Daron Zgłoś #1001 Napisano 24 Lipca 2012 Wymyśl coś takiego, aby latem chłodziło a zimą podgrzewało Chłodniczka z termostatem - latem chłodzi, zimą jest to samo co mieliśmy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
qwertyuiop696 Zgłoś #1002 Napisano 24 Lipca 2012 (edytowane) Takie coś znalazłem Edytowane 24 Lipca 2012 przez qwertyuiop696 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ChRzAnIu Zgłoś #1003 Napisano 24 Lipca 2012 w PDkach są przecież chłodnice ON . słuchajcie teraz takie pytanie, jakbym już chciał takie coś założyc to gdzie najlepiej ?? 1- między zbiornikiem a filtrem 2- między filtrem a pompą ? Ceny za taką chłodniczkę są dość niskie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sagon Zgłoś #1004 Napisano 24 Lipca 2012 (edytowane) Ja będę wkładał chłodniczkę z bmw,jest sporo mniejsza od tych montowanych w arl-ach,czy wzdłużnych pd-kach. W pd-kach chłodniczki są duże,bo temperatura paliwa po studzeniu dochodzi do takiej samej,jaką ma silnik. Nie chcę od razu wrzucać czegoś dużego,na początek taka wystarczy. Latem powinna skutecznie zbić temperaturę paliwa,o ile nie wiem,zobaczymy. Będę ją montował z przodu,tam,gdzie najlepiej będzie studzona.Ze zbiornika do chłodniczki,przez filtr i wystudzone do pompy. Co do zimy,to skoro w bmce się sprawdza,bez żadnych termostatów,to w tdi też powinna. W vp temperatura paliwa w normalnym trybie pracy powinna się mieścić w zakresie 55-65 stopni.Ale przy bucie na bank będzie większa,stąd pomysł z dodatkowym chłodzeniem. A im on chłodniejszy,tym lepiej smaruje i lepiej się rozpyla,ma inną,lepszą gęstość. Ceny za taką chłodniczkę są dość niskie Ja kupiłem za 47 zeta fusse,gdybyś logował,to z nogą w podłodze,tak,jak w przypadku logów dynamicznych.Wiem już jaką pompa 11tka osiąga temperaturę przy normalnym trybie,teraz jeszcze potrzebny jest pomiar z nogą w podłodze. Edytowane 24 Lipca 2012 przez sagon Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomek1980 Zgłoś #1005 Napisano 24 Lipca 2012 Witam, Ja będę wkładał chłodniczkę z bmw, czy możesz podrzucić linka do takiej chłodniczki z BMW?Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sagon Zgłoś #1006 Napisano 24 Lipca 2012 http://moto.allegro.pl/chlodnica-paliwa-bmw-e39-530d-3-0d-i2469115412.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomek1980 Zgłoś #1007 Napisano 24 Lipca 2012 Dzięki, czyli nie jest jakoś strasznie droga taka chłodnica. Jeszcze raz dziękuję. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ChRzAnIu Zgłoś #1008 Napisano 24 Lipca 2012 Będę ją montował z przodu,tam,gdzie najlepiej będzie studzona.Ze zbiornika do chłodniczki,przez filtr i wystudzone do pompy. Czyli : Zbiornik chłodniczka->filtr pompa ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
banshee Zgłoś #1009 Napisano 25 Lipca 2012 Wg mnie ta chłodniczka powinna być na wyjściu z pompy do filtra. Mamy przecież zawór zwrotny w filtrze paliwa, który zamyka powrót paliwa, więc będzie ono wracało do pompy a tym samym temperatura się nie zmieni. Nawet jak otworzy się powrót to ciepłe paliwo poleci do zbiornika i będzie ogrzewać całość. Takie są moje przemyślenia "na szybko":) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sagon Zgłoś #1010 Napisano 25 Lipca 2012 Ja myślę,że zbiornik-filtr-chłodniczka-pompa. Chodzi oto,żeby prosto z chłodniczki szło do pompy.Jest jeszcze dodatkowy myk,czyli nadmiar puścić prosto do zbiornika,a zaworek zwrotny zamknąć przewodem paliwowym. Sławek,chcesz ją zamontować na powrocie? Ja bym dał na przewodzie zasilającym,za filtrem.Ale trzeba będzie to przetestować,dobrze by było sprawdzić wszystkie opcje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
banshee Zgłoś #1011 Napisano 25 Lipca 2012 Przecież z filtra idzie zimne paliwo, dopiero ogrzewane jest od pompy i na powrocie potrzebne jest chłodzenie. Jak pominiesz zaworek w filtrze (co byłoby wskazane) to i tak najlepiej schłodzić ropę na wyjściu z pompy, aby nie grzała tego w zbiorniku. Takie moje zdanie... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sagon Zgłoś #1012 Napisano 25 Lipca 2012 Sęk w tym,że powrotne,rozgrzane powiedzmy do 60ciu stopni paliwo nagrzewa też i to w zbiorniku. Można by chłodzić powrót,tak jak ma to miejsce w pd-kach,wtedy faktycznie zredukujemy temperaturę w zbiorniku. Trzeba to będzie przetestować,zobaczyć,jakie będą wartości,różnice itp. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomek1980 Zgłoś #1013 Napisano 27 Lipca 2012 Witam, ja bym proponował tak: -zbiornik, -chłodnica, -filtr, -pompa, dlatego, że latem z pompy idzie do zbiornika, a zima wraca do filtra by go podgrzać, wiec unikniemy zimą zamarzania filtra, a latem będzie dobrze schłodzone. Co o tym sądzicie? Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
banshee Zgłoś #1014 Napisano 28 Lipca 2012 myślę, że najlepiej to będzie tak, jak napisał sagon - trzeba zrobić 2 próby i zobaczyć wyniki na vagu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sagon Zgłoś #1015 Napisano 28 Lipca 2012 Chłodniczka już jest,przymierzyłem ją w kilku miejscach,ale najlepiej będzie wsadzić ją pod przednią prawą podłużnicą. Będzie blisko filtra,wszystkich przewodów paliwowych,z ładnym nawiewem,jednym słowem,tam jej będzie najlepiej. Jest ją do czego przymocować,kwestia wywiercenia dwóch otworów i będzie zamontowana. Oby się sprawdziła. Na początek pójdzie na przewód zasilający,zobaczę,jak temperatura,tak na luzie,jak i przy bucie. Zimą pewnie pójdzie na przelewowy,bo na zasilaniu może być za zimno. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomek1980 Zgłoś #1016 Napisano 7 Sierpnia 2012 Witam, dzieje się coś? Nikt nic nie modzi? Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomek1980 Zgłoś #1017 Napisano 10 Sierpnia 2012 (edytowane) Witam, panowie wczoraj włożyłem pompę z tłoczkiem i głowiczką 11cie mm, na fali DE110. Samochód udało się odpalić bez problemów na dawce 20,0mgR. Dawkę ustawiłem na (waha się) 7,0mgR, 6,2mgR, a czasami wskoczy nawet 5,6mgR. Silnik zapala dobrze, ale co mnie zdziwiło, że nie widać jakiejś dużej różnicy, a nawet muszę powiedzieć, że przy starcie z niskich obrotów, tak w przedziale 1500-2000obr/min, a nawet lekko ponad jest jakby troszkę gorzej niż było na 10tce, a później od 2500-3000obr/min jest chyba lepiej, ale 100% pewności nie mam. Mam taki kawałek testowego odcinka cały czas pod dość stroma górę, to wydaje mi się, że na pompie 10tce miałem na 5tce 165km/h, ale po wrzuceniu piątki najpierw szybkość spadała, a później znów się rozpędzał do tych 165km/h, a teraz jak zapinam 5tkę to samochód nic nie zwalnia, tylko ciągnie dalej, a na szczycie górki jest 170km/h, czyli o 5km/h więcej niż było. Mam jeszcze takie pytanie, czy winne za to może być napięcie RSW. Na 10tce na zgaszonym silniku miałem 0,720V, a na tej przerobionej 11tce mam 0,680V. Czy może to być wina tego napięcia, że na niskich obrotach bardziej jest odczuwalna turbo dziura??? Ewentualnie czego to może być przyczyna, co mogę jeszcze poprawić??? Z góry dziękuje za każdą pomoc. Proszę o ocenę logów http://vaglog.rtnet.pl/tomek.kajdzik_93782.html i http://vaglog.rtnet.pl/tomek.kajdzik_93786.html z drugiego logu ten pierwszy jest nieaktualny, na dole jest ten z 9 sierpnia 2012 godzina 22:50 Jeszcze to, ale z innego samochodu http://vaglog.rtnet.pl/tomek.kajdzik_93789.html Pozdrawiam. dodano 16.08.2012 Witam, panowie, a czy ktoś sprawdzał czy po podbiciu ciśnienia na pompie spalanie jakoś drastycznie podskoczy, czy nic się nie dzieje ze wzrostem spalania? Pozdrawiam. Edytowane 16 Sierpnia 2012 przez tomek1980 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
banshee Zgłoś #1018 Napisano 16 Sierpnia 2012 Tomek, ciśnienie wg mnie ustawione jest poprawnie. Wypełnienie wsp. w logu 004 ma jeszcze lekki zapas, jeśli log robiony był na 3 biegu. Co do "powera" to 7mg wg mnie jest za mało i masz rację, że małą widać różnicę - ja jeżdżę na dawce 4mg na seryjnym programie i to mnie zadowala. Właśnie wróciłem znad morza i spalanie średnie wyszło wg kompa 4,5 (bagażnik zawalony cały + 2 rowery na dachu), a realne 0,5 więcej. Ciśnienie mam podbite i zapewne jest po tym zabiegu ciut większe spalanie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomek1980 Zgłoś #1019 Napisano 16 Sierpnia 2012 Witam, dzięki banshee za podzielenie się spostrzeżeniami, bo właśnie chciałem podbijać u siebie ciśnienie, ale przypadkiem natrafiłem na innym forum na post arwana i właśnie to on pisał o podwyższonym spalaniu i teraz się zastanawiam czy to w ogóle ruszać czy dać sobie spokój? Jeszcze jakbyś napisał, na ile podbiłeś u siebie to ciśnienie? Co do dawki to będzie zwiększona. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
banshee Zgłoś #1020 Napisano 17 Sierpnia 2012 Ja mam podbite niedużo. O ile dobrze pamiętam to przy 500obr.pompy (1000obr silnika) ciśnienie mam około 9 bar, a to górne (2050obr,pompy) samo wzrosło coś koło 13 chyba. Głównym wyznacznikiem było doprowadzenie, aby zawór przestawiacza (vag, kanał 004) miał lekki zapas. Jak podbijesz za mocno to będą problemy w sterowaniu kąta gdy silnik nie jest mocno obciążony (stała prędkość, stały gaz) - tak było u mnie, ale ja nie dawałem pompy do żadnego zakładu tylko sam dłubałem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach