Skocz do zawartości
Tomek1990

Audi 80 kilka pytań

Rekomendowane odpowiedzi

Witam jako , że prawdopodobnie sprzedaję swojego passata to chciałbym kupić audi 80 b3 gdyż b4 już jest trochę droższe i teraz mam pytanie. Jak miewają się blachy u audi 80 ? Słyszałem , że jeśli nie naruszone to w ogóle nie gniją. I czy np. za 4 tys. kupię już coś sensownego z tego przedziału audi ? Interesuję mnie gaz ( benzyna na pewno odpada ) bo diesel to raczej nie kupię za 4k ? Auto nie musi mieć jakiś elektryk itp... Da radę coś wyrwać za 4k ? i jaki silnik najlepiej polecacie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wpierw... zarejestruj się na PKA80 :D czyli http://www.audi80.pl :>

 

a tu choćby jedno b3 z ich forum http://www.audi80.pl/sprzedam-audi-80-b3-20-3a-vt49549.htm#533280

 

lecz mając niegdyś OOOO B4 2.0 ABT mit LPG to złego słowa o nich nie powiem, blacha w ocynku to nic jej nie ruszy jeśli jest bez przeszłości, nawet jeśli bita i poskładana na ori częściach to też jest nietykalna, środek okay, komfort jazdy też niezły jak na takie autko ;) do tego B4 ma składaną tylną kanapę, B3 niestety ma bak w tamtym miejscu to nie przewieziesz niczego dłuższego (za to ma koło z boku w pionie postawione, to i bagażnik ma głębszy;))

 

ogólnie to polecam bo jeśli dobrze wyszukasz to będzie to auto tanich kosztów eksploatacyjnych :):

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najlepsze wykonanie i blacha to właśnie audi 80 B4 ,ocynkowana blacha obustronnie także sam sobie pomyśl ile wytrzyma jeśli tak jak mój przedmówca napisał jeśli niebyła bita i ma ori blachy to nic ja nieruszy samochód bardzo bezpieczny zobacz jak wykonane sa drzwi grube jak cholera to kapsuła bezpieczeństwa niekupuj B3 bo on niema składanych siedzeń i ma bak za kanapą model B4 od 91r ma już bak pod podwoziem troszke powiekszony bagażnik lampy tylne czerwone przedni gril taki jak z Audi 100 poprostu dużo ulepszona jest B4 sam miałem i bardzo żałuje że sprzedałem ,powód mały bagaznik ech mam sentyment do tego auta :):)

Edytowane przez Robcyk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak jak napisałeś jeśli nie był malowany element to blacha jest idealna. Moim zdaniem mają mało miejsca z tyłu i wysoki tunel między pasażerami. Polecam silnik 1,8 lub 2,0. Choć ten drugi jest lepszy. Tak naprawdę trudno znaleźć dobry egzemplarz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale skoro trudno znaleźć to nie znaczy , że nie znajdę : )

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zarejestruj się na http://www.audi80.pl i popytaj w regionalnym, czy ktoś może czasem auta nie zmienia ;) ogólnie uderz na ich forum - niezła skarbnica wiedzy choć lekko nie mój klimat pisania :):

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolega ma Audi B2, czarne blachy, pierwszy właściciel w PL, 100% bezwypadkowy i zero rdzy. W Passacie B5 gnije klapa a tam nic :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam b4 bez śladu korozji. 16 lat samochód :) B3 też nie rdzewieją - jak nie uderzone. Ale ciężko znaleźć nie bite, co nie znaczy, że się nie da. Szukaj z silnikami 1.8 lub 2.0. Ja mam 1.6 i.... szkoda gadać. Tylko na miasto się ten motor nadaje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W sumie najlepiej byłoby zarejestrować się na forum audi i tam zadać te pytania:) Jedno co trzeba im przyznać to mocne blachy i zero korozji. Wiadomo,ze wszystko zależy od egzemplarza na jaki trafimy,ale generalnie nie jest źle.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mieliśmy Audi B4 Avant 1.6 Benzyna 101 kucy na sekwencji:) Powiem tak: Nawet jakoś jechała, chociaż rewelacji nie było ale była bezawaryjna mało paliła, gazu 9l . No i wygodne autko

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie w rodzinie trzy b3 były. my mieliśmy z 1990, 1,8 od żabojadów tata sprowadził. sprzedaliśmy to cacko rok temu i muszę stwierdzić że bardziej wytrzymałego auta to nie znam. jak koledzy już stwierdzili blacha ocynk więc nic się jej nie tyka. do tego miała elektryczne szyby i kubełkowe siedzenia,elektryczne lusterka i za 3 tysie poszła...

mój kuzyn jeszcze swoją posiada, rocznik 1989. niebieski metalik, wspomaganie, w środku wszystko jak nowe na zewnątrz zero rdzy i dwa liczniki przejechane :D

mam nadzieję że wkrótce kupię sobie b3 :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moja narzeczona ma B4 polecam każdemu jak pasek mnie wnerwia to siadam w to cacko na blasze zero rdzy częći tanie spalanie podobne jak w passacie troche bardziej ciasne sa audiczki dla mnei bomba ale passat to passat zawsze:) i jak masz zmieniac to polecam b4 jest wieksze a b3 to wiadomo juz stare trupy troszke.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem 80 b3 i powiem że auto naprawdę bezawaryjne, przez 2 lata nalatałem ok. 60tys. i wymieniłem tylko amory przód, silnik był tam 1.6 D wolnossący, na Twoim miejscy szukał bym 1.6 TD 80KM po małej modyfikacji ok. 100KM i ładnie lata, mało pali, jeśli w gazie to 90KM trochę muły, a 2.0 na wielopunkcie nieraz lubią płatać figle z gazem.Aha blacha OCYNK:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
to polecam b4 jest wieksze

 

Co ty za głupoty piszesz jest identyczne

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Co ty za głupoty piszesz jest identyczne

 

ktos tu na pewno glupoty pisze...

nie chodzi o to, co sie komus wydaje, bo uwaza, ze ma w oku laserowy dalmierz (no offence), ale o fakty:

 

B3 B4

» Rozstaw osi (mm) 2546 2612

» Rozstaw kół przód/tył (mm) 1411/1432 1448/1471

» dług. x szer. x wys. (mm) 4403 x 1695 x 1397 4482 x 1695 x 1406

 

rozne zrodla roznie podaja, ale wg kazdego B4 jest wieksze!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jako były użytkownik tego samochodu:

 

http://img186.imageshack.us/img186/8404/803jm.jpg

 

złego słowa o nim nie mogę powiedzieć. Ja miałem silnik 1,8 DZ 112 koni (K-Jetronic). Był fajny. Ogólnie to polecam 1,8 ale już na wtrysku. Gaźnikowce są raczej starą konstrukcją. Silnik jest uważany za wieczny motor, co potwierdzają użytkownicy tychże. Nie pali za dużo i jest ponadprzeciętnie trwały. Od 1988 roku Audi stosowało ocynk 100% i 10 letnią gwarancję na blachy. Jedynie modele z początków B3 (1987 rocznik) miały 5 letnią gwarancję. Jeśli idzie o bezpieczeństwo - ABS za dopłatą, jaśków w B3 chyba wcale nie było, ale był procorn ten i szukaj aut z tym wynalazkiem.

 

Z największych wad B3:

- w stosunku do Passata jest ciasna

- klapa bagażnika jest krótka (ze względu na pochyloną tylną szybę) więc większych gabarytowo przedmiotów nie wtykniesz, ale i tak jakbyś wtyknął ich nie przewieziesz, bo:

- bak jest za siedzeniem. A siedzenia się nie składają. To największa bolączka B3... Jest totalnie niepraktyczny jeśli idzie o przewiezienie czegoś dłuższego.

- dla mnie osobiście sporą wadą było ponadprzeciętne brudzenie się tylnej szyby.

 

Co w zamian.

Ładna sylwetka

Trwałe motorki

Ponadprzeciętna niezawodność

Ponadprzeciętne zabezpieczenie antykorozyjne

Fajne prowadzenie

Bardzo dobra jakość wykonania

Z czarnym Treserem na tyle warte każdego szaleństwa :) (wybaczasz mu wszystkie grzeszki)

Światła przednie jak są zadbane ładnie oświetlają drogę

Deska rozdzielcza już podświetlana od spodu (czyli to, co w Passacie zawitało 10 lat później...)

 

Więc jeśli szukasz auta praktycznego, zdolnego coś dłuższego przewieźć - B3 nie jest dla Ciebie. Jeśli szukasz auta ładnie wyglądającego nawet po latach - bierz B3.

 

Koniecznie bierz auto ze wspomaganiem kiery. Bes tego kierownicą można się zamachać konkretnie.

Edytowane przez Charakterek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ktos tu na pewno glupoty pisze...

nie chodzi o to, co sie komus wydaje, bo uwaza, ze ma w oku laserowy dalmierz (no offence), ale o fakty:

 

B3 B4

» Rozstaw osi (mm) 2546 2612

» Rozstaw kół przód/tył (mm) 1411/1432 1448/1471

» dług. x szer. x wys. (mm) 4403 x 1695 x 1397 4482 x 1695 x 1406

Do tego trzeba dodać, że w b3 nie położy się foteli bo za nimi jest zbiornik paliwa. Wychodzi że b3 jest jednak mniejsze, a na pewno mniej praktyczne. Do tego w b3 szybciej wybijały mi się tuleje tylnej belki i często zapiekały się zaciski hamulcowe z tyłu. W b4 tego problemu nie miałem (zupełnie inna konstrukcja tylnego zawieszenia i inne zaciski z tyłu). B3 miałem na gaźniku 1.8 90km, b4 1.6 101km na simosie. B3 objeżdżało b4 z każdej strony ;)

Edytowane przez pszemek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mój kumpel właśnie ma zamiar kupować ale coupe 2.3 albo 2.8 :) fajne autka nie da się ukryć :)

 

a w b3 są chyba bębny z tyłu :>

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tata miał audi 80 b4 2.0E czyli 115km z gazem w automacie i paliła 14 litrów samochód bardzo fajny drzwi bardzo szeroko sie otwierają ale bagażnik w sedanie porażka wysoki próg. jedyne co było wymieniane w silniku to uszczelniacze zaworowe. samochód godny polecenia ale w ręcznej skrzyni biegów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a w b3 są chyba bębny z tyłu

 

W autach z ABS są tarcze. W autach z wtryskiem też były tarcze. W Turbodieslach też. Bębny były w słabszych 1,6 i 1,8S z gaźnikiem. 1.8E już miały 4 tarcze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności