Skocz do zawartości
yoda2

Zacinająca się klamka wewnętrzna

Rekomendowane odpowiedzi

Witam koledzy ,mam znów pewien mały problem ze swoim paskiem.Po zamknięciu drzwi kluczykiem <klamka z centralnym zamkiem> i ponownym ich otwarciu nie mogę czasami otworzyć drzwi kierowcy klamką wewnętrzną.Po pociągnięciu za klamkę chowa mi się przycisk blokowania drzwi ,tak jak by drut który idzie od klamki wewnętrznej do zamka haczył o trzpień sterowania.aby otworzyć drzwi od środka muszę delikatnie kilka razy pociągnąć za klamkę wewnętrzną ,coś tam przestanie haczyć i drzwi się otworzą.Dodam że tak się dzieje tylko gdy centralny zamknie a potem otworzy drzwi,później drzwi otwierają się dobrze. W sobotę mam zamiar zdjąć boczek drzwi i wygłuszenie i zobaczyć co tam się dzieje ,ale przyda mi się każda jakaś rada na ten temat.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sam sobie odpowiedziales co masz zrobic i co moze byc przyczyna tego ze Ci sie klamka blokuje...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zdejmij boczek i wtedy spróbuj zobaczyć co i jak ;) Wydaje mi się że drut od klamki wadzi o coś ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego, masz poluzowany taki biały plasticzek który trzyma w prawidłowej pozycji drucik łączący klamkę z zamkiem. Gdy pociągasz za klamkę, to idący nierówno drucik naciska na dżwignię od zamka na skutek czego drzwi Ci się zakluczają. Gdy drzwi zakluczysz od zewnątrz, to trzpień zejdzie na dól. Po odkluczeniu podchodząc do góry zahacza o pechowy własnie drucik który przy pierwszym pociągnięciu powoduje zakluczenie drzwi. Zdejmij ten górny boczek od drzwi a sam zauwazysz o co mi chodzi:) Ten plasticzek przyklej dobrym klejem bo pewnie już nie trzyma mocowania oraz włóz do niego kawałek gumy aby usztywnić drogę przesuwania się trucika łączącego klamkę wewnętrzną z zamkiem. Ewentualnie w inny sposób musisz usztywnić droge przesuwania się drucika tak, aby nie nachodzi na drogę trzepienia (cypelka) od zamka, szczególnie to widoczne gdy trzepien zejdzie na dół.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Problem rozwiązany,drucik łączący klamkę z zamkiem trochę był luźny i wadził o taki czarny kwadratowy plastik od centralnego ,wystarczyło trochę usztywnić drut i po sprawie.Dzięki koledzy za wszystkie porady.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odkopuje, mam taki problem że nie mogę wcisnąć tego cypelka do środka, nie zatrzaskują mi się drzwi(kierowcy). Jak to wszystko rozkręciłem to zamek jest ok, druty niby proste, o co w tym wszystkim chodzi? Z pilota też nie zamyka, tzn. zamyka pozostałe drzwi a u kierowcy wciąga ten cypek i za chwilę puszcza. Pneumatyka szczelna bo jak wyjąłem siłownik to z pilota działały wszystkie siłowniki jak należy. Nawet jak zamykałem drzwi z wyjętym siłownikiem to nie zatrzaskiwało drzwi. Pomocy!!!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

problem tkwi w samym zamku lub prowadzeniu tego preta jesli jest zle ulozony bedzie tak robil lub cos w zamku powoduje ten problem . Proponuje przesmarowac jesli nie pomoze wyciagnac zamek i szukac problemu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

miałem podobny problem. W drzwiach jak je otworzysz masz zamek,(u mnie osłonięty plastikiem). Zdejmij plastik i przy otwartych drzwiach otwieraj i zamykaj drzwi. Zobaczysz jak w zamku rusza się metalowa "tulejka", przy dokręcaniu z powrotem klamki zew. obniżając i przytrzymując tą tulejkę. Wtedy sprawdź czy drzwi się blokują mi pomogło.:)powodzenia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam podłącze się pod posta nie chcę zakładać nowego a ten zbliżony do mojego problemu mianowicie nie otworzę drzwi kierowcy od środka :ocochodzi ,klamka odeszła na 90 stopni i nic :help i teraz linka klamka czy jeszcze coś innego jakie ceny itd.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam podłącze się pod posta nie chcę zakładać nowego a ten zbliżony do mojego problemu mianowicie nie otworzę drzwi kierowcy od środka ,klamka odeszła na 90 stopni i nic i teraz linka klamka czy jeszcze coś innego jakie ceny itd.

odwiedź dział b5...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odkopię trochę. Passat b4- w drzwiach kierowcy spadła "linka" łącząca klamkę wewnętrzną z zamkiem. Rozebrałem tapicerkę i widzę odhaczoną linkę (czy jakkolwiek to nazwać), problem w tym, że nie wiem do czego tę linkę przyczepić, a nie chcę rozbierać drugich drzwi dla porównania w ujemnych temperaturach, bo plastiki w takich warunkach są cholernie kruche. Może ktoś wrzucić jakieś zdjęcie? Muszę odkręcić zamek z drzwi żeby ją zaczepić (a jeśli tak, to czy mam do końca odkręcać te 2 imbusy, tylko trochę czy jak), czy dam rade po prostu ze zdjętą tapicerką?

 

I tak od razu- zamarznięte zamki kompletnie nie spełniają swojej roli, tj. jedne z drzwi, jeśli przymrozi, da się otworzyć bez znaczenia, że samochód jest zamknięty na centralny (drzwi zamknięte "nie odstają", bolec jest wciśnięty a mimo to zamek w ogóle nie rygluje drzwi i można je swobodnie otwierać), zazwyczaj zamki marzły ale przy wciśniętym bolcu drzwi nie dało się do końca otworzyć, jest na to jakiś sposób? Poza polaniem uszczelek wodą, żeby drzwi przymarzły i dodatkowego przypięcia ich pasami :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też troszkę pokopię w temacie.

 

Klamki zamarzły, ale w dziwny sposób - jedne drzwi po zamknięciu z zewnątrz nie chce się otwierać, a drugie, od strony pasażera zupełnie nie chcą się zamknąć.

Zastanawiam się nad wymianą całych zamków, ale nie wiem czy to coś zmieni.

Porady mile widziane :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, kupcie jutro jakiś odrdzewiacz i jakiś smar w spreju i nawalcie najpierw jednego a potem drugiego w zamki w drzwiach, są one na zewnątrz drzwi wiec już jest łatwiej z dojściem do nich, łatwiej też dostaje się do nich woda zatem trzeba systematycznie je konserwować.

Podobnie z klamką, jedna śrubka, wyjąć klamki i operacja ze sprejami i od razu zima stanie się mniej groźna.

Edytowane przez lebow

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

na rozkaz !! :ok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W drzwiach tylnych ten problem jest rzadziej spotykany. Zauważyłem że te plastikowe nakładki na zamki w tylnych drzwiach mają wycięcia na ten rygielek przed otwarciem drzwi od środka, a te osłony plastikowe z przodu tego nie mają i przynajmniej u mnie zbiera się tam taka warstewka lodu. W zimę jeżdżę bez tych obudów z przodu + odpowiednie smarowanie :roll

 

Jeśli się otworzą i nie chcą zamknąć (trzeba wiązać pasem) to pomocne może być opuszczenie palcem takiego rygielka w zamku, miedzy poszyciem a krańcem zamka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności