Skocz do zawartości
vw-passat

[B6] 2.0 FSI - opinie

Rekomendowane odpowiedzi

Proszę powiedzcie coś wiecej, wpisałem wariator w szukajke ale wychodzi tylko cos od gazu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wpisz nastawnik zmiennych faz rozrzadu, sprawdz tez czy czasem jak odpalasz auto to przez 2-3 sek jest inny (glośniejszy) dźwięk silnika niz podczas normalnej pracy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właśnie wróciłem z dworu i troche się uspokoiłem. Odpaliłem auto, pod maska praktycznie nic nie słychać podnosze ja i jedyne co słychac to cyk,cykcyk. Wyjechałem z garazu dosłownie 50m. Auto wróciło na normalne obroty biegu jałowego i tez tylko cykcyk, ewentualnie lekkie szuszu. To co wczoraj wrzucałem to po powrocie żony czyli silnik b. dogrzany. Jedna sprawa co któryś z przedmówców pisał, albo na forum audii juz nie pamietam. Nagrania z teelfonu nie oddaja prawdziwej pracy silnika, potegują jego pracę, która w rzeczywistosci jest dużo cichsza. Zaraz żona wróci to jeszcze sprawdze jak to wygląda po rozgrzaniu. Dodam ze 2 dni temu zmieniłem olej na taki jak był czyli Castrol Edge 5W-30.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja wymieniałem komplet po 180.000 km w passacie z 2005 w 2015 roku. Co roku pasek i pompa oraz napinacze były kontrolowane i były w dobrym stanie. Po zdjęciu pasek nie był spękany jedynie pompa już miała pewne opory i luz, ale nie przeciekała.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja wymieniałem komplet po 180.000 km w passacie z 2005 w 2015 roku. Co roku pasek i pompa oraz napinacze były kontrolowane i były w dobrym stanie. Po zdjęciu pasek nie był spękany jedynie pompa już miała pewne opory i luz, ale nie przeciekała.

 

Jak skontrolewać napinacz tego łancucha wałków rozrządu, trzeba rozbierać?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj dokładniej wybadałem temat. Na zimnym cichutko, jak się rozgrzeje chodzi jak diesel. Czytając poprzednie posty dochodzę do wniosku ze do wymiany bedzie łańcuch z napinaczem, albo sam napinacz. Pytania:

1.Czy jeżeli mam prawie 140kkm nalatane oryginalnie, a rozrząd wymienia się po 180kkm, to wymieniać napinacz ewentualnie z łańcuchem czy już wszystko.

2. Czy zna/wie ktoś o sprawdzonych osobach, które będą wiedziały co trzeba wymienić jak im się auta odda do naprawy w rejonie miedzy Łodzią a Warszawą.

3. Czy ktoś orientuje się, jak mi w serwisie powiedzieli ze wymiana rozrządu 2200, to mysleli o wszystkim czyli pasek + rolka + łańcuch +napinacz + robota, czy mieli cos innego na mysli? Takie hasło rzucili jak kupowałem auto

4. Da sie sprawdzić stan łańcucha i napinacza, nie wiem odkręcając ta aluminiową pokrywę co jest po prawej stronie silnika?

 

Przestudiowałem forum http://a4-klub.pl/index.php?/topic/177461-niezdrowy-klekot-silnika-20-tfsi/

i dochodzę do wniosku że przyczyną tego klepkotu może być napinacz, łańcuch wariatora, + szklanka pompy oleju.

Edytowane przez Cabal

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zmień wszystko co przy rozrzadzie by pozniej nie trzeba było rozbierać , na priv masz kontakt gdzie i co to zrobisz Porządnie i taniej oraz rzetelniej niz w aso

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ale przecież tu rozrząd jest na pasku a nie na łańcuchu.... żeby skontrolować jego stan jest okienko diagnostyczne, jeżeli się chce dokładniej to można przez nie wprowadzić kamerkę i dokładniej przyjrzeć się stanowi podzespołów....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jest pasek i łańcuch.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ale przecież tu rozrząd jest na pasku a nie na łańcuchu.... żeby skontrolować jego stan jest okienko diagnostyczne, jeżeli się chce dokładniej to można przez nie wprowadzić kamerkę i dokładniej przyjrzeć się stanowi podzespołów....

 

Rorząd jest na pasku. Łańcuch spina dwa wałki rozrządu, na jednym jest wariator. Jeżeli się nie mylę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie a silnik 1.4 FSI? Godny zainteresowania czy raczej klapa?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Panowie a silnik 1.4 FSI? Godny zainteresowania czy raczej klapa?

 

wpisz w google historie benzynowych silników vw to zobaczysz jaka masakra cos w benzynce wybrac w miarę bezpiecznego

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sorry mój błąd.

W aucie które wpadło mi w oko jest silnik 1.4 TSI 122km. Czytam troche o tych silnikach i awarajach i niema tak źle. może ktoś potwierdzic?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja znam ten silnik ze skody.. Auto ma nalatane 140kkm i ciągnie litr oleju na 1000km, ogolnie auto żwawe, silnik którego tunerzy swego czasu nie chcieli podjąć się dlubniecia (nie wiem jak jest teraz)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ktoś coś jeszcze wie z własnych doświadczeń?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ktoś coś jeszcze wie z własnych doświadczeń?

 

Mój ojciec ma silnik 1,4 w swoim rocznym CC. Przejechane ponad 60tyś km. Oleju bierze około litra na 1000km . Poza tym jest głośny przy 120km/h. Do tak ciężkiego samochodu nie polecam.

Edytowane przez 77Marek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do łańcucha to mam ten sam problem. planuję wymianę tylko napinacza i łańcucha... szczerze to pewnie wiele osób z tym jeździ i nawet nie wie w czym problem... Tak było w moim przypadku... Dźwięk słyszalny od 120tys km, a właściwie wtedy zacząłem zastanawiać się czy tak powinno być i szukać więc może wcześniej też tak chodzil... Teraz ma 200tys i dalej jeździ. .

Co do spalania to trasa UK - Polska prędkość 130-160 km/h. 8.6L /100km na tempomacie + klima cały czas.

Przy max 140km/h da radę zejść do 8. W UK na autostradzie mniejsze limity prędkości i spalanie bez problemu poniżej 8 w trasie. W mieście przy korkach weźmie i 10l

 

Ani grama oleju nie dolewam między wymianami. Z silnikiem jedyny problem to ten łańcuch.

Edytowane przez jelon1030

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie rozrząd padł przy 115, skończyło sie na wymianie silnika...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja swój wymieniłem przy 190000 ale pasek był już bardzo zmęczony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności