Skocz do zawartości
artur94

Koło pasowe alternatora (sprzęgiełko) - jak wymienić?

Rekomendowane odpowiedzi

Andrew88 - Jeżeli możesz, to sprawdź to dokładnie, co ci tam śwista piszczy itd. najlepiej sprawdzić to po zdjęciu paska, z koła pasowego alternatora i sprawdzeniu ręką jakie tam luzy występują i czy to na pewno sprzęgiełko, a nie np. napinacz.- Jak to zrobić to poszukaj na forum. Decyzja należy do ciebie czy te części dają rade na tą trasę. Odgłosy z mojego napinacza słyszę już dość dawno jestem pewien że zrobiłem 4000km jak nie więcej. Byłem na święta w PL a to w jedną stronę 1450km nie cisnołem zbyt szybko max to 140km/h.

Na twoim miejscu, wymienił bym co potrzeba, a jeżeli nie masz czasu, to wykup sobie ubezpieczenie na wypadek awarii, to na spokojną głowę, a na nogę lekkie buty i możesz jechać.;-))

 

Desper: Dzięki za info, ale ja kupie kompletny tak czy inaczej, ale dzięki tobie i kolegą "boguslawo" oraz "skwaru" wiem na 100% co potrzebuje.

Tylko nie popełnij błędu jeszcze raz, zwróć uwagę na rozmiar wewnętrzny twojego klucza "rurki" i na to jak wygląda ten klucz z tego linku co powyżej mi poleciłeś- ten klucz "Splin M10" ma wyraźne zgrubienie i może nie przypasić do "rurki"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź "artur94"... jutro jadę to sprawdzić dokładnie i oby to było tylko jakieś łożysko, żeby szybko wymienić, bo w traske trzeba jechać :D Autocasco na szczęście mam (na całą Europę), ale z tymi lekkimi butami to może być ciężko na niemieckich autostradach :D ... A propo to jade szukać auta do Niemiec (dla Taty), także ciekawa wycieczka się szykuje i nie chciałbym, żeby mnie mój Pasio zawiódł w trasie ;)

 

Pozdrawiam ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A więc mogę zakończyć temat zrobione bez najmniejszego problemu czas pracy 3h. Wymienione części to, napinacz, oraz kolo pasowe alternatora.

Pytałem wcześniej, z jaką siłą dokręcić koło pasowe na alternator, z poniższej strony uzyskałem informacje że powinno to być 80Nm, ale nie potwierdziłem tego sobie w innym miejscu, ale gostek wydaje się prawdomówny. Sami zobaczcie. Ah bym zapomniał wszystkie gwinty są "w prawo zakręcać, w lewo luzować" zwróćcie uwage na śrubę wiskozy często ludzie popełniają błąd bo jest odwrócona do miejsca w którym się znajdujecie.

Strona po niżej jest po angielsku ale po obejrzeniu zdjęć już wszystko powinno być jasne.

W skrócie;

-odłączyć "-" od akumulatora

- odkręcić sprzęgło wiskotyczne

- odkręcić alternator i go wyjąć

- odkręcić koło pasowe alternatora za pomocą wyżej wymienionego klucza (nie było bardzo mocno zakręcone)

- zakręcić nowe koło pasowe 80Nm

- jeżeli jest taka potrzeba wymiana napinacza

Składacie w odwrotnej kolejności

 

http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=200181

Edytowane przez artur94

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, diagnoza zrobiona: do wymiany rolka napinacza paska od alternatora i napinacz paska od klimy (oby dwa wydawały te dziwne dźwięki o których pisałem)... i dwie osłony na przegubach :/ Tyle dobrze, że to wyczaiłem za w czasu, bo byłoby po przegubach za chwile ! Jutro to zrobię i na traskę będzie Pasio zdrowy :D

 

Pozdrawiam ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. U mnie też piszczy jak wściekłe na zimnym a szczególnie teraz jak są mrozy. Mam tak że, odpalę pasia i przez chwilę jest cisza elegancko wszystko pracuje a po upływie ok (20-30s) coś się załącza i wydobywa się ten potworny pisk. Czy to jest właśnie ta nieszczęsna rolka alternatora???

proszę o pomoc i doradę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.Panowie,aby wymontować alternator nie trzeba odkręcać wentylatora ze sprzęgiełkiem ponieważ element do którego jest alternator przykręcany ma specjalnie wyżłobienie aby można wyjąć alternator z częściowo włożoną śrubą.

Tą śrubę która jest bliżej silnika należy wykręcić i wyjąć do momentu aż dotknie sprzęgiełko wentylatora i wtedy alternator wychodzi bez problemu.

Drugą śrubę wykręcamy i wyciągamy zanim zaczniemy szarpać alternatorem.

Po wyjęciu widać o co chodzi :mlask

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, a może ktoś zna numery sprzęgiełka do AFN???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam, a może ktoś zna numery sprzęgiełka do afn???

bosch 1126601566

cargo 230083

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,wczoraj sciaglem pasek z rolki alternatora i jak krece reka rolke w prawo to kreci sie razem z wirnikiem i slychac lekkie trekotanie ,jak krece w lewo to tez razem z wirnikiem ale juz nie trekocze w obie strony jest taki sam opor,czy sprzegiełko mam do wymiany prosze o odpowiedz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam,wczoraj sciaglem pasek z rolki alternatora i jak krece reka rolke w prawo to kreci sie razem z wirnikiem i slychac lekkie trekotanie ,jak krece w lewo to tez razem z wirnikiem ale juz nie trekocze w obie strony jest taki sam opor,czy sprzegiełko mam do wymiany prosze o odpowiedz
terkot powoduje sprzęgło alternatora które nie powinno pozwolić na kręcenie w jedną str

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
terkot powoduje sprzęgło alternatora które nie powinno pozwolić na kręcenie w jedną str
Sprzęgło dziala bezszelestnie, ten odgłos powstaje kiedy kręci się alternatorem przeciwnie do kierunku pracy (szczotki są tak wyszlifowane)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wlasnie mi tryka w prawo zgodnie z kierunkiem pracy, w lewo gdy obracam nic nie slychac.Nic nie czuc aby cos przeskakiwalo lub blokowalo ,prawo czy lewo taki sam opór krecenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Probowal juz ktos czy idzie zdjac pasek z sprzegielka alternatora bez wyciagania visko?tzn poluznic napinacz i zdjac tylko z kola pasowego alternatora i podwiesic pasek i wymienic sprzegielko i spowrotem go zalozyc?Czy komus ta sztuka sie udala?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

z tego co wiem raczej niemożliwe jest zdjęcie sprzęgiełka z alternatora zamontowanego na aucie.musisz wyjąć alternator co zajmuje 15 min

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
z tego co wiem raczej niemożliwe jest zdjęcie sprzęgiełka z alternatora zamontowanego na aucie.musisz wyjąć alternator co zajmuje 15 min

 

sa specjalne klucze taki jak ten np

408_0[1].jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ale takim kluczem nie podejdziesz do sprzęgiełka bez wyjęcia altka ;]

oraz: da się jak najbardziej bez wyciągania wisko.

ciut się ciągnie altka, ciut wyciąga śrubę i tak na zmianę już w ostatniej fazie.

tak jak kolega wyżej napisał: jakieś 15 min.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

klucz który pokazałeś służy do demontażu koła pasowego z alternatora ale nie wsadzisz go na zamontowany alternator.musisz zdemonotwać alternator

 

---------- Post added at 19:07 ---------- Previous post was at 19:05 ----------

 

da się jak najbardziej bez wyciągania wisko.

ciut się ciągnie altka, ciut wyciąga śrubę i tak na zmianę już w ostatniej fazie.

tak jak kolega wyżej napisał: jakieś 15 min.

można też uciąć jedną śróbę a potem wkręcić od drugiej strony ale to się nazywa rzeźba

można też zobić jak ja raz zrobiłem przyjechał do mnie kolega który jechał tego dnia w trasę z uk do polski i musiał wymienić sprzęgiełko.jako że nie miałem tego klucza a była to niedziela i nie można było go kupić poszła w ruch kątówka

picture.php?albumid=1231&pictureid=7606

ale i tak alternator był wyciągnięty

Edytowane przez jacenty02

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A potem uciętą śrubę w kawałkach wsadzać?

nie widzę porównania między jakimiś wycinaniami, a normalnym wyjęciem śruby, bez niepotrzebnego demontowania niektórych elementów.

określenie "rzeźba" jest mocno nie trafione.

 

wyjmowałem alternator w ten sposób bodajże 3 razy i zajmuje to ok 15 min.

wyjmowanie wisko jest konieczne dopiero przy wymianie napinacza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A potem uciętą śrubę w kawałkach wsadzać?
wsadzić nową

 

---------- Post added at 19:14 ---------- Previous post was at 19:13 ----------

 

wyjmowałem alternator w ten sposób bodajże 3 razy i zajmuje to ok 15 min.
być może w Twoim AFN jest to możliwe w avf musisz ciąć nie ma możliwości wyjąć dolnej sróby bez demontarzu wisko lub cięcia śróby

dodam jeszcze że niektórzy wyłamują szczebelki wisko wtedy można

Edytowane przez jacenty02

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wsadzić nową

whatever :)

takie rzeźby nie są koniecznie.

Wszystko jest tam na wcisk, ale stara wyjęta wraca na swoje miejsce bez problemu.

 

---------- Post added at 20:21 ---------- Previous post was at 20:18 ----------

 

aaaaaaaaaaaa

dobra, w ogóle nie o tych motorach mówimy :)

nie spojrzałem w opisy,

meja kulpa ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności