Danek75 Zgłoś #1 Napisano 23 Listopada 2006 Czy ktoś mi może powiedziec, co to jest za część? Mniemam, że to jakiś zaworek, bo co jakiś czas "cyka" i to dość głośno. Wiec pytanie moje brzmi: od czego TO jest i czy to normalny objaw takiej pracy, że co jakiś czas TO mi się włącza? Oczywiscie na postoju to słychać, jak silnik chodzi i mam klapę otwartą. Żeby ktoś nie pomyslał, ze wewnątrz auta jest to nie słyszalne - bo jest. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość marcino Zgłoś #2 Napisano 23 Listopada 2006 było już http://www.forum.vw-passat.pl/topics16/co-to-jest-vt8154.htm?postdays=0&postorder=asc&highlight=urz%B1dzenie&start=0 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #3 Napisano 23 Listopada 2006 Marcino - przeczytałem te posty i dalej nie wiem Czy te dwie odpowiedzi to stanowią jedność? Ze to elektrozawór filtra z węglem aktywnym od odpowietrzenia zbiornika paliwa? Czy po prostu elektrozawór jakiegoś filtra, o którym jeszcze nie słyszałem Bo odpowietrzenie zbiornika paliwa, to chyba nie bedzie przy silniku a raczej z tyłu auta Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marek Zgłoś #4 Napisano 24 Listopada 2006 Danek75, marcino, Ale tego wyjaśnienia nie było więc wyjaśnie jednym słowem Zawór elektromagnetyczny zbiornika z węglem aktywnym N80 (system odpowietrzenia zbiornika paliwa) W obecnych pojazdach paliwo wtryskiwane jest bezpośrednio do cylindrów. Mieszanka paliwowo-powietrzna przygotowywana jest za pomocą sterowania powietrzem. Dlatego zbiornik z wkładem węgla aktywnego ma bardzo duże znaczenie dla utrzymywania odpwiedniego odpowietrzania układów paliwowych. Działanie układu zbiornika węgla aktywnego: Nad powierzchnią paliwa w zbiorniku tworzą się, zależnie od ciśnienia powietrza i temperatury otoczenia, mniejsze lub większe ilości oparów paliwa. Układ zbiornika węgla aktywnego zapobiega temu, aby emisja węglowodorów (HC) nie następowała do wdychanego powietrza. Opary paliwa przedostają się z najwyższego punktu zbiornika paliwa przez zawór bezpieczeństwa (zamknięty przy pochyleniu 45 stopni) i zawór odpowietrzający do zbiornika węgla aktywnego. Węgiel aktywny wchłania te gazy jak gąbka. Podczas jazdy z aktywną regulacją lambda (ciepły silnik), zawór magnetyczny N80, zwany także zaworem regenerującym, jest sterowany impulsowo przez komputer sterujący, w zależności od obrotów i obciążenia silnika. Czas otwarcia zależy od nadchodzących sygnałów. Podczas fazy przepłukiwania (regeneracja węgla aktywnego), wskutek podciśnienia w rurze ssącej, przez otwór napowietrzający zasysane jest świeże powietrze na dolną stronę zbiornika węgla aktywnego. Opary paliwa zmagazynowane przez węgiel aktywny oraz świeże powietrze zostają w sposób dozowany doprowadzone do komory spalania. Zawór odpowietrzający zapobiega zasysaniu oparów paliwa ze zbiornika wtedy, gdy otwarty jest zawór magnetyczny N80 i dochodzi podciśnienie z rury ssącej. W ten sposób gwarantowane jest, że najpierw opróżniony zostanie zbiornik węgla aktywnego. Bez zasilania prądowego (np. przerwa przewodu) zawór magnetyczny N80 jest zamknięty. Zbiornik węgla aktywnego nie może być opróżniany. Wskazówki - Połączenia węży są zabezpieczone opaskami sprężynowymi lub zaciskowymi. - Opaski zaciskowe zasadniczo należy wymieniać na sprężynowe. - W celu montowania opasek sprężynowych zaleca się stosować przyrząd VAS5024 lub cęgi VAG 1921. Naprawa/Części układu zbiornika węgla aktywnego 1 – zbiornik węgla aktywnego miejsce zamontowania: (w prawej, przedniej wnęce błotnika koła, przymocowany jest do karoserii. W celu wymontowania zdemontować osłonę przedniej prawej wnęki błotnika koła). 2 – moment dokręcania 10 Nm 3 – obudowa filtra powietrza 4 – pierścień mocujący, mocuje zawór magnetyczny 5 – zawór magnetyczny N80 (zawór jest sterowany (taktowany) przez komputer sterujący, gdy silnik jest ciepły). Położenie montażowe, strzałka zwrócona w kierunku przepływu. 6 – wtyczka zaworu magnetycznego (czarna 2-stykowa) 7 – jednostka sterująca przepustnicą 8 – pierścień uszczelniający typu o-ring (przypadku uszkodzenia wymienićna nowy) 9 – przewódod powietrzający Czarny (zwrócić uwagę na mocne osadzenie). 10 – śruba mocująca 11 – przewód doprowadzający powietrze Diagnostyka zaworu elektromagnetycznego N80 zbiornika węgla aktywnego: Zawór elektromagnetyczny zbiornika węgla aktywnego musi się włączać. Jeżeli zawór elektromagnetyczny nie włącza się (nie występuje słyszalny odgłos „kliknięcia”), można podejrzewać że nie pracuje właściwie lub jest uszkodzony. Należy wtedy sprawdzić poprawność działania zaworu lub instalacji. (Bez zasilania prądowego zawór magnetyczny jest zamknięty). Sprawdzanie zaworu elektromagnetycznego: Warunki sprawdzania: VAG silnik [01] grupa wskazań [04] pole wskazań [3]. Temperatura płynu chłodzącego co najmniej 80°C, (Bezpiecznik nr 29 sprawny) Sprawdzanie działania: VAG silnik [01] nastawy podstawowe [04] grupa wskazań [070]. Gdy wprowadzona zostanie diagnoza przez komputer sterujący, zawartość pola wskazań [4] zmieni się z [TEST/AUS] (test wył) na [TEST/EIN] (test wł). – pozostawić silnik na obrotach jałowego biegu dotąd, aż w polu wskazań [4] pojawi się wynik krótkiego testu symulacyjnego (Kurztrip): Wartość wymagana: [TEV iO] [TEST OK] (TEV oznacza zawór odpowietrzający zbiornik paliwa (zawór magnetyczny układu zbiornika węgla aktywnego). Jeżeli w polu wskazań [4] będzie widoczny napis [TEV niO] (zawór odpowietrzający niesprawny), wprowadzić sprawdzanie działania elementów wykonawczych i wysterować zawór magnetyczny zbiornika węgla aktywnego N80). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #5 Napisano 24 Listopada 2006 Marek - w diagonostyce napisałeś, ze jak się włącza to ma kliknąć. No mi się włącza i sporo nawet klika - zanim przestanie. Wręcz terkocze. Poterkocze chwilę i się wyłącza - tak ma być? To tych kliknięć ma byc kilkadziesiat, czy tylko jedno? POZDRO.... No i dzięki za wyjaśnienia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marek Zgłoś #6 Napisano 24 Listopada 2006 Tak najpierw przy uruchamianu jest terkotanie (cichutkie cykanie zaworu - otwiera sie i zamyka) czyli faza odpowietrzania zbiornika w którym nagroamdziły się opary. Następnie zawór trochę cichnie (cyka z mniejszą częstotliwością). Dalej pracuje czasowo tak jak napisałem... ...jest sterowany impulsowo przez komputer sterujący, w zależności od obrotów i obciążenia silnika. Czas otwarcia zależy od nadchodzących sygnałów. Podczas fazy przepłukiwania... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #7 Napisano 24 Listopada 2006 OK I wszystko jasne! Dzięki! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jaspin79 Zgłoś #8 Napisano 20 Maja 2008 Czy uszkodzenie zaworu 5 – zawór magnetyczny N80 może prowadzić do zgaśnięcia silnika?. Zawór ten był przez kogoś sklejany i dzisiaj się rozpadł. Nie mogę odpalić silnika. Po dłuższym postoju auto odpala ale po wyłączeniu ponownie jest problem z odpaleniem. Wczoraj auto samo zgasło podczas jazdy. Czy to może być problem (zawór ponownie skleiłem do kupy ale chyba czeka mnie wymiana - może gdzieś jest nieszczelny). Bardzo dziękuje za pomoc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #9 Napisano 20 Maja 2008 Sądzę, ze to możliwe, bo czasami ten zaworek mi dziwnie pracował i jak go ruszałem, to obroty "wariowały". Silnik prawie gasł lub też wracał do stanu "normalności". Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jaspin79 Zgłoś #10 Napisano 20 Maja 2008 Po podłączeniu komputera (niestety mam tylko POLSKI VAG 2.5) wyświetla się błąd 17956. Błąd ten widziałem już wcześniej ale nie przejmowałem się bo był tylko ten (związany z silnikiem/turbiną) a autko w miarę sprawnie jechało. Czy ten błąd ma związek z tym pękniętym i sklejonym na kropelkę (w trasie) zaworem? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #11 Napisano 20 Maja 2008 No żadnego związku między nimi nie widzę, bo bład 17956 dotyczy usterki (prerwy w obwodzie) zaworu N75 ograniczenia ciśnienia doładowania. A to gaśnięcie bym raczej przypisywał N80. Wtrakcie pracy tego zaworu - jak nim poruszasz - to obroty zaczynaja falowac (przynajmniej u mnie tak sie dzieje) ze auto prawie gaśnie. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jaspin79 Zgłoś #12 Napisano 21 Maja 2008 No żadnego związku między nimi nie widzę, bo bład 17956 dotyczy usterki (prerwy w obwodzie) zaworu N75 ograniczenia ciśnienia doładowania.A to gaśnięcie bym raczej przypisywał N80. Wtrakcie pracy tego zaworu - jak nim poruszasz - to obroty zaczynaja falowac (przynajmniej u mnie tak sie dzieje) ze auto prawie gaśnie. Dzięki za odpowiedź. Wczoraj poprawiłem pęknięcie na zaworze N80 poxipolem. Auto odpaliło i póki co działa. Nowy zawór to wydatek 320 zł w salonie. Ciekaw jestem jaki wpływ na prace silnika ma ta usterka 17956 i zawór N80. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jaspin79 Zgłoś #13 Napisano 21 Maja 2008 Przepraszam - miałem na myśli zawór N75. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
matteo99t Zgłoś #14 Napisano 24 Maja 2008 Probowalem ostatnio zrobic test tego zaworku na vagu, jednak po wcisnieciu przycisku test nic sie nie dzieje przez dluuzsza chwile a potem i tak nici z tego. Czy moze to oznaczac przerwe z zasilaniu ? Czasami go slychac a czasami nie. Ciezko wyczaic kiedy powinien pracowac. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rafcisz Zgłoś #15 Napisano 24 Stycznia 2009 koledzy tu jest nagrany dzwięk z praca mojego passatka na biegu łajowym i na silniku zimnym http://pl.youtube.com/watch?v=AOznmSsLoO0 Silnik jak jest zimny to lekko postukuje,oczywiście mniałem już to opisane w innym poście,ale jeden z kolegów napisał mi że mam do wymiany elektrozawór z węglem... Prosze was o pomoc w tej sprawie,i przysłuchajcie się w/w linku jak pracuje silnik,może wy mi coś pomozecie:633: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rafal28 Zgłoś #16 Napisano 4 Sierpnia 2009 wykonuję te testy: Sprawdzanie zaworu elektromagnetycznego: Warunki sprawdzania: VAG silnik [01] grupa wskazań [04] pole wskazań [3]. Temperatura płynu chłodzącego co najmniej 80°C, (Bezpiecznik nr 29 sprawny) Sprawdzanie działania: VAG silnik [01] nastawy podstawowe [04] grupa wskazań [070]. i w warunkach sprawdzania miga mi kontrolka świec żarowych i pisze silnik warsztat a jak dam sprawdzanie działania 070 to wyskakuje mi error not availble co zrobić bo silnik sie dusi jak zatankuje do pełna a wszystko wraca do normy jak nie doręcam na maxa korka wlewu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość cwaniak8 Zgłoś #17 Napisano 28 Sierpnia 2009 JA też mam problem z tym zaworkiem. Kupiłem passata b5 i okazuje sie że w przewodzie (gumowym nie elektrycznym)który dochodzi do tego zaworu jest wycięta dziura. Jak zakleiłem tą dziurę to po przejechaniu 10 km wskaźnik paliwa zjechał na rezerwę (zatankowane pół baku). Dodatkowo samochód gaśnie na wolnych obrotach. Co ciekawe jak odkleję taśme i zostawie przecięty przewód wszystko jest ok. Czy to oznacza że elektozawór nie działa czy może jakiś filtr jest zapchany?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukaszn2 Zgłoś #18 Napisano 13 Października 2009 Mi się ułamała szyjka w zaworku n80 od strony wlotu. Czy to bedzie jakis problem jezeli przejade okolo 2000km Bez podłączonego gumowego szlaufika. Czy to może się skończyć jakąs awarją? Bądz jest to niebezpieczne? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
_Misiek_ Zgłoś #19 Napisano 10 Października 2010 058133459 czy mowa o tej czesci firmy sagem ( ta mala kostka )? denerwuje mnie cykanie tego zaworu, kiedys tak nie bylo, czy cos z tym mozna zrobic, czy to oznaka zuzycia ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomeks69 Zgłoś #20 Napisano 6 Grudnia 2010 Mi się ułamała szyjka w zaworku n80 od strony wlotu. Czy to bedzie jakis problem jezeli przejade okolo 2000km Bez podłączonego gumowego szlaufika. Czy to może się skończyć jakąs awarją? Bądz jest to niebezpieczne? ponawiam pytanie ??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach