Skocz do zawartości
M@rek62

zawór zwrotny podciśnienia

Rekomendowane odpowiedzi

Czytam, szukam i nie mogę znaleźć jednej tylko prostej odpowiedzi na temat tegoż zawora. Mały, biało-czarny na wężu przed N75, czy jak sama nazwa wskazuje "zawór" działa w jedną stronę? Mój puszcza w dwie czyli chyba coś nie tego??? Czy Ktoś mi pomoże?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja, mój kiedyś sprawdzałem ustami i puszczał tylko w jedną, co wskazuje, że twój jest uszkodzony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. A co robi ten zaworek? Jaka jest jego rola? Za co odpowiada?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak sama nazwa wskazuje nie pozwala na przepływ medium (powietrza) w jedną stronę, aby utrzymać podciśnienie w układzie. Współdziała to z "kondensatorem" podciśnienia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki zyggy!!

A może jeszcze Powiesz mi czy ono, czyli podciśnienie, a raczej jego brak i uszkodzony zawór może robić muła z naszej rakiety i prawie niezauważalną pracę turbiny??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ciężko mi powiedzieć, ale myślę, że ma on duże znaczenie. Turbina sterowana jest podciśnieniem, jego brak powoduje nieprawidłowe działanie turbiny. Sprawdziłbym szczelność układu podciśnienia, szczelność dolotu, działanie zaworu N75, wymienił ten zawór zwrotny jeśli jest wadliwy, a następnie zajął bym się działaniem łopatek w turbinie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zygmunt tak jak mowisz, przy niesprawnym zaworku kierunkowym turbina nie ma prawidłowego sterowania i samochód jedzie jak na odpiętym wężyku z gruszki turbiny, czyli bardzo słaby dół i w miarę dobra góra obrotów. Można łatwo sprawdzić. :fajny Koszt tego biało czarnego zaworka jak dobrze pamiętam chyba 46zł w ASO

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Panowie!

szukam numeru do serwisu, zawór w tzw. wolnym handlu niedostępny, przynajmniej u mnie. wymienię posprawdzam i pochwalę się rezultatem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hejka, potrzebuję się dowiedzieć, w którym konkretnie miejscu powinien się znajdować czarno-biały zaworek zwrotny podciśnienia. Przeglądałem ostatnio instalację u mnie w passacie i zauważyłem niezgodność z tym schematem: http://www.golf4.pun.pl/viewtopic.php?pid=3143. U mnie zawór był umieszczony bezposrednio na wężyku prowadzącym do N75. Z tego schematu wynika że ma byc pomiędzy trójnikami. Z kolei na schemacie umieszczonym tutaj: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1561144.html wynika, że zawór siedzi w wężu prowadzącym bezposrednio do pompy podciśnienia?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ma ktoś jakiś pomysł z tym zaworkiem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

najistotniejsze jest to by ten zaworek był umieszczony przed akumulatorem podciśnienia aby nie dopuszczać do utraty skumulowanego w nim podciśnienia. Ja u siebie mam skrócony układ podciśnień (bez N18 i N239) a wężyk z pompy podciśnienia idzie bezpośrednio do zaworka zwrotnego a dalej biegnie do trójnika rozdzielającego podciśnienie na akumulator podciśnienia i N75.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zaworek jest za drugim trójnikiem od strony gruchy (akumulatora podciśnienia) - zobacz załaczony rysunek z etki dla AJM, białym w stronę gruchy

podcisnienie AJM.pdf

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To nie ma żadnego znaczenia za którym jest trójnikiem. Ma być tylko przed akumulatorem podciśnienia a nie za nim.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hhhmmm, kurcze, co chwilę nowe kombinacje:) Czy ten schemat z ETKI jest najbardziej wiarygodny ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
hhhmmm, kurcze, co chwilę nowe kombinacje:) Czy ten schemat z ETKI jest najbardziej wiarygodny ?
tak jak na schemacie z etki jest tak fabryka montuje do auta

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ajsiju, kombinujesz jak koń pod górkę. ETKA dla mnie nie jest wyznacznikiem bo zawiera wiele błędów - zwłaszcza jeśli chodzi o rysunki schematyczne - w tym przypadku również ten schemat zawiera babol bo kto podłącza w układ podciśnień zawór ciśnieniowy do sterowania EGR'em - nr 12 na schemacie - normalnie parodia westernu a tak w ogóle to kto widział by do EGR'a podłączać N75 ciśnieniowy zamiast N18 - farsa na całego :)

Masz tyle schematów i opisów, że ja bym z tym nie miał żadnych problemów. Podłącz tak jak na schemacie z elektrody i będzie OK.

Edytowane przez Sztomel

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hehe jak masz kilka schematów i na każdym są różne opcje połączeń to musisz jakoś kombinować :) tak jak wcześniej wspomniałem, ten czarno-biały zaworek wczesniej był podłączony bezpośrednio pod zawór n75? co wydawało mi się dziwne bo na żadnym innym schemacie tak nie było... natomiast są rózne warianty jego położenia pomiędzy trójnikami. Niby tak jak jest na elektrodzie to mam połaczone z tą róznicą, że od tego czarno-białego zaworka jadnokierunkowego wąż idzie na drugą stronę silnika gdzie z kolei łączy się z czwórnikiem do którego podłączony jest zawór n18, bodajże pompa podciśnienia i jakiś zawór na przewodach chłodzenia?

 

P.S. pytanie z podobnej beczki, na temat szerokiego złącza na pompie podciśnienia, które jest połączone szerokim wężem termokurczliwym ze złączką od "chyba serva hamulców" i po części do układu podciśnienia.

czy to złącze powinno być w jakiś sposób luźne w pompie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
P.S. pytanie z podobnej beczki, na temat szerokiego złącza na pompie podciśnienia, które jest połączone szerokim wężem termokurczliwym ze złączką od "chyba serva hamulców" i po części do układu podciśnienia.

czy to złącze powinno być w jakiś sposób luźne w pompie?

Jeśli pytasz czy ten króciec wychodzący z pompy może być luźny, to odpowiedź brzmi; Nie powinien mieć luzu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hmmm, w takim razie muszę go obsmarować DISTALEM, w celu uszczelnienia i pozbycia luzów. Silikon w tym przypadku chyba będzie mało skuteczny... pytanie tylko dlaczego pojawiły się luzy w tym gnieździe, czy tam przypadkiem nie siedzi jakaś uszczelka która mogła sparcieć albo coś?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam Panowie, a ja mam pytanie z innej beczki ale dotyczące zaworka zwrotnego. To znaczy w jakim kierunku ma być zamontowany?? To znaczy w którym kierunku ma być przepływ?? bo chyba odwrotnie niż normalnie gdyż działą to na zasadzie pod ciśnienia a wiec aby nie można było zassać powietrza do tego kondensatora czy odwrotnie aby powietrze nie uciekało z tego kondensatora?? już sam nie wiem. A pewien specjalista od diesli powiedział że tego zaworka wogóle nie powinno być... Prosze o szybko odpowiedz silnik afn

 

---------- Dodano o 16:02 ---------- Poprzednia wiadomość o 15:28 ----------

 

Witam Panowie, a ja mam pytanie z innej beczki ale dotyczące zaworka zwrotnego. To znaczy w jakim kierunku ma być zamontowany?? To znaczy w którym kierunku ma być przepływ?? bo chyba odwrotnie niż normalnie gdyż działą to na zasadzie pod ciśnienia a wiec aby nie można było zassać powietrza do tego kondensatora czy odwrotnie aby powietrze nie uciekało z tego kondensatora?? już sam nie wiem. A pewien specjalista od diesli powiedział że tego zaworka wogóle nie powinno być... Prosze o szybko odpowiedz silnik afn

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności