Skocz do zawartości
pol555

Czy mfa+ da się obsługiwać mając tylko manetkę a nie mając multikiery?

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Planuję wymianę licznika bez fis na MFA+ ale nie chcę zakładać multikiery. Czy wystarczy, że wymienię pająka z manetkami bez sterowania kompem na takiego z prawą manetką ze sterowaniem kompem?

 

Jeden z kolegów pisał, że po takiej operacji nie mógł przełączać między funkcjami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tzn ja mam oryginalnie MFA+ ze sterowaniem tylko w manetce, nie ma multi kiery i wszystko działa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale co wszystko?

Masz np menu od coming/leaving home, komfortowe kierunki itp...?!?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ale co wszystko?

Masz np menu od coming/leaving home, komfortowe kierunki itp...?!?

 

Ja na przykład to wszystko mam bez multikiery.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A czym przełączasz pomiędzy mfa/radio/ustawienia...?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w manetce jest przycisk góra dół i wszystko jest do ustawienia!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W kierownicy też masz góra/dół, też masz OK, ale ponadto jest czwarty przycisk (takie linijki), którym przełącza się te tryby...

 

14276455632.jpg

Edytowane przez pikopiko

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A czym przełączasz pomiędzy mfa/radio/ustawienia...?

Zamiast linijek przytrzymujesz na manetce strzałkę góra lub dół i wchodzisz w menu...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to znowu czegoś się nauczyłem... :lol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

walczyłem trochę z kierownicami i manetkami przy pełnym fis

 

jeśli planujesz standardowe czerwone zegary to trzeba uważać.

nie wiem od czego to zależy ale u siebie i paru osób zauważyłem że jeśli założy się multikierę (nie ważne czy z obsługą kompa czy bez- bo i taka jest) to auto przełącza się w tryb współpracy z kierownicą a manetka nawet jeśli jest, nie pozwala na włączenie menu (przez przytrzymanie przycisku). do tej pory nie doszedłem od czego to zależy: czy to zegar, moduł pod kierą czy coś innego.

 

jeśli chodzi o białe zegary i nową kierę (od bodajże MY09 i od początku w CC) to priorytetem jest manetka. t.j. jeśli tylko masz zaprogramowaną manetkę to będzie menu rozwijane a pozostałe przyciski po prawej stronie będą nieaktywne (strzałki do przełączania się między menu oraz powrót).

 

najlepiej jeśli już zamierzasz kupić zegary to umów się ze sprzedającym że podjedziesz i sprawdzisz że wszystko działa tylko jak założysz u niego te zegarki to po podłączeniu aku parę razy włącz i wyłącz zapłon oraz zamknij i otwórz auto z pilota...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

planuje zegary czerwone takie jak mam. multikiery nie bede wogole zakladal. plan jest tylko na zmiane zegarów na mfa+ i manetki z modułem obsługi mfa+.

 

czy w tym przypadku tez jest szansa na problemy z wejsciem w menu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy mfa, to to samo co mfd? Pytam, bo na samej górze wyświetlacza pomiędzy zegarami pali się cały czas napis MFD i nie bardzo wiem co on oznacza. To jakaś wersja komputera pokładowego, czy coś?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak zmienisz język na niemiecki będziesz miał MFA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam,

 

Planuję wymianę licznika bez fis na MFA+ ale nie chcę zakładać multikiery. Czy wystarczy, że wymienię pająka z manetkami bez sterowania kompem na takiego z prawą manetką ze sterowaniem kompem?

 

Jeden z kolegów pisał, że po takiej operacji nie mógł przełączać między funkcjami.

 

Witam,

mam właśnie ten problem, wymieniłam zegary z 1/2 FIS na MFA + (zegary z 2008 r) i kupiłam pająka z manetkami ( z 2007 roku) i nie mogę przełączać między funkcjami. Przeczytałam już chyba wszystkie możliwe wątki na tym forum i nie mogę znaleźć odpowiedzi: czy zegary po 2006 roku z MFA + obsługiwane są jedynie z poziomu kierownicy multifunkcyjnej? A takiej nie posiadam :rozpacz

Ale widzę, że stiepa ma samochód z 2008 roku, nie ma multi kierownicy i sterowanie z manetki.

A u mnie nie działa manetka, nie reaguje na przyciski dół, góra... Może ktoś coś doradzić, będę niezmiernie wdzięczna :-)

pozdrawiam

Monika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na pewno się da obsługiwać bez kierownicy MF tylko czy kodowanie było zrobione?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Troszku prywaty: gdyby ktos szukal .....

 

 

post wyedytowany.Blop

 

_sprzedam

Edytowane przez Blop

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam,

mam właśnie ten problem, wymieniłam zegary z 1/2 FIS na MFA + (zegary z 2008 r) i kupiłam pająka z manetkami ( z 2007 roku) i nie mogę przełączać między funkcjami. Przeczytałam już chyba wszystkie możliwe wątki na tym forum i nie mogę znaleźć odpowiedzi: czy zegary po 2006 roku z MFA + obsługiwane są jedynie z poziomu kierownicy multifunkcyjnej? A takiej nie posiadam :rozpacz

Ale widzę, że stiepa ma samochód z 2008 roku, nie ma multi kierownicy i sterowanie z manetki.

A u mnie nie działa manetka, nie reaguje na przyciski dół, góra... Może ktoś coś doradzić, będę niezmiernie wdzięczna :-)

pozdrawiam

Monika

 

Manetkę trzeba zaznaczyć w kodowaniu 16-sterring wheel, bez tego nie będzie chodzić :(, "with board computer" czy coś takiego

Edytowane przez Zielas

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dokladnie jak masz varianta to ostatnia cyfre kodu z 2 na 4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja rowniez nie moge przelaczac miedzy trybami mam zarowno kierownice multi jak i manetke - czy mozliwe ze kierownica gryzie sie z manetka i przez to nie moge przelaczac?przy dolozeniu multi kiery powinno sie wywalic manetke obslugujaca fis?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności