M@rek62 Zgłoś #1 Napisano 6 Kwietnia 2011 Czytam, szukam i nie mogę znaleźć jednej tylko prostej odpowiedzi na temat tegoż zawora. Mały, biało-czarny na wężu przed N75, czy jak sama nazwa wskazuje "zawór" działa w jedną stronę? Mój puszcza w dwie czyli chyba coś nie tego??? Czy Ktoś mi pomoże? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zyggy Zgłoś #2 Napisano 7 Kwietnia 2011 Ja, mój kiedyś sprawdzałem ustami i puszczał tylko w jedną, co wskazuje, że twój jest uszkodzony. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bacaino Zgłoś #3 Napisano 7 Kwietnia 2011 Witam. A co robi ten zaworek? Jaka jest jego rola? Za co odpowiada? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zyggy Zgłoś #4 Napisano 7 Kwietnia 2011 Jak sama nazwa wskazuje nie pozwala na przepływ medium (powietrza) w jedną stronę, aby utrzymać podciśnienie w układzie. Współdziała to z "kondensatorem" podciśnienia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
M@rek62 Zgłoś #5 Napisano 7 Kwietnia 2011 Dzięki zyggy!! A może jeszcze Powiesz mi czy ono, czyli podciśnienie, a raczej jego brak i uszkodzony zawór może robić muła z naszej rakiety i prawie niezauważalną pracę turbiny?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zyggy Zgłoś #6 Napisano 8 Kwietnia 2011 Ciężko mi powiedzieć, ale myślę, że ma on duże znaczenie. Turbina sterowana jest podciśnieniem, jego brak powoduje nieprawidłowe działanie turbiny. Sprawdziłbym szczelność układu podciśnienia, szczelność dolotu, działanie zaworu N75, wymienił ten zawór zwrotny jeśli jest wadliwy, a następnie zajął bym się działaniem łopatek w turbinie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vietrzyk Zgłoś #7 Napisano 8 Kwietnia 2011 Zygmunt tak jak mowisz, przy niesprawnym zaworku kierunkowym turbina nie ma prawidłowego sterowania i samochód jedzie jak na odpiętym wężyku z gruszki turbiny, czyli bardzo słaby dół i w miarę dobra góra obrotów. Można łatwo sprawdzić. :fajny Koszt tego biało czarnego zaworka jak dobrze pamiętam chyba 46zł w ASO Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
M@rek62 Zgłoś #8 Napisano 8 Kwietnia 2011 Dzięki Panowie! szukam numeru do serwisu, zawór w tzw. wolnym handlu niedostępny, przynajmniej u mnie. wymienię posprawdzam i pochwalę się rezultatem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ajsiju Zgłoś #9 Napisano 20 Sierpnia 2011 Hejka, potrzebuję się dowiedzieć, w którym konkretnie miejscu powinien się znajdować czarno-biały zaworek zwrotny podciśnienia. Przeglądałem ostatnio instalację u mnie w passacie i zauważyłem niezgodność z tym schematem: http://www.golf4.pun.pl/viewtopic.php?pid=3143. U mnie zawór był umieszczony bezposrednio na wężyku prowadzącym do N75. Z tego schematu wynika że ma byc pomiędzy trójnikami. Z kolei na schemacie umieszczonym tutaj: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1561144.html wynika, że zawór siedzi w wężu prowadzącym bezposrednio do pompy podciśnienia? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ajsiju Zgłoś #10 Napisano 20 Sierpnia 2011 ma ktoś jakiś pomysł z tym zaworkiem? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sztomel Zgłoś #11 Napisano 21 Sierpnia 2011 najistotniejsze jest to by ten zaworek był umieszczony przed akumulatorem podciśnienia aby nie dopuszczać do utraty skumulowanego w nim podciśnienia. Ja u siebie mam skrócony układ podciśnień (bez N18 i N239) a wężyk z pompy podciśnienia idzie bezpośrednio do zaworka zwrotnego a dalej biegnie do trójnika rozdzielającego podciśnienie na akumulator podciśnienia i N75. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ramire Zgłoś #12 Napisano 21 Sierpnia 2011 zaworek jest za drugim trójnikiem od strony gruchy (akumulatora podciśnienia) - zobacz załaczony rysunek z etki dla AJM, białym w stronę gruchy podcisnienie AJM.pdf Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sztomel Zgłoś #13 Napisano 21 Sierpnia 2011 To nie ma żadnego znaczenia za którym jest trójnikiem. Ma być tylko przed akumulatorem podciśnienia a nie za nim. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ajsiju Zgłoś #14 Napisano 21 Sierpnia 2011 hhhmmm, kurcze, co chwilę nowe kombinacje:) Czy ten schemat z ETKI jest najbardziej wiarygodny ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #15 Napisano 21 Sierpnia 2011 hhhmmm, kurcze, co chwilę nowe kombinacje:) Czy ten schemat z ETKI jest najbardziej wiarygodny ? tak jak na schemacie z etki jest tak fabryka montuje do auta Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sztomel Zgłoś #16 Napisano 22 Sierpnia 2011 (edytowane) ajsiju, kombinujesz jak koń pod górkę. ETKA dla mnie nie jest wyznacznikiem bo zawiera wiele błędów - zwłaszcza jeśli chodzi o rysunki schematyczne - w tym przypadku również ten schemat zawiera babol bo kto podłącza w układ podciśnień zawór ciśnieniowy do sterowania EGR'em - nr 12 na schemacie - normalnie parodia westernu a tak w ogóle to kto widział by do EGR'a podłączać N75 ciśnieniowy zamiast N18 - farsa na całego Masz tyle schematów i opisów, że ja bym z tym nie miał żadnych problemów. Podłącz tak jak na schemacie z elektrody i będzie OK. Edytowane 22 Sierpnia 2011 przez Sztomel Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ajsiju Zgłoś #17 Napisano 22 Sierpnia 2011 hehe jak masz kilka schematów i na każdym są różne opcje połączeń to musisz jakoś kombinować tak jak wcześniej wspomniałem, ten czarno-biały zaworek wczesniej był podłączony bezpośrednio pod zawór n75? co wydawało mi się dziwne bo na żadnym innym schemacie tak nie było... natomiast są rózne warianty jego położenia pomiędzy trójnikami. Niby tak jak jest na elektrodzie to mam połaczone z tą róznicą, że od tego czarno-białego zaworka jadnokierunkowego wąż idzie na drugą stronę silnika gdzie z kolei łączy się z czwórnikiem do którego podłączony jest zawór n18, bodajże pompa podciśnienia i jakiś zawór na przewodach chłodzenia? P.S. pytanie z podobnej beczki, na temat szerokiego złącza na pompie podciśnienia, które jest połączone szerokim wężem termokurczliwym ze złączką od "chyba serva hamulców" i po części do układu podciśnienia. czy to złącze powinno być w jakiś sposób luźne w pompie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #18 Napisano 22 Sierpnia 2011 P.S. pytanie z podobnej beczki, na temat szerokiego złącza na pompie podciśnienia, które jest połączone szerokim wężem termokurczliwym ze złączką od "chyba serva hamulców" i po części do układu podciśnienia.czy to złącze powinno być w jakiś sposób luźne w pompie? Jeśli pytasz czy ten króciec wychodzący z pompy może być luźny, to odpowiedź brzmi; Nie powinien mieć luzu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ajsiju Zgłoś #19 Napisano 22 Sierpnia 2011 hmmm, w takim razie muszę go obsmarować DISTALEM, w celu uszczelnienia i pozbycia luzów. Silikon w tym przypadku chyba będzie mało skuteczny... pytanie tylko dlaczego pojawiły się luzy w tym gnieździe, czy tam przypadkiem nie siedzi jakaś uszczelka która mogła sparcieć albo coś? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kamda89 Zgłoś #20 Napisano 16 Lutego 2013 Witam Panowie, a ja mam pytanie z innej beczki ale dotyczące zaworka zwrotnego. To znaczy w jakim kierunku ma być zamontowany?? To znaczy w którym kierunku ma być przepływ?? bo chyba odwrotnie niż normalnie gdyż działą to na zasadzie pod ciśnienia a wiec aby nie można było zassać powietrza do tego kondensatora czy odwrotnie aby powietrze nie uciekało z tego kondensatora?? już sam nie wiem. A pewien specjalista od diesli powiedział że tego zaworka wogóle nie powinno być... Prosze o szybko odpowiedz silnik afn ---------- Dodano o 16:02 ---------- Poprzednia wiadomość o 15:28 ---------- Witam Panowie, a ja mam pytanie z innej beczki ale dotyczące zaworka zwrotnego. To znaczy w jakim kierunku ma być zamontowany?? To znaczy w którym kierunku ma być przepływ?? bo chyba odwrotnie niż normalnie gdyż działą to na zasadzie pod ciśnienia a wiec aby nie można było zassać powietrza do tego kondensatora czy odwrotnie aby powietrze nie uciekało z tego kondensatora?? już sam nie wiem. A pewien specjalista od diesli powiedział że tego zaworka wogóle nie powinno być... Prosze o szybko odpowiedz silnik afn Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach