Skocz do zawartości
vw-passat

[B6] 2.0 FSI - opinie

Rekomendowane odpowiedzi

U mnie w fsi przy 110000 padł silownik podciśnieniowy... Nie wiem czy juz to przerabiałeś, koszt samej części 500 + robocizna drugie tyle + uszczelki

 

jakie miałeś objawy przy awarii tego siłownika ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, pytanko. Odpalam zimny silnik i przez chwilę, 1-2 sekundy silnik chodzi głośniej, po czym się uspokaja i chodzi cicho.

Myślicie, że to wariator, czy może czas na zmianę łańcucha ? Rozrząd i tak na dniach wymieniam w komplecie, czyli pasek, łańcuch, pompa wody itd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest zupełnie odwrotnie po odpaleniu cisza, pracuje tak jak powinien pompka tylko cyka, a jak się mocno nagrzeje to chodzi głośniej coś jak cichsze TDI ale tylko na wolnych obrotach, na wyższych pracuje bardzo ładnie. Łańcuch z napinaczem wymieniałem + kompletny rozrząd. Sam już nie wiem czy to wariator mechanik twierdzi że ten silnik chodzi tak jak powinien i przy wymianie łańcucha zaglądał na wariator i jest z nim wszystko ok. W ciemno nie chce go wymieniać bo to nie małe koszta. Są jakieś inne sposoby na sprawdzenie czy to wariator?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
akie miałeś objawy przy awarii tego siłownika ?

 

żadnych.. zapalił się check i tyle.

rok temu padł wtrysk po rabatach - 700pln oraz sonda nox którą uszkodził pośrednio lejący wtrysk, koszt 800pln i teraz 500pln.. wszytko to kwoty samych części.. auto ma przejechane tak jak pisałem wyżej 110000km :)

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

1-2 sekundy silnik chodzi głośniej, po czym się uspokaja i chodzi cicho.

 

mam te same objawy, nie jest to systematyczne - powiedzmy raz na dziesięć odpaleń może rzadziej - stwierdzono wariator, koszt części niebotyczny jak na moje auto.

ps. zmiana oleju nie pomaga

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie czy ktoś wie jak sprawdzić czy wariator jest do wymiany jakie są objawy? U mnie mocno rozgrzany silnik chodzi głośno, wymiana łańcuszka i napinacza nie pomogła za bardzo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie 140 tys przebiegu i jak na razie tylko zawor egr poszedl wyszlo 800 zl a tak to raczej reszta rzeczy to wymiana biezaca klocki hamulcowe tarcze oraz mody:)

 

 

mam podobne tez objawy jak koledzy wyzej - po odpaleniu zimnego silnika kilka sekund chodzi glosnik po czym pracuje ciszej

Edytowane przez pagong

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie przy 154 tys też padł egr, ale wymiana Jeszcze na koszt Poprzedniego właściciela ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie jestem mechanikiem ale to ze silnik z rana przez jakas chwile pracuje glosniej to chyba wina oleju bo wszystko jest na dole gdy auto zaczyna chodzic olej idzie na gore i na walku rozrzadu jest juz smarowanie i wszystko gra. ale to moje male gdybanie.

 

A druga sprawa tez mam podobny problem jak sie rozgrzeje to silnik chodzi glosniej ja diesel i nie wiem czy wymieniac lancuszek rozrzadu czy jezdzic z tym. bo widze ze i po wymianie to samo jest.

 

Co ile km trzeba wymieniac lancuch ?

 

A co do samego auta to fajnie i przyjemnie sie jezdzi. Mieszkam w anglii i tu troche gorek jest to spalanie w miescie 12l kola 17. Biegi tak jak ktos juz napisla krótkie ;d

Edytowane przez czakuzdw

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
silnik z rana przez jakas chwile pracuje glosniej

 

to nie chodzi Damian że z rana, to kwestia któregoś z rzędu odpalenia auta. nie ma to znaczenia czy rano czy wieczorem czy jak wyjdziesz po bułki do sklepu i wrócisz.. losowa sprawa - tak przynajmniej jest w moim przypadku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Aha. U mnie wystepuje to tylko z rana. Pozniej jest wszystko ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

odswiezam, pytanie do uzytkownikow 2.0tfsi po krotce czy warto? dzieje sie cos z tym motorem na dluzsza mete?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
odswiezam, pytanie do uzytkownikow 2.0tfsi po krotce czy warto? dzieje sie cos z tym motorem na dluzsza mete?

 

ale to jest temat o 2.0FSI, a nie TFSI czy TSI, a jak tak pytasz tochyba Wojtek (Romeo9xxx) ma 2.0TFSI to może udzieli ci paru odpowiedzi....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zależy od tego jak dbał poprzedni właściciel. Ja mam go od 2 miesięcy na razie nie powiem za dużo. Jak do tej pory wymieniłem termostat bo się nie dogrzewał. Co do silnika nie mam żadnych zastrzeżeń jak potrzeba jest bardzo dynamiczny. Średnie spalanie z ponad 1500 km 13.5 litra w tym ponad 80% to miasto. Znajomy mnie namawia na wirusa i się zastanawiam niby 200 kucy to dużo ale 240 brzmi lepiej(oczywiście nie liczę na tyle). W sumie miałem kupić octavie rs ale spóźniłem się ale nie żałuję że kupiłem passata.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Panowie, pytanko. Odpalam zimny silnik i przez chwilę, 1-2 sekundy silnik chodzi głośniej, po czym się uspokaja i chodzi cicho.

Myślicie, że to wariator, czy może czas na zmianę łańcucha ? Rozrząd i tak na dniach wymieniam w komplecie, czyli pasek, łańcuch, pompa wody itd

Miałem podobnie, po opaleniu po nocy lub całym dniu stania przez 1,5 sekundy chodził jak traktor, na dodatek potem jak się rozgrzał porządnie, to też cichy nie był - za ten hałas przy odpalaniu winny jest napinacz łańcucha rozrządu (wypuszcza olej), a za głośną pracę na ciepło sam łańcuch - po wymianie kompletu (dzień roboty) jak ręką odjął. Koszt kompletu firmy Swag plus przy okazji szklanka popychacza pompy paliwa (chociaż jak się okazało wcale nie była mocno zużyta) to 460zł z wysyłką z pewnego sklepu internetowego. Uśmiałem się, jak w instrukcji obsługi wyczytałem, że łańcuch jest bezobsługowy, a jak mechanik go wyjął, to się za głowę złapał (przebieg przy wymianie to 187kkm). Pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przejrzałem temat, bo jestem żywo zainteresowany FSI. Czyli typowe bolączki silnika to nagar, którego nikt nie widział, oraz łańcuszek i wariator. A i to przy przebiegu około 180 000 km. W kilku przypadkach posypało się EGR. Ponieważ ten silnik już trochę czasu na rynku jest - proszę opiszcie odczucia po paru latach użytkowania. Polecacie, czy nie? I nie przekonujcie mnie do turbo - ma być N/A i koniec. Bez zbędnego osprzętu. Samochód w jakim będzie ten silnik, to Golf, przebieg około 120 000 km. Na co zwrócić uwagę, by nie wciąć się na minę? Bardzo proszę o konkretne porady właścicieli FSI, którzy tym silnikiem zrobili te co najmniej 50 000 km.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
odswiezam, pytanie do uzytkownikow 2.0tfsi po krotce czy warto? dzieje sie cos z tym motorem na dluzsza mete?

 

Ja mam swojego od 4,5 roku. Generalnie nie narzekam. Silnik, tak jak i całe auto, nigdy mnie nie zawiódł. Pracuje cicho, mocy mu nie brakuje (nawet z kompletem pasażerów i włączoną klimą nie mam żadnego problemu np. z wyprzedzaniem pod górkę). Inna sprawa, że z notorycznie włączoną klimą na krótkich dystansach pali sporo (11-12 litrów), ale kultura pracy, dźwięk na wysokich obrotach (zwłaszcza jak się otworzy okno i jedzie np. wzdłuż barierki/ściany) oraz przyspieszenie rekompensują wszystko. :)

 

Tyle o TFSI. :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam słowa przedmówcy również mam swojego 4.5 a od 3 lat jeżdżę z gazem i koszt 100km porównywalny z dieslem. Gdybyś był zainteresowany to szykuje się do sprzedaży.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Bardzo proszę o konkretne porady właścicieli FSI, którzy tym silnikiem zrobili te co najmniej 50 000 km.

 

Mam auto od półtora roku, zrobiłem ok 40tyś km, auto kupione od pierwszej właścicielki (znajoma) i serwisowane do końca w ASO. W tej chwili ma ok 160000km. Od początku jeździło na PB95 i nie licząc standardowych części eksploatacyjnych (raz wymieniane tarcze i klocki z przodu i rozrząd po 5 latach (wszystkie naprawy robiła w ASO), były dwie awarie:

1) wymiana wahacza przedniego,

2) regeneracja maglownicy.

Ja póki co nie robiłem jeszcze nic poza wymianą oleju, filtrów etc.

Średnie spalanie mam w granicach 8l na 100km.

Mogę ci polecić*ten silnik bo jest wystarczająco dynamiczny i elastyczny, nie pali za dużo i jak na razie jest bezawaryjny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.Zastanawiam się jaki jest prawidłowy dźwięk tego silnika.Ja jestem posiadaczem od niedawna i wydaje mi się że mój chodzi "dziwnie" może ktoś dysponuje nagraniem jak prawidłowo pracuje 2.0 fsi.Jeśli tak to proszę o udostępnienie.Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli silnik chodzi zdecydowanie głośniej to masz do wymiany napęd wałków rozrządu tzw. wariator + napinacz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności