derics Zgłoś #1 Napisano 6 Stycznia 2011 (edytowane) Witam Chciałbym zapytać was o poradę w wyborze auta. Zależy mi na tym aby było one gabarytów porównywalnych do Passata B6, którym miałem okazję rok pojeździć, i sprzedałem tylko i wyłącznie z powodu przebiegu (do dzisiaj uważam że popełniłem błąd...). W Passacie żadnych awarii przez rok nie miałem, spalanie na trasie między 4-5.5 litra, jak się śpieszyłem to 7, w mieście między 6.8-8, jak dla mnie rewelacja. Teraz jeżdżę Mesiem E220CDI to spalanie w mieście poniżej 9l nie schodzi... waha się między 11 a 12... Przechodząc do rzeczy, mam zamiar na wakacje wybrać się na trip wokół europy dlatego oszczędność to dla mnie pojemność + spalanie + awaryjność, a raczej jej brak Myślałem nad Passatem B6, Skodą Octavią II oraz Vectrą C. Kombi lub sedan, bez różnicy dla mnie, teraz jest tylko kwestia silnika. Z tego co się orientowałem to spalanie między 1.9 w passacie a 2.0 nie różni się zbytnio, nawet na plus dla 2.0 przy jeździe po autostradach. Nie wiem natomiast jak to kształtuje się w skodzie oraz w vectrze. Myślałem nawet nad signum, chodź opinię są skrajne na plus i na minus. Skoda i Vectra mają plus jeśli chodzi o rocznik, 2007 w cenie Passata 2005. Dacie radę jakoś pomóc ? PS. Zapomniałem dodać jeszcze, że rozważam Audi A4 B7, kwota jaką dysponuje to 40-45tyś PS2. Jak to wygląda z awaryjnością silników bluemotion? Edytowane 6 Stycznia 2011 przez derics Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
biszkopt Zgłoś #2 Napisano 6 Stycznia 2011 Passek 2.0TDI 170KM z DSG... goniony dosyć i jego srednie to 6,6l/100km. Octavia, ciekawe autko ale odczujesz dużą różnicę między Passkiem, a co dopiero Mercem - siostra Golfa kombi. Audi... Audi jest troszkę mniejsze od B6tki, ale jakościowo dobrze się spisuje, a silnik to 1.9TDI 116KM daję rady. Vectre osobiście bym odpuścił tak jak Mundka i Lagune. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
derics Zgłoś #3 Napisano 6 Stycznia 2011 (edytowane) Co do passatów to na autocentrum szczerze przerażają mnie opinie o awaryjności i kosztach pompowtryskiwaczy... Dotyczy to wszystkich silników w 2.0TDI B6? A jak wygląda różnica wielkości B6 a Jetta? Bo coś o tym aucie zawsze i wszędzie cicho Edytowane 7 Stycznia 2011 przez derics Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
domelotdi2.0 Zgłoś #4 Napisano 8 Stycznia 2011 A jak wygląda różnica wielkości B6 a Jetta? Jetta to po prostu golf sedan Ja bym tutaj polecał Forda mondeo mk4. Polecam silniki francuskie czyli 2.0 TDCi oraz 2.2TDCi. W aucie tym występuje jeszcze 1.8 TDCi ale to konsrukcja forda która nie jest już niestety pierwszej młodości i przedewszyskim nie ma już takiej kultury pracy jak francuskie silniki. Auta te są bezawaryjne, z reguły dobrze wyposażone, cięszą się dużym zainteresowaniem na rynku wtórnym i według mnie dużo lepiej się prezentują od Passata. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtekk Zgłoś #5 Napisano 8 Stycznia 2011 ja bym sie nie pchał w europe, mazda 6, honda accord myslales na tym? znacznie mniej awaryjne auta niz padlina vw czy audi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Michal1980 Zgłoś #6 Napisano 9 Stycznia 2011 wojjtek, a niby skad wiesz, ze europejskie to padlo, a mazda i honda sa cacy? Jak dbasz tak masz i tyle. Przejrzyj sobie raporty tuv czy dekry, a nie sugeruj sie tym, co powie Ci kumpel mechanik. derics - ja na Twoim miejscu zostalbym przy Mercedesie. Jesli nie masz z nim problemow (choc to spalanie troche dziownie wysokie wg mnie) to te 2 litry oleju napedowego Cie nie zbawia. Ale jesli koniecznie chcesz zmiany, to ja bym bral albo Passata (2.0 170) albo Peugeota 407 (2,2 hdi 170) - nie wiem jak z awaryjnosci tego drugiego, ale wielkoscia jest poddobny a spalanie ma chyba nawet nizsze niz Pasek. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
derics Zgłoś #7 Napisano 9 Stycznia 2011 W Peugeoty nie chce się pchać, do tej pory kilka sztuk z francji oglądałem, wszystko bite Honda odpada, w stare się pchać nie chcę a te nowe trzymają cenę + 2.2tdi... trochę dużo jak na objazd wokół europy Mercedes odpada ze względu na to spalanie... jak jest ciepło to 8-10 litrów w mieście, ale na trasie poniżej 7 litrów to nie ma szans. Mazda dużo pali, dwóch znajomych ma, to w mieście powyżej 8 litrów non stop. O fordzie nie myślałem szczerze mówiąc, może ze względu na to że pan w garażu obok ma tego starszego mondeo, i w kółko klnie na wtryski forum passata a nikt mi go nie polecił jak na razie No właśnie raporty przeglądałem, i ford jedynie 2007 wchodzi w grę (za drogi jak narazie), audi a4, bmw 3, skoda octavia i vectra 2007. Według TUV powinienem brać toyotę avensis Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Remek Zgłoś #8 Napisano 9 Stycznia 2011 forum passata a nikt mi go nie polecił jak na razie Słabo czytasz swój wątek Passek 2.0TDI 170KM z DSG... goniony dosyć i jego srednie to 6,6l/100km ja bym bral albo Passata (2.0 170) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rad0330 Zgłoś #9 Napisano 9 Stycznia 2011 ale z takim budżetem ja bym się nie pchał w Passata z silnikiem 170KM, bo zapewne trafisz na ostrego trupa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
derics Zgłoś #10 Napisano 10 Stycznia 2011 @Remek Pisząc tą wiadomość cały czas myślałem o alternatywach, które wszyscy mi polecają, i dopiero jak wypiąłem internet zauważyłem, że jednak się przewinął passat między tymi alternatywami @rad0330 Masę passatów widziałem za 39-45tyś mających 170km, wszystkie w tym przedziale to trupy? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MDZ Zgłoś #11 Napisano 10 Stycznia 2011 Masę passatów widziałem za 39-45tyś mających 170km, wszystkie w tym przedziale to trupy? Kupisz taki super wynalazek kolego i będziesz narzekał jak to te passaty B6 się psują jak gość co założył bloga vwszrot.pl . A tak na poważnie to w tych pieniądzach to chyba lepszym rozwiązaniem jest kupienie wersji z silnikiem 1.9TDI słabsza ale sprawdzona konstrukcja, dużo mnie awaryjna niż 2.0TDI, troszkę mułowata ale oszczędna jednostka. Można autem z tym silnikiem jechać ze spokojem psychicznym w Europe że może gdzieś któryś z pompowtrysków nie odmówi posłuszeństwa i nie potrzebna będzie laweta do najbliższego serwisu w celu wymiany go na nowy. A jak już kupować 2.0TDI to 8 zaworowe podobno one miały pompowtryski Boscha które nie psują sie tak jak Siemensa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MotoTechnic Zgłoś #12 Napisano 14 Stycznia 2011 Witam wszystkich na forum:) Mogę sie zgodzic z powyższa opinią,najlepszym rozwiązaniem będzie kupno diesla w wersji 1.9,może i jest bardziej mułowaty,ale za to oszczędny-w dzisiejszych czasach to ważna cecha:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
derics Zgłoś #13 Napisano 14 Stycznia 2011 dzięki serdecznie wszystkim za pomoc :kwiatek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
laska404 Zgłoś #14 Napisano 14 Stycznia 2011 A ja bym pomyślał nad Octavią. Mieliśmy z różnym wyposażeniem, w różnych wersjach silnikowych na testach redakcyjnych i wg. mnie skoda zrobiła w ostatnim czasie wielki krok w przód w kwestii wykonania i jakości Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tradelux Zgłoś #15 Napisano 15 Stycznia 2011 Peugeot 407 jest malo awaryjnym samochodem - jeden warunek nie moze byc po przejsciach z Francji. Wiekszosc oferowanych samochodow w niskiej cenie w naszym kraju jest po mocnych wypadkach lub po przekladkach z Anglii. Wtedy w aucie dzieje sie dyskoteka Najlepiej jakby byl z Niemiec lub Wloch, ale wtedy za ladny egzemplarz trzeba zaplacic ok. 8tys Euro (2.0HDi 136KM z 2005r z przebiegiem +/- 120tys km). Od Laguny lepiej trzymac sie z daleka. Honde w tej cenie kupisz co najwyzej z 2003 moze z 2004r. Na wiecej nie ma niestety szans. Auto bezawaryjne, bardzo pojemne i tanie w eksploatacji. Od Toyoty lepiej trzymac sie z daleka. Bardzo drogi serwis eksploatacyjny, a z ta bezawaryjnoscia przy dieslach tez bywa roznie (troche bajki na wyrost). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Michal1980 Zgłoś #16 Napisano 6 Lutego 2011 (edytowane) Jako, ze moj Pasio juz zdycha i w tym miesiacu pojdzie precz, musze znalezc jego godnego nastepce. Generalnie waham sie miedzy Passatem B5FL (1.9tdi 131) a Peugeotem 407 SW 2.0HDI 136KM. W tej cenie Pasek bylby gdzies z 2004 roku, a Peugeot z 2005. I to przemawia za Francuzem. Plus panoramiczny dach, ktory jest mega (w Pasku zwykly szyberdach to rarytas). Po glowie chodzi mi jeszcze BMW 320d (2003-2004), Audi A4 (2003-2004) i Alfa 156. Wszystko w kombi. Auto musi byc niestety na olej napedowy bo jednak musze przykrocic wydatki na paliwo, i moze byc w automacie, o ile nie bedzie awaryjny. Co byscie polecili z tej gromady? Albo moze jakies inne typy? Ale auto nie starsze niz z roku 2002. _scalone PS. Auto nie bedzie sprowadzane do PL tylko tu bede go ujezdzac, wiec wszelkie oplaty odpadaja. I oczywiscie szukac nie bede w internecie tylko w gazecie - od prywatnego sprzedawcy. Edytowane 11 Lutego 2011 przez Duży Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #17 Napisano 6 Lutego 2011 hmm jeśli automat to raczej odradzam DSG z racji ilości wątków z problemami w tych skrzyniach co do motoru to 115KM lub 130KM w ON w VW w peżocie to nie polecam HDi dużo pali w mieście, bmw=wiadomo co a co do propozycji to może superba lub toledo lub wectre Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pat_333 Zgłoś #18 Napisano 6 Lutego 2011 też myślę nad 407:) tylko nic o nim nie wiem:( Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marcin_1998 Zgłoś #19 Napisano 6 Lutego 2011 Superb lub Octavia w lepszej wersji. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Michal1980 Zgłoś #20 Napisano 6 Lutego 2011 @Mielke - no Pezot pali litr wiecej od Passata. Ale to nie tragedia. Przy moim obecnym spalaniu na poziomiem 12-14, przezyje te 8 litrow ON;) Vectra kombi bylaby OK, gdyby nie wyglad przypominajacy trumne. Toledo... hmmm, nie ma w kombi chyba. Nawet gdyby byl, to raczej nie. Superb? Jechalem najnowszym, i dla mnie to w dalszym ciagu Passat - wiec po co przeplacac? A DSG w B5FL nie ma;) @pat - w 407 podoba mi sie wyglad i bogate wyposazenie za rozsadna cene. W necie sa rozne opinie (jak zawsze) ale nie slyszalem o jakiejs bolaczce dotykajacej wiekszosc 407emek. Na pewno szybciej starci na wartosci niz Pasek, ale sa tez mniej zajezdzone od Passatow. @Marcin - Skoda jednak nie. W Octavi ciekawa jest tylko wersja Laurin & Klement, a te sa jednak sporo drozsze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach