Tomek1990 Zgłoś #1 Napisano 19 Grudnia 2010 Witam tak jak w temacie wydaję mi się , że mój passek b3 z silnikiem 1.8 benzyna o mocy 75km b.dużo pali. Robię nim krótkie odcinki bo dojeżdżam do pracy po 4km w jedną stronę lecz bez korków. Z mych obliczeń wynika , że teraz nawet 12litrów może spalić jak nie więcej ! Kolega mówi , że w zimę to normalne ale czy aż tyle ? I co sądzicie ogólnie o tych silnikach ? Słyszałem , że nie do zajechania. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #2 Napisano 19 Grudnia 2010 Robię nim krótkie odcinki bo dojeżdżam do pracy po 4km w jedną stronę lecz bez korków Przy takich odcinkach to Ci bak wystarczy na trzy miechy ale wracając do spalania to nic dziwnego ...niedogrzany silnik żłopie jak smok... Słyszałem , że nie do zajechania. Tak ale musisz uważać aby silnika nie zatłuc przez ten krótki dystans jaki codziennie pokonujesz silnik jest praktycznie nie smarowany, niespalone paliwo spływa do miski rozrzedzając olej i niszcząc cylindry, sadza i nagar odkłada sie wtedy wszędzie, zżerając miedzy innymi pierścienie...zatem wszystko zależy od tego jak sie jeździ i dba o silnik. Nawet latem to zbyt krótka trasa aby wymagać od silnika by żył wiecznie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #3 Napisano 19 Grudnia 2010 Tak jak pisze Włodek, 4 kilometry bez korków to nawet normalnej temperatury nie złapie; do tego ten silnik jest w miarę słaby to tego nadwozia, czyli dodatkowy wzrost spalania. Wg mnie masz spalanie w normie. A sam silnik trwały, jak każdy ze stajni VW, który jest normalnie traktowany. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomek1990 Zgłoś #4 Napisano 19 Grudnia 2010 No dobra ale teraz mam problem bo chciałbym tego passka b3 sprzedać i dołożyć trochę i kupić Audi 80 w gazie. Jak zobaczyłem jakie ceny paliwa mają być to się za głowę złapałem. Znajomy jeżdżąc tico zagazowanym ma taką oszczędność , że głowa boli ( to tylko przykład ). Ja potrzebuję czegoś ekonomicznego. Tylko jest problem ? ciężko będzie mi tego passka za np. 3.5 tys. sprzedać ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #5 Napisano 19 Grudnia 2010 Bardzo ciężko, pomyśl o zainwestowaniu w gaz do tego egzemplarza. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomek1990 Zgłoś #6 Napisano 19 Grudnia 2010 To ile mógłbym wołać za tego mojego passata ? Przecież nie będę wstawiał do niego instalacji gazowej za 2 tysiące i przy 340 tys. przebiegu silnika ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Robe73 Zgłoś #7 Napisano 19 Grudnia 2010 Jakie 2 tyś.za 1.5 kafla założy gaz do tego silnika,a bez kompa do gazu to jeszcze taniej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #8 Napisano 19 Grudnia 2010 Jakie 2 tyś.za 1.5 kafla założy gaz do tego silnika,a bez kompa do gazu to jeszcze taniej. dokładnie. albo i taniej znajdziesz... myślę że za 1100 - 1200 założysz. jest jeszcze opcja zakupu instalacji (w miarę nowej) z jakiegoś rozbitka... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Variant Zgłoś #9 Napisano 20 Grudnia 2010 mam ten sam silnik AAM i tak samo mi pali troche dluzsze robie i jak mruz to do 15l mi pali wiec to norma w zime jak było cieplej to owiele mniej pali Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #10 Napisano 20 Grudnia 2010 Silnik jest nie do zajechania Miałem taki w B4. W kwestii spalania, to kolego - to jest norma. To nie jest mały samochód a odcinki są krótkie. Instalacja LPG do tego będzie kosztować około 1200 zeta bo to monowtrysk. No i błagam - nie porównuj spalania z TICO w gazie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
misiek1979 Zgłoś #11 Napisano 20 Grudnia 2010 no raczej bez kompa od azu to bedzie nielegal, chyba ze z zalozenia instalka ma byc nie wbita w dowod. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #12 Napisano 20 Grudnia 2010 no raczej bez kompa od azu to bedzie nielegal, chyba ze z zalozenia instalka ma byc nie wbita w dowod. co?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
druidionin Zgłoś #13 Napisano 20 Grudnia 2010 Cytat:Napisał misiek1979 Zobacz post no raczej bez kompa od azu to bedzie nielegal, chyba ze z zalozenia instalka ma byc nie wbita w dowod. co?? Koledze chyba chodziło o to, że teraz nikt się nie podłoży i nie podbije instalacji pierwszej generacji bo się jakoś tam przepisy pozmieniały. Teraz nawet z założeniem 2-gen i wbiciem w dowód bywają problemy. Ba, ja miałem problem na przeglądzie z wbitym gazem w dowód bo nie miałem papierka z wypisanymi homologacjami na elementy układu(nie chodzi o ważność butli), na szczęście wizyta w starostwie załatwiła sprawę... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #14 Napisano 20 Grudnia 2010 Koledze chyba chodziło o to, że teraz nikt się nie podłoży i nie podbije instalacji pierwszej generacji bo się jakoś tam przepisy pozmieniały. Teraz nawet z założeniem 2-gen i wbiciem w dowód bywają problemy. Ba, ja miałem problem na przeglądzie z wbitym gazem w dowód bo nie miałem papierka z wypisanymi homologacjami na elementy układu(nie chodzi o ważność butli), na szczęście wizyta w starostwie załatwiła sprawę... to tak mógł napisać czekałem aż rozwinie temat a co do przeglądu to wszystko zależy od stacji diagnostycznej... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
uosiu Zgłoś #15 Napisano 20 Grudnia 2010 Mi 1.8 ABS pali 15 gazu w miescie i 7-10 w trasie (zalezy od predkosci i czy jade za jakas ciezarowka, co by paliwa przyoszczedzic) Benzyny 12-15 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Zyndram Zgłoś #16 Napisano 21 Grudnia 2010 (edytowane) Moja niunia bez względu na odcinki i jakie bym nie miał lekkie sandałki w trasach do pracy do 15km zawsze łyka dychę. Na pełnym zbiorniku to 600km z małym groszem. Więc przestałem wolno jeździć bo i tak chla i tak Mój silnik ma 270tyś. I z żywotności silnika jestem bardzo zadowolony, ale z jego mocy już mniej. Teraz jedna moja sugestia, tanim kosztem możesz wymienić ten silnik z AAM na ABS. Spalanie spada do 8-9 litrów. A i pare koni więcej. edit: Oczywiście chodzi mi o cykl mieszany. Ja swoje trasy to do 10 km pomiędzy miastami i 5 w samym mieście. Edytowane 21 Grudnia 2010 przez Zyndram Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomek1990 Zgłoś #17 Napisano 21 Grudnia 2010 Ok dzięki za wszystkie odpowiedzi teraz chociaż wiem , że ze spalaniem w zimę tak sprawa wygląda: ) I tak najchętniej passka bym sprzedał i kupił Audi 80 : ( ale kto mi da za niego 3 tys + ... Szkoda mi go za 2 tys sprzedawać , gdyż wiem czym jeżdżę... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach