzmocnienia tzn. jedna oczka wzmocnienia miała mniejsze a druga większe. Pozdrawiam

 

Wracając do intercoolera to będę to robił w czasie urlopu w garażu i nie będę potrzebował zbytnio samochodu bo będę u Teścia. Chcę na tę procedurę przeznaczyć jakieś 2-3dni więc benzyna ekstrakcyjna powinna odparować.

A jak bym musiał wyciągać chłodnicę intercoolera to będę musiał ściągać zderzak?

Pozdro.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam mam passata b5 2000r silnik AJM ,mam taki problem ze przy obrotach 1800-2100 odczuwam wibracje/przeywanie gdy zdejmuje noge z gazu lub wrzucam na luz wibracje ustaja ,na 5-tym biegu przy 140 jest ok ponizej tej pretkosci efekt wystepuje.Byłem juz w kilku warsztatach rozne diagnozy opony,kolo ,dwumasowe lub jeden pan stawia ze to napewno Wałek rozrzadu?Wszyscy wykluczyli połośki i przeguby wewnetrzne ,problem zaczoł wystepowac jakis czas po wymianie tarcz i klocków lecz mysle ze to nie ma rzadnego wpływu przy chamowaniu wszystko ok.Miał ktos podobny problem ?

Pozdrawiam i z gory dziekuje za pomoc

Kamil

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. ja mam podobna usterke w moim pasacie :/. podczas jazdy na wiekszych biegach po natychmiastowym dodaniu gazu szarpie przez chwile pozniej normalnie chodzi. na wolnych obrotach jest wszystko ok i na biegu jalowym tez tylko przerywa podczas dodania gazu do spodu:/ prosze o pomoc bo niewiem co jest. wszystkie filtry mam powymieniane i bylem na kompie i tez nic nie pokazuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W moim przypadku to ten efekt wibracji/ szarpania (trudno to nazwac) wystepuja cały czas na kazdym biegu przy obrotach 1800-2100 wystepuje to tylko przy dodawaniu gazu po zdjeciu nogi i na luzie jest ok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

identyczny problem mam i ja :\. Nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi na Forum czego się spodziewać po tych objawach i gdzie zaglądać w samochodzie oprócz rur, przewodów itp. więc proszę o pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Problem następujący:

 

Passat 1.9 TDI AHU, dziś rano nagle, bez żadnych ostrzeżeń stało się coś takiego: wolne obroty idealne, przyspieszając wszystko ok. Przy puszczeniu gazu z wrzuconym biegiem 3 i wyższym auto strasznie szarpie, zejdzie poniżej pewnej granicy obrotów i szarpanie ustaje. Pierwsza myśl - nastawnik. Wyczyszczony, bez zmian. Odpięty VSS, nic. Pierścień, w który wchodzi trzpień nastawnika chodzi leciutko. Dziwne jest, że w czasie tego szarpania napięcie z 0.680 skacze nawet do 1.400... Pedał gazu ciągle pokazuje 0, więc to nie jego wina. Czy ma ktoś jakiś pomysł, prócz podmiany nastawnika?

Edytowane przez rainman777
Przeniesiony reg. pkt. 2.1.a

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich uzytkownikow! Jestem tu nowy i jest to moj pierwszy post wiec prosze o wyrozumialosc. Mam nastepujacy problem z moim passatatem b5 fl 1.9 TDi 131km AVF skrzynia 6. Podczas przyspieszania w zakresie obrotów od 1800-2300 samochod stasznie przerywa. Jest dosc dokuczliwe pozniewaz to szarpanie przeklada sie na wolniejsze przyspieszanie oraz dynamike jazdy- uniemozliwia to m.in. wyprzedzanie. Bylem juz u elektryka poczatkowo podpial komputer i stwierdzil ze sa do wymiany 2 wtryski wiec je wymienilem niestety szarpanie jak bylo tak i jest. czyscilem rowniez wtryski w jakiejs specjalniej maszynie to tez nic nie dalo. Samochod nie przyspiesza jak powinien np jadac pod ostra gorke wciskam gaz do dechy i oczywiscie wystepuje szapranie i tak ok 4000 tys obrotow takk jakby juz nie chcial bardziej przyspieszyc. Elektryk powiedzial mi zebym jeszcze wymienil zaworek od turbiny (prawdopodobnie ten N75) procz tego pwoiedzial mi ze mam przeladowanie turbiny. Jeśli ktoś mial podobny problem prosze o odpowiedz. Dodatkowo dodam ze samochod na biegu jalowym ma duze spalanie ok 1.1 l/h a z klima 1.4l/h. Z tego o wiem to powinno byc z klima 0.7l/h- tak mial moj tata w touranie. w moim passku wymieniniony byl kompletny rozrzad i jest dobrze ustawiony, rury od turbo do intercoolera tez wszystko szczelne.

Edytowane przez jakub1993
chciałem jeszcze dopisać o moim problemie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Passat 1.9 tdi AFN 110 km + chip ( około 140 km ) 271 k +/- przebiegu co skręcone. Dzisiaj wracając do domu zauważyłem dziwne zachowanie silnika. Pomiędzy 1000 - 2000 tyś. obrotów samochód ma dość wyczuwalne drgania, lewarek od skrzyni drży w ręce, spod korka i spod bagnetu biały dym po odkręceniu i wyciągnięciu. Zauważalne osłabienie na 4 biegu przy 60 km/h wolno się zbiera. Przy wrzuceniu 2 biegu bez dodawania gazu drgania przez pierwszy moment, później wydaje się równo pracować. Olej ubytki niewielkie na bagnecie, jak na 3 miesiące doleje 1/5 bagnetu, nawet i mniej. Płyn od chłodnicy czysty.

 

Jakieś propozycje i pomysły oprócz popękanych pierścieni i umierającego silnika ? Samochód zostawiam do jutra i zobaczymy czy odpali na zimnym.

Edytowane przez rainman777
Przeniesiony reg. pkt. 2.1.a

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
pomysły oprócz popękanych pierścieni i umierającego silnika

Pierścienie tak szybko się nie poddadzą, znam dwa przypadki gdzie było podobnie i okazało się że tłok na 2 cylindrze poprostu pękł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ktoś coś może jeszcze podpowiedzieć ? Co z tym białym dymem spod korka i bagnetu ? Bawić się w ewentualny remont czy szukać nowego silnika ?

 

Admin wiele pomogłeś z przeniesieniem tego tematu ... Nikt z powyższych osób w swoim problemie nie opisuje białego dymu i szarpania przy niskich obrotach jak u mnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam podpinam się z moim filmikiem

PASSAT B5 1.9 110KM 98R. AUTOMAT

Po odpaleniu z rana po 3 minutach zaczyna delikatnie szarpać silnikiem, czasowo się nasila do stopnia rzucania i to porządnie, bardzo to przeszkadza w jeździe po mieście... dodam że jak już porządnie szarpie, stojąc na światach i jak mu mocno przygazuje problem na dwie minuty ustaje, silnik pracuje równo a po dwóch minutach na nowo rzuca silnikiem i falują obroty. Filmik ukazuje nierówną prace w stopniu średnim bywa gorzej... HELPPP!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie, mam problem z moim paskiem 1.8 20v adr w gazie, a wygląda on tak, że jeśli jadę na gazie to jak puszczę całkowicie nogę z gazu to czuję w miarę ostre szarpniecie (tak jak bym kopnął ze sprzegla) dodam że cewka wporzadku świece w porzadku, sprzęgło i dwumasa także wporzadku. instalacja to stag 4. Aha no i jak dodaje gazu to ten stuk w tym samym stylu co po puszczeniu. Proszę o jakieś sugestie na co szczególnie zwrócić uwagę, a może to jakaś typowa bolaczka z tym gazem... . Pozdrawiam.

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

typowa bolaczka z tym gazem... . Pozdrawiam.

wskazywalo by to na to, że nie czytałem forum wzdłuż i wszerz, a szperalem już na różnych forach i niestety nie było mi dane wpaść na taki wątek. Dodam także, że na benzynowe jest to bardzo słabo odczuwalne no ale zawsze mogę mieć zaburzony instynkt z uwagi na ten gaz..... Pzdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, posiadam wczaoraj kupionego passata b5 1.9 tdi syncro 1998 r 110km mój problem tkwi w szarpaniu samochodu ,jak by to opisać

samochód do setki bez problemu nic nie szarpie od 110km/h zaczyna szarpać , nie wiem co to może być dodam,że sprzęgła nie jest za dużo ,ale widziałem w gorszym stanie, silnik pracuje równiutko zbiera się też dobrze, do wymiany mam filtry paski i oleje czy ktoś miał podobny problem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności