Skocz do zawartości
druidionin

Jaki sterownik do 2E?

Rekomendowane odpowiedzi

Siemka!

Monstrualne spalanie mojego passka (B3 91r 2.0 115KM 2E) przy ostatnich mrozach przekonało mnie do "unowocześnienia" mojej instalacji... W autku siedzi praktycznie instalka I-gen i chciałem teraz wrzucić jakiś sterownik z krokowcem... Mam w sumie dostęp do dwóch używek (Bingo-M i AL700) za niewielkie pieniądze(czyt. warte grzechu ;) ) stąd moje pytanie, który wybrać? Który w przypadku tego silnika daje większe możliwości regulacji i lepsze efekty działania?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mogę ci powiedzieć że jak dobrze śrubę wyregulujesz to auto będzie tyle samo paliło co na 2-gen, więc jeśli chce ci się montować elektronikę to spokojnie bingo wystarczy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie. Ja bym zostawił śrubę. Jak ci lambda padnie (a prędzej czy później musi na I lub II gen.) to na śrubie pojedziesz bez problemu, a z II gen będą kłopoty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie watpie ze sie da ale ja przez rok wymienilem praktycznie cala ta instalacje na nowa poza reduktorem ktory zregenerowalem i fakt jak sie latem udalo ustawic by nie przygasal i nie mulil to 10l w trasie nie przekraczajac 110km/h ale jak tylko depne lub miasto to 13... Do tego zmiana gazu(inna stacja lub sklad gazu) to potrzebna regulacja a teraz zima to wychodzí niespelna 20l/100km w cyklu mieszanym... Zjadlem juz zeby na tym badziewiu i albo zrobie cos by spalal tego gazu w granicach oplacalnosci albo bede jezdzil na pb bo wychodzi taniej :-/

 

Blos to spory wydatek a o sekwencji nie wspominam...

 

sorki za brak polskich liter ale pisze z tel. ;-)

 

---------- Post added at 02:28 ---------- Previous post was at 02:28 ----------

 

Nie watpie ze sie da ale ja przez rok wymienilem praktycznie cala ta instalacje na nowa poza reduktorem ktory zregenerowalem i fakt jak sie latem udalo ustawic by nie przygasal i nie mulil to 10l w trasie nie przekraczajac 110km/h ale jak tylko depne lub miasto to 13... Do tego zmiana gazu(inna stacja lub sklad gazu) to potrzebna regulacja a teraz zima to wychodzí niespelna 20l/100km w cyklu mieszanym... Zjadlem juz zeby na tym badziewiu i albo zrobie cos by spalal tego gazu w granicach oplacalnosci albo bede jezdzil na pb bo wychodzi taniej :-/

 

Blos to spory wydatek a o sekwencji nie wspominam...

 

sorki za brak polskich liter ale pisze z tel. ;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przy 2-gen dopiero będziesz miał problemy z regulacją, ale twoja sprawa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dokładnie. Ja bym zostawił śrubę. Jak ci lambda padnie (a prędzej czy później musi na I lub II gen.) to na śrubie pojedziesz bez problemu, a z II gen będą kłopoty.

Nie wiem czy każdy sterownik posiada taką opcję ale u mnie w STAGu 100, jest możliwość pominięcia sondy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
instalacje na nowa poza reduktorem ktory zregenerowalem

Może właśnie parownik zawala cała sprawę, mam krokowca i spalanie nawet zimą nie przekracza 11 litrów(benzyny wtedy trochę częściej dolewam).

Napisz jaki masz reduktor to może ktos ma taki sam i zobaczymy jak wyjdzie porównanie.

Miałem w innym aucie tylko śrubę i pięknie się taką instalację reguluje.

Podstawowa zasada to nie przesadzić z otwarciem śruby-metodą prób doprowadzić do takiego ustawienia aby silnik zaczął sie dławić przy przyspieszaniu i dopiero wtedy lekko odkręcić i doregulować na parowniku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To ja wam powiem że mój pasek palił 12-14l pb w mieście, gazu w tedy nie było, jak widzę ile wasze paski palą to mnie zastanawia co mam zepsute

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Reduktor to emmegaz taki co to jedna srube tylko ma, wymienilem go na taki sam tylko po regeneracji, wszyscy twierdzili ze nie da sie go zregenerowac bo sie kierownice wykrzywiaja. No ale wlasnie taka metoda ze ustawilem wolne obroty na jalowym na parowniku i rozkreconej srubie a potem wkrecalem na ok 3 tys i skrecalem srube az zaczely opadać obroty i wtedy odkręcilem półtora obrotu. Wtedy na trasie nie przekreczając 120 zszedłem do 9.8l/100km tylko lubiły czasem przygasnąć przy nagłym wciśnięciu sprzegła.

To jaką macie instalację, że tak odradzacie 2-gen?

Benzyny spalał mi w trasie ok 8 przy prędkościach 100-140 ale cos tej zimy faluja mi obroty na benzynie. Podejżewam że to przewody bo ostatnio zmieniłem na stare gdyż nowe po 5tyś świeciły jak choinka :-( więc na dniach zmienię przewody i kopułkę + palec + filtr powietrza i gazu i spróbuję podregulować ale coś mi się wydaje, że niewiele to pomoże bo na gazie chodzi elegancko :-(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
druidionin
Teraz mam sekwencję LandiRenzo omegas i po mieście pali przy obecnych temperaturach do 17l lpg tylko że znów muszę zmienić termostat bo dziwne rzeczy się dzieją i silnik się nie dogrzewa, a najlepsze jest ze termostat ma 2miechy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Majac sekwencje odradzasz 2-gen na rzecz 1-gen? W ogóle nie pojmuje tego rozumowania...

 

O.T. jak termostat to tylko wahler ale przy tych mrozach to wystarczy włączyć ogrzewanie i już autko może się niedogrzewać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jak termostat to tylko wahler

Żebyś się nie zdziwił ;)

Teraz mam sekwencję LandiRenzo omegas i po mieście pali przy obecnych temperaturach do 17l lpg

Może jeździsz na krótkich odcinkach?

 

Co do 2 gen - chcesz, to zakładaj, wydatek tak jak piszesz niewielki, roboty tyle co nic. Sam wytestujesz czy będzie lepiej. Miałem 2 gen w pasku, z tym że 1.8 i spalanie w mieście do 12-13L, na trasie 10L. A miałem w tym czasie też audi B3 1.8S na gaźniku i śrubie, i paliło ok. litra mniej.

Edytowane przez pszemek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Może jeździsz na krótkich odcinkach?

Do pracy mam 20km w jedną stronę więc odcinek duży, żeby silnik zagrzać do 80-85stopni to ogrzewanie musi być na pół ustawione i wentylator na 1-bieg bo inaczej maks 70stopni, chłodnica jest już na maksa zasłonięta ale szczerze mówiąc wiele to nie dało,

Majac sekwencje odradzasz 2-gen na rzecz 1-gen? W ogóle nie pojmuje tego rozumowania...
Tak odradzam bo wiem że dobrze ustawiona śruba będzie się spisywała tak samo dobrze jak 2-gen a nawet lepiej, bo przynajmniej nie ma się co zepsuć a przy 2-gen silniczek krokowy lub i się zabrudzić,

A sekwencji nie zaproponuję bo sadze że chłopak nie wsadzi jakiś 2500zł do auta,

Cytat:

Napisał druidionin Zobacz post

jak termostat to tylko wahler

Żebyś się nie zdziwił

Teraz miałem Verneta i to jest już któryś samochód gdzie się nie sprawdził, jutro wkładam Wahler więc zdam relację

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak masz niedogrzane auto to nie dziwne że pali jak smok, daj znać jak po wymianie termostatu będzie palił.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chemik, na bank masz termostat do wymiany. Ja na Wahlerze się przejechałem, na forum jest też kilku kolegów którzy na niego narzekali... Trzeba sprawdzać nawet nowe termostaty - do garnka z wodą i na kuchenkę zagotować razem z termometrem.

Na Vernecie pasior śmigał aż miło. Więc chyba w kwestii termostatów nie ma reguły.

Sekwencja do 2E to trochę przerost formy nad treścią. Chyba, że ktoś koniecznie chce to musi liczyć się ze sporym wydatkiem bo trzeba zainwestować w dobre - szybkie wtryskiwacze.

Edytowane przez pszemek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Termostat wymieniony, z temperaturą lepiej, i jedno co odkryłem to wskaźnik mi zaniża bo pokazuje jakieś 75-80stopni a jest rzeczywistości więcej, i następna rzecz która mnie wkurza to przewody nagrzewnicy ciepłe a ogrzewanie jednak słabe, muszę się zabrać za sprawdzenie czy klapa sterująca zimnym powietrzem się do końca zamyka,

pszemek
Sekwencja nie jest przerostem ,jest to dobra inwestycja, należy pamiętać że jak gaz wybuchnie przy zwykłej instalacji to przepływka może pójść na wolne i do tego jeszcze spadek mocy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Sekwencja nie jest przerostem ,jest to dobra inwestycja, należy pamiętać że jak gaz wybuchnie przy zwykłej instalacji to przepływka może pójść na wolne i do tego jeszcze spadek mocy

Jeśli ktoś będzie sporo jeździł, to może i sekwencja to dobry pomysł. W tych silnikach dość rzadko dochodzi do wybuchu, ale faktem jest, że mikser stanowi zwężkę i przez to spada moc również na benzynie.

Ze wskaźnikiem temp. to może być albo wina czujnika, albo zimne luty w przy liczniku (w miejscu samego wskaźnika, lub przy nóżkach stabilizatora +10V). Co do klapy sterującej to wyjmij najpierw pokrętła ogrzewania bo często łamią się tam zaczepy linek i klapy nie są prawidłowo sterowane.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ale faktem jest, że mikser stanowi zwężkę i przez to spada moc również na benzynie.

Co potwierdza hamownia, tak że sekwencja nie jest wcale głupim pomysłem do 2E.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
pszemek
Miałeś racje przy pokrętłach ułamane zaczepy do linek,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem małą traskę więc udało mi się porządnie podgrzać silnik wobec czego spróbowałem podregulować. I aż zdębiałem że skręciłem 4-5 obrotów śruby attuatora i dopiero zaczęły opadać obroty, więc odkręciłem jeden obrót i test. Auto o dziwo lepiej się nawet zbiera z dołu i przede wszystkim z góry(znaczy, że go zalewało). To aż taka jest różnica w jakości gazu na zimę, że trzeba było tyle skręcić? No nic zobaczymy jak teraz wyjdzie spalanie.

 

Aby odłączyć dolot ciepłego powietrza, wystarczy wypiąć i zaizolować te dwa wężyki(plastikowe rurki) idące do obudowy filtra?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności