papencjusz Zgłoś #1 Napisano 22 Grudnia 2010 Sprawa ważna. I jaką ewentualnie kupić? Pytam bo samochód w czasie jazdy traci siłę i gaśnie, niezależnie czy jazda na gazie czy benzynie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
uosiu Zgłoś #2 Napisano 22 Grudnia 2010 W moim przypadku objawem uszkodzenia bylo to, ze za cholere nie moglem go odpalic, nawet na pych Na poczatek przeczysc palec i kopulke, potem znajdz kolege z podobnym silnikiem i zamiencie sie cewkami na probe Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Czarny_passek Zgłoś #3 Napisano 22 Grudnia 2010 Mnie w polówce padająca cewka dawała o sobie znać wyłącznie w deszczowe dni, nie chciał odpalać, a iskra na aparat przychodziła niewyraźna jakby nie brała rutinoscorbinu Aż pewnego wieczoru zobaczyłem jak iskra skacze sobie po obudowie cewki. Wymieniłem na Beru, bo nie chciałem ryzykować z innymi wynalazkami. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
woys Zgłoś #4 Napisano 22 Grudnia 2010 Jak Ci zgaśnie, to zdejm fajkę ze świecy, niech ktoś zakręci i sprawdź czy jest ta iskra. Możesz też spróbować obejrzeć cewkę w ciemności, czy nie widać jak iskra gdzieś ucieka. No i VAG też powinien coś "powiedzieć" Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slawekm65 Zgłoś #5 Napisano 22 Grudnia 2010 W Polonezie (wtrysk bosch'a) jak padła cewka to na początku sporadycznie przerywał na wysokich obrotach, później już powyżej 3000 przez cały czas. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
papencjusz Zgłoś #6 Napisano 22 Grudnia 2010 (edytowane) Jedynie co powiedział vag to że ubita jest lambda i robi zwarcie do masy aktualnie jest lambda odłączona. Robi mi takie numery że gaśnie w czasie jazdy, ale to przypadek losowy i potem musi tak jakby ostygnąć żeby odpalić, a jak odpali to obroty zatrzymują się na 3500tys, zgaszę wtedy i już nie odpala. Aktualnie samochód jest po przeczyszczeniu aparatu zapłonowego, przeglądnięciu wszelkich kabli połączeń itp i pali na dotyk, ładnie się wkręca na obroty, jest zrywny, ale na jak długo? Co do iskry, to jak wystąpi ta awaria, to iskra jest tylko nie odpala, śmierdzi benzyna. Coś się przegrzewa? Edytowane 22 Grudnia 2010 przez papencjusz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ktosiu Zgłoś #7 Napisano 22 Grudnia 2010 Witam. Dopiero o tym pisałem. Na zimno pali zawsze, a przy ciepłym zgasisz i już nie zapalisz a jeśli zapalisz to pojedziesz chwilę i prrrrr... Czujnik Hall-a. Wcześniej wymieniałem kopułkę i palec rozdzielacza już się ucieszyłem ze to jest to.. ale przyszły mrozy i znów się zaczęło. Gdzieś na forum czytałem i to jest prawda (bo działa), można sprawdzić to w prosty sposób. Jeśli nie masz iskry, to odłącz wtyk od aparatu zapłonowego i środkowy przewód przywieraj impulsowo do masy. wtedy wymuszasz iskrę tak jak czujnik Halla. Jeśli będzie, to odpowiedź już masz. Pozdrawiam Ktosiu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
papencjusz Zgłoś #8 Napisano 22 Grudnia 2010 Ktosiu a doczytałeś mojego posta? Pisze w nim że iskra jest, nawet w momencie awarii. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kiślaq Zgłoś #9 Napisano 22 Grudnia 2010 U mnie był brak iskry. Wieczorem normalnie dojechałem do domu a potem nic. Nie zagadał. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radeek Zgłoś #10 Napisano 22 Grudnia 2010 jak nie będzie chciał odpalić to popatrz czy hasa przekaźnik od elektroniki silnika, ten co steruje elektroniką, plus przekaźnikiem od pompki paliwa, numer 109 chyba ale najlepiej jeszcze poszukaj gdzieś o nim, u mnie to było problemem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
woys Zgłoś #11 Napisano 22 Grudnia 2010 A opisz jeszcze w jaki sposób gaśnie silnik: momentalnie, czy może dusi się jakiś czas, może nie pali na któryś cylinder? Gdy się odłączy sondę lambda, komputer przechodzi w tryb awaryjny, podwyższa obroty i zużywa więcej paliwa. Można jechać dalej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
papencjusz Zgłoś #12 Napisano 22 Grudnia 2010 Jak gaśnie silnik hmm spróbuje opisać. Zaczynają spadać obroty i zachowuje się tak jakby paliwa brakło(mówię o gazie), słabnie, obroty spadają aż do zera i kaplica, nie jest to gwałtowne zakończenie pracy silnika, gdy w tym momencie przełączę na benzynę to nic nie daje objawy są takie same. pomaga ale nie zawsze i to na krótką metę, zdjęcie klemy z akumulatora Co do tej lambdy, to jadąc na gazie będzie więcej palił, duże są to różnice, czy tylko chodzi o benzynę? Ten tryb awaryjny to coś złego? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
woys Zgłoś #13 Napisano 23 Grudnia 2010 (edytowane) Komputer jest tak zrobiony, by mógł jechać, nawet wtedy, gdyby pewne podzespoły lub czujniki nie funkcjonowały. Np sonda lambda. W pamięci komputera są dane zastepcze dla sytuacji gdy sonda lambda nie działa. Gdy taka sytuacja wystąpi, komputer przechodzi w inny tryb pracy, podstawia sobie te dane i pracuje dalej. Trudno powiedzieć ile tego paliwa bedzie zużywał więcej, może 2, może 5 litrów. Jeździsz dalej i tyle. Takie wyłączenie silnika jak opisałeś, musi być rozczytane VAGiem, bo zbyt dużo elementów może powodować podobne objawy. Mogła by to być i cewka zapłonowa ale jeżeli po zgaśnięciu silnika, stwierdziłeś, że iskra jest, to nie. Edytowane 23 Grudnia 2010 przez woys Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ml78 Zgłoś #14 Napisano 24 Grudnia 2010 Hmm podpinam się pod temat bo mam taką usterkę i nie znalazłem jak na razie na nią " szpeca". U mnie problem objawia się podczas gdy silnik osiąga optymalna temp. pracy ok 90 stopni, gaśnie bezobjawowo tak jak gdy by wyłączyć wtyczkę z gniazdka, spadają obroty do zera i koniec....podczas próby odpalenia silnik pracuje bardzo nie równo nie można wkręcić go na wyższe obroty zaraz gaśnie świecą się kontrolki od ładowania i smarowania. A gdy postoi parę minut może 15-20 odpalam i jadę przez jakiś czas 0,5 lub 1 godzinę i znów to samo. Nie ważne czy jadę na gazie czy na bęzynie w obydwu przypadkach identycznie się zachowuje. Proszę pomóżcie.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #15 Napisano 25 Grudnia 2010 Nie ważne czy jadę na gazie czy na bęzynie w obydwu przypadkach identycznie się zachowuje AGG ma czujnik Halla na wale i to on może być przyczyną tych problemów. Oczywiście masa na silniku też jest ważna. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
papencjusz Zgłoś #16 Napisano 26 Grudnia 2010 No i znowu awaria. Po przejechaniu 7km, samochód zdechł i nie odpala ani na benzynie ani na gazie. Wczoraj zauważyłem że zimny bardzo nierówno pracował, przerywał i gasł na gazie, a na paliwie nie miał ochoty na wkręcanie się na obroty. Może mam uszkodzony czujnik temperatury? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
papencjusz Zgłoś #17 Napisano 3 Stycznia 2011 Witam. Odświeżam temat. Doszedłem do sedna problemu, ale nie co mam robić dalej. Otóż skończyła się benzyna:), i wygląda na to że po przełączeniu na gaz samochód dalej jeździł na benzynie, mimo że kontrolka przełączyła się na gaz, albo jednocześnie spalał i gaz i benzynę. Instalacja jest I gen na śrubę. Co tu teraz zadziałać? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
woys Zgłoś #18 Napisano 3 Stycznia 2011 Chyba zacznij od przekaźnika przełączającego benzyna/gaz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #19 Napisano 3 Stycznia 2011 Co tu teraz zadziałać? Wyjmij bezpiecznik nr.18 (pompa paliwa i sonda).... Jeśli masz przekaźnik który rozłącza wtrysk to wymień go a nowy i sprawdź jak wygladają połączenia w miejscu gdzie przerwany jest kabel zasilający wtrysk-sygnał z tego miejsca idzie właśnie na powyższy przekaźnik. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
papencjusz Zgłoś #20 Napisano 3 Stycznia 2011 Dobra dzięki za podpowiedź jutro luknę bo dopiero co odczytałem posta. A powiedz mi jeszcze co się stanie gdy bezpieczniki są nie na swoim miejscu i np w miejsce niebieskiego włoże czerwony itp. Jest jakaś rozpiska, bo grzebie na forum i jakoś nie znajduję. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach