druidionin Zgłoś #1 Napisano 30 Grudnia 2010 Siemka! Monstrualne spalanie mojego passka (B3 91r 2.0 115KM 2E) przy ostatnich mrozach przekonało mnie do "unowocześnienia" mojej instalacji... W autku siedzi praktycznie instalka I-gen i chciałem teraz wrzucić jakiś sterownik z krokowcem... Mam w sumie dostęp do dwóch używek (Bingo-M i AL700) za niewielkie pieniądze(czyt. warte grzechu ) stąd moje pytanie, który wybrać? Który w przypadku tego silnika daje większe możliwości regulacji i lepsze efekty działania? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Chemik211 Zgłoś #2 Napisano 30 Grudnia 2010 Mogę ci powiedzieć że jak dobrze śrubę wyregulujesz to auto będzie tyle samo paliło co na 2-gen, więc jeśli chce ci się montować elektronikę to spokojnie bingo wystarczy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pszemek Zgłoś #3 Napisano 30 Grudnia 2010 Dokładnie. Ja bym zostawił śrubę. Jak ci lambda padnie (a prędzej czy później musi na I lub II gen.) to na śrubie pojedziesz bez problemu, a z II gen będą kłopoty. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
druidionin Zgłoś #4 Napisano 31 Grudnia 2010 Nie watpie ze sie da ale ja przez rok wymienilem praktycznie cala ta instalacje na nowa poza reduktorem ktory zregenerowalem i fakt jak sie latem udalo ustawic by nie przygasal i nie mulil to 10l w trasie nie przekraczajac 110km/h ale jak tylko depne lub miasto to 13... Do tego zmiana gazu(inna stacja lub sklad gazu) to potrzebna regulacja a teraz zima to wychodzí niespelna 20l/100km w cyklu mieszanym... Zjadlem juz zeby na tym badziewiu i albo zrobie cos by spalal tego gazu w granicach oplacalnosci albo bede jezdzil na pb bo wychodzi taniej Blos to spory wydatek a o sekwencji nie wspominam... sorki za brak polskich liter ale pisze z tel. ---------- Post added at 02:28 ---------- Previous post was at 02:28 ---------- Nie watpie ze sie da ale ja przez rok wymienilem praktycznie cala ta instalacje na nowa poza reduktorem ktory zregenerowalem i fakt jak sie latem udalo ustawic by nie przygasal i nie mulil to 10l w trasie nie przekraczajac 110km/h ale jak tylko depne lub miasto to 13... Do tego zmiana gazu(inna stacja lub sklad gazu) to potrzebna regulacja a teraz zima to wychodzí niespelna 20l/100km w cyklu mieszanym... Zjadlem juz zeby na tym badziewiu i albo zrobie cos by spalal tego gazu w granicach oplacalnosci albo bede jezdzil na pb bo wychodzi taniej Blos to spory wydatek a o sekwencji nie wspominam... sorki za brak polskich liter ale pisze z tel. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Chemik211 Zgłoś #5 Napisano 31 Grudnia 2010 Przy 2-gen dopiero będziesz miał problemy z regulacją, ale twoja sprawa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #6 Napisano 1 Stycznia 2011 Dokładnie. Ja bym zostawił śrubę. Jak ci lambda padnie (a prędzej czy później musi na I lub II gen.) to na śrubie pojedziesz bez problemu, a z II gen będą kłopoty. Nie wiem czy każdy sterownik posiada taką opcję ale u mnie w STAGu 100, jest możliwość pominięcia sondy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #7 Napisano 1 Stycznia 2011 instalacje na nowa poza reduktorem ktory zregenerowalem Może właśnie parownik zawala cała sprawę, mam krokowca i spalanie nawet zimą nie przekracza 11 litrów(benzyny wtedy trochę częściej dolewam). Napisz jaki masz reduktor to może ktos ma taki sam i zobaczymy jak wyjdzie porównanie. Miałem w innym aucie tylko śrubę i pięknie się taką instalację reguluje. Podstawowa zasada to nie przesadzić z otwarciem śruby-metodą prób doprowadzić do takiego ustawienia aby silnik zaczął sie dławić przy przyspieszaniu i dopiero wtedy lekko odkręcić i doregulować na parowniku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Chemik211 Zgłoś #8 Napisano 2 Stycznia 2011 To ja wam powiem że mój pasek palił 12-14l pb w mieście, gazu w tedy nie było, jak widzę ile wasze paski palą to mnie zastanawia co mam zepsute Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
druidionin Zgłoś #9 Napisano 2 Stycznia 2011 Reduktor to emmegaz taki co to jedna srube tylko ma, wymienilem go na taki sam tylko po regeneracji, wszyscy twierdzili ze nie da sie go zregenerowac bo sie kierownice wykrzywiaja. No ale wlasnie taka metoda ze ustawilem wolne obroty na jalowym na parowniku i rozkreconej srubie a potem wkrecalem na ok 3 tys i skrecalem srube az zaczely opadać obroty i wtedy odkręcilem półtora obrotu. Wtedy na trasie nie przekreczając 120 zszedłem do 9.8l/100km tylko lubiły czasem przygasnąć przy nagłym wciśnięciu sprzegła. To jaką macie instalację, że tak odradzacie 2-gen? Benzyny spalał mi w trasie ok 8 przy prędkościach 100-140 ale cos tej zimy faluja mi obroty na benzynie. Podejżewam że to przewody bo ostatnio zmieniłem na stare gdyż nowe po 5tyś świeciły jak choinka więc na dniach zmienię przewody i kopułkę + palec + filtr powietrza i gazu i spróbuję podregulować ale coś mi się wydaje, że niewiele to pomoże bo na gazie chodzi elegancko Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Chemik211 Zgłoś #10 Napisano 2 Stycznia 2011 druidioninTeraz mam sekwencję LandiRenzo omegas i po mieście pali przy obecnych temperaturach do 17l lpg tylko że znów muszę zmienić termostat bo dziwne rzeczy się dzieją i silnik się nie dogrzewa, a najlepsze jest ze termostat ma 2miechy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
druidionin Zgłoś #11 Napisano 2 Stycznia 2011 Majac sekwencje odradzasz 2-gen na rzecz 1-gen? W ogóle nie pojmuje tego rozumowania... O.T. jak termostat to tylko wahler ale przy tych mrozach to wystarczy włączyć ogrzewanie i już autko może się niedogrzewać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pszemek Zgłoś #12 Napisano 2 Stycznia 2011 (edytowane) jak termostat to tylko wahler Żebyś się nie zdziwił Teraz mam sekwencję LandiRenzo omegas i po mieście pali przy obecnych temperaturach do 17l lpg Może jeździsz na krótkich odcinkach? Co do 2 gen - chcesz, to zakładaj, wydatek tak jak piszesz niewielki, roboty tyle co nic. Sam wytestujesz czy będzie lepiej. Miałem 2 gen w pasku, z tym że 1.8 i spalanie w mieście do 12-13L, na trasie 10L. A miałem w tym czasie też audi B3 1.8S na gaźniku i śrubie, i paliło ok. litra mniej. Edytowane 2 Stycznia 2011 przez pszemek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Chemik211 Zgłoś #13 Napisano 2 Stycznia 2011 Może jeździsz na krótkich odcinkach? Do pracy mam 20km w jedną stronę więc odcinek duży, żeby silnik zagrzać do 80-85stopni to ogrzewanie musi być na pół ustawione i wentylator na 1-bieg bo inaczej maks 70stopni, chłodnica jest już na maksa zasłonięta ale szczerze mówiąc wiele to nie dało, Majac sekwencje odradzasz 2-gen na rzecz 1-gen? W ogóle nie pojmuje tego rozumowania...Tak odradzam bo wiem że dobrze ustawiona śruba będzie się spisywała tak samo dobrze jak 2-gen a nawet lepiej, bo przynajmniej nie ma się co zepsuć a przy 2-gen silniczek krokowy lub i się zabrudzić, A sekwencji nie zaproponuję bo sadze że chłopak nie wsadzi jakiś 2500zł do auta, Cytat: Napisał druidionin Zobacz post jak termostat to tylko wahler Żebyś się nie zdziwił Teraz miałem Verneta i to jest już któryś samochód gdzie się nie sprawdził, jutro wkładam Wahler więc zdam relację Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #14 Napisano 2 Stycznia 2011 Jak masz niedogrzane auto to nie dziwne że pali jak smok, daj znać jak po wymianie termostatu będzie palił. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pszemek Zgłoś #15 Napisano 3 Stycznia 2011 (edytowane) Chemik, na bank masz termostat do wymiany. Ja na Wahlerze się przejechałem, na forum jest też kilku kolegów którzy na niego narzekali... Trzeba sprawdzać nawet nowe termostaty - do garnka z wodą i na kuchenkę zagotować razem z termometrem. Na Vernecie pasior śmigał aż miło. Więc chyba w kwestii termostatów nie ma reguły. Sekwencja do 2E to trochę przerost formy nad treścią. Chyba, że ktoś koniecznie chce to musi liczyć się ze sporym wydatkiem bo trzeba zainwestować w dobre - szybkie wtryskiwacze. Edytowane 3 Stycznia 2011 przez pszemek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Chemik211 Zgłoś #16 Napisano 3 Stycznia 2011 Termostat wymieniony, z temperaturą lepiej, i jedno co odkryłem to wskaźnik mi zaniża bo pokazuje jakieś 75-80stopni a jest rzeczywistości więcej, i następna rzecz która mnie wkurza to przewody nagrzewnicy ciepłe a ogrzewanie jednak słabe, muszę się zabrać za sprawdzenie czy klapa sterująca zimnym powietrzem się do końca zamyka, pszemekSekwencja nie jest przerostem ,jest to dobra inwestycja, należy pamiętać że jak gaz wybuchnie przy zwykłej instalacji to przepływka może pójść na wolne i do tego jeszcze spadek mocy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pszemek Zgłoś #17 Napisano 3 Stycznia 2011 Sekwencja nie jest przerostem ,jest to dobra inwestycja, należy pamiętać że jak gaz wybuchnie przy zwykłej instalacji to przepływka może pójść na wolne i do tego jeszcze spadek mocy Jeśli ktoś będzie sporo jeździł, to może i sekwencja to dobry pomysł. W tych silnikach dość rzadko dochodzi do wybuchu, ale faktem jest, że mikser stanowi zwężkę i przez to spada moc również na benzynie. Ze wskaźnikiem temp. to może być albo wina czujnika, albo zimne luty w przy liczniku (w miejscu samego wskaźnika, lub przy nóżkach stabilizatora +10V). Co do klapy sterującej to wyjmij najpierw pokrętła ogrzewania bo często łamią się tam zaczepy linek i klapy nie są prawidłowo sterowane. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #18 Napisano 3 Stycznia 2011 ale faktem jest, że mikser stanowi zwężkę i przez to spada moc również na benzynie. Co potwierdza hamownia, tak że sekwencja nie jest wcale głupim pomysłem do 2E. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Chemik211 Zgłoś #19 Napisano 4 Stycznia 2011 pszemekMiałeś racje przy pokrętłach ułamane zaczepy do linek, Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
druidionin Zgłoś #20 Napisano 6 Stycznia 2011 Miałem małą traskę więc udało mi się porządnie podgrzać silnik wobec czego spróbowałem podregulować. I aż zdębiałem że skręciłem 4-5 obrotów śruby attuatora i dopiero zaczęły opadać obroty, więc odkręciłem jeden obrót i test. Auto o dziwo lepiej się nawet zbiera z dołu i przede wszystkim z góry(znaczy, że go zalewało). To aż taka jest różnica w jakości gazu na zimę, że trzeba było tyle skręcić? No nic zobaczymy jak teraz wyjdzie spalanie. Aby odłączyć dolot ciepłego powietrza, wystarczy wypiąć i zaizolować te dwa wężyki(plastikowe rurki) idące do obudowy filtra? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach