ceroone Zgłoś #1 Napisano 3 Lutego 2011 (edytowane) Czołem, dziś postanowiłem sprawdzić zawieszenie, ponieważ od jakiegoś czasu coś się tebelboce... Mechanik sprawdził całe zawieszenie amortyzatory i okazało się że luzów brak. Stuki powstają na małych nierównościach i wtedy słychać stukot najbardziej. W starym b5 przyczyna (podobny dzwiek) były łączniki stab. ale w B6 laczniki są ok, wachacze ok amortyzatory super. Pytanie co tak teleboce się może być to pokrywa od silnikiem ? Dodam że muszę jechać na zbieżność ponieważ kierownica jest lekko przestawiona w lewo. Zapytałem o końcówki drążka i w nich też brak luzów. Czy ktoś może spotkał się z takim przypadkiem? pozdo. Edytowane 4 Lutego 2011 przez ceroone Nowy problem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Cronos Zgłoś #2 Napisano 3 Lutego 2011 Nie wiem, czy Ci w jakikolwiek sposób pomogę, ale miałem kiedyś identyczną przypadłość w Oplu Vectra. Też wszystko w porządku, a na małych nierównościach - takiej "kaszce" coś tak jakby stukało. Winne były poduszki przednich amortyzatorów, czy jakoś tak. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Domely Zgłoś #3 Napisano 3 Lutego 2011 Często jest tak że stuka plastikowa obudowa (jakby to powiedzieć) elementu łapiącego powietrze do filtra. Słyszałem różne sposoby ale ja sobie poradziłem tak że owinąłem te plastiki czarną taśmą izolacyjną i jest cicho Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #4 Napisano 3 Lutego 2011 Czołem, dziś postanowiłem sprawdzić zawieszenie, ponieważ od jakiegoś czasu coś się tebelboce... Mechanik sprawdził całe zawieszenie amortyzatory i okazało się że luzów brak. Stuki powstają na małych nierównościach i wtedy słychać stukot najbardziej. W starym b5 przyczyna (podobny dzwiek) były łączniki stab. ale w B6 laczniki są ok, wachacze ok amortyzatory super. Pytanie co tak teleboce się może być to pokrywa od silnikiem ? Dodam że muszę jechać na zbieżność ponieważ kierownica jest lekko przestawiona w lewo. Zapytałem o końcówki drążka i w nich też brak luzów. Czy ktoś może spotkał się z takim przypadkiem? pozdo. może jeszcze raz sprawdź łyżką montażową wahacze i tak jak kolega wyżej pisze mocowanie amortyzatora a i poduszki silnika Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tony_w Zgłoś #5 Napisano 3 Lutego 2011 _tytul1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hsv! Zgłoś #6 Napisano 3 Lutego 2011 U mnie też występuje pukanie jak przejeżdżam przez nierówności i mam wrażenie że dobiega ona z okolicy lewego przedniego koła. Moi mechanicy tez oglądali to i nie nie znaleźli przyczyny. A co do kierownicy to mam tak samo tez jest przekrzywiona delikatnie w lewa stronę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ceroone Zgłoś #7 Napisano 3 Lutego 2011 Z kierownicą to jest krótka piłka, w piątek za tydzień jadę na zbieżność wiec będzie ok ale co stuka i puka:) Filtr pow to nie ten dźwięk.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jamal_2005 Zgłoś #8 Napisano 3 Lutego 2011 Winne były poduszki przednich amortyzatorów, czy jakoś tak. Sprawdz u siebie ten element. Ja wymianialem u siebie cale zawieszenie, wszystkie tuleje wachacza, laczniki, nowy gwint, sworznie doslownie wszystko co sie dalo i lupie tak ze nie wiem a przed wymiania nic nie lupalo. Wiec obstawiam na ten element. Jeszcze nie mialem czasu tego wymienic ale napewno to zrobie. Na allegro mozesz znalezc za 49 zl lub Lemfordery po 90 za sztuke. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
raver32 Zgłoś #9 Napisano 3 Lutego 2011 Może stuka przekładnia kierownicza.U mnie były stuki na śpiących policjantach,studzienkach.Okazało się,że przekładnia po 35tkm dostała luzu.Na szczęście samochód był na gwarancji wtedy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jamal_2005 Zgłoś #10 Napisano 3 Lutego 2011 (edytowane) Wiesz co calkiem mozliwe. Ja mam delikatne stukanie w przekladni wiec calkiem mozliwe. Jest to kolejna opcja do sprawdzenia, tyle ze u mnie stuk objawia sie w ten sposob ze cos jakby przenosi sile na cala karoserie przy uderzeniach, jesli wyrazilem sie w miare jasno, dlatego bardziej obstawiam na lozyska sprezyn na przodzie.Tym bardziej ze objawilo sie to dopiero po ponownym zlozeniu wszystkiego do kupy a wczesniej cisza. Edytowane 3 Lutego 2011 przez jamal_2005 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
s27 Zgłoś #11 Napisano 3 Lutego 2011 Moim skromnym zdaniem nie pocieszę kolegów i potwierdzę to co napisał kolega ROVER32 Przekładnia kierownicza !!! Normalna przypadłość tej konstrukcji, jeździmy na dużym ciśnieniu w oponach - 2.4 - 2.7 atm. niski profil opony co odbija się negatywnie na zawieszeniu i całym nadwoziu. Wcześniejsze konstrukcje przekładni kierowniczej były olejowe i gdy silnik pracował to dostający się olej do przekładni usztywniał listwę, wyciszając stukanie które było słychać przy nie pracującym silniku. Obecna konstrukcja nie wycisza jej i czy odpalimy auto czy nie to jak tylko pojawi się luz to przekładnia stuka i finito !!! pozostaje jej wymiana. Na naszych drogach przekładnia zaczyna być słyszalna średnio po 150 tys. km. Ja u siebie słyszałem gdy jechałem około 30 km/h po bruku lub podobną drogą - przednie lewe koło i tam na listwie miałem luz. Zakończyło się wymianą przekładni !!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ceroone Zgłoś #12 Napisano 3 Lutego 2011 Moim skromnym zdaniem nie pocieszę kolegów i potwierdzę to co napisał kolega ROVER32Przekładnia kierownicza !!! Ja się jakoś z tym nie zgodzę patyk mój ma real 185tys. (po polsce zrobiłem może 4tys.)amorki oryginalne 3 latki samochód nie był bity zawieszenie oryginał, co do przekładni czy nie objawiało by się lekkim luzem na kierownicy? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
s27 Zgłoś #13 Napisano 3 Lutego 2011 Ja się jakoś z tym nie zgodzę patyk mój ma real 185tys. (po polsce zrobiłem może 4tys.)amorki oryginalne 3 latki samochód nie był bity zawieszenie oryginał, co do przekładni czy nie objawiało by się lekkim luzem na kierownicy? Ostatnio pomagałem koledze w poszukiwaniach - sprowadzony z Niemcowni po 210 tys. i było delikatnie słychać. Luzu na kierownicy podczas jazdy nie wyczujesz, kanał, podnieść autko i naprężając koło do tyłu będzie słychać. AMORKI oryginał - to czas na wymianę bo 200 tys. to dla passata max. !!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ceroone Zgłoś #14 Napisano 3 Lutego 2011 AMORKI oryginał - to czas na wymianę bo 200 tys. to dla passata max. !!! czas na wymianę 85% prawie każdy,nowe KYB w mojej starej B5 nowe miały po 90 parę procent... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
raver32 Zgłoś #15 Napisano 3 Lutego 2011 Ja się jakoś z tym nie zgodzę patyk mój ma real 185tys. (po polsce zrobiłem może 4tys.)amorki oryginalne 3 latki samochód nie był bity zawieszenie oryginał, co do przekładni czy nie objawiało by się lekkim luzem na kierownicy? Ja nie miałem żadnych luzów na kierownicy.Mój Passat też nie bity,kupiony w centrali VW w Wolfsburgu jako 9-miesieczny z przebiegiem 32tkm.Kupiłem,wsiadłem,autostradą dojechałem do PL i w Polsce zaczęły się popukiwania.Byłem w lekkim szoku kiedy pojechałem do ASO VW i powiedzieli że po śmiesznym przebiegu 32tkm przekładania nadaje sie do wymiany a samochód jeździł tylko i wyłącznie w Niemczech.Od wymiany minęły ponad 2 lata,zrobiłem na nowej 60 tkm i jak narazie jest ok. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Domely Zgłoś #16 Napisano 4 Lutego 2011 Koledzy a ile taka wymiana przekładni? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
raver32 Zgłoś #17 Napisano 4 Lutego 2011 Jakies 3 lata temu nowa w serwisie bez wymiany kosztowala ok 5.000 zł ale mój znajomy jakiś czas temu dorwał nówke na Allegro za 1000:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
s27 Zgłoś #18 Napisano 4 Lutego 2011 Ja za lalkę używaną ( po zamontowaniu odczytałem błąd z przebiegiem 40 tys. km. ) zapłaciłem z przesyłką około 550 zł + wymiana i geometria wyszło poniżej 800 zł. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ceroone Zgłoś #19 Napisano 4 Lutego 2011 Hejka, nie bee zakładał nowego posta bo i po co... Właśnie pozbyłem się krzywej kierownicy, ale nabawiłem się kolejnego problemu teraz ściąga mnie na lewo na tą sama stoonę, na która była przestawiona kierownica. Dzwoniłem do gościa który robił mi geometrie i będę reklamował usługę w poniedziałek... Pytanie co mogło się stać co spierdzielił mechanik... Dodam że ciśnienie w oponach mam 2,3. pozdrooo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Cronos Zgłoś #20 Napisano 4 Lutego 2011 A jak ci naprostował tą kierownicę? Po prostu zdjął i założył, tak by była prosto, czy regulował drążkami? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach