Skocz do zawartości
ceroone

Stukanie w podowoziu + ściąganie na lewo po geometrii.

Rekomendowane odpowiedzi

Czołem,

 

dziś postanowiłem sprawdzić zawieszenie, ponieważ od jakiegoś czasu coś się tebelboce...

Mechanik sprawdził całe zawieszenie amortyzatory i okazało się że luzów brak.

 

Stuki powstają na małych nierównościach i wtedy słychać stukot najbardziej.

 

W starym b5 przyczyna (podobny dzwiek) były łączniki stab. ale w B6 laczniki są ok, wachacze ok amortyzatory super.

 

Pytanie co tak teleboce się może być to pokrywa od silnikiem ?

 

Dodam że muszę jechać na zbieżność ponieważ kierownica jest lekko przestawiona w lewo.

Zapytałem o końcówki drążka i w nich też brak luzów.

 

Czy ktoś może spotkał się z takim przypadkiem?

 

pozdo.

Edytowane przez ceroone
Nowy problem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, czy Ci w jakikolwiek sposób pomogę, ale miałem kiedyś identyczną przypadłość w Oplu Vectra. Też wszystko w porządku, a na małych nierównościach - takiej "kaszce" coś tak jakby stukało.

 

Winne były poduszki przednich amortyzatorów, czy jakoś tak. ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Często jest tak że stuka plastikowa obudowa (jakby to powiedzieć) elementu łapiącego powietrze do filtra. Słyszałem różne sposoby ale ja sobie poradziłem tak że owinąłem te plastiki czarną taśmą izolacyjną i jest cicho :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czołem,

 

dziś postanowiłem sprawdzić zawieszenie, ponieważ od jakiegoś czasu coś się tebelboce...

Mechanik sprawdził całe zawieszenie amortyzatory i okazało się że luzów brak.

 

Stuki powstają na małych nierównościach i wtedy słychać stukot najbardziej.

 

W starym b5 przyczyna (podobny dzwiek) były łączniki stab. ale w B6 laczniki są ok, wachacze ok amortyzatory super.

 

Pytanie co tak teleboce się może być to pokrywa od silnikiem ?

 

Dodam że muszę jechać na zbieżność ponieważ kierownica jest lekko przestawiona w lewo.

Zapytałem o końcówki drążka i w nich też brak luzów.

 

Czy ktoś może spotkał się z takim przypadkiem?

 

pozdo.

może jeszcze raz sprawdź łyżką montażową wahacze i tak jak kolega wyżej pisze mocowanie amortyzatora a i poduszki silnika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

_tytul1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie też występuje pukanie jak przejeżdżam przez nierówności i mam wrażenie że dobiega ona z okolicy lewego przedniego koła. Moi mechanicy tez oglądali to i nie nie znaleźli przyczyny.

A co do kierownicy to mam tak samo tez jest przekrzywiona delikatnie w lewa stronę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z kierownicą to jest krótka piłka, w piątek za tydzień jadę na zbieżność wiec będzie ok ale co stuka i puka:)

 

Filtr pow to nie ten dźwięk..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Winne były poduszki przednich amortyzatorów, czy jakoś tak.

 

Sprawdz u siebie ten element. Ja wymianialem u siebie cale zawieszenie, wszystkie tuleje wachacza, laczniki, nowy gwint, sworznie doslownie wszystko co sie dalo i lupie tak ze nie wiem a przed wymiania nic nie lupalo. Wiec obstawiam na ten element. Jeszcze nie mialem czasu tego wymienic ale napewno to zrobie. Na allegro mozesz znalezc za 49 zl lub Lemfordery po 90 za sztuke.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może stuka przekładnia kierownicza.U mnie były stuki na śpiących policjantach,studzienkach.Okazało się,że przekładnia po 35tkm dostała luzu.Na szczęście samochód był na gwarancji wtedy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiesz co calkiem mozliwe. Ja mam delikatne stukanie w przekladni wiec calkiem mozliwe. Jest to kolejna opcja do sprawdzenia, tyle ze u mnie stuk objawia sie w ten sposob ze cos jakby przenosi sile na cala karoserie przy uderzeniach, jesli wyrazilem sie w miare jasno, dlatego bardziej obstawiam na lozyska sprezyn na przodzie.Tym bardziej ze objawilo sie to dopiero po ponownym zlozeniu wszystkiego do kupy a wczesniej cisza.

Edytowane przez jamal_2005

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moim skromnym zdaniem nie pocieszę kolegów i potwierdzę to co napisał kolega ROVER32

Przekładnia kierownicza !!!

Normalna przypadłość tej konstrukcji, jeździmy na dużym ciśnieniu w oponach - 2.4 - 2.7 atm. niski profil opony co odbija się negatywnie na zawieszeniu i całym nadwoziu.

Wcześniejsze konstrukcje przekładni kierowniczej były olejowe i gdy silnik pracował to dostający się olej do przekładni usztywniał listwę, wyciszając stukanie które było słychać przy nie pracującym silniku.

Obecna konstrukcja nie wycisza jej i czy odpalimy auto czy nie to jak tylko pojawi się luz to przekładnia stuka i finito !!! pozostaje jej wymiana.

Na naszych drogach przekładnia zaczyna być słyszalna średnio po 150 tys. km.

 

Ja u siebie słyszałem gdy jechałem około 30 km/h po bruku lub podobną drogą - przednie lewe koło i tam na listwie miałem luz.

Zakończyło się wymianą przekładni !!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Moim skromnym zdaniem nie pocieszę kolegów i potwierdzę to co napisał kolega ROVER32

Przekładnia kierownicza !!!

 

Ja się jakoś z tym nie zgodzę patyk mój ma real 185tys. (po polsce zrobiłem może 4tys.)amorki oryginalne 3 latki samochód nie był bity zawieszenie oryginał, co do przekładni czy nie objawiało by się lekkim luzem na kierownicy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja się jakoś z tym nie zgodzę patyk mój ma real 185tys. (po polsce zrobiłem może 4tys.)amorki oryginalne 3 latki samochód nie był bity zawieszenie oryginał, co do przekładni czy nie objawiało by się lekkim luzem na kierownicy?

 

Ostatnio pomagałem koledze w poszukiwaniach - sprowadzony z Niemcowni po 210 tys. i było delikatnie słychać. Luzu na kierownicy podczas jazdy nie wyczujesz, kanał, podnieść autko i naprężając koło do tyłu będzie słychać.

 

AMORKI oryginał - to czas na wymianę bo 200 tys. to dla passata max. !!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
AMORKI oryginał - to czas na wymianę bo 200 tys. to dla passata max. !!!

czas na wymianę 85% prawie każdy,nowe KYB w mojej starej B5 nowe miały po 90 parę procent...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja się jakoś z tym nie zgodzę patyk mój ma real 185tys. (po polsce zrobiłem może 4tys.)amorki oryginalne 3 latki samochód nie był bity zawieszenie oryginał, co do przekładni czy nie objawiało by się lekkim luzem na kierownicy?

 

 

Ja nie miałem żadnych luzów na kierownicy.Mój Passat też nie bity,kupiony w centrali VW w Wolfsburgu jako 9-miesieczny z przebiegiem 32tkm.Kupiłem,wsiadłem,autostradą dojechałem do PL i w Polsce zaczęły się popukiwania.Byłem w lekkim szoku kiedy pojechałem do ASO VW i powiedzieli że po śmiesznym przebiegu 32tkm przekładania nadaje sie do wymiany a samochód jeździł tylko i wyłącznie w Niemczech.Od wymiany minęły ponad 2 lata,zrobiłem na nowej 60 tkm i jak narazie jest ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy a ile taka wymiana przekładni?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jakies 3 lata temu nowa w serwisie bez wymiany kosztowala ok 5.000 zł ale mój znajomy jakiś czas temu dorwał nówke na Allegro za 1000:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja za lalkę używaną ( po zamontowaniu odczytałem błąd z przebiegiem 40 tys. km. ) zapłaciłem z przesyłką około 550 zł + wymiana i geometria wyszło poniżej 800 zł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hejka,

 

nie bee zakładał nowego posta bo i po co...

 

Właśnie pozbyłem się krzywej kierownicy, ale nabawiłem się kolejnego problemu teraz ściąga mnie na lewo na tą sama stoonę, na która była przestawiona kierownica.

 

Dzwoniłem do gościa który robił mi geometrie i będę reklamował usługę w poniedziałek...

 

Pytanie co mogło się stać co spierdzielił mechanik...

Dodam że ciśnienie w oponach mam 2,3.

 

pozdrooo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jak ci naprostował tą kierownicę? Po prostu zdjął i założył, tak by była prosto, czy regulował drążkami?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności