mlody86 Zgłoś #1 Napisano 31 Stycznia 2011 Witam Historia wyglada tak: dzisiaj z rana brat chciał odpalić Passka , przekrecił kluczyk zeby zagrzać swiece - wszytsko ok, kontrolki swieca. Nastepnie po zgaszeniu sie kontrolki od swiec przekrecił zeby odpalic i tu d*pa. Usłyszał cyknecie (najprawdopodobniej jakby pod maską, tego dokladnie nie wiem bo nie ja odpalałem) i wszystko zgasło. Zero pradu w aucie, zegarek na desce nie działa, lampki nie działaja. Za jakies 10 min po ponownym przekreceniu na jakas sekundke znowu udało sie zapalic kontrolki ale momentalnie zgasły. Autko wczoraj latało bez problemów. Pierwszy raz taka akcja ;/ Generalnie pierwszy raz jakikolwiek problem z instalacja elektryczna. Gdzie szuakć przyczyny? Aku radził sobie dobrze, jak swego czasu odpalałem bez sprawnych swiec krecił dzielnie. Ze stacyjka tez nigdy nie było problemów. Moze jakis problem z ładowaniem? Postaram sie dzisiaj podpiac pod prostownik, ale do tego czasu co radzicie? Dzieki za info i pozdrawiam! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
papluch Zgłoś #2 Napisano 31 Stycznia 2011 raczej wygląda że akus Ci padł jak go naładujesz to powiedz czy coś się zmieniło zresztą kumpel z w robocie miał podobnie przyjechał wszystko oki a już potem nie mógł odpalić jak sie okazało cela sie oberwała i trzeba było kupić nowy akus Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mlody86 Zgłoś #3 Napisano 31 Stycznia 2011 podraze w strone aku..mozliwe ze cos rabneło w aku bo w łodzi takie dziury ze %%#$@! ;] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
papluch Zgłoś #4 Napisano 31 Stycznia 2011 weź go do domu i naładuj do pełna ładuj przez 6-10h prądem który odpowiada 10% pojemności akumulatora tzn jeśli masz akus 60Ah to prąd ładowania 6A Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mlody86 Zgłoś #5 Napisano 31 Stycznia 2011 a co do uszkodzen mechanicznych aku to mozna je stwierdzic zagladajac przez te otwory? Jesli tam wszytsko jest ok i nic sie w srodku nie telepie to bedzie ok? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kania1984 Zgłoś #6 Napisano 31 Stycznia 2011 Podmień kolego aku na inny, może być mniejszy jak masz albo pożycz na chwilę, ale sprawny jak się wszystko zaświeci to znaczy aku , jak nic się działo nie będzie to pierwsza masa potem przewody + do sprawdzenia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
papluch Zgłoś #7 Napisano 31 Stycznia 2011 kania1984, ma racje będzie najszybciej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mlody86 Zgłoś #8 Napisano 31 Stycznia 2011 a czy zamiast podmieniania moge po prostu podłaczyc do kau prostownik i probowac z podpietym prostownikiem? Aha i jeszcze jakie powinno byc napiecie naklemach podczas jałowych obrotów silnika? 14 V ? Pytam za wczasu , chciałbym to potem sprawdzic jak juz odpali..bo musi odpalic;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
papluch Zgłoś #9 Napisano 31 Stycznia 2011 jeśłi masz prostownik tzm matka to jak najbardziej ale jak znam życie to pewnie masz jakiś zwykły to i tak w tym układzie nic nie wksurasz bo prostownik będzie za słaby a możesz sobie go jeszcze spalić. tak jak mówisz około 14V będzie dobrze ---------- Post added at 11:01 ---------- Previous post was at 11:00 ---------- no chyba że spróbuj go odpalić na "zaciąg" i wtedy zobacz co będzie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mlody86 Zgłoś #10 Napisano 31 Stycznia 2011 prostownik taki zwyczajny niestety zobacze czy da rade od kogos aku podpiąć, jesli nie no to ladowanie. Dzieki za info i dam znac pozniej co i jak aha jest jakas zasada zciagania klem? jakas kolejnosc? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #11 Napisano 31 Stycznia 2011 (edytowane) Najpierw ściągasz PLUS a potem MINUS. Przy zakładaniu klem - odwrotna kolejność. No i podmień AKU a jak to nic nie da, to sprawdź stacyjkę i rozrusznik. Bo równie dobrze, jak może wystąpić zwarcie w celi AKU, to elektromagnes na rozruszniku - jeśli padł, też może powodować zwarcie. Edytowane 31 Stycznia 2011 przez Danek75 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
papluch Zgłoś #12 Napisano 31 Stycznia 2011 (edytowane) zawsze mi wałkowali że najpierw minusowa a potem plusowa a przy podłączaniu odwrotnie ---------- Post added at 11:23 ---------- Previous post was at 11: 19 ---------- i mam odwrotne zdanie na ten temat ale zobacz jak najpierw odepniesz minus to podczas odkręcania plusa nie zrobisz przypadkowego zwarcia jak dotkniesz np karoserii Edytowane 31 Stycznia 2011 przez papluch Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #13 Napisano 31 Stycznia 2011 (edytowane) i mam odwrotne zdanie na ten temat ale zobacz jak najpierw odepniesz minus to podczas odkręcania plusa nie zrobisz przypadkowego zwarcia jak dotkniesz np karoserii Tak? To odepnij MINUSową a kluczem zewrzyj PLUS z karoserią MINUS to przecież "masa" (karoseria) pojazdu, więc..... :fajny A przy podłączaniu AKU, to PLUS podajesz do otwartego układu czy bezpieczniej jest podawać zasilanie do układu zamkniętego (czyt. zmasowanego/zamkniętego) mnie w technikum elektrycznym i na studiach elektr. - uczyli w taki sposób Edytowane 31 Stycznia 2011 przez Danek75 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
papluch Zgłoś #14 Napisano 31 Stycznia 2011 hyyy nie będę się kłócił ale zawsze mi tłumaczyli w ten sposób i nawet jak teraz robiłem papiery na koparki to na zajęciach o inst elekt tłumaczyli w ten sposób jak jak podałem. ile głów tyle teorii a jedno jest bankowe starać sie nie zrobić zwarcia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarcun Zgłoś #15 Napisano 31 Stycznia 2011 MINUS to przecież "masa" (karoseria) pojazdu, więc no i właśnie po to najpierw zdejmujemy - klemę żeby w razie dotknięcia karoseri nie było już masy więc odłączamy najpier - potem + a podłączamy + potem -jeżeli mamy zdjęty + a podłączony - to wszędzie gdzie dotknie metalu karoseri to będzie iskrzyć więc tak nie wolno robić i przestańcie tu wymyślać że ma podmieniać aku skoro wystarczy żarówką ( 50-60w) sprawdzić czy aku działa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
papluch Zgłoś #16 Napisano 31 Stycznia 2011 i przestańcie tu wymyślać że ma podmieniać aku skoro wystarczy żarówką ( 50-60w) sprawdzić czy aku działa przecież nie każe mu od razu kupować nikt nowego aku tylko podpiąć inny naładowany żeby sprawdzić bo tez z tego co pisze ma wyładowany tak jest szybciej niz ładowanie do pełna tego co ma czy nie mam racji? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
porasoft1 Zgłoś #17 Napisano 31 Stycznia 2011 miałem troszke coś podobnego, objawem bylo ze kręcił ale nie zapalał, jako ze masz 1z sprawdz bespiecznik wysokiego napiecia, i czy któras z kostek w skrzynce z bespiecznikami ci sie nie wypieła ( ja to miałem) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
oli2008 Zgłoś #18 Napisano 31 Stycznia 2011 no i właśnie po to najpierw zdejmujemy - klemę żeby w razie dotknięcia karoseri nie było już masy więc odłączamy najpier - potem + a podłączamy + potem -jeżeli mamy zdjęty + a podłączony - to wszędzie gdzie dotknie metalu karoseri to będzie iskrzyć więc tak nie wolno robić dokładnie kolego tak jak piszesz potwierdzam tą zasadę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarcun Zgłoś #19 Napisano 31 Stycznia 2011 czy nie mam racji? masz rację ale jeszcze łatwiej i szybciej sprawdzić żarówką aku np h1 z lampy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mlody86 Zgłoś #20 Napisano 31 Stycznia 2011 porasoft1 tylko u mnie nie kreci w ogole, nic, zero, ciemno i głucho na 1 rzut idzie aku , tak jak Panowie pisali Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach