Skocz do zawartości
Gość mikey_one

chip a benzyna

Rekomendowane odpowiedzi

Gość mikey_one

Jeśli było to poproszę o link (wyszukiwarka wyrzuca mi 7800 tematów)

 

Pytanie odnośnie modyfikacji kompa w silniku 2E, chip, remap albo coś innego:

jest to wykonalne?

ma to jakiś sens?

no i koszta jakie mogą być?

 

Przepraszam za laicyzm ale w tej dziedzinie niewiele mam do powiedzenia...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jezeli dobrze pamietam to jest to silni, 2.0 8V 115km???

 

kolega mial cos takiego w Ibizie, troche podlubał specyfikacja GT u Chojnackiego, kolektor wydech chip i dalo mu to okolo 145km....

 

 

a jakis czas temu mialem przyjemnosc bycia zprasowanym przez Golfa III z tym silnikiem dlubnietego wydechem, wałkiem i rempem na okolo 140-150km...

Ze 2 dlugosci mi wlozyl... :(

 

samego remapu nie warto robic no chyba e masz za darmo.

 

Ibiza mojego kolegi zrobila najlepszy czas wysoka 15 na 402m wiec dobrze calkiem.

Golf kreci wysokie 14 lub niskie 15.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Samego kompa nie warto modyfikować. Wzrost mocy o 5-10 KM będzie nieodczuwalny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Primera

Oj tam zaden chip! To stary wolny ssak a jego sie rasuje tak jak Poloneza i Malucha a nie jak TDI;-). Pamięta ktos z Was czasy planowana głowicy, korekcji gniazd zaworowych, staczania zaworow, polerowania kanałow? W tygodniku "Motor" kiedy był jeszcze polska gazeta był cykl artykułów Jerzego Dyszego jak cos takiego zrobić samodzielnie i ew co zlecić tokarzowi a co w zakładzie planującym głowice. Przyrost mocy to ok 10%. Ale koszt kilka stówek.

Jak cos więcej to tak jak powyżej napisane: wałek, barany, wydech, strojenie. Ale nie wiem czy tutaj to nie taniej wyjdzie swap...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A co powiecie na ten temat http://moto.allegro.pl/item145180770_chip_tuning_2_0_8v_vw_audi_seat_golf_ibiza_.html

 

Juz sie kiedyś zastanawialem nad tym , na allegro są lub był od 100 do blisko 1000 na ebayu niemieckim tez tego mnóstwo.

Ponoć 15 KM i 22Nm w plusie a to nie tak mało

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ten chip nie jest glupim rozwiązaniem, ale czy on bedzie działał z instalacją gazową??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Primera

Ej nie wkładajcie sobie przypadkowego chipa bo i efekt moze być przypadkowy. Wyjać eprom i wstawić "lepszy" na głupa to kazdy potrafi, a potem moga byc szopki zwłaszcza na LPG. Soft powinien być "ustawiony" pod konkretny silnik najlepiej na hamowni sprawdzone EGT i "lambda".

Serio do tych 8-zaworowych benzyn to najlepiej obróbka głowicy + rozsądne zwiekszenie stopnia sprężania. To ostanie przede wszystkim dla jezdzacych na LPG (ma wieksza liczbe oktanowa).

Jeśli kogos zainteresuje to moge poszukać starych "Motorów" i jeli jeszcze ich nie wyrzuciłem to zeskanować opis takiej "samodzielnej" obróbki głowicy. Koszt "zabiegu" <1000zł wraz z uszczelkami i robocizna.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sugeruje zadzwonic do chojnackiego, on Ci powie co i jak moze zorbic.

Kiedys brał 1800pln za specyfikacje GT.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość sfaragdas

co do tego chipa to sam chce go kupic ;-)) i przetestuje to wam powiem. pozdrawiam. a co do lpg nie powinno byc zadnych zmian co do LPG bo LPG ma wlasny komputer bynajmniej u mnie ;-)) pozdrawiam, lepiej ponoc wywalic katalista ;-)) walnac strumienice ;-)) daje kolo 8 km ;-))

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

brak kata+strumienica=IMO bedzie mniej koni zapewne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Takie zmiany trzeba robic z glowa a nie wycinac wszystko jak leci wszystko jest w jakim celu i jakos to tam jest wyliczone. Dlatego polecam odrazu podejsc do sprawy powaznie i nie bawic sie w wycinanie katalizatora bo: A przy kontroli pomiaty wartosci dwutlenku wegla itd. beda za duze B robiac cos samemu z nikla wiedza o temacie można cos popsuc i bedzie to wiecej kosztowalo niz profesjonalna modyfikacja. Pozdowka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość sfaragdas

oki wiec pojade do warsztatu zapytam sie o wsadzenie rury zamiast kata i bez strumieniucy ktoraponoc g.. daje ;-)) po tak obrzernej lekturze na forum doszedlem do wniosku ze kata starego za 80 zl sprzedam a warsztat wezmie ze robote 80 i bede na 0 + 5ps-ow ;p a u nich robie przeglady i nie sprawdzaja mi spalin a sprawdzac nie beda bo sami beda wiedzieli co zrobili ;d pozdrawiam ;d hee doczytalem sie na opisach i w katalogu ze byla wersja silnika 1,8i 112 km (bez kat) i 107km (z kat) i roznila sie tylko tym ze jeden mial dluzsza rure a drugi kata niczym wiecej ;-) wiec wniosek z tego taki ze bede mial wiecej o 5ps. a propos wiecej koni to jak bedziecie lac Vi-Power 99+ to mocy macie znacznie wiecej ;-) a jak lejecie 95 bo tansza to zamiast tych 115km macie jakies 105 moze 110 bynajmniej jezeli chodzi o 2E (nowy silnik przy niemieckim paliwie 98 ma 115km a polskie paliwo wiecie jak z Coca Cola w niemczech z 1 litra koncentratu Coli robia 2 litry Coca Coli a w polsce z 1 litra koncentratu 3,5 litra Coca Coli) ;-) to tez z lektur ;-) a tez dowiedzialem sie ze gaz jest bardziej kaloryczny niz PB i ze mozna tak dostroic zaplon ze LPG bedzie palil jak palil a bedzie mial leprzego kopa ale za tym idzie wyzsza temp spalania i sie pala gniazda zaworowe zawory i uszczelka pod glowica wiec nie warto, ja podjalem taka decyzje ze normalnie jazda na LPG bez przestawiania zpalonu tak jak jest a jak bede chcial sie poscigac to bez kata i z chipem (ale zanim go kupie to go przetestuje od 0 - 100 i eleastycznoscia z 80 do 120 na 4 biegu i na 5 biegu z kazdego po 3 razy wylicze srednia i bede mial prawdziwe wyniki bez hamowni) bede mial kolo 135km na benzynie no a z 99+ kolo 140km ;-) i to mi wystarczy ;-) LPG na oszczedzanie 99+ na wariowanie ;-) pozdrawiam ;-) co wy na taki uklad ;-))

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sfaragdas, zabrakło mi po 4 linijkach oddechu.....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja wysiadłem na "drugi kata niczym wiecej" :502::509:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jesli myslisz ze po wywaleniu kata,+99Vpower+Chip=140km to sie grruuuuubo mylisz.... ochłoń troche.... wiesz ile teraz masz?

 

nie mowie juz o junkersie ktory koni Ci nie daje napewno.... wiec reasumuja 115km seria+junkers+wiek auta=105km to i tak bedzie bardzo dobrze....!!!!!!!!

wiec daruj sobie wyobrazenia co do 140km... bo do tego to walek, kolektor, dolot i doprowadzenei do serii.

 

chcesz szybciej jezdzic? wywal junkersa plus elemtny wnetrza, bo nie od dzis wiadomo ze najtansze konie są w redukcji masy.

pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Smiesznie to liczysz :D Ale to dobra metoda na poprawienie sobie humoru :rotfl:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość sfaragdas

no dobra teoria teoria a praktyka praktyka... ale luki58 masz racje mega metoda na poprawienie humoru ;-) ale zobacze jak bedzie jak tak zrobie i chyba napewno bedzie wiecej ps-ow ;-) moze nie te wymazone 140 ale to 130 bedzie ;)

oo mam pomysla ;-) moze by tak stworzyc liste kto ile do setki robi na PB LPG I ON ;-) podawac pojemnosc zasilanie wyniki przebieg wiek a ja pozniej z wynikow jak bedzie dostatecznie duzo porobie wykresy jakie sa roznice miedzy katalogowym przyspieszniem a zaleznym od wiekum przebiegu i zasilania ;-) hmm jutro lub w sobote zrobie testy na PB95 bo to mam w baku, potem na LPG potem podkrece troche LPG i tez sprawdze no i jak wyjade 95 bo mam jakies 8l moze 10 to zaleje vi-power ;-) i tez porownam ;-) pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sfaragdas...ile Ty masz lat? bo chyba nie 23.... przeczytaj moj post jeszcze raz. :ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość sfaragdas

hmm the.wolf, chyba sie nie rozumiemy ;-) na junkersie moje autko na pewno nie ma 115 ps ani jak mu zrobie chipa bo LPG ma wlasny komputer i wlasne sterowanie.

moj silnik jak na swoj wiek 12 lat i przebieg 250ty km to ma moze 110km a moze 105km. jezeli teraz robie chip tunig ktory daje 10% to w efekcie mam 110 + 11 = 121 w przypadku gdy ma 105 + 10 = 115. dalej idac wyciecia kata dodaje srednio 5km ale w tym przypadku nie bede tego dodawac. dalej idac jazda na 99+ vi power to jak sobie przeliczysz daje jakies 5% wiecej psow ;d to dla opcji 121 + 6 = 127ps dla 115 daje 121 ps jak na moje oko gdzie mi olejunie pali i nie wycieka olej moj silnik ma 110ps wiec mialby te 127 ;) + kat ktory na bank cos daje w 130 ps sie mieszcze ;-) a co gazownia ma do PB ?? a co PB do LPG nic ;d pozdrawiam ;d

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności