Skocz do zawartości
mlody86

Dziwny problem z elektryka - brak napiecia

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Historia wyglada tak: dzisiaj z rana brat chciał odpalić Passka , przekrecił kluczyk zeby zagrzać swiece - wszytsko ok, kontrolki swieca. Nastepnie po zgaszeniu sie kontrolki od swiec przekrecił zeby odpalic i tu d*pa. Usłyszał cyknecie (najprawdopodobniej jakby pod maską, tego dokladnie nie wiem bo nie ja odpalałem) i wszystko zgasło. Zero pradu w aucie, zegarek na desce nie działa, lampki nie działaja. Za jakies 10 min po ponownym przekreceniu na jakas sekundke znowu udało sie zapalic kontrolki ale momentalnie zgasły. Autko wczoraj latało bez problemów. Pierwszy raz taka akcja ;/ Generalnie pierwszy raz jakikolwiek problem z instalacja elektryczna. Gdzie szuakć przyczyny? Aku radził sobie dobrze, jak swego czasu odpalałem bez sprawnych swiec krecił dzielnie. Ze stacyjka tez nigdy nie było problemów. Moze jakis problem z ładowaniem? Postaram sie dzisiaj podpiac pod prostownik, ale do tego czasu co radzicie?

Dzieki za info i pozdrawiam!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

raczej wygląda że akus Ci padł jak go naładujesz to powiedz czy coś się zmieniło zresztą kumpel z w robocie miał podobnie przyjechał wszystko oki a już potem nie mógł odpalić jak sie okazało cela sie oberwała i trzeba było kupić nowy akus

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

podraze w strone aku..mozliwe ze cos rabneło w aku bo w łodzi takie dziury ze %%#$@! ;]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

weź go do domu i naładuj do pełna

ładuj przez 6-10h prądem który odpowiada 10% pojemności akumulatora tzn jeśli masz akus 60Ah to prąd ładowania 6A

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a co do uszkodzen mechanicznych aku to mozna je stwierdzic zagladajac przez te otwory? Jesli tam wszytsko jest ok i nic sie w srodku nie telepie to bedzie ok?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podmień kolego aku na inny, może być mniejszy jak masz albo pożycz na chwilę, ale sprawny jak się wszystko zaświeci to znaczy aku , jak nic się działo nie będzie to pierwsza masa potem przewody + do sprawdzenia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kania1984, ma racje będzie najszybciej :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a czy zamiast podmieniania moge po prostu podłaczyc do kau prostownik i probowac z podpietym prostownikiem? Aha i jeszcze jakie powinno byc napiecie naklemach podczas jałowych obrotów silnika? 14 V ? Pytam za wczasu , chciałbym to potem sprawdzic jak juz odpali..bo musi odpalic;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jeśłi masz prostownik tzm matka to jak najbardziej ale jak znam życie to pewnie masz jakiś zwykły to i tak w tym układzie nic nie wksurasz bo prostownik będzie za słaby a możesz sobie go jeszcze spalić.

tak jak mówisz około 14V będzie dobrze :)

 

---------- Post added at 11:01 ---------- Previous post was at 11:00 ----------

 

no chyba że spróbuj go odpalić na "zaciąg" i wtedy zobacz co będzie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

prostownik taki zwyczajny niestety ;) zobacze czy da rade od kogos aku podpiąć, jesli nie no to ladowanie. Dzieki za info i dam znac pozniej co i jak ;) aha jest jakas zasada zciagania klem? jakas kolejnosc?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najpierw ściągasz PLUS a potem MINUS. Przy zakładaniu klem - odwrotna kolejność.

No i podmień AKU a jak to nic nie da, to sprawdź stacyjkę i rozrusznik. Bo równie dobrze, jak może wystąpić zwarcie w celi AKU, to elektromagnes na rozruszniku - jeśli padł, też może powodować zwarcie.

Edytowane przez Danek75

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zawsze mi wałkowali że najpierw minusowa a potem plusowa a przy podłączaniu odwrotnie

 

---------- Post added at 11:23 ---------- Previous post was at 11: 19 ----------

 

i mam odwrotne zdanie na ten temat ale zobacz jak najpierw odepniesz minus to podczas odkręcania plusa nie zrobisz przypadkowego zwarcia jak dotkniesz np karoserii :)

Edytowane przez papluch

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

i mam odwrotne zdanie na ten temat ale zobacz jak najpierw odepniesz minus to podczas odkręcania plusa nie zrobisz przypadkowego zwarcia jak dotkniesz np karoserii :)

Tak? To odepnij MINUSową a kluczem zewrzyj PLUS z karoserią :D MINUS to przecież "masa" (karoseria) pojazdu, więc..... :fajny

 

A przy podłączaniu AKU, to PLUS podajesz do otwartego układu czy bezpieczniej jest podawać zasilanie do układu zamkniętego (czyt. zmasowanego/zamkniętego) :?: mnie w technikum elektrycznym i na studiach elektr. - uczyli w taki sposób :D

Edytowane przez Danek75

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hyyy nie będę się kłócił ale zawsze mi tłumaczyli w ten sposób i nawet jak teraz robiłem papiery na koparki to na zajęciach o inst elekt tłumaczyli w ten sposób jak jak podałem. ile głów tyle teorii a jedno jest bankowe starać sie nie zrobić zwarcia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
MINUS to przecież "masa" (karoseria) pojazdu, więc

no i właśnie po to najpierw zdejmujemy - klemę żeby w razie dotknięcia karoseri nie było już masy więc odłączamy najpier - potem + a podłączamy + potem -jeżeli mamy zdjęty + a podłączony - to wszędzie gdzie dotknie metalu karoseri to będzie iskrzyć więc tak nie wolno robić

 

i przestańcie tu wymyślać że ma podmieniać aku skoro wystarczy żarówką ( 50-60w) sprawdzić czy aku działa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
i przestańcie tu wymyślać że ma podmieniać aku skoro wystarczy żarówką ( 50-60w) sprawdzić czy aku działa

 

przecież nie każe mu od razu kupować nikt nowego aku tylko podpiąć inny naładowany żeby sprawdzić bo tez z tego co pisze ma wyładowany tak jest szybciej niz ładowanie do pełna tego co ma

czy nie mam racji?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

miałem troszke coś podobnego, objawem bylo ze kręcił ale nie zapalał, jako ze masz 1z sprawdz bespiecznik wysokiego napiecia, i czy któras z kostek w skrzynce z bespiecznikami ci sie nie wypieła ( ja to miałem)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
no i właśnie po to najpierw zdejmujemy - klemę żeby w razie dotknięcia karoseri nie było już masy więc odłączamy najpier - potem + a podłączamy + potem -jeżeli mamy zdjęty + a podłączony - to wszędzie gdzie dotknie metalu karoseri to będzie iskrzyć więc tak nie wolno robić

dokładnie kolego tak jak piszesz potwierdzam tą zasadę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czy nie mam racji?
masz rację ale jeszcze łatwiej i szybciej sprawdzić żarówką aku np h1 z lampy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

porasoft1 tylko u mnie nie kreci w ogole, nic, zero, ciemno i głucho ;) na 1 rzut idzie aku , tak jak Panowie pisali ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności