doktor80 Zgłoś #21 Napisano 21 Marca 2011 A nie lepiej czymś to czyszczenia potencjometrów? Przecież WD jest do likwidacji pisków itp? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #22 Napisano 21 Marca 2011 A nie lepiej czymś to czyszczenia potencjometrów? Przecież WD jest do likwidacji pisków itp? najlepiej to wymienić tę manetkę na inną nie koniecznie nową Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
doktor80 Zgłoś #23 Napisano 21 Marca 2011 No wiadomo, że najlepiej tylko, że ta niekoniecznie nowa zawsze wygląda jak z auta z przebiegiem co najmniej 250 tys. Ja mam 130 tyś i wszystkie plastyki typu kierownica i druga manetka mam w sumie jak nowe więc złom mi nie jest potrzebny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MaciejK Zgłoś #24 Napisano 22 Marca 2011 Cytat:Napisał doktor80 Zobacz post Ja mam tak jak zaczęła się zimna. Przed zimą raz zaczęło mi cykać i rozruszałem manetkę. Było ok. Teraz już sytuacja została na dobre - bardziej cyka jak jest zimno.Przekaźnik awaryjnych podmieniłem i nie pomogło czyli wina manetki. Mogę tą manetkę czyms potraktować bo oryginalna jest dość droga ale czym?? WD 40 cz ten zmywacz do hamulców na początek? wd-40 A nie lepiej czymś Kontakt S 60 http://sklep.avt.pl/p/pl/3440/kontakt+s+60ml.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Charakterek Zgłoś #25 Napisano 22 Marca 2011 Ludzie! Przecież WD 40 to ma izolować wypierać wodę. Nie nadaje się do elektryki. To taj jakbyście powiedzieli - nalej mleka do silnika zamiast oleju. Na jedno by wyszło. WD 40 to nie rozwiązanie, a w zasadzie jest to rozwiązanie najgorsze z możliwych! Styki czyścimy płynem Kontakt S. Jak już wszystko jest czyste, to wypłukujemy płynem Kontakt U. A nie WD 40... WD 40 to środek smarny i przy pierwotnym zastosowaniu miał chronić przed korozją oraz rozluźniać zapieczone śruby czy inne takie. Pamiętajcie. Należy zachować umiar w jego stosowaniu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
golab21 Zgłoś #26 Napisano 22 Marca 2011 (edytowane) żadne wd-40!!! już jeden był taki co potraktował manetkę wd-40 i później się z niej kopciło. wymiana manetki na używkę też nie jest rozwiązaniem, bo nie wiadomo w jak krótkim czasie ten sam objaw powróci, a mając ją wymontowaną wystarczy wyczyścić. jeszcze raz napiszę: WYMONTOWAĆ, ROZEBRAĆ, WYCZYŚCIĆ!!!!!!!!!!! i po kłopocie Edytowane 22 Marca 2011 przez golab21 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
doktor80 Zgłoś #27 Napisano 22 Marca 2011 Dobrze, ze nie zapodałem tego WD. Kupiłem w Castoramie jakiś spray do czyszczenia styków ale nie kontakt. Popsikałem i zobaczę jak będzie. Na razie jest ciepło więc i cykanie ustało. Słyszałem, że jak już taki problem jest to czyszczenie pomoże na krótka chwilę bo styki są wytarte. Spróbowałbym może i wyczyścić ale boję się kierownicę ściągać sam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
golab21 Zgłoś #28 Napisano 22 Marca 2011 boję się kierownicę ściągać sam. nic się nie bój, ustaw kierownicę (koła) prosto, jak odkręcisz śrubę centralną kierownicy to zaznacz sobie korektorem i nie kręć taśmą jak zdejmiesz. poradzisz sobie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
doktor80 Zgłoś #29 Napisano 22 Marca 2011 A tak z ciekawości, co później z poduszkami? Mechanik mi mówił, że po zdjęciu kierownicy trzeba coś robić vagiem. Kasować błędy poduszek czy coś tam. Mam vaga i mogę to zrobić ale zawsze skanując auto mam odznaczone AIR BAGI żeby przypadkiem coś mie nie wystrzeliło w czasie skanu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robertfx10 Zgłoś #30 Napisano 22 Marca 2011 Pisałem chyba wyraźnie że u mnie niema problemu od 9-mies. , ale ja to zrobiłem zmywaczem do chamulców który bardzo szybko odparowuje i przede wszystkim odtłuszcza powierzchnie wszystkie , czyli działa na smar w manetce w której po latach wielokrotnego kręcenia kierownicą znajdują sie opiłki miedziane zmieszane z smarem które zakłócają styki , wiadomo że najlepiej jest rozebrać i wyczyścić z tego smaru zmieszanego z opiłkami , nastepnie uzupełnić nowym smarem i złozyć , tylko właśnie nie każdy ma czas na takie zabiegi . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotr555 Zgłoś #31 Napisano 22 Marca 2011 (edytowane) Kolego pierwsza zasada, nalezy sciagnac klemy z akumulatora przed sciagnieciem poduszki, w tedy jest to bezpieczna operacja i komputer nie zlapie bledu, co do reszty , przyczyna cykania , zabrudzone lub podpalone sciezki w manetce, sciagnac wyczyscic , posmarowac i ma hulac, 30 min roboty, pozdrawiam. Ps , Link z informacjami, milej lektury: http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=345 Edytowane 22 Marca 2011 przez piotr555 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Charakterek Zgłoś #32 Napisano 23 Marca 2011 A tak z ciekawości, co później z poduszkami? Mechanik mi mówił, że po zdjęciu kierownicy trzeba coś robić vagiem. Kasować błędy poduszek czy coś tam. Mam vaga i mogę to zrobić ale zawsze skanując auto mam odznaczone AIR BAGI żeby przypadkiem coś mie nie wystrzeliło w czasie skanu. Jeśli nie będziesz wyłączał zapłonu, to nic się złego nie stanie. I nic nie wystrzeli nie bój się... Kolego pierwsza zasada, nalezy sciagnac klemy z akumulatora przed sciagnieciem poduszki, w tedy jest to bezpieczna operacja i komputer nie zlapie bledu, co do reszty , przyczyna cykania , zabrudzone lub podpalone sciezki w manetce, sciagnac wyczyscic , posmarowac i ma hulac, 30 min roboty, pozdrawiam. Taaaa i wtedy calutki samochód łapie w każdym sterowniku błąd komunikacji . Przerabiane - pewne. Czasem przez te błędy dopóki ich nie skasujesz potrafi się Tiptron zwiesić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MaciejK Zgłoś #33 Napisano 23 Marca 2011 Cykanie ustało po przeczyszczeniu manetki Kontaktem S i wypłukaniem Kontaktem U. Dwa płyny kosztowały mnie 14 zł. Mam nadzieję że to wystarczy i ominie mnie ściąganie kierownicy. Zastanawia mnie tylko dlaczego cykanie było słyszalne ze środka deski rozdzielczej a nie z manetki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
doktor80 Zgłoś #34 Napisano 23 Marca 2011 Cykanie ustało po przeczyszczeniu manetki Kontaktem S i wypłukaniem Kontaktem U. Dwa płyny kosztowały mnie 14 zł. Mam nadzieję że to wystarczy i ominie mnie ściąganie kierownicy.Zastanawia mnie tylko dlaczego cykanie było słyszalne ze środka deski rozdzielczej a nie z manetki. No bo z manetki to nie ma co cykać. Przekaźnik od tego cykania masz za przyciskiem świateł awaryjnych i tam właśnie powinno być słychać cykanie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
-V-I-R-U-S- Zgłoś #35 Napisano 26 Marca 2011 Kolego zawsze zaczynaj od prostszych rzeczy. Kup np. ELEKTROSTYK do czyszczenia a nie do smarowania styków wepchnij rurkę w szczelinę od kierunków i psikaj ile wlezie zmieniaj położenie kierunków i dalej. Jak nie pomoże do jeszcze raz na drugi dzień. Jak **** to poproś kogoś kto ma takiego paska i zamieńcie włączniki, jak nie pomogło dopiero zabieraj się za zdjęcie kiery i włączników. Ja pierw kupiłem przycisk oryginalny i to samo a po potem zastosowałem elektrostyk za jakieś 15 zł i bez rozbierania psikałem i mam spokój teraz. pozdrawiam KUDŁATY Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sławek0409 Zgłoś #36 Napisano 19 Kwietnia 2011 Miałem ten sam problem.Winna jest manetka,w środku ma miedziane styki oraz troszkę smaru.Po latach załączania kierunkowskazów ścierają się styki,opiłki miedziane tworzą ścieżkę między stykami (na tym smarze) która zaczyna przewodzić prąd.W wyniku tego przewodzenia załącza się czasami przerywacz kierunków,który znajduję się we włączniku świateł awaryjnych i stąd to cykanie.Utworzona z opiłków ścieżka jest za słaba żeby załączyć światła kierunków ale wystarcza do załączenia przerywacza.Trzeba rozebrać, wyczyścić i przesmarować manetkę od załączania kierunków pod kierownicą i po sprawie. Swoją drogą to bardzo wkurzająca przypadłość. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość martincbr Zgłoś #37 Napisano 22 Czerwca 2011 witam, mam podobny problem, czy ktos moze wie jaki kupic plyn do czyszczenia stykow, mieszkam w UK Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Luke Zgłoś #38 Napisano 22 Czerwca 2011 witam, mam podobny problem, czy ktos moze wie jaki kupic plyn do czyszczenia stykow, mieszkam w UK cześć Marcin, podpytaj w OT w zagranicznych, pewnie ktoś podpowie http://forum.vw-passat.pl/forumdisplay.php?f=119 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jacenty02 Zgłoś #39 Napisano 22 Czerwca 2011 witam, mam podobny problem, czy ktos moze wie jaki kupic plyn do czyszczenia stykow, mieszkam w UKkolego jak dla mnie jakieś elektrostyki to jest środek zastępczy który może ale nie musi Ci pomóc, a jeśli pomoże to na krótki okres czasu.proponuję ci kupić nową manetkę jak chcesz mogę Ci wysłać za free po prostu pokryjesz koszty przesyłki a ja Ci wyslę manetkę.odezwij się na pw jak jesteś zainteresowany Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Slyzgy Zgłoś #40 Napisano 23 Czerwca 2011 Mam to samo tykanie mechanik powiedział ze trzeba wymienić manetke od kierunków jest ona zespolona o ile sie nie myle z prawą od wycieraczek. Koszt używki chyba cos 150-300 na allegro. Myslicie ze to moze byc przekaźnik awaryjnych z kosztem operacji 20zł? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach