wojta Zgłoś #1 Napisano 16 Stycznia 2011 pytanie brzmi czy napewno trzeba cofac w b6 tylne tloczki komputerem ? wyciagnalem zacisk wszystko wyglada standardowo (normalnie) oprocz dodanego silniczka hamulca recznego tloczek jest normalny ma zrobine naciecia pod uchwyt do wkrecania tloczka i tyle pytam dla pewnosci by nie narobic szkud bo jeszcze b6 nie robilem ale wydaje sie ze wszystko jest normalnie passat b6 rok 2007 1.9 diesel BXE z gory dziekuje za informacje pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #2 Napisano 16 Stycznia 2011 tak trzeba cofnąć kompem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojta Zgłoś #3 Napisano 16 Stycznia 2011 ale po grzyba ? ---------- Post added at 15:06 ---------- Previous post was at 14:57 ---------- odpuszczam hamulec reczny cofam recznie tloczek i tyle wiec jak i po co robic to kompem skoro silniczek odpowiada tylko za ruch lapy recznego gdzie w innych autach odbywa sie to za pomoca linki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #4 Napisano 16 Stycznia 2011 było o tym na forum jesli nie cofniesz kompem to uszkodzisz sterownik pompy czy coś takiego ale mogę się mylić nich posiadacze się wypowiedzą Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sebula1984yoo Zgłoś #5 Napisano 16 Stycznia 2011 witam,ja wymieniałem sam i zrobiłem to bez kompa,a mianowicie po ściągnięciu koła i wyjęciu starych klocków musisz odkręcić silniczek od ręcznego to są dwie śrubki(nr9)i go zdjąć w uchwycie zostaje tył tłoka i na środku otwór na klucz(gwiazdkę chyba T45)i kręcąc wkręcasz tłoczek,potem składasz wszystko uważając na oring uszczelniający silniczek i po przekręceniu zapłonu naciśnij przycisk ręcznego wtedy trzy razy się zaciśnie i odblokuje(tak się ustawia)u mnie działa oki zrobiłem już 30tyś km i nie mam problemu na przeglądzie 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojta Zgłoś #6 Napisano 16 Stycznia 2011 swietnie dziekuje o to mi chodzilo czyli sprawa prosta Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
popiolek4 Zgłoś #7 Napisano 16 Stycznia 2011 Prawidlowo powinno sie cofnac tloczki kompem ale pamietajmy ze cofaja sie one tylko o okreslony skok do wymiany a nie do samego konca i jest on oczywiscie wiekszy niz skok w normalnym uzyciu hamulca. Dlatego jesli zjezdzimy klocki do samej blachy to wtedy po zamontowaniu nowych szczelina miedzy nimi bedzie mniejsza niz grubosc tarczy i nie zlozymy hamulca, dopiero wtedy mozemy jeszcze cofnac tloczki recznie tak aby klocki zmiescily sie na tarcze. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojta Zgłoś #8 Napisano 16 Stycznia 2011 no to juz nic nie kumam robil to ktos ? ---------- Post added at 20:57 ---------- Previous post was at 20:56 ---------- bede wymienial klocki i tarcze wiec ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
popiolek4 Zgłoś #9 Napisano 16 Stycznia 2011 (edytowane) Podepnij VAGa i bez problemu. Ja nie jestem osobiscie za rozbieraniem zaciskow czy tam odkrecaniem silnikow jak to robil sebula1984yoo. A do tego Ty Wojta taki fachowiec-elektromechanika diagnostyka komputerowa- i masz problem? Edytowane 16 Stycznia 2011 przez popiolek4 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojta Zgłoś #10 Napisano 16 Stycznia 2011 moj com nie ma tej opcji czy jest opcja pociagniecia jakiegos pirata by je cofnac ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sebula1984yoo Zgłoś #11 Napisano 17 Stycznia 2011 ja robiłem hamulce tak jak pisałem,nie mam najmniejszego problemu z hamulcami:dobrze,przeglądami i zero komunikatów na kompie:dobrze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojta Zgłoś #12 Napisano 23 Stycznia 2011 tak wiec dzis wymienilem te klocki bez cofania komputerem:zeco sprawa prosta bez problemowa sciagamy zacisk klucz 13 i 15 plaski gdy juz mamy zacisk w dloni odkrecamy silniczek elektyczny hamulca recznego odkladamy go na bok z tylu zacisku pojawi nam sie sruba na klucz torx ktora krecimy na maxa zgodnie z ruchem wskazowek zegara patrzac na nia z gory (lewy gwint ) krecac normalnie wypadnie nam tloczek gdy ta srube wykrecimy na maxa mozemy dopiero cofac tloczek potem tylko poskladac wszystko do kupy pamietajac by torx (zewnetrzny)silniczka dobrze weszedl w torx(wewnetrzny) zacisku po wymianie obu stron zalaczamy hamulec reczny ktory sam sie ustawi i cala filozofia pozdrawiam 1 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bastii Zgłoś #13 Napisano 23 Stycznia 2011 Ja u siebie wymieniłem bez pomocy kompa i ściągania silniczka. Wkręciłem tłoczek i jak do tej pory wszystko śmiga jak trzeba. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
carlo55 Zgłoś #14 Napisano 25 Czerwca 2011 mozemy jeszcze cofnac tloczki recznie tak aby klocki zmiescily sie na tarcze. Cofnąłem tłoczki kompem ale nowe klocki nie mieszczą się w zacisk. Czy mogę cofnąć je jeszcze kluczem żeby zwiększyć przestrzeń na nowe klocki. Chodzi o to czy jest wskazane takie manualne cofanie? Nic sie nie zepsuje? Wkręca się w odwrotną stronę do wskazówek zegara? Wiem że nowe zaciski nie są tanie i wolałbym ich nie wymieniać. Lubie te stare Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #15 Napisano 25 Czerwca 2011 Cofnąłem tłoczki kompem ale nowe klocki nie mieszczą się w zacisk. Czy mogę cofnąć je jeszcze kluczem żeby zwiększyć przestrzeń na nowe klocki. Chodzi o to czy jest wskazane takie manualne cofanie? Nic sie nie zepsuje? Wkręca się w odwrotną stronę do wskazówek zegara? Wiem że nowe zaciski nie są tanie i wolałbym ich nie wymieniać. Lubie te stare może spróbuj wykręcić silniczek od ręcznego i wtedy założyć te klocki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
s27 Zgłoś #16 Napisano 25 Czerwca 2011 Cofnąłem tłoczki kompem ale nowe klocki nie mieszczą się w zacisk. Czy mogę cofnąć je jeszcze kluczem żeby zwiększyć przestrzeń na nowe klocki. Chodzi o to czy jest wskazane takie manualne cofanie? Nic sie nie zepsuje? Wkręca się w odwrotną stronę do wskazówek zegara? Wiem że nowe zaciski nie są tanie i wolałbym ich nie wymieniać. Lubie te stare komp. nie robi wszystkiego, musisz jeszcze paluszkiem wcisnąć tłoczek:bleble Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
carlo55 Zgłoś #17 Napisano 25 Czerwca 2011 Wolałbym to zrobić bez wykręcania silniczka. Jak to się robi prawidłowo? Znajomy mechanik mówił żebym uważał z tymi narzędziami do wkręcania tłoczków. Czy jest możliwość żebym robiąc to sam coś popsuł? Chodzi o te wkręcanie tłoczków bo VCDS działa jak trzeba. ---------- Post added at 17:08 ---------- Previous post was at 17:06 ---------- komp. nie robi wszystkiego, musisz jeszcze paluszkiem wcisnąć tłoczek Musiałbym mieć nadzwyczajnie silny paluszek . Z tego co wiem to z tyłu tłoczki sie wkręca a nie wciska Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
s27 Zgłoś #18 Napisano 25 Czerwca 2011 W B6 - 3C0 nie wkręcamy tylko wciskamy a wystarczy użyć jak pisałem paluszków !!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
carlo55 Zgłoś #19 Napisano 25 Czerwca 2011 No więc tak, klocki były już ostro zużyte, firmy TRW a podajże takie montują jak auto wyjeżdża z fabryki. Po cofnięciu tłoczka VCDS'em i po założeniu nowych klocków zacisk po prostu nie wchodzi na klocki. Tłoczek sie cofną ale nie aż tak żeby go założyć. Próbowałem wcisnąć go na starych klockach ciągnąc do siebie ale ani ruszył więc nie ma mowy tutaj o wciśnięciu go paluszkami. Swoją drogą skoro tłoczek sie wciska to dlaczego są na nim nacięcia pod klucz? Czy ktoś jeszcze może sie wypowiedzieć w tej kwestii bo sam już sie pogubiłem. Jedni piszą że sie wkręca, jedni że wciska?!? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
silver0044 Zgłoś #20 Napisano 26 Czerwca 2011 No więc tak, klocki były już ostro zużyte, firmy TRW a podajże takie montują jak auto wyjeżdża z fabryki. Po cofnięciu tłoczka VCDS'em i po założeniu nowych klocków zacisk po prostu nie wchodzi na klocki. Tłoczek sie cofną ale nie aż tak żeby go założyć. Próbowałem wcisnąć go na starych klockach ciągnąc do siebie ale ani ruszył więc nie ma mowy tutaj o wciśnięciu go paluszkami. Swoją drogą skoro tłoczek sie wciska to dlaczego są na nim nacięcia pod klucz? Czy ktoś jeszcze może sie wypowiedzieć w tej kwestii bo sam już sie pogubiłem. Jedni piszą że sie wkręca, jedni że wciska?!? napewno sie wkrecaja.osobiscie mialem problem z tymi nieszczesnymi silniczkami ,niestety osobno ich nie dostaniesz tylko w komplecie z zaciskiem .ale wracajac do tematu to przy wymianie zaciskow odrazu wymienilem klocki przy uzyciu kompa i klucza do tloczkow .wiec wkrecasz nie wciskasz.aaaa jeszcze jedno po wymianie klockow trzeba zrobic kalibracje zaciskow co by rownomiernie zaciskaly pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach