Remek Zgłoś #41 Napisano 1 Marca 2011 Po co ci w zasilaczu warsztatowym 5A wydajności prądowej? No toć już zjechałem z 10A do 3A A po co... no w zasadzie sam nie wiem. Zastosowanie zasilacza od PC jest pomysłem złym Z zasady miał być to tani projekt, podstawą jego miało być właśnie wykorzystanie zasilacza od PC. Zacząłem się rozpędzać, ale jednak wracam do podstaw - zakupię jedynie ten potencjometr 3W i będę miał regulację 0-12V z max. obciążeniem 3W ... Wracam do projektu który narysowałem kilka postów wyżej ... Ale przynajmniej jestem trochę mądrzejszy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pszemek Zgłoś #42 Napisano 1 Marca 2011 Wracam do projektu który narysowałem kilka postów wyżej ... To też jest źle narysowane. Potencjometr jest szeregowo z obciążeniem - czyli jest to regulacja prądu. Jeśli koniecznie chcesz mieć regulację samym potencjometrem to podłącz go w układzie dzielnika napięcia Skrajne nóżki potencjometru do zasilacza, środkowa i jedna ze skrajnych to wyjście regulowane. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Remek Zgłoś #43 Napisano 1 Marca 2011 No właśnie też mi ten schemat nie pasował Jaki potencjometr muszę wstawić pomiędzy masę a +12V żeby mieć płynną regulację 0-12V Czyli jak jeden wstawię tak jak Ty pokazałeś, a drugi tak jak u mnie na schemacie, to będę miał regulację i prądu i napięcia ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pszemek Zgłoś #44 Napisano 1 Marca 2011 Czyli jak jeden wstawię tak jak Ty pokazałeś, a drugi tak jak u mnie na schemacie, to będę miał regulację i prądu i napięcia ... Nie. Wystarczy do tego jeden potencjometr podłączony tak jak narysowałem. Zwróć uwagę na charakterystykę potencjometru - powinna być liniowa. Czyli oznaczenie A na końcu. Np. 10kOhm A. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
yunivers Zgłoś #45 Napisano 17 Marca 2011 witam.mam taki oto regulator obrotów od wentylatora w ścianie i chce go podłączyć na przewodzie do silnika od pralki automatycznej tylko nie wiem w które miejsca wpiąć kable.pomóżcie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
monter Zgłoś #46 Napisano 17 Marca 2011 Jaką moc ma ten silnik? Ten regulator jest do max 1,5A .. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość tomczakus Zgłoś #47 Napisano 25 Listopada 2012 witam mam bardzo podobny silnik z pralki tylko wiecej jest w nim przewodow i nie mam pojecia gdzie co i jak zrobic zeby go podlaczyc? prosze o pomoc pozycja 1 czerwono bialy pozycja 2 puste pozycja 3 cienki czerwony (od pradnica tachometryczna?) pozycja 4 cienki czerwony (od pradnica tachometryczna?) pozycja 5 czerwony pozycja 6 czarny pozycja 7 czarny pozycja 8 szary (szczotka?) pozycja 9 szary (szczotka?) pozycja 10 brazowy no i fotke ze schematu z obudowy tez mam z gory dziekuje za pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Remek Zgłoś #48 Napisano 4 Grudnia 2012 Kolejne pytanko Panowie. Przeprowadziłem się do nowego mieszkania. W piwnicy kończę sobie urządzać warsztat. Jest tylko taki problem, że napięcie w piwnicach jest =110V (stałe). Do niczego mi się takie napięcie nie przyda . Jak tanim kosztem przerobić to sobie na 12/24V Jako że stałe, to trafa odpadają ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #49 Napisano 4 Grudnia 2012 A jakiej mocy urządzenia planujesz podłączać? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Remek Zgłoś #50 Napisano 5 Grudnia 2012 Mam dwa reflektory 24V 60W i chciałbym to zastosować na oświetlenie warsztatu. No i dodatkowo czasami pewnie "coś jeszcze" podłączyć ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #51 Napisano 5 Grudnia 2012 Najtaniej wyszłoby kupić zasilacz komputerowy - 12V na wyjściu, jeżeli bardzo chcesz 24V to np. prostownik samochodowy. Obecnie sporo w/w urządzeń działa zarówno na 230~ jak i 110= - jest to opisane na obudowie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Remek Zgłoś #52 Napisano 5 Grudnia 2012 Do kilku zasilaczy PC mam dostęp, ale niestety są na ~230V. A czy coś będzie na wyjściu, jak na wejście podam =110V Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
monter Zgłoś #53 Napisano 5 Grudnia 2012 (edytowane) Najtaniej wyszłoby kupić zasilacz komputerowy Ale: napięcie w piwnicach jest =110V (stałe) Jeśli to napięcie jest stałe (jednopołówkowe - wyprostowane diodą) to żaden zasilacz/urządzenie nie zadziała. Co innego jak to napięcie jest zmienne i obniżone do 110V Edytowane 5 Grudnia 2012 przez monter Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Remek Zgłoś #54 Napisano 5 Grudnia 2012 No właśnie niestety jest stałe Przy zmiennym trafo załatwiłoby sprawę ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #55 Napisano 5 Grudnia 2012 Zasilacz impulsowy jak najbardziej zadziała nawet na stałym napięciu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
monter Zgłoś #56 Napisano 6 Grudnia 2012 Zasilacz impulsowy jak najbardziej zadziała nawet na stałym napięciu. Na jednopołówkowym ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Remek Zgłoś #57 Napisano 6 Grudnia 2012 Hmmmm... Mam kilka takich malutkich zasilaczy (wtykowych) - pozostałości po różnym sprzęcie. Porobiłem testy, i po podłączeniu pod te =110V na wyjściu uzyskuję około połowę znamionowego napięcia... Nie wiem tylko jak będzie z wydajnością prądową. Jeden z nich nominalnie na wyjściu ma ~24V, w piwnicy uzyskałem z niego ~6V. Jakoś nie całkiem to napięcie chyba jest wyprostowane... Może w takim razie zasilacz od PC też by poszedł. Ale to i tak daje mi tylko 6V Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukisio Zgłoś #58 Napisano 6 Grudnia 2012 A nie wypadałoby by go jeszcze raz wyprostować (mostek Gretza)? I wtedy przetwornica aby dojść do 24VDC /12VDC Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Remek Zgłoś #59 Napisano 7 Grudnia 2012 Tak Łukasz, ale: tanim kosztem a przetwornica już tania nie jest ... Generalnie za jakieś dwie stówy (materiał) plus jakas opłata manipulacyjna mógłbym sobie doprowadzić ~230V. Ale wolałbym tych kosztów uniknąć ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach