Gość jankes90 Zgłoś #21 Napisano 17 Czerwca 2011 Podepnę sie pod temat gdyż jestem tu nowy i nie mogę jeszcze tematu założyć. Miesiąc temu kupiłem passata B5 1997rok 1.8 benzyna. Założyłem gaz, po tygodniu jazdy coś się pokaszaniło. Na benzynie jest ok a na gazie nie chodzą wszystkie gary. Sprawdzałem ściskając przewody od gazu i na 3 silnik nie reaguje. Wymieniłem kable zapłonu i świece. Nadal to samo. Zwiozłem go gościa od gazu i twierdzi że to nie wina instalacji gazowej. Co z tym zrobić?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
6-tec Zgłoś #22 Napisano 18 Czerwca 2011 ja bym pojechał do innego gazownika bo ten co ma Ci powiedzieć przecież nikt się nie przyzna że źle założył gaz pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
andrzejczak24 Zgłoś #23 Napisano 20 Czerwca 2011 witam posiadam paska z 99r 1.9 tdi 115km, ostatnio zaniepokoilo mnie szarpanie w czasie jazdy na biegu bez gazu a mianowicie jak puszczam gaz to autko poszarpuje(normalnie jak sie pusci gaz na biegu to komputer chwilowe spalanie pokazuje 0,0) a u nie tak nie jest w momencie szarpniecia wartosc ta zmienia sie na np 1,4 powtarza sie to co 3-4 sekundy czyli tak na chlopski rozum biorac pompa podaje minimalne dawki paliwa a przeciez nie powina moze ktos podpowie jak rozwiazac ten problem? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #24 Napisano 20 Czerwca 2011 witam posiadam paska z 99r 1.9 tdi 115km, ostatnio zaniepokoilo mnie szarpanie w czasie jazdy na biegu bez gazu a mianowicie jak puszczam gaz to autko poszarpuje(normalnie jak sie pusci gaz na biegu to komputer chwilowe spalanie pokazuje 0,0) a u nie tak nie jest w momencie szarpniecia wartosc ta zmienia sie na np 1,4 powtarza sie to co 3-4 sekundy czyli tak na chlopski rozum biorac pompa podaje minimalne dawki paliwa a przeciez nie powina moze ktos podpowie jak rozwiazac ten problem? sprawdź błędy na początek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mariorally Zgłoś #25 Napisano 20 Czerwca 2011 Założyłem gaz, po tygodniu jazdy coś się pokaszaniło. Na benzynie jest ok a na gazie nie chodzą wszystkie gary. Sprawdzałem ściskając przewody od gazu i na 3 silnik nie reaguje. Wymieniłem kable zapłonu i świece. Nadal to samo. Zwiozłem go gościa od gazu i twierdzi że to nie wina instalacji gazowej.Co z tym zrobić?? Jak chodzi na benzynie, a na gazie nie to gdzie szukać przyczyny?? U innego gazownika będziesz musiał zapłacić, ale nie wymiga się jak ten pierwszy. Weź rachunek (oczywiście jak zostanie usunięta usterka) i zawieź temu co zakładał gaz ;] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
andrzejczak24 Zgłoś #26 Napisano 20 Czerwca 2011 poki co to nie mam takiej mozliwosci a jakas podpowiedz? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Goniu Zgłoś #27 Napisano 21 Czerwca 2011 WitamJa wczoraj usunąłem nieszczelność dziura ładna na chwilę obecną zakleiłem ją wzmocnioną taśmą - jestem ciekaw jak długo wytrzyma - jak myślicie ile??? bo chyba tam dużego ciśnienia nie ma co?!. Jak założyłem wąż to dałem mu ostro po garach żeby nagar wydmuchał z systemu. I po przejechaniu jakiś 2-3km kontrolka zniknęła (zgasła). Ale i tak muszę pojechać na VAG żeby go wykasować. Samochodzik przyspiesza bez problemu i bardzo dobrze się zbiera :dobrze. Jak wyciągałem ten wąż to zauważyłem że intercooler jest trochę zaolejony tzn. na łączeniu węży poci się myślałem żeby go wyczyścić wraz z przewodami. Moje pytanie jak do tego się zabrać w jaki sposób go można wyciągnąć tzn chłodnicę muszę ściągać zderzak czy da się to zrobić bez ściągania zderzaka. No i najważniejsze czym go wypłukać, umyć te elementy? Dzięki za podpowiedzi i pomoc. Pozdrawiam Ja wczoraj usunąłem nieszczelność dziura ładna na chwilę obecną zakleiłem ją wzmocnioną taśmą No faktycznie. niezła dziura. jeżeli chodzi o czyszczenie Intercoolera, myślę, że da się bez wyjęcia. przynajmniej w jakimś większym procencie. kiedyś czyściłem w Mondziaku benzyną ekstrakcyjną. fajnie myje i szybko schnie. tylko jest jeden warunek - musisz to potem dokładnie wydmuchać powietrzem (opary) albo zaczekać jak odparuje do końca. jeżeli tego nie zrobisz, zaraz po odpaleniu silnik będzie sam się wkręcał, tak jakby chciał się rozbiegnąć. glupie uczucie. piszę, bo sam to przeżyłem . i wali jak głupi, bo spala stukowo. odnośnie Paska, ja bym jakoś wlał od góry, żeby wypłynęło dołem. a jak się nie da, to chyba jednak demontaż. dobrze, że uporałeś się z problemem. ---------- Post added at 15:50 ---------- Previous post was at 15:49 ---------- acha. jeszcze jedno. taśmę też przerabiałem. ciśnienie ją rozrywało. chyba, że naprawdę masz extra taśmę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
6-tec Zgłoś #28 Napisano 22 Czerwca 2011 Taśmę kupiłem najmocniejszą jaką mieli dokładnie dwie jedna czarna a druga szara. Różniły się inną strukturą wzmocnienia tzn. jedna oczka wzmocnienia miała mniejsze a druga większe. Pozdrawiam Wracając do intercoolera to będę to robił w czasie urlopu w garażu i nie będę potrzebował zbytnio samochodu bo będę u Teścia. Chcę na tę procedurę przeznaczyć jakieś 2-3dni więc benzyna ekstrakcyjna powinna odparować. A jak bym musiał wyciągać chłodnicę intercoolera to będę musiał ściągać zderzak? Pozdro. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kamil777 Zgłoś #29 Napisano 28 Maja 2012 Witam mam passata b5 2000r silnik AJM ,mam taki problem ze przy obrotach 1800-2100 odczuwam wibracje/przeywanie gdy zdejmuje noge z gazu lub wrzucam na luz wibracje ustaja ,na 5-tym biegu przy 140 jest ok ponizej tej pretkosci efekt wystepuje.Byłem juz w kilku warsztatach rozne diagnozy opony,kolo ,dwumasowe lub jeden pan stawia ze to napewno Wałek rozrzadu?Wszyscy wykluczyli połośki i przeguby wewnetrzne ,problem zaczoł wystepowac jakis czas po wymianie tarcz i klocków lecz mysle ze to nie ma rzadnego wpływu przy chamowaniu wszystko ok.Miał ktos podobny problem ? Pozdrawiam i z gory dziekuje za pomoc Kamil Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mareczek223344 Zgłoś #30 Napisano 28 Maja 2012 Witam. ja mam podobna usterke w moim pasacie . podczas jazdy na wiekszych biegach po natychmiastowym dodaniu gazu szarpie przez chwile pozniej normalnie chodzi. na wolnych obrotach jest wszystko ok i na biegu jalowym tez tylko przerywa podczas dodania gazu do spodu:/ prosze o pomoc bo niewiem co jest. wszystkie filtry mam powymieniane i bylem na kompie i tez nic nie pokazuje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kamil777 Zgłoś #31 Napisano 28 Maja 2012 W moim przypadku to ten efekt wibracji/ szarpania (trudno to nazwac) wystepuja cały czas na kazdym biegu przy obrotach 1800-2100 wystepuje to tylko przy dodawaniu gazu po zdjeciu nogi i na luzie jest ok Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Fated Zgłoś #32 Napisano 13 Listopada 2012 identyczny problem mam i ja :\. Nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi na Forum czego się spodziewać po tych objawach i gdzie zaglądać w samochodzie oprócz rur, przewodów itp. więc proszę o pomoc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
polonez15 Zgłoś #33 Napisano 30 Sierpnia 2014 (edytowane) Witam. Problem następujący: Passat 1.9 TDI AHU, dziś rano nagle, bez żadnych ostrzeżeń stało się coś takiego: wolne obroty idealne, przyspieszając wszystko ok. Przy puszczeniu gazu z wrzuconym biegiem 3 i wyższym auto strasznie szarpie, zejdzie poniżej pewnej granicy obrotów i szarpanie ustaje. Pierwsza myśl - nastawnik. Wyczyszczony, bez zmian. Odpięty VSS, nic. Pierścień, w który wchodzi trzpień nastawnika chodzi leciutko. Dziwne jest, że w czasie tego szarpania napięcie z 0.680 skacze nawet do 1.400... Pedał gazu ciągle pokazuje 0, więc to nie jego wina. Czy ma ktoś jakiś pomysł, prócz podmiany nastawnika? Edytowane 30 Sierpnia 2014 przez rainman777 Przeniesiony reg. pkt. 2.1.a Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jakub1993 Zgłoś #34 Napisano 15 Września 2014 (edytowane) Witam wszystkich uzytkownikow! Jestem tu nowy i jest to moj pierwszy post wiec prosze o wyrozumialosc. Mam nastepujacy problem z moim passatatem b5 fl 1.9 TDi 131km AVF skrzynia 6. Podczas przyspieszania w zakresie obrotów od 1800-2300 samochod stasznie przerywa. Jest dosc dokuczliwe pozniewaz to szarpanie przeklada sie na wolniejsze przyspieszanie oraz dynamike jazdy- uniemozliwia to m.in. wyprzedzanie. Bylem juz u elektryka poczatkowo podpial komputer i stwierdzil ze sa do wymiany 2 wtryski wiec je wymienilem niestety szarpanie jak bylo tak i jest. czyscilem rowniez wtryski w jakiejs specjalniej maszynie to tez nic nie dalo. Samochod nie przyspiesza jak powinien np jadac pod ostra gorke wciskam gaz do dechy i oczywiscie wystepuje szapranie i tak ok 4000 tys obrotow takk jakby juz nie chcial bardziej przyspieszyc. Elektryk powiedzial mi zebym jeszcze wymienil zaworek od turbiny (prawdopodobnie ten N75) procz tego pwoiedzial mi ze mam przeladowanie turbiny. Jeśli ktoś mial podobny problem prosze o odpowiedz. Dodatkowo dodam ze samochod na biegu jalowym ma duze spalanie ok 1.1 l/h a z klima 1.4l/h. Z tego o wiem to powinno byc z klima 0.7l/h- tak mial moj tata w touranie. w moim passku wymieniniony byl kompletny rozrzad i jest dobrze ustawiony, rury od turbo do intercoolera tez wszystko szczelne. Edytowane 15 Września 2014 przez jakub1993 chciałem jeszcze dopisać o moim problemie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Zimny Zgłoś #35 Napisano 14 Czerwca 2015 (edytowane) Witam. Passat 1.9 tdi AFN 110 km + chip ( około 140 km ) 271 k +/- przebiegu co skręcone. Dzisiaj wracając do domu zauważyłem dziwne zachowanie silnika. Pomiędzy 1000 - 2000 tyś. obrotów samochód ma dość wyczuwalne drgania, lewarek od skrzyni drży w ręce, spod korka i spod bagnetu biały dym po odkręceniu i wyciągnięciu. Zauważalne osłabienie na 4 biegu przy 60 km/h wolno się zbiera. Przy wrzuceniu 2 biegu bez dodawania gazu drgania przez pierwszy moment, później wydaje się równo pracować. Olej ubytki niewielkie na bagnecie, jak na 3 miesiące doleje 1/5 bagnetu, nawet i mniej. Płyn od chłodnicy czysty. Jakieś propozycje i pomysły oprócz popękanych pierścieni i umierającego silnika ? Samochód zostawiam do jutra i zobaczymy czy odpali na zimnym. Edytowane 15 Czerwca 2015 przez rainman777 Przeniesiony reg. pkt. 2.1.a Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bmateuszd Zgłoś #36 Napisano 14 Czerwca 2015 pomysły oprócz popękanych pierścieni i umierającego silnika Pierścienie tak szybko się nie poddadzą, znam dwa przypadki gdzie było podobnie i okazało się że tłok na 2 cylindrze poprostu pękł. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Zimny Zgłoś #37 Napisano 16 Czerwca 2015 Ktoś coś może jeszcze podpowiedzieć ? Co z tym białym dymem spod korka i bagnetu ? Bawić się w ewentualny remont czy szukać nowego silnika ? Admin wiele pomogłeś z przeniesieniem tego tematu ... Nikt z powyższych osób w swoim problemie nie opisuje białego dymu i szarpania przy niskich obrotach jak u mnie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
xxxblackpumaxx Zgłoś #38 Napisano 6 Września 2015 Witam podpinam się z moim filmikiem PASSAT B5 1.9 110KM 98R. AUTOMATPo odpaleniu z rana po 3 minutach zaczyna delikatnie szarpać silnikiem, czasowo się nasila do stopnia rzucania i to porządnie, bardzo to przeszkadza w jeździe po mieście... dodam że jak już porządnie szarpie, stojąc na światach i jak mu mocno przygazuje problem na dwie minuty ustaje, silnik pracuje równo a po dwóch minutach na nowo rzuca silnikiem i falują obroty. Filmik ukazuje nierówną prace w stopniu średnim bywa gorzej... HELPPP! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
xenon Zgłoś #39 Napisano 19 Marca 2016 Witam serdecznie, mam problem z moim paskiem 1.8 20v adr w gazie, a wygląda on tak, że jeśli jadę na gazie to jak puszczę całkowicie nogę z gazu to czuję w miarę ostre szarpniecie (tak jak bym kopnął ze sprzegla) dodam że cewka wporzadku świece w porzadku, sprzęgło i dwumasa także wporzadku. instalacja to stag 4. Aha no i jak dodaje gazu to ten stuk w tym samym stylu co po puszczeniu. Proszę o jakieś sugestie na co szczególnie zwrócić uwagę, a może to jakaś typowa bolaczka z tym gazem... . Pozdrawiam. - - - - - aktualizacja - - - - - typowa bolaczka z tym gazem... . Pozdrawiam. wskazywalo by to na to, że nie czytałem forum wzdłuż i wszerz, a szperalem już na różnych forach i niestety nie było mi dane wpaść na taki wątek. Dodam także, że na benzynowe jest to bardzo słabo odczuwalne no ale zawsze mogę mieć zaburzony instynkt z uwagi na ten gaz..... Pzdr. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
V-wej Zgłoś #40 Napisano 16 Listopada 2016 Witam, posiadam wczaoraj kupionego passata b5 1.9 tdi syncro 1998 r 110km mój problem tkwi w szarpaniu samochodu ,jak by to opisać samochód do setki bez problemu nic nie szarpie od 110km/h zaczyna szarpać , nie wiem co to może być dodam,że sprzęgła nie jest za dużo ,ale widziałem w gorszym stanie, silnik pracuje równiutko zbiera się też dobrze, do wymiany mam filtry paski i oleje czy ktoś miał podobny problem? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach