CybPL Zgłoś #1 Napisano 27 Lutego 2011 Witam, Mam mały problem po remoncie silnika. Jako że nie miałem ciśnienia na pierwszym cylindrze ( urwała się świeca, wpadła do silnika i zrobiła spustoszenie - sam nie wiem jak to możliwe ), zrobiłem remont silnika. Wymienione jest praktycznie wszystko - zawory, szklanki, pompowtryski sprawdzone na maszynie. Wszystkie części mechaniczne silnika są po prostu w idealnym stanie. Ciśnienie po remoncie wynosi ponad 30 na każdy cylinder więc jest ok. Silnik złożony, wszystko podłączone i sprawdzone miliard razy a silnik nie odpala. Oczywiście paliwo zostało podpompowane do filtra oraz do vacum pompy. Jeżeli już odpali to strasznie nierówno chodzi - aż do rozgrzania. Po rozgrzaniu zarówno rozruch jak i sama praca jest idealna. I teraz ciekawostka na VAGu - w grupie 13-stej na pracy ciepłego silnika wszystko jest ok. Dawki wahają się w granicy +- 0,4 , co jak na normę +/- 2,8 to rewelacja. Natomiast jeżeli silnik jest zimny to wszędzie jest dawkowanie równe 3. I nie ma żadnych zmian. Tak jakby ECU nie mógł sterować wtryskami. Czy wcisnę gaz, czy jest na wolnych obrotach wszędzie jest ciągle +3. Wraz ze wzrostem temperatury silnika najpierw "zaskakuje" 3 wtrysk, zaczyna reagować na polecenia ECU i dawka spada do prawidłowej, później 2, później 4 i na końcu 1. Na czym polega ta zagadka ? Listwa od pompowtrysków ? Dodam jeszcze jeden ciekawy objaw - gdy silnik pracuje już poprawnie wszelkie dawki zmieniają się na bieżąco ( nie pamiętam co ile VAG sobie odświeża ) natomiast przy nagłym wciśnięciu gazu w podłogę następuje jakby zawieszenie odczytów i dopiero po 2-3 sek widzę bieżące dawki... Przed remontem tak nie było - odczyty były podawane w trybie ciągłym... Jakieś pomysły ? Bo tak jak mówię - sama praca silnika na ciepłym jest ok. Świece są nowe, silnik praktycznie cały nowy, wtryski sprawdzone i ok. Nowy olej, nowe filtry itd... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RoGaz50 Zgłoś #2 Napisano 27 Lutego 2011 Witam! No - ciekawa usterka, ale pierwsza podstawowa sprawa! Czy zrobiłeś skanowanie błędów - może w ECU się coś zapisało. Od tego bym zaczął. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
CybPL Zgłoś #3 Napisano 27 Lutego 2011 (edytowane) Właśnie błędy jakiś magik skasował - nie wiem co było. Ale nie pojawiają się ponownie. Fakt że ostatnio wyskoczyło 18072 - czyli problem właśnie z listwą od pompek... I tak w tym kierunku idę. Czy jest możliwość sprawdzenia jakoś takiej listwy ? Lub czy jest jakiś inny pomysł ? Nie chciałem podawać tego błędu na początku gdyż wszyscy napisaliby - tak, to listwa... Oczywiście należy to sprawdzić i będzie to sprawdzone - ale czy coś jeszcze może wpływać na takie zachowanie ? Edytowane 27 Lutego 2011 przez CybPL Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RoGaz50 Zgłoś #4 Napisano 27 Lutego 2011 No własnie Fakt że ostatnio wyskoczyło 18072 - czyli problem właśnie z listwą od pompek Patrzę po swoim archiwum ale nic konkretnego nie znajduje na temat tego błędu. Raczej rzadko występuje i jest "taki enigmatyczny". Generalnie dotyczy elektryko-elektroniki sterownia pompkami. Na początek szukałbym po kablach, wtyczkach przetarć, braku kontaktu itd - tymbardziej że w trakcie remontu miałeś to wszystko zdemontowane. A nie masz coś gdzieś w okolicach ECU zawilgocone? Nic innego na razie nie przychodzi na myśl! Jak coś mi "zaświta" to napiszę. Nara Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
CybPL Zgłoś #5 Napisano 27 Lutego 2011 A poda ktoś dokładną lokalizację ECU w Passacie 99 AJM ? Po wiązce też dojdę ale tak będę wiedział gdzie spojrzeć. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #6 Napisano 27 Lutego 2011 za ścianą grodziową w czarnej skrzynce koło serva przy błotniku pod podszybiem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
CybPL Zgłoś #7 Napisano 27 Lutego 2011 To tam patrzyłem - jest sucho. Pozatym auto stało 2 tyg na ogrzewanej hali. No ale sprawdzić jeszcze raz nie zaszkodzi... Szlag by trafił takie nietypowe usterki... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #8 Napisano 27 Lutego 2011 To tam patrzyłem - jest sucho. Pozatym auto stało 2 tyg na ogrzewanej hali. No ale sprawdzić jeszcze raz nie zaszkodzi...Szlag by trafił takie nietypowe usterki... a pompka w baku działa dobrze ? Świece powinny pobierać 11 prądu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
CybPL Zgłoś #9 Napisano 27 Lutego 2011 (edytowane) Pompka podaje ładnie... Martwi mnie ten problem ze sterowaniem wtryskami. Najpierw wyeliminuję tą listwę - nie będzie poprawy to będę szukał dalej, chociaż już innych pomysłów nie mam... Skoro ciśnienie jest, pompki są ok, świece nowe i napięcie też sprawdzane - ok. No to jedyna opcja to bardzo zła dawka paliwa. Co by się w sumie zgadzało bo po odpaleniu kopci na biało i śmierdzi nieprzepaloną ropą. Pewnie to co zalał podczas braku kontroli nad pompkami idzie w wydech... Później ustaje całkowicie. Tak mi się wydaje że to będzie dobry trop - pompki leją ile poprostu mogą, jak z wiadra - stąd problem z odpaleniem bo w cylindrze panuje powódź... Zapomniałem o jeszcze jednym objawie - przez pierwszą sekundę jak próbuje odpalić zimny silnik prawie że łapie a następnie jest kicha. To tak jakby ta pierwsza dawka jaka idzie na start była ok a później go zalewa w pioruny... Edytowane 27 Lutego 2011 przez CybPL Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zielonyB5 Zgłoś #10 Napisano 27 Lutego 2011 Ja mam cos podobnego z tym pierwszym "zalapaniem" tylko u mnie to jest spowodowane tym, ze nie mam świec. Przy nastepnym zimnym odpaleniu podpompuj go troche gazem - wgruncie rzeczy nie powinno tak sie robic, ale... Po 2. odepnij kostke od czujnika temp. cieczy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
CybPL Zgłoś #11 Napisano 27 Lutego 2011 Też tak robiłem, grzeje w takim wypadku dłużej ale problemy pozostają takie same... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #12 Napisano 27 Lutego 2011 Też tak robiłem, grzeje w takim wypadku dłużej ale problemy pozostają takie same... a listwa świec żarowych ok Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
CybPL Zgłoś #13 Napisano 28 Lutego 2011 Zagadek ciąg dalszy. W załączniku log całego procesu - odpalenia na zimnym i poczekanie aż się nagrzeje. Zwróćcie uwagę jak ze wzrostem temperatury silnika dawkowanie wraca do normalnego... Co powoduje takie anomalie ? Dodam że przy obrotach powyżej 1500-1600 obr/min odczyty w grupie 013 "zawieszają" się i mam ciągle ostatni znany odczyt... Jakieś nowe pomysły ? ;/ Przed wyjęciem głowicy wszystko było ok ;/ 013.xls Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
CybPL Zgłoś #14 Napisano 28 Lutego 2011 Nikt ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #15 Napisano 28 Lutego 2011 Nikt ? wrzuć je tu http://vaglog.rtnet.pl/ i może wtedy ktoś luknie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość marewel Zgłoś #16 Napisano 28 Lutego 2011 Poszukaj sobie innego problemu,korekcji nie sprawdza się na zimnym silniku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarciu11 Zgłoś #17 Napisano 28 Lutego 2011 a że tak zapytam synchronizacja jest???? wału z wałkiem.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
CybPL Zgłoś #18 Napisano 28 Lutego 2011 Chodzi o rozrząd tak ? Wszystko jest dobrze ustawione... Podsumuje jak to wygląda na chwilę obecną: Ciśnienie w cylindrach sprawdzone - jest ok. Podłączenie wszystkich węży, przewodów - ok. Pompowtryski fizycznie ok. Świece - ok. Wszelkie możliwe filtry powietrza, paliwa, oleju - nowe. Głowica po całkowitym remoncie - wszystko nowe. Odpalenie na zimnym silniku = tragedia. Trzęsie go, obroty falują, wszystko wygląda tak jakby nie palił na jakiś cylinder i strasznie dymi - nieprzepaloną ropą. Trochę tak pochodzi, nabierze temperatury i wtedy jest w miarę "normalnie" Brak błedów na VAGu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
CybPL Zgłoś #19 Napisano 1 Marca 2011 Up! Może jeszcze jakieś pomysł ktoś ma... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gregoryyy Zgłoś #20 Napisano 1 Marca 2011 A jaka tempereture w vagu pokazuje przed 1 odpaleniem,zimny?przyblizona do otoczenia? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach