Skocz do zawartości
rufers

[B5FL] Negatyw kół tylnych

Rekomendowane odpowiedzi

Orientuje się ktoś, czy camber kit/ camber plates (czy jak to się jeszcze nazywa) pasuje z jakiegoś innego auta do Paska? Chodzi mi o to, że do hondy/bmw jest tego mnóstwo, natomiast do VW w Polsce praktycznie nie występuje. Nawet do zastawy można znaleźć na allegro :lol

 

Ewentualnie tak jak czytałem w paru tematach z golfami, ludzie dają zwykłe podkładki (pod którąś śrubę, nie wiem którą) i to robi negatyw. Tematu nie ogarniam, ale może ktoś coś wyjaśni? Ewentualnie, czy dał by to radę ten patent w Passacie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

i tak po za tematem mam autko glebnięte troszke ponad 50mm i właśnie zauważyłem dość spory negatyw tył/przód da sie go wyeliminować czy po prostu jest to nieodłączny element glebienia samochodu ;p przyznam że jeździ sie kozacko w zakręty jak po torach ale na pewno nie wpływa to korzystnie na elementy zawieszenia no chyba że sie mylę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tył to wątpię że ci się zrobił, bo w tym aucie tył będzie normalny ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie wiem na ile skreciłem z tyłu gwint ale całkiem sporo i powiem ze negatyw lekki mi sie też zrobił wiec możliwe ze u kolegi TuRbO4Fun też się zrobił tylko może przedobrzył z tym znaczny albo miał na myśli nieznaczny:P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

z tyłu negatywu nie będziesz miał

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no to i ja dodam swoje 3 grosze,auto używane czysto weekendowo,założony gwint zimą jest max do góry i spokojnie śmigam 3 sezon na jednych oponach,lato regulacje mam całkowicie wyciągnięte i nikt mi nie wmówi że nie robi się negatyw bo co sezon wymieniam opony z tyłu bo są zjechane od wewnątrz jeśli to nie negatyw to niby co?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jest to nieustawiona zbieznosc ;) bo nawet przy negatywie można prawdiłowo ustawić zbieżność. Dużo bardziej niszczy opony brak zbieżności niż negatyw. Przy delikatnych negatywach rzędu max 3 stopnie, oraz przy prawidłowej zbieżności opona powinna sie zużywać jedynie nierownomiernie, ale nie duzo szybciej.

 

Nie każdy jednak potrafi porządnie ustawic zbierznosc z negatywem i tutaj jest problem :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zbieznosc z tylu??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zbieznosc z tylu??

 

Za szybko myślałem i nie skupiłem się na czytaniu :P pisałem oczywiście o osi przedniej, a jak koledze tak strasznie zjada opone z tyłu to nie wiem jaki może być powód, może zle ciśnienie w oponach :hmm

Paru znajomych jeździ z negatywem w BMW, dobrze ustawiona zbieżność, dobre ciśnienie i z oponami większych prblemów nie mają. Dodatkowo jeden ma opony nie kierunkowe i co sezon przekładał stronami, opony ma praktycznie równomiernie zurzyte, najwięcej mięsa na środku :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

troszkę odkopie temat...

na tylnej osi mam różne kąty kół lewego i prawego, w zasadzie prawe jest ok, a lewe wpada w lekki negatyw.

1. co może być przyczyną odchylenia koła tylnego?

2. jak to lepiej wyrównać - prawe dać w negatyw ew. jak czy wystarczą podkładki pod śruby mocujące piasty do belki (są 4 - 2 u góry i 2 u dołu - tu jak dam 2 podkładki to kąt się zmieni) - czy to jest bezpieczny sposób, czy lewe prostować - jak...?

 

dodam że auto nie bite na 100% ręcze za to, żeby taki kąt zrobić trzeba by ew. wewnętrzną stroną koła uderzyć bokiem - mało prawdopodobne....

Edytowane przez Vpuchaty

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
troszkę odkopie temat...

na tylnej osi mam różne kąty kół lewego i prawego, w zasadzie prawe jest ok, a lewe wpada w lekki negatyw.

1. co może być przyczyną odchylenia koła tylnego?

2. jak to lepiej wyrównać - prawe dać w negatyw ew. jak czy wystarczą podkładki pod śruby mocujące piasty do belki (są 4 - 2 u góry i 2 u dołu - tu jak dam 2 podkładki to kąt się zmieni) - czy to jest bezpieczny sposób, czy lewe prostować - jak...?

 

dodam że auto nie bite na 100% ręcze za to, żeby taki kąt zrobić trzeba by ew. wewnętrzną stroną koła uderzyć bokiem - mało prawdopodobne....

 

ja mam z prawej delikatny negatyw a z lewej jest ok. Zauważyłem, że tak często jest właśnie. Kumpel w B4 to samo ma. Jedno prosto drugie negatyw .... i jeszcze parę osób tak miało. A to wszystko widzialem na VAG evencie ... i nie wiem o co cman .

 

Też mam 100% nie bitą furę .. .. dałem sobie spokój z tym...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odkopuję temat. Są jakieś i gdzie można kupić podkładki "camber" żeby z tyłu zrobić negatyw ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności