Skocz do zawartości
karolgr

Słabe halogeny - jest na to sposób? JEST!! Oceńcie efekty

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mój problemik polega na tym że moje halogeny straszliwie słabiutko świecą. Wymieniłem szkła bo poprzednie były poobijane przez jakieś chyba kamyczki i założyłem nowe. Wymieniłem żarówki na takie. Może nie jakieś wymiatające ale nowe i o temperaturze ponoć około 4500 K więc białe. Przetarłem soczewkę, niestety tylko z zewnątrz bo nie miałem odpowiedniego klucza żeby ją wyjąć i wytrzeć z drugiej strony.

Nie spodziewałem się oszałamiającej różnicy ale jakiejś tam poprawy. Okazało się żę nie dość że poprawy nie ma to jeszcze światło świeci na żółto. Jak odpalę same halogeny to światło jest nawet mocne a i zasięg spory. Ale po włączeniu świateł mijania halogeny poprostu giną w ksenonach. Z pozycji kierowcy nie widać kompletnie żadnej różnicy czy to z halogenami czy bez nich.

Myślałem o sprawieniu sobie doświetlania zakrętów. Może nie od razu Hella dynaview Evo2 jak ma Charakterek ale takie coś od CubeElectronics Jednak z takim świeceniem to nie ma sensu bo i tak nie zauważę różnicy.

Co może być powodem tak marnego świecenia halogenów. Dodam że są to fabryczne światła, nie dokładanie przeze mnie.

Edytowane przez karolgr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wymieniłem żarówki na takie.
Dej Pan pokój...

Nie wiem(teraz wiem...), jak ludzie mogą sie nabierać na takie badziewie...

Karol,czy zauważyłeś,że zdjęcia z aukcji przedstawiające róznice pomiędzy żarówką halogenową a ich "cudownym wynalazkiem" , to jedno i to samo zdjęcie.Z tym,że jedno jest w sepii a drugie czarno-białe?

Wyrzuć te niebieskie banieczki do kosza.

A ten Twój, jak piszesz "spory zasięg"...Światła,o których piszesz to oświetlenie przeciwmgielne a ono z założenia ma świecic jak najniżej i jego zasięg(parę metrów) jest właśnie tym ograniczony;włączasz je przy dużej mgle, gdzie siatło mijania powoduje "powstanie białej ściany".

Edytowane przez tomnik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jak ludzie mogą sie nabierać na takie badziewie..

To nie był jakiś uzasadniony i poprzedzony poszukiwaniami wybór. Poprostu kabelek w jednej żarówce był przetarty i trzeba było wymienić. Wziąłem pierwsze lepsze w miarę tanie żarówki. Ale muszę przyznać że zasugerowałem się tym 4500K

Jakie więc polecasz H3? Jakieś lepsze żarówki rozwiążą w całości problem??

 

Takie były by lepsze?

http://allegro.pl/zarowka-smd-h3-12-led-zarnik-palnik-12v-i1415828830.html

http://allegro.pl/h3-osram-night-breaker-plus-55w-zarowki-trwale-i1432967790.html

Sama wymiana żarówek rozwiązała by problem? Wcześniej były chyba jeszcze fabryczne osramy i świeciło poniżej oczekiwań.

Edytowane przez karolgr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jaja sobie robisz? :) Wybacz mój ton ale to może do Ciebie przemówi.Przeskakujesz z badziewia na badziew.

Kup sobie np. takie http://www.osram.pl/osram_pl/Dla_konsumentow/Oswietlenie_samochodowe/Produkty/Reflektory_gowne/NIGHT_BREAKER_PLUS/Rodzina_NIGHT_BREAKER_PLUS/index.html

Nie wkładaj nigdy żadnych 100W-atówek.

A z tym doświetlaniem zakrętów to sobie odpuść,to nie będzie działać tak jak myślisz,tak jak chciałbyś.Jedyna "fajna" funkcja oparta na tych światłach to coming/leaving home.

Edytowane przez tomnik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

proponuje zestaw HID

 

---------- Post added at 17:16 ---------- Previous post was at 17:15 ----------

 

Wymieniłem żarówki na takie.

 

ale z tym to już mogłeś się w ogóle nie przyznawać.masakra

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Karol nie zawracaj sobie dupy takimi diodo-żarówkami bo na forum były opisywane że to jedno wielkie badziewie-a ty napaliłeś się na jakiś kolor ksenonu-chcesz mieć mocne przeciwmgielne?Zrób sobie tri-ksenon i wtedy będą ci świeciły jaśniutko-tylko nie bardzo wiem po co?Nie wystarczą ci długie?Tylko pamiętaj że wtedy" przeciwmgielnych ksenonów" nie odpalisz we mgle bo efekt będzie taki jak włączenie długich.Kup sobie najprostsze żarówki dobrej firmy i będzie git-a nie cóś takiego

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Masz juz jasność?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jaja sobie robisz?

Przecież drugie z tych co podałem to są właśnie night breakery. I ponawiam pytanie. Czy po wymianie samych żarówek problem beznadziejności świecenia zniknie?

proponuje zestaw HID

Halogenów używa się stosunkowo rzadko wydatek 150-300 zł raczej się nie kalkuluje. Chociaż efekt byłby pewnie piorunujący :)

Masz juz jasność?

Jeszcze nie. Muszę najpierw zmienić żarówki ;)

Edytowane przez karolgr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Przecież drugie z tych co podałem to są właśnie night breakery. I ponawiam pytanie. Czy po wymianie samych żarówek problem beznadziejności świecenia zniknie?
Przeczytaj jeszcze raz cały temat.Edytowałem posty,dodając do nich po zdaniu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Halogenów używa się stosunkowo rzadko wydatek 150-300 zł raczej się nie kalkuluje. Chociaż efekt byłby pewnie piorunujący

ja niestety nie posiadam ale jakbym maił to wsadziłbym HIDY popatrz sobie na ten filmik

 

[ame]

[/ame]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Fajnie to wygląda ale 12 000 K to moim zdaniem zdecydowanie za dużo. Jeśli już to wybrałbym 6000K. Ale ciekawe jak to się sprawdza podczas mgły :) Po za tym jakbym miał takie fajne mgielne to korciłoby mnie żeby mieć je cały czas zapalone a wtedy pewnie co raz bym dostawał wiązankę przez radio :):)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zdecydowanie 6000 K. mam Hidy 6000 K w moich soczewkach, niezmieniałem postojówek na jakieś ledy tylko mam zwykłe żarówki, dzięki czemu na pierwszy żut oka wyglada jak ori, musisz podejść żeby stwierdzić że to nie ori xenon bo nie ma sprysków. ludzie którzy znają temat też się zorientują bo inny klosz.na diagnostyce powiedzieli że niema prawa oślepiać:zeco

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Więc i ja dołożę coś od siebie.Jestem wściekły na HID w zwykłych reflektorach,a co dopiero jeszcze w halogenach-za to powinni normalnie za jaja na drzewie wieszać!!Co z tego że ma się jasno przed samochodem,skoro cała reszta kierowców wokoło nic przez to badziewie nie widzi... :hmm stwierdzam że trzeba być niesamowitym samolubem i myśleć tylko o własnej dup*e.

Wracając do halogenów-osram'y nightbreaker jak najbardziej-są :ok ale sama wymiana żarówek może na nieiele się zdać.Wymieniłeś same szkła-OK,a patrzałeś w jakim stanie jest odbłyśnik w halogenie?Bo przeważnie to powoduje zanikanie światła.Wymień na takie żarówki jak napisałem,a te chińskie badziewie wywal daleko na śmietnik ;)

powodzenia i zdaj relację czy udało się dojść do ładu z halogenami.

 

pozdrawiam

 

 

 

zna diagnostyce powiedzieli że niema prawa oślepiać:zeco

 

Nie chcę nawet wiedzieć do jakiego kretyna na przegląd jeździsz...Porażka w stu procentach.

 

 

Jeżeli chodzi o HID to jestem uparty jak osioł i nikt mi nie przemówi że nie trzeba mieć sprysków i samopoziomowania-o reflektorach już nie wspomnę :-D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jestem wściekły na HID w zwykłych reflektorach

no wreszcie ktoś coś mądrego napisał na temat "zwykłych leflektorów"

 

a skoro już weszliśmy na temat hidów to polecam przeczytac mój esej z innego wątku na ich temat:

 

Witam ( z gory przepraszam za brak polskich znakow ale posiadam windowsa w wersji angielskiej -niestety)

 

Jako ze jestem nowy i niemoge zalozyc tematu w innym dziale zakladam go tutaj.

Objasnienie - PKDU - pseudo ksenony dla ubogich.

 

Chcialbym podzielic sie z Wami, drodzy koledzy na temat moich spostrzezen na temat zestawow HID czyli w skrocie pseudo ksenonow dla ubogich.

Otoz, na wstepie chcialbym obalic Mit dotyczacy ze te zestawy strasznie raza i dzialaja jak szperacze. dodam tutaj ze mowa jest o zamontowanym zestawie w lampie soczewkowej. w innych nie mam zdania i nie neguje.

Tak sie sklada ze nabylem taki zestaw i przed zamontowaniem postawilem mojego passata (b5fl) pod plotem i scyzorykiem narysowalem linie swiatla i cienia. po zamontowaniu HID postawilem samochod w tym samym miejscu i jak sie okazalo granica swaitla i cienia byla identyczna. mozna pokusic sie o stwierdzenie ze w niebo nie swieca.

Idzmy dalej.

Nastepnego dnia udalem sie na stacje diagnostyczna zeby znajomy diagnosta dokladnie sprawdzil czy moje doswiadczenie sie sprawdzilo. I tu przy uzyciu "specjalistycznej aparatury" jaka dysponowal ten w/w diagnosta potwierdzil ze wszystko jest w normie i nie mam powodu do obaw.

Idzmy dalej.

Postanowilem skonfrontowac moj zestaw PKDU z fabrycznym zestawem w fordzie Focusie ST postawilismy dwa auta obok siebie z zapalonymi lampami po zmroku i zaczelismy sie przydladac czy moze ktory bardzie oslepia albo co? i tu kolejne potwierdzenie mojej tezy swieca taka samo. no ale ja jako osoba, ktora jest zamieszana w sprawe nie moge byc strona wiec zaczolem pytac przechodniow : "Przepraszam Pania, Pana czy mogla by Pani, Pan zerknac na swiatla tych dwoch samochodow i powiedziec czy moze ktory nie oslepia? Odpowiedzi bylko kileka zadna nie wskazywala na to zeby wspomniany juz przezemnie zestaw PKDU byl bardziej oslepiajacy niz ten drugi, albo na odwrot.

Teraz czas na moje wnioski.

1. PKDU uwazam ze nie oslepia bardziej niz inne Zenony.

2.I tu zaraz bedzie burza po tym co zaraz przeczytacie. Uwazam ze teza ze PKDU pochodzi glownie od ludzi ktorzy posiadaja Zenon w swoich autach i jest to zenon fabryczny, tzn ten drogi. mysle ze zanim pojawil sie Hid ksenon byl zarezerwowany dla zamoznych ludzi a teraz kazdy moze go miec i to byc moze ich troche boli. Niewiem moze swiadomosc ze oni w salonach placili za niego po 4 i moze wiecej tys. a tu taki o za 230 zeta ma i on nie jest zamozny. mysle ze zanim pojawily sie te zestawy to ten co posiadal oryginalny zestaw byl traktowany jako osoba z wyzszej polki a teraz juz niewiadomo kto jest kto. szczegolnie w nocy kiedy tylko lampy widac a nie czym delikwent jezdzi.

 

I tu tytulem konca chcialbym podziekowac wszystkim ktorzy nie usneli i przeczytal moj esej do konca.

Domyslam sie ze pojawi sie sporo komentarzy ktore byc moze w swej tresci beda obelzywe dla mnie, ale co tam. mamy wolnosc slowa.

Mam nadzieje ze ja nikogo nie obrazilem.czekam na wasze komentarze. Przypmne jeszcze ze mowa o PKDU w soczewce !!! pozdrawiam:bleble

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
no wreszcie ktoś coś mądrego napisał na temat "zwykłych leflektorów"

 

Sporo razy wypowiadałem się już w tym temacie.Zawsze jestem przeciwny temu rozwiązaniu :lol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przeczytaj wyżej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
przeczytaj wyżej

 

Czytałem wcześniej ;)

 

Poprostu drażni mnie jak jadę w nocy,ogólnie po zmroku i jedzie jakiś palant który ma HID w ryflu i to jeszcze 8000K lub wyżej.Nie dość że to nie swieci jak powinno to jeszcze wszystkich oślepia.

Kończmy bo odchodzimy od tematu.

 

EOT

 

Pozdrawiam ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wymieniłeś same szkła-OK,a patrzałeś w jakim stanie jest odbłyśnik w halogenie?Bo przeważnie to powoduje zanikanie światła.

Do odbłyśnika się nie dostałem bo żeby wyjąć całą soczewkę trzeba mieć torx jakiś na długim i cienkim kiju a takiego chwilowo nie mam.

Ale zakładając że odbłyśniki są do regeneracji to czy można to zrobić samemu czy trzeba do jakiegoś zakładu oddawać?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Do odbłyśnika się nie dostałem bo żeby wyjąć całą soczewkę trzeba mieć torx jakiś na długim i cienkim kiju a takiego chwilowo nie mam.

Ale zakładając że odbłyśniki są do regeneracji to czy można to zrobić samemu czy trzeba do jakiegoś zakładu oddawać?

 

Torxa możesz kupić osobno-dostaniesz w dobrym sklepie z narzędziami.Sam nie zregenerujesz-trzeba oddać do wyspecjalizowanego zakładu który sie tym zajmuje bo odbłyśniki są napylane próżniowo.Koszt za dwie sztuki-bez ich demontażu (rozkręcasz sam) to około 120 za dwie sztuki-zależy od firmy która się tym zajmuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pan Hubert Cugier profesjonalnie regeneruje odbłyśniki-polecam gdyż sam z jego usług korzystałem kilka dni temu i jestem bardzo zadowolony.

Adres

Hubert Cugier

ul.Szkolna 46

64-000 Turew

695-642-141

[email protected]

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności