Skocz do zawartości
Daron

Zmiana tłokorozdzielacza 10 -> 11mm

Rekomendowane odpowiedzi

ogólnie u mnie nie zciekawie pierwsze odpalenie z rana,musi pokręcić chwile i chmurą zaj...

 

Należy przekalibrować napięcia nastawnika przy mniejszych obrotach tzn do 903 bo większe szpryce potrzebują więcej paliwa na niskich obrotach żeby był ten sam efekt co na małej końcówce.

Każdy zauważy, że po zmianie wtrysków na większe auto nie pali tak jak na ori i trzeba to korygować mechanicznie nastawnikiem (co i tak nie daje idealnych efektów) - a właśnie mapa nastawnika rozwiązuje ten problem i nastawnik zostawiamy w spokoju a auto odpala jak na seryjnych wtryskach.

 

Pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chłopaki a ja mam takie pytanie , czy zawór N108 który reguluje kąt wtrysku jest taki sam w pompach Boscha ?

np. w pompie AFN , 1Z , AHF ...... a kończąc na 107J czy też 0 460 414 987 z Renaulta ?

jeśli się różnią to czym ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ten sam podmienialem tylko kostka inna bodajze ;) Mowa o tym z 988

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, a ma ktoś taki N108 sprawny na zbyciu, obojętnie z jakiej pompy?

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ktoś ma:marecek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a jak wplywa zmiana nurnikow w modzonych pompach? skladajac hybryde korpus AFN, fala de110, tłoczek 988, a nurniki z czego? z reni? a moze z czegos innego? moze sa jakies ktore podwyzszaja wydajnosc pompy?

Edytowane przez tomogolf2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nurniki z reni niczym szczególnym się od tych z pompy od afna nie różnią.Zwróć uwagę na średnicę otworków na wyjściu,bo to daje najwięcej.

Te z reni mają jedynie mocniejszą sprężynę tłumiącą,ale i te z afna spokojnie sobie z 11tką dają radę.

Ale są takie,które zwiększają ciśnienie tłoczonego paliwa już na wyjściu z zaworka nurnikowego,bo mają dużo mniejszą średnicę na wyjściu.Praktycznie identyczną,jak otwory w przewodach paliwowych,a taka sama średnica na wyjściu i w przewodzie sporo daje.

Tylko,że te nurniki są trudne do nabycia,a nowy kosztuje około 150 za sztukę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a czym różnią się zaworki N108 w 10 i 11-tce (ETKA podaje 3 rodzaje tych zaworków, AHU - AFN/AVG - AHH) ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Długością przewodu i rodzajem złączki w przypadku zaworka z ahh.

Pompa z ahh ma numer 0 281 002 649,z asv,agt,alh itp 648,z afna 647,a z ahu 646.

Generalnie same zaworki są identyczne,mogą mieć tylko trochę inne sitka i wtyczki oraz długości przewodów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tylko,że te nurniki są trudne do nabycia,/QUOTE]

a moze masz jakies numery tych nurnikow albo w czym moglby siedziec?

wiem ze od niektorych pomp z TD byly walsnie takie jak mowisz ze mialy mały otworek wylotowy ale elementy w srodku obudowy nurnika TD i TDI troche sie roznia, nie chcialbym za bardzo w to ingerowac i mieszac, malo tego wiekszosc TD maja odcinajace, a nie przelotowe tak jak w wiekszosci TDI

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nurniki to te króćce łączące głowicę pompy z przewodami idącymi do wtrysków?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jest jakaś różnica między nurnikami z 988 a tymi z afn'a? i które z nich warto założyć?

Edytowane przez tomek1634

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Było napisane,mają inne sprężyny,poza tym różnic nie ma.Masz te z reni,to je wsadź,nie,to zostań przy tych z afn-a.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A w jakich pompach były te z mniejszymi otworkami o których pisałeś?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak ktoś jest zainteresowany,to mam komplet takich nurników,cena 150 zeta+ przesyłka.Jeden taki,nowy,kosztuje około 150 zeta.

A zdobyć je nie jest łatwo.

W swojej ma takie same

 

moje nurniki.JPG

 

Tutaj takie z reni i naszych 10tek

 

982,983,984,988,993,996.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rzeczywiście jest różnica, a możesz dokładniej opisać co zyskuje się przez to że otwór w nurniku jest taki sam jak w przewodzie? (oczywiście oprócz tego że mamy większe ciśnienie na wyjściu)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli wlewasz z większego w mniejsze,to w pewnym momencie,przy większej ilości i zwiększonej częstotliwości nalewania zacznie Ci się gdzieś przelewać,więc tym samym nie wlejesz wszystkiego.W przypadku tłokoroździelacza więcej paliwa pójdzie na otworki przelewowe.

A jak będziesz lał z tej samej butelki w taką samą,to wlejesz wszystko,nawet pod dużym ciśnieniem,bo nie ma różnic wynikających z ograniczonych możliwości przepływu z większego naczynia do naczynia mniejszego.

Inaczej,jak się leje z mniejszego w większe,inaczej,jak z większego w mniejsze, jeszcze inaczej,jak z takiego samego w to samo.

 

Do takich wniosków doszedłem,a czy są słuszne,nie wiem,wydaje mi się,że tak.

Mnie głównie zależało na zwiększeniu ciśnienia tłoczonego paliwa,bo to samo w sobie już bardzo dużo daje.Nie jest powiedziane,że w przypadku większego otworka w nurniku ciśnienie w przewodzie nie wzrośnie,ale obawiam się,że straci się na dawce,bo niestety przy wyższych rpm i dawkach tłok nie wszystko wtłoczy.Różnice w średnicach jednak będą tutaj przeszkodą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jeżeli wlewasz z większego w mniejsze,to w pewnym momencie,przy większej ilości i zwiększonej częstotliwości nalewania zacznie Ci się gdzieś przelewać,więc tym samym nie wlejesz wszystkiego.W przypadku tłokoroździelacza więcej paliwa pójdzie na otworki przelewowe.

A jak będziesz lał z tej samej butelki w taką samą,to wlejesz wszystko,nawet pod dużym ciśnieniem,bo nie ma różnic wynikających z ograniczonych możliwości przepływu z większego naczynia do naczynia mniejszego.

Inaczej,jak się leje z mniejszego w większe,inaczej,jak z większego w mniejsze, jeszcze inaczej,jak z takiego samego w to samo.

 

Do takich wniosków doszedłem,a czy są słuszne,nie wiem,wydaje mi się,że tak.

Mnie głównie zależało na zwiększeniu ciśnienia tłoczonego paliwa,bo to samo w sobie już bardzo dużo daje.Nie jest powiedziane,że w przypadku większego otworka w nurniku ciśnienie w przewodzie nie wzrośnie,ale obawiam się,że straci się na dawce,bo niestety przy wyższych rpm i dawkach tłok nie wszystko wtłoczy.Różnice w średnicach jednak będą tutaj przeszkodą.

 

 

Po takim tłumaczeniu to się wszystko wyjaśnia;) Warto zakładać takie nurniki do auta które ma obecnie 140Km?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tego nie wiem.Ale skoro seryjnie montowane jest to w pompie,która obsługuje duża mniejszą moc,to być może w takim silniku coś tam poprawią.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności