Gość Łodziak Zgłoś #1 Napisano 21 Listopada 2006 Witam, Mam maly problem. Otoz moj Pasek 1,9 TDI (115KM) osiaga tempereture 90st dopiero po 15 min jazdy. Podejzewam ze termostat poprostu jest caly czas otwarty. Czy mozecie mi opisac jak sie do tego zabrac? Z gory dziekuje za pomoc! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marek Zgłoś #2 Napisano 21 Listopada 2006 Termostat płynu chłodzącego (silniki 1,6 1,8, 1,8T, 1,9 TDI) Termostat znajduje się w przedniej bocznej części bloku silnika, dociśnięty jest skośnym króćcem wykonanym ze specjalnego tworzywa ssztucznego. Krówciec przymocowany jest do bloku na 2 sruby pod klucz 10 (najlepiej stosować klucz nasadowy) Co Niedomaga: Czujnik? czy Termostat? Jeśli pojawiają się niedomagania na wskazówce - podejrzewamy czujnik lub termostat wtedy trzeba sprawdzić temperaturę węży przy chłodnicy (górny i dolny) i porównać, Jeśli górny i dolny mają podobną temperaturę to zanczy że termostat nie domyka się. Termostat Jeśli temperatura na wskaźniku równo podnosi się do 80°C na postoju i spada równo podczas jazdy do 60°C i (nie skacze wskazówka na 0°C czy na 110°C). Czujnik Jeśli wskazówka podaje różne wartosci w zakresie od 0°C do 110°C w różnych warunkach to wtedy wymienić czujnik. Sprawdzenie: - Zwrócić uwagę na położenie zamontowania, - Sprawdzić po przez podgrzanie w wodzie. - Początek otwarcia około 85°C - Koniec około 105 °C. - Skok otwarcia nie miej niż 7 mm. Wymontowanie – spuścić płyn chłodzący (chłodnica kranik spustowy) – zdjąć wąż płynu chłodzącego z króćca łączącego – wykręcić śruby mocujące 1 króćca łączącego 2 i wymontowaćk róciec łączący 2 wraz z termostatem płynu chłodzącego 4 – obrócićt ermostat płynu chłodzącego 4 o 1/4 obrotu (90o) w lewo i wyjąćz króćca łączącego 2 Zamontowanie Uwaga! Pierścienie uszczelniające termostat wymienić na nowe Zamontowanie następuje w odwrotnej kolejności. Zwrócić przy tym uwagę na następujące punkty: – zwilżyć nowy pierścień uszczelniający 3 odrobiną płynu chłodzącego; – umieścić termostat płynu chłodzącego 4 w króćcu łączącym 2 i obrócić w prawo o 1/4 obrotu (90°) Uwaga! Króciec termostatu płynu chłodzącego musi znajdować się w położeniu prawie pionowym. – umieścić króciec łączący 2 wraz z termostatem płynu chłodzącego 4 w bloku silnika; – dokręcić śruby mocujące 1 (Moment dokręcania: 15 Nm) – napełnić układ chłodzenia płynem chłodzącym Informacje Inter Cars o towarze http://sklep.intercars.com.pl/ nazwa: Termostat środka chłodzącego indeks: WAHLER 3141.87D - (usczelka w kpl.) Cena brutto: 101,98 zł brutto WAHLER termostat VW Bora, Golf IV, New Beetle, Passat 1.6-2.0 99/05- Temperatura otwarcia: 87°C - 102°C uszczelkę termostatu / również wymienić Inne termostaty niby są ok ale co firma to firma Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Łodziak Zgłoś #3 Napisano 21 Listopada 2006 Bardzo dziekuje, Widze ze mam doczynienia z profesjonalistami. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość gorny7 Zgłoś #4 Napisano 25 Listopada 2006 Marek czy mógłbyś dorzucił jeszcze instrukcja wymiany termostatu do 1,6 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JAFO Zgłoś #5 Napisano 25 Listopada 2006 A ja wymieniałem go w Golfie III. Znajdował się nad skrzynią biegów (wchodził w blok silnika poniżej głowicy). I napewno nie było tam pompy wodnej. Więc nie jest zasadą, że tylko przy pompie wodnej znajduje się termostat. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość gorny7 Zgłoś #6 Napisano 25 Listopada 2006 1,6 1,6 1,9 D bez 1,6 AHL w pompie wody p.s nie które 1.8 i diesle mają też w krućcu zależnie od typu silnika zgadza sie pojemnisci takie same lecz termostat w różnych miejscach Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość gorny7 Zgłoś #7 Napisano 25 Listopada 2006 dzięki o to mi chodziło 12 regulator układu chłodzenia dla 1,6 i taki chyba jest u mnie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marek Zgłoś #8 Napisano 25 Listopada 2006 Dla dokładności (3B) 1,6 ADP Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość gorny7 Zgłoś #9 Napisano 26 Listopada 2006 Jeszcze co do temperatury na wskaźnikach Dzisiaj obserwowałem dokładnie. U mnie objaw jest taki: samochód wąłczam jeżdzę temp ogrzewanie szybko zaczyna działać , wskazówka idzie do góry do 90 po ok 5-6 mniutach jazdy jakby termostat się otworzył wskazówka spada do pierwszej kreski i znowu stopniowo rośnie do 90. czyli wszytko wg ksiązki. Tylko znowu po 3 -km jazdy szybko schodzi do pierszej kreski i trzyma się dośc długo , jak do jadę do skrzyżowania to szybko wzrasta od pierwszej kreski do 90C w ok 3 sek . samochód jest nagrzany wydaję mi się że to jednak może być czujnik bo w przy awari term, ogrzewanie zaczyna działać bardzo powoli . jeżeli można to gdzie znajduję się czujnik od wskaźnika temp w 1,6 ADP? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marek Zgłoś #10 Napisano 26 Listopada 2006 Wiesz co sprawdź to teraz na postoju (niech sobie pochodzi sam) i dokładnie obserwuj wskazówkę do kąd się zagrzeje i do kąd spadnie). Sprawdź również wąż dolny jak się rozgrzeje. Czujnik jest z tyłu silnika (patrząc na silnik) zaraz obok odmy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość gorny7 Zgłoś #11 Napisano 26 Listopada 2006 ok poddam go właśnie dokładnej analizie przez parę dni i dam znac jaksię zachowuje wskaźnik Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość jacue Zgłoś #12 Napisano 27 Listopada 2006 Majac wczesniej Golfa, gdy wymienilem termostat na Wahlera nie mialem pelnej temperatury 90. Wymontowalem go celem reklemacji, i znowu zamontowalem Wahlera i znowu temp. ok 85 i znowu zmarnowany plyn. Oddalem, dolozylem pare zl, kupilem oryginal i wreszcie bylo ok. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kazio Zgłoś #13 Napisano 27 Listopada 2006 To i ja się podłączę do tematu. Po wymianie termostatu mam temp. w granicach 90-100C. Zazwyczaj jest prawie 100 ale nie dochodzi do kreski. Czy to jest ok czy coś jest jeszcze do wymiany ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość gorny7 Zgłoś #14 Napisano 28 Listopada 2006 To i ja się podłączę do tematu.Po wymianie termostatu mam temp. w granicach 90-100C. Zazwyczaj jest prawie 100 ale nie dochodzi do kreski. Czy to jest ok czy coś jest jeszcze do wymiany ? jeżeli jest mniej wiecej jak ponizej to wszystko ok nie wiem dlaczego często po wymianie termostatu w samochodach lub np wskaźnika paliwa w baku są minimalne różnice na wskazówkach i to zarówno lekko w górę jak i w dół wg mnie wszystko ok samochód włączam jeżdzę temp ogrzewanie szybko zaczyna działać , wskazówka idzie do góry do 90 po ok 5-6 mniutach jazdy jakby termostat się otworzył wskazówka spada do pierwszej kreski i znowu stopniowo 5 - 10 mni zależnie od trasa- miast rośnie do 90C i tak trzyma Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arkady375 Zgłoś #15 Napisano 28 Listopada 2006 Witam to ja takze cos napisz o swoim aucie. Mianowicie mam problem z temperatura tzn na wskazniku od temp wskazuwka pokazuje cały czas około 70C nawet jezeli przejade 200km temperatura jest taka sama. Czy padł mi termostat czy raczej czujnik. A moze w tym modelu jet to normalne tzn temperatura nie osiaga 90C z tego co wiem tak nie powinno byc. Prosze o podpowiedzi. A i jeszcze jedno pytanko na zime chce zalac czysty glikol niebieski czy mozna taki lac nie uszkodzi on chłodnicy. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marek Zgłoś #16 Napisano 28 Listopada 2006 Musisz to sprawdzić metodą prób i błędów - podmień chwilowo czujnik - podmień chwilowo termostat jak to nie pomoże to podmień zegary, i zobacz co bedzie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arkady375 Zgłoś #17 Napisano 19 Grudnia 2006 Wymieniłem wreszcie termostat na wahlera teraz temperaturka 90 C az miło. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bosmaned Zgłoś #18 Napisano 26 Grudnia 2006 tak przy okazji i ja się wetknę z moim problemem. U mnie temperatura jest ciągle 110 stopni, ale cyasami podnosi sie wicej i yapala si kontrolka temperatury(??) jak zapier..... w deskę rozdielczą to temperatura spada do 110 stopnii, a kontrolka przestaje migać. Spotkał się ktoś może z takim zjawiskiem??? Wymieniłem już czujnik temperatury,czujnik wentylatora,chłodnice,termostat i jeszcze planuje wymienić pompę bo już ja kupiłem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JAFO Zgłoś #19 Napisano 26 Grudnia 2006 zajmij się deską. Poczyść, podoginaj styki, zakonserwuj je, przelutuj punkty lutownicze a zwłaszcza złącze deski. Poczytaj FAQ a znajdziesz odpowiedź. Nie giąć, nie składać, trzymać w foliowym woreczku a długo jeszcze posłuży.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
melonchio Zgłoś #20 Napisano 28 Grudnia 2006 Wymieniłem wreszcie termostat na wahlera teraz temperaturka 90 C az miło. Pozdrawiam witam po ilu mniej wiecej km lapie ci teraz tep 90? bo mi gdzies tak po 15-20 km z wlaczonym ogrzewaniem a termostat mam sprawny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach