Daron Zgłoś #1201 Napisano 21 Kwietnia 2013 ogólnie u mnie nie zciekawie pierwsze odpalenie z rana,musi pokręcić chwile i chmurą zaj... Należy przekalibrować napięcia nastawnika przy mniejszych obrotach tzn do 903 bo większe szpryce potrzebują więcej paliwa na niskich obrotach żeby był ten sam efekt co na małej końcówce. Każdy zauważy, że po zmianie wtrysków na większe auto nie pali tak jak na ori i trzeba to korygować mechanicznie nastawnikiem (co i tak nie daje idealnych efektów) - a właśnie mapa nastawnika rozwiązuje ten problem i nastawnik zostawiamy w spokoju a auto odpala jak na seryjnych wtryskach. Pozdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ChRzAnIu Zgłoś #1202 Napisano 4 Maja 2013 Chłopaki a ja mam takie pytanie , czy zawór N108 który reguluje kąt wtrysku jest taki sam w pompach Boscha ? np. w pompie AFN , 1Z , AHF ...... a kończąc na 107J czy też 0 460 414 987 z Renaulta ? jeśli się różnią to czym ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zipek135 Zgłoś #1203 Napisano 4 Maja 2013 Ten sam podmienialem tylko kostka inna bodajze Mowa o tym z 988 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomek1980 Zgłoś #1204 Napisano 5 Maja 2013 Witam, a ma ktoś taki N108 sprawny na zbyciu, obojętnie z jakiej pompy? Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sagon Zgłoś #1205 Napisano 5 Maja 2013 Ktoś ma:marecek. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomogolf2 Zgłoś #1206 Napisano 14 Maja 2013 (edytowane) a jak wplywa zmiana nurnikow w modzonych pompach? skladajac hybryde korpus AFN, fala de110, tłoczek 988, a nurniki z czego? z reni? a moze z czegos innego? moze sa jakies ktore podwyzszaja wydajnosc pompy? Edytowane 14 Maja 2013 przez tomogolf2 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sagon Zgłoś #1207 Napisano 14 Maja 2013 Nurniki z reni niczym szczególnym się od tych z pompy od afna nie różnią.Zwróć uwagę na średnicę otworków na wyjściu,bo to daje najwięcej. Te z reni mają jedynie mocniejszą sprężynę tłumiącą,ale i te z afna spokojnie sobie z 11tką dają radę. Ale są takie,które zwiększają ciśnienie tłoczonego paliwa już na wyjściu z zaworka nurnikowego,bo mają dużo mniejszą średnicę na wyjściu.Praktycznie identyczną,jak otwory w przewodach paliwowych,a taka sama średnica na wyjściu i w przewodzie sporo daje. Tylko,że te nurniki są trudne do nabycia,a nowy kosztuje około 150 za sztukę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
serek Zgłoś #1208 Napisano 14 Maja 2013 a czym różnią się zaworki N108 w 10 i 11-tce (ETKA podaje 3 rodzaje tych zaworków, AHU - AFN/AVG - AHH) ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sagon Zgłoś #1209 Napisano 14 Maja 2013 Długością przewodu i rodzajem złączki w przypadku zaworka z ahh. Pompa z ahh ma numer 0 281 002 649,z asv,agt,alh itp 648,z afna 647,a z ahu 646. Generalnie same zaworki są identyczne,mogą mieć tylko trochę inne sitka i wtyczki oraz długości przewodów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomogolf2 Zgłoś #1210 Napisano 14 Maja 2013 Tylko,że te nurniki są trudne do nabycia,/QUOTE] a moze masz jakies numery tych nurnikow albo w czym moglby siedziec? wiem ze od niektorych pomp z TD byly walsnie takie jak mowisz ze mialy mały otworek wylotowy ale elementy w srodku obudowy nurnika TD i TDI troche sie roznia, nie chcialbym za bardzo w to ingerowac i mieszac, malo tego wiekszosc TD maja odcinajace, a nie przelotowe tak jak w wiekszosci TDI Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomek1634 Zgłoś #1211 Napisano 14 Maja 2013 Nurniki to te króćce łączące głowicę pompy z przewodami idącymi do wtrysków? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomogolf2 Zgłoś #1212 Napisano 14 Maja 2013 Tak jest Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomek1634 Zgłoś #1213 Napisano 14 Maja 2013 (edytowane) Jest jakaś różnica między nurnikami z 988 a tymi z afn'a? i które z nich warto założyć? Edytowane 15 Maja 2013 przez tomek1634 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sagon Zgłoś #1214 Napisano 15 Maja 2013 Było napisane,mają inne sprężyny,poza tym różnic nie ma.Masz te z reni,to je wsadź,nie,to zostań przy tych z afn-a. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomek1634 Zgłoś #1215 Napisano 15 Maja 2013 A w jakich pompach były te z mniejszymi otworkami o których pisałeś? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sagon Zgłoś #1216 Napisano 15 Maja 2013 Jak ktoś jest zainteresowany,to mam komplet takich nurników,cena 150 zeta+ przesyłka.Jeden taki,nowy,kosztuje około 150 zeta. A zdobyć je nie jest łatwo. W swojej ma takie same Tutaj takie z reni i naszych 10tek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomek1634 Zgłoś #1217 Napisano 15 Maja 2013 Rzeczywiście jest różnica, a możesz dokładniej opisać co zyskuje się przez to że otwór w nurniku jest taki sam jak w przewodzie? (oczywiście oprócz tego że mamy większe ciśnienie na wyjściu) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sagon Zgłoś #1218 Napisano 16 Maja 2013 Jeżeli wlewasz z większego w mniejsze,to w pewnym momencie,przy większej ilości i zwiększonej częstotliwości nalewania zacznie Ci się gdzieś przelewać,więc tym samym nie wlejesz wszystkiego.W przypadku tłokoroździelacza więcej paliwa pójdzie na otworki przelewowe. A jak będziesz lał z tej samej butelki w taką samą,to wlejesz wszystko,nawet pod dużym ciśnieniem,bo nie ma różnic wynikających z ograniczonych możliwości przepływu z większego naczynia do naczynia mniejszego. Inaczej,jak się leje z mniejszego w większe,inaczej,jak z większego w mniejsze, jeszcze inaczej,jak z takiego samego w to samo. Do takich wniosków doszedłem,a czy są słuszne,nie wiem,wydaje mi się,że tak. Mnie głównie zależało na zwiększeniu ciśnienia tłoczonego paliwa,bo to samo w sobie już bardzo dużo daje.Nie jest powiedziane,że w przypadku większego otworka w nurniku ciśnienie w przewodzie nie wzrośnie,ale obawiam się,że straci się na dawce,bo niestety przy wyższych rpm i dawkach tłok nie wszystko wtłoczy.Różnice w średnicach jednak będą tutaj przeszkodą. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomek1634 Zgłoś #1219 Napisano 16 Maja 2013 Jeżeli wlewasz z większego w mniejsze,to w pewnym momencie,przy większej ilości i zwiększonej częstotliwości nalewania zacznie Ci się gdzieś przelewać,więc tym samym nie wlejesz wszystkiego.W przypadku tłokoroździelacza więcej paliwa pójdzie na otworki przelewowe.A jak będziesz lał z tej samej butelki w taką samą,to wlejesz wszystko,nawet pod dużym ciśnieniem,bo nie ma różnic wynikających z ograniczonych możliwości przepływu z większego naczynia do naczynia mniejszego. Inaczej,jak się leje z mniejszego w większe,inaczej,jak z większego w mniejsze, jeszcze inaczej,jak z takiego samego w to samo. Do takich wniosków doszedłem,a czy są słuszne,nie wiem,wydaje mi się,że tak. Mnie głównie zależało na zwiększeniu ciśnienia tłoczonego paliwa,bo to samo w sobie już bardzo dużo daje.Nie jest powiedziane,że w przypadku większego otworka w nurniku ciśnienie w przewodzie nie wzrośnie,ale obawiam się,że straci się na dawce,bo niestety przy wyższych rpm i dawkach tłok nie wszystko wtłoczy.Różnice w średnicach jednak będą tutaj przeszkodą. Po takim tłumaczeniu to się wszystko wyjaśnia;) Warto zakładać takie nurniki do auta które ma obecnie 140Km? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sagon Zgłoś #1220 Napisano 16 Maja 2013 Tego nie wiem.Ale skoro seryjnie montowane jest to w pompie,która obsługuje duża mniejszą moc,to być może w takim silniku coś tam poprawią. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach