Skocz do zawartości
Daron

Zmiana tłokorozdzielacza 10 -> 11mm

Rekomendowane odpowiedzi

Jak masz pompę na stole to zaznacz sobie położenie nastawnika względem obudowy pompy i odkręć go. Dużo łatwiej ci będzie zamontować tłoczek, sprawdzić osadzenie sprężyn i co najważniejsze tej małej podkładki pod tłoczkiem a falą. W pozycji poziomej założysz również z powrotem nastawnik, wcześniej wlej tam trochę nowej ropy i pokręć wałkiem. Ja tak robiłem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

DSCF8502.jpg

 

Tłoczek w miejscu zaznaczenia na czerwono ma te ryski - reszta ok. Co sądzicie? szrot?

 

 

A tu sprężynki - w środku z afn.

springi.jpg

DSCF8506.jpg

DSCF8503.jpg

DSCF8504.jpg

DSCF8505.jpg

DSCF8507.jpg

DSCF8509.jpg

DSCF8511.jpg

Edytowane przez ieble

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ostatnie zdjęcie - ciężko stwierdzić czy to są smugi czy już rysy. Jednakże jest to część prowadząca tłok, a tłocząca jest ta z przodu (tak mi się wydaje).

Jeśli masz kawałek filcu i pastę polerską mógłbyś to spolerować - nie wiem czy czuć to pod palcem.

Po operacji polerowania bym go normalnie założył do pompy.

Sprężyny ok. Tylko załóż te 2 które były w reno, aby miały taką samą charakterystykę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ładuj ten tłok!!

W tłoku najważniejsza jest ta 1wsza cześć z czterema osiowymi nacięciami/kanałami.

Przy kanale roździelającym też jest ok.Te ryski po drugiej stronie roździelającego w niczym nie przeszkadzają.Pod pierścieniem dozatora też jest ładnie.

widywałem gorsze i pompy na nich były jeszcze w dobrej kondycji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, jak sagon pisze, jeśli nie czuć rys na przedniej części tłoczka pod igłą, to spokojnie jeszcze pochodzi ten tłoczek.

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hej. Rys nie czuć palcem - to mam go polerować? nie chciałbym narobić rys.

 

Pompa na stole - wyjąłem N108 i tam jest takie małe siteczko - całe jest zabite. Nastawnik też do czyszczenia bo kupa syfu jest po zdjęciu górnej pokrywki - kiedyś czyściłem w audi a6 c4 - najgorzej polutować później połączenia - w audi co chwile sie rozłączało....

Co do fali to nie wiem czy mam ją ruszać? tzn czy mam ją wyjąć i czyścić czy lepiej zostawić jak jest i niczego tam nie dotykać by sie rolki nie wysypały?

 

Jutro odbiore uszczelki i zabiore sie za prace - może sie uda - a jak nie to potraktuje to jako warsztaty z rozbierania i składania pompy :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ieble

najlepiej rozbierz wszystko i wyczyść, jeśli to będziesz robić pierwszy raz to, po rób sobie fotki, jak fala leży przed rozebraniem i złóż tak samo. Układaj sobie wszystko osobno i na pewno dasz radę.

Ja też pierwszy raz miałem pompę w rękach i też mi mówiono, że może nie chodzić, ale właśnie dzięki życzliwości Roberta (sagon) i Darka (Daron) wszystko poskładałem i jak do tej pory chodzi.

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak też tomku zrobie - jednak najpierw rozbiore pompe z renault - i tak idzie na złom.

 

Tomku czy czyściłeś nastawnik? nie mam takiej porządnej lutownicy by polutować póżniej łączenia.... bede musial cos pozyczyć.

 

Kurde mam lekkiego stracha przed tym zabiegiem......ale chcę to zrobić i się nauczyć.

Edytowane przez ieble

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Który nastawnik będziesz czyścił? W reno ma inną wtyczkę, więc lepiej zostać przy starym. Ale jeśli trzeba to należy przełożyć wiązkę kabli.

Ja lutuje zwykłą lutownicą i jeszcze nigdy nie puściło. Po lutowaniu sprawdzam połączenie poprzez podginanie małym płaskim wkrętakiem. Dobre połączenie to takie, w którym cyna po ostygnięciu jest połyskliwa. Jeśli jest matowa to lut może być niepewny.

Rozbieraj całą, wymyj ją w ropie, wypłucz w benzynce ekstrakcyjnej, wydmuchaj sprężonym powietrzem i składaj. Przy składaniu zawsze moczyłem części w czystej ropce. Na zaworze N108 masz 2 o-ringi. Pamiętaj o tym bo ten drugi siedzi zawsze w pompie i trzeba go wyjąc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hej, miałbym prośbę o weryfikację numeru wtyczki od strony wiązki silnika, która łączy się z pompą wtryskową 038 130 107 J (10 pin). Albo ewentualnie nie miałby ktoś takiej wtyczki lub wtyczek od vp37??? Proszę o kontakt na PW :ok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I tu stanąłem bo nie mam takiego imbusa długiego......jutro musze gdzieś kupić.

imbus.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja bym pompy wstępnej nie rozbierał. Przepłucz solidnym strumieniem benzynki i wystarczy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kup sobie taki,tylko zapomniałem,jaki tam jest rozmiar.

 

http://moto.allegro.pl/listing.php/search?string=wkrętak+torx&category=28433

 

Ja kupiłem taki,chyba t25.Możesz na niego jeszcze klucz założyć,co pomaga w odkręceniu tych śrubek.

 

http://moto.allegro.pl/wkretak-hi-tec-torx-t25-x-100mm-vorel-61383-i3018641409.html

Edytowane przez sagon

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

banshee uzasadnij czemu nie rozkręcać tej pompy wstępnej? Jakie miałbyś obawy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tomek to właśnie z tym opisem rozebrałem pompe i nie było z tym problemu, nie widać by był jakiś problem przy rozbieraniu sekcji wstępnej- dużo pomógł też sagon.

 

Dodam przy okazji - może się przyda i warto by było w tym temacie: znaleziona na forum vwgolf.pl i http://www.motor-talk.de

 

pompa 2.jpg

 

1-Osłonka króćców głowiczki wysokiego ciśnienia

2- pod nastawnik i dekiel nastawnika

3- uszczelka tłoka przestawiacza

4- na śrube głowicy (ta duża jakby trójkątna)

5- podkładki na dopływ i zrzut paliwa

6,7,9 - na zawór podciśnienia

10 - pod śrube czujnika do ustawiania momentu wtrysku

11,12 - na zawór przestawiacz kąta wtrysku

14 pod zeliwna sekcje wys cisnienia

15 - pod zaworki w głowicy pompy

 

Panowie jaką wartość powinien mieć RSW dla AFN - nie sprawdziłem przed zdjęciem pompy niestety. Czy to będzie 0,740v-0,760v czy 0,660v?

pompa 1.jpg

Edytowane przez ieble

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Możesz ustawić 0,72V.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok pompa rozebrana w drobny mak - niestety widać że passat już swoje wyjechał - ośka wg mnie wyjechana - w dużo gorszym stanie niż ośka z renault, podobnie sekcja pobierająca też jak by porysowana, jakieś odbawienia na niej są. Zrobię foto to pokaże.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wrzuć może tu jakieś porównawcze zdjęcia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wrzuce napewno - czekam na drugą już pompe z renault o numerze 0 460 414 982 - Udało mi śe kupić okazyjnie - jak przyjdzie to ją rozbiore (4 pompa w ciągu kilku dni.....) i wrzuce foto tłoczka i reszty bebechów. Czy wnętrzności pomp z renault vp37 i VW vp37 są takie same - wiadomo że fala jest inna - a reszta? Nastawnik założe z renault HDK 251, ale czy reszta bebechów też podejdzie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności