yoda2 Zgłoś #1 Napisano 10 Marca 2011 Witam koledzy ,mam znów pewien mały problem ze swoim paskiem.Po zamknięciu drzwi kluczykiem <klamka z centralnym zamkiem> i ponownym ich otwarciu nie mogę czasami otworzyć drzwi kierowcy klamką wewnętrzną.Po pociągnięciu za klamkę chowa mi się przycisk blokowania drzwi ,tak jak by drut który idzie od klamki wewnętrznej do zamka haczył o trzpień sterowania.aby otworzyć drzwi od środka muszę delikatnie kilka razy pociągnąć za klamkę wewnętrzną ,coś tam przestanie haczyć i drzwi się otworzą.Dodam że tak się dzieje tylko gdy centralny zamknie a potem otworzy drzwi,później drzwi otwierają się dobrze. W sobotę mam zamiar zdjąć boczek drzwi i wygłuszenie i zobaczyć co tam się dzieje ,ale przyda mi się każda jakaś rada na ten temat. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kielon.m Zgłoś #2 Napisano 10 Marca 2011 sam sobie odpowiedziales co masz zrobic i co moze byc przyczyna tego ze Ci sie klamka blokuje... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Magoo Zgłoś #3 Napisano 11 Marca 2011 Zdejmij boczek i wtedy spróbuj zobaczyć co i jak Wydaje mi się że drut od klamki wadzi o coś Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Leszek304 Zgłoś #4 Napisano 12 Marca 2011 Kolego, masz poluzowany taki biały plasticzek który trzyma w prawidłowej pozycji drucik łączący klamkę z zamkiem. Gdy pociągasz za klamkę, to idący nierówno drucik naciska na dżwignię od zamka na skutek czego drzwi Ci się zakluczają. Gdy drzwi zakluczysz od zewnątrz, to trzpień zejdzie na dól. Po odkluczeniu podchodząc do góry zahacza o pechowy własnie drucik który przy pierwszym pociągnięciu powoduje zakluczenie drzwi. Zdejmij ten górny boczek od drzwi a sam zauwazysz o co mi chodzi:) Ten plasticzek przyklej dobrym klejem bo pewnie już nie trzyma mocowania oraz włóz do niego kawałek gumy aby usztywnić drogę przesuwania się trucika łączącego klamkę wewnętrzną z zamkiem. Ewentualnie w inny sposób musisz usztywnić droge przesuwania się drucika tak, aby nie nachodzi na drogę trzepienia (cypelka) od zamka, szczególnie to widoczne gdy trzepien zejdzie na dół. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
yoda2 Zgłoś #5 Napisano 14 Marca 2011 Problem rozwiązany,drucik łączący klamkę z zamkiem trochę był luźny i wadził o taki czarny kwadratowy plastik od centralnego ,wystarczyło trochę usztywnić drut i po sprawie.Dzięki koledzy za wszystkie porady. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kuba491 Zgłoś #6 Napisano 30 Maja 2011 Odkopuje, mam taki problem że nie mogę wcisnąć tego cypelka do środka, nie zatrzaskują mi się drzwi(kierowcy). Jak to wszystko rozkręciłem to zamek jest ok, druty niby proste, o co w tym wszystkim chodzi? Z pilota też nie zamyka, tzn. zamyka pozostałe drzwi a u kierowcy wciąga ten cypek i za chwilę puszcza. Pneumatyka szczelna bo jak wyjąłem siłownik to z pilota działały wszystkie siłowniki jak należy. Nawet jak zamykałem drzwi z wyjętym siłownikiem to nie zatrzaskiwało drzwi. Pomocy!!!!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojta Zgłoś #7 Napisano 30 Maja 2011 problem tkwi w samym zamku lub prowadzeniu tego preta jesli jest zle ulozony bedzie tak robil lub cos w zamku powoduje ten problem . Proponuje przesmarowac jesli nie pomoze wyciagnac zamek i szukac problemu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dzontrawolta Zgłoś #8 Napisano 31 Maja 2011 miałem podobny problem. W drzwiach jak je otworzysz masz zamek,(u mnie osłonięty plastikiem). Zdejmij plastik i przy otwartych drzwiach otwieraj i zamykaj drzwi. Zobaczysz jak w zamku rusza się metalowa "tulejka", przy dokręcaniu z powrotem klamki zew. obniżając i przytrzymując tą tulejkę. Wtedy sprawdź czy drzwi się blokują mi pomogło.:)powodzenia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
YANO Zgłoś #9 Napisano 3 Grudnia 2012 Witam podłącze się pod posta nie chcę zakładać nowego a ten zbliżony do mojego problemu mianowicie nie otworzę drzwi kierowcy od środka :ocochodzi ,klamka odeszła na 90 stopni i nic :help i teraz linka klamka czy jeszcze coś innego jakie ceny itd. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #10 Napisano 3 Grudnia 2012 Witam podłącze się pod posta nie chcę zakładać nowego a ten zbliżony do mojego problemu mianowicie nie otworzę drzwi kierowcy od środka ,klamka odeszła na 90 stopni i nic i teraz linka klamka czy jeszcze coś innego jakie ceny itd. odwiedź dział b5... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bartyyy Zgłoś #11 Napisano 27 Grudnia 2014 Odkopię trochę. Passat b4- w drzwiach kierowcy spadła "linka" łącząca klamkę wewnętrzną z zamkiem. Rozebrałem tapicerkę i widzę odhaczoną linkę (czy jakkolwiek to nazwać), problem w tym, że nie wiem do czego tę linkę przyczepić, a nie chcę rozbierać drugich drzwi dla porównania w ujemnych temperaturach, bo plastiki w takich warunkach są cholernie kruche. Może ktoś wrzucić jakieś zdjęcie? Muszę odkręcić zamek z drzwi żeby ją zaczepić (a jeśli tak, to czy mam do końca odkręcać te 2 imbusy, tylko trochę czy jak), czy dam rade po prostu ze zdjętą tapicerką? I tak od razu- zamarznięte zamki kompletnie nie spełniają swojej roli, tj. jedne z drzwi, jeśli przymrozi, da się otworzyć bez znaczenia, że samochód jest zamknięty na centralny (drzwi zamknięte "nie odstają", bolec jest wciśnięty a mimo to zamek w ogóle nie rygluje drzwi i można je swobodnie otwierać), zazwyczaj zamki marzły ale przy wciśniętym bolcu drzwi nie dało się do końca otworzyć, jest na to jakiś sposób? Poza polaniem uszczelek wodą, żeby drzwi przymarzły i dodatkowego przypięcia ich pasami Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gniewko Zgłoś #12 Napisano 28 Grudnia 2014 Też troszkę pokopię w temacie. Klamki zamarzły, ale w dziwny sposób - jedne drzwi po zamknięciu z zewnątrz nie chce się otwierać, a drugie, od strony pasażera zupełnie nie chcą się zamknąć. Zastanawiam się nad wymianą całych zamków, ale nie wiem czy to coś zmieni. Porady mile widziane Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #13 Napisano 28 Grudnia 2014 (edytowane) Panowie, kupcie jutro jakiś odrdzewiacz i jakiś smar w spreju i nawalcie najpierw jednego a potem drugiego w zamki w drzwiach, są one na zewnątrz drzwi wiec już jest łatwiej z dojściem do nich, łatwiej też dostaje się do nich woda zatem trzeba systematycznie je konserwować. Podobnie z klamką, jedna śrubka, wyjąć klamki i operacja ze sprejami i od razu zima stanie się mniej groźna. Edytowane 28 Grudnia 2014 przez lebow Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gniewko Zgłoś #14 Napisano 29 Grudnia 2014 na rozkaz !! :ok Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bzyku_ Zgłoś #15 Napisano 7 Stycznia 2015 W drzwiach tylnych ten problem jest rzadziej spotykany. Zauważyłem że te plastikowe nakładki na zamki w tylnych drzwiach mają wycięcia na ten rygielek przed otwarciem drzwi od środka, a te osłony plastikowe z przodu tego nie mają i przynajmniej u mnie zbiera się tam taka warstewka lodu. W zimę jeżdżę bez tych obudów z przodu + odpowiednie smarowanie Jeśli się otworzą i nie chcą zamknąć (trzeba wiązać pasem) to pomocne może być opuszczenie palcem takiego rygielka w zamku, miedzy poszyciem a krańcem zamka. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach