Skocz do zawartości
papencjusz

Jakie są objawy uszkodzenia cewki zapłonowej?

Rekomendowane odpowiedzi

Sprawa ważna. I jaką ewentualnie kupić? Pytam bo samochód w czasie jazdy traci siłę i gaśnie, niezależnie czy jazda na gazie czy benzynie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W moim przypadku objawem uszkodzenia bylo to, ze za cholere nie moglem go odpalic, nawet na pych ;)

 

 

Na poczatek przeczysc palec i kopulke, potem znajdz kolege z podobnym silnikiem i zamiencie sie cewkami na probe

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mnie w polówce padająca cewka dawała o sobie znać wyłącznie w deszczowe dni, nie chciał odpalać, a iskra na aparat przychodziła niewyraźna jakby nie brała rutinoscorbinu :) Aż pewnego wieczoru zobaczyłem jak iskra skacze sobie po obudowie cewki. Wymieniłem na Beru, bo nie chciałem ryzykować z innymi wynalazkami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak Ci zgaśnie, to zdejm fajkę ze świecy, niech ktoś zakręci i sprawdź czy jest ta iskra. Możesz też spróbować obejrzeć cewkę w ciemności, czy nie widać jak iskra gdzieś ucieka. No i VAG też powinien coś "powiedzieć"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W Polonezie (wtrysk bosch'a) jak padła cewka to na początku sporadycznie przerywał na wysokich obrotach, później już powyżej 3000 przez cały czas.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jedynie co powiedział vag to że ubita jest lambda i robi zwarcie do masy aktualnie jest lambda odłączona. Robi mi takie numery że gaśnie w czasie jazdy, ale to przypadek losowy i potem musi tak jakby ostygnąć żeby odpalić, a jak odpali to obroty zatrzymują się na 3500tys, zgaszę wtedy i już nie odpala. Aktualnie samochód jest po przeczyszczeniu aparatu zapłonowego, przeglądnięciu wszelkich kabli połączeń itp i pali na dotyk, ładnie się wkręca na obroty, jest zrywny, ale na jak długo? Co do iskry, to jak wystąpi ta awaria, to iskra jest tylko nie odpala, śmierdzi benzyna. Coś się przegrzewa?

Edytowane przez papencjusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Dopiero o tym pisałem. Na zimno pali zawsze, a przy ciepłym zgasisz i już nie zapalisz a jeśli zapalisz to pojedziesz chwilę i prrrrr...

Czujnik Hall-a. Wcześniej wymieniałem kopułkę i palec rozdzielacza już się ucieszyłem ze to jest to.. ale przyszły mrozy i znów się zaczęło.

Gdzieś na forum czytałem i to jest prawda (bo działa), można sprawdzić to w prosty sposób. Jeśli nie masz iskry, to odłącz wtyk od aparatu zapłonowego i środkowy przewód przywieraj impulsowo do masy. wtedy wymuszasz iskrę tak jak czujnik Halla. Jeśli będzie, to odpowiedź już masz.

Pozdrawiam Ktosiu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ktosiu a doczytałeś mojego posta? Pisze w nim że iskra jest, nawet w momencie awarii.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie był brak iskry. Wieczorem normalnie dojechałem do domu a potem nic. Nie zagadał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak nie będzie chciał odpalić to popatrz czy hasa przekaźnik od elektroniki silnika, ten co steruje elektroniką, plus przekaźnikiem od pompki paliwa, numer 109 chyba ale najlepiej jeszcze poszukaj gdzieś o nim, u mnie to było problemem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A opisz jeszcze w jaki sposób gaśnie silnik: momentalnie, czy może dusi się jakiś czas, może nie pali na któryś cylinder? Gdy się odłączy sondę lambda, komputer przechodzi w tryb awaryjny, podwyższa obroty i zużywa więcej paliwa. Można jechać dalej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak gaśnie silnik hmm spróbuje opisać. Zaczynają spadać obroty i zachowuje się tak jakby paliwa brakło(mówię o gazie), słabnie, obroty spadają aż do zera i kaplica, nie jest to gwałtowne zakończenie pracy silnika, gdy w tym momencie przełączę na benzynę to nic nie daje objawy są takie same. pomaga ale nie zawsze i to na krótką metę, zdjęcie klemy z akumulatora Co do tej lambdy, to jadąc na gazie będzie więcej palił, duże są to różnice, czy tylko chodzi o benzynę? Ten tryb awaryjny to coś złego?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Komputer jest tak zrobiony, by mógł jechać, nawet wtedy, gdyby pewne podzespoły lub czujniki nie funkcjonowały. Np sonda lambda. W pamięci komputera są dane zastepcze dla sytuacji gdy sonda lambda nie działa. Gdy taka sytuacja wystąpi, komputer przechodzi w inny tryb pracy, podstawia sobie te dane i pracuje dalej. Trudno powiedzieć ile tego paliwa bedzie zużywał więcej, może 2, może 5 litrów. Jeździsz dalej i tyle. Takie wyłączenie silnika jak opisałeś, musi być rozczytane VAGiem, bo zbyt dużo elementów może powodować podobne objawy. Mogła by to być i cewka zapłonowa ale jeżeli po zgaśnięciu silnika, stwierdziłeś, że iskra jest, to nie.

Edytowane przez woys

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hmm podpinam się pod temat bo mam taką usterkę i nie znalazłem jak na razie na nią " szpeca".

U mnie problem objawia się podczas gdy silnik osiąga optymalna temp. pracy ok 90 stopni, gaśnie bezobjawowo tak jak gdy by wyłączyć wtyczkę z gniazdka, spadają obroty do zera i koniec....podczas próby odpalenia silnik pracuje bardzo nie równo nie można wkręcić go na wyższe obroty zaraz gaśnie świecą się kontrolki od ładowania i smarowania. A gdy postoi parę minut może 15-20 odpalam i jadę przez jakiś czas 0,5 lub 1 godzinę i znów to samo. Nie ważne czy jadę na gazie czy na bęzynie w obydwu przypadkach identycznie się zachowuje.

Proszę pomóżcie....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie ważne czy jadę na gazie czy na bęzynie w obydwu przypadkach identycznie się zachowuje

AGG ma czujnik Halla na wale i to on może być przyczyną tych problemów.

Oczywiście masa na silniku też jest ważna.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i znowu awaria. Po przejechaniu 7km, samochód zdechł i nie odpala ani na benzynie ani na gazie. Wczoraj zauważyłem że zimny bardzo nierówno pracował, przerywał i gasł na gazie, a na paliwie nie miał ochoty na wkręcanie się na obroty. Może mam uszkodzony czujnik temperatury?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Odświeżam temat. Doszedłem do sedna problemu, ale nie co mam robić dalej. Otóż skończyła się benzyna:), i wygląda na to że po przełączeniu na gaz samochód dalej jeździł na benzynie, mimo że kontrolka przełączyła się na gaz, albo jednocześnie spalał i gaz i benzynę. Instalacja jest I gen na śrubę. Co tu teraz zadziałać?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chyba zacznij od przekaźnika przełączającego benzyna/gaz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Co tu teraz zadziałać?

Wyjmij bezpiecznik nr.18 (pompa paliwa i sonda)....

Jeśli masz przekaźnik który rozłącza wtrysk to wymień go a nowy i sprawdź jak wygladają połączenia w miejscu gdzie przerwany jest kabel zasilający wtrysk-sygnał z tego miejsca idzie właśnie na powyższy przekaźnik.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobra dzięki za podpowiedź jutro luknę bo dopiero co odczytałem posta. A powiedz mi jeszcze co się stanie gdy bezpieczniki są nie na swoim miejscu i np w miejsce niebieskiego włoże czerwony itp. Jest jakaś rozpiska, bo grzebie na forum i jakoś nie znajduję.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności